English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tysk fotball
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 83, 84, 85  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 10.12.2012 23:19    Post subject: Reply with quote

Vil ikke kalle det noen suksess enda kanskje, men en ny start kan det jo være. Uansett et slag i trynet for en viss fyr her som mener han ikke har nivået inne til å prestere i en slik liga..
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17357
Location: Stavanger

PostPosted: 10.12.2012 23:29    Post subject: Reply with quote

Nå skal en huske på at Hamburg har en skadekrise på midtbanen for øyeblikket og at veien til benken nok er kort når Milan Badelj, Petr Jiracek og Rafael van der Vaart er tilbake, men det Skjelbred skal ha er at han har brukt denne muligheten til å vise seg frem.
Back to top
View user's profile Send private message
Frodo
Rutinert


Joined: 18 Feb 2006
Posts: 859

PostPosted: 12.12.2012 12:39    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Vil ikke kalle det noen suksess enda kanskje, men en ny start kan det jo være. Uansett et slag i trynet for en viss fyr her som mener han ikke har nivået inne til å prestere i en slik liga..


Og hvem spilte de mot? 2 bunnlag og Schalke som har imponert med 2 poeng på sine siste 5 kamper.

Han slo jo ofte til med 2-3 gode kamper og til og med kanskje en scoring i løpet av en hel sesong Rosenborg også.

At han har potensiale er klart, men faktum er at han aldri har greid å prestert godt over lang tid, unntaket er høsten 2005.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18403
Location: Oslo

PostPosted: 12.12.2012 12:42    Post subject: Reply with quote

Det er heldigvis bare tull Frodo.
Back to top
View user's profile Send private message
Frodo
Rutinert


Joined: 18 Feb 2006
Posts: 859

PostPosted: 12.12.2012 14:12    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Det er heldigvis bare tull Frodo.


Jeg er klar over at han ikke scoret hvert år, 0 mål i 2006, derfor jeg skrev kanskje.

Men når var han sist god over lang tid, minst en halv sesong, etter 2005? Han var ikke så verst et par kamper like etter at Eggen overtok i 2010, men hvor lenge varte det?
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 12.12.2012 16:55    Post subject: Reply with quote

Skjelbred har stort sett alltid vært god for oss. Han har gjort en utakknemlig jobb.

At det er bunnlag og CL-gruppevinner Schalke han har prestert mot nylig er en ganske stusselig ting å bruke mot han. Han har vært strålende i alle tre kampene, og høster masse skryt her:

http://hsv-blog.abendblat...um=twitter

Han har vist at han holder nivået og vel så det. Neppe noen norsk midtbanespiller som ville fått mer spilletid i HSV enn han. Muligens Nordtveit, OM han hadde klart å ta plassen til Badelj. Men neppe.
Back to top
View user's profile Send private message
Frodo
Rutinert


Joined: 18 Feb 2006
Posts: 859

PostPosted: 12.12.2012 17:12    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Skjelbred har stort sett alltid vært god for oss. Han har gjort en utakknemlig jobb.


Utakknemlig jobb? Ble hyllet som en av de viktigste spillerne på laget mens han var her (av de fleste unntatt bl.a meg), fast på laget uansett prestasjonsnivå, blant de best betalte, forlot så klubben nærmest gratis.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18403
Location: Oslo

PostPosted: 12.12.2012 17:22    Post subject: Reply with quote

Du klarer jo ikke skille ting i det hele tatt. Det er forklart til det kjedsommelige hvorfor han endte med å gå for noen skarve millioner og hvorfor han han fikk lønnen osm han gjorde. KUN klubben sin skyld, kan ikke bruke dette som noe argument for noe annet enn kritikk mot klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 12.12.2012 17:59    Post subject: Reply with quote

Frodo wrote:

Utakknemlig jobb? Ble hyllet som en av de viktigste spillerne på laget mens han var her (av de fleste unntatt bl.a meg), fast på laget uansett prestasjonsnivå, blant de best betalte, forlot så klubben nærmest gratis.


I mine øyne har han på langt nær fått den rosen han fortjener. Han har alltid gitt 110%, vært profesjonell og sympatisk, forlenget kontrakten i en periode han var ettertraktet og levert kvalitet på banen i samtlige sesonger. Det til tross for tvungen spill i feil posisjon og en horribel 2011-sesong hvor vi ville vært døde uten hans tilstedeværelse.

Det eneste du kan bruke mot han er hans dårlige høsting av målpoeng. Men i ditt tilfelle er det nok noe mer personlig.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8318

PostPosted: 13.01.2013 00:12    Post subject: Reply with quote

HSV vant treningskampen i dag (turnering) og Per startet kampen. HSV ligger kun på 10. plass i BL.


http://www.hsv.de/saison/...nergy-cup/
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17357
Location: Stavanger

PostPosted: 15.01.2013 07:58    Post subject: Reply with quote

Sky Italia og kilder i Tyskland melder at Guardiola skal bli Bayern München sin neste trener.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4286
Location: Stiftstaden

PostPosted: 15.01.2013 09:35    Post subject: Reply with quote

Det vil i såfall være en bombe av dimensjoner, tror ikke det er mange som så den komme.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17357
Location: Stavanger

PostPosted: 15.01.2013 17:22    Post subject: Reply with quote

Jeg ser det som ganske sannsynlig og jeg tror fort det kan være en av grunnen til at Bayern la 40 millioner Euro på bordet for Javi Martinez
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21974

PostPosted: 15.01.2013 17:29    Post subject: Reply with quote

Tror det ikke før jeg ser det. At Pep skulle trene et tysk lag er for meg så usannsynlig som det kan få blitt. Tysk fotball er bra, men statusen er fremdeles milevis bak Spania/England.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17357
Location: Stavanger

PostPosted: 15.01.2013 17:41    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke uenig i statusen, men Bayern München er noe eget og per dags dato vil jeg påstå at sannsynligvis har Europas nest beste spillertropp/lag etter Barcelona. Jeg ville tatt med Real Madrid også, men deres prestasjoner er det vanskelig å forsvare et slikt utsagn også og spesielt med tanke på at Bayern München var klart bedre enn dem spillemessig i fjorårets semifinale i CL. Årets utgave av Manchester United er også veldig bra, men det er vel så mye av et fantastisk bra samspilt lag som at de har et fantastisk spillermaterial. Videre skal det i forhold til kvalitet sies at alle de tyske lagene i CL vant gruppene sine og at totalt har Tyskland tatt mest poeng i e-cupen i år. Synes det er ikke er en urimelig påstand å påstå at Bundesligaen er på høyde med PL og La Liga.

Bayern München er søkkerik og har midlene til å gi Pep en god handlefrihet blant annet fordi de er den klubben i verden som tar inn mest penger på sponsorer. De har en haug med egenproduserte spillere og har et strålende akademi som Guardiola kan promotere. Spillerstallen er godt egnet til å spille Guardiola sin foretrukne 4-3-3 formasjon.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13746
Location: Namsos

PostPosted: 16.01.2013 17:58    Post subject: Reply with quote

De sa nettopp på Premierleague-kanalen at Guardiola er klar for Bayern fra sommeren av, med en 3års-kontrakt Smile
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17357
Location: Stavanger

PostPosted: 16.01.2013 18:01    Post subject: Reply with quote

Guardiola klar for Bayern München

Klopp vs Guardiola gleder meg stort til 2013/14 sesongen for Europas morsomste liga og som er i ferd med å bli den beste.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11763

PostPosted: 16.01.2013 18:14    Post subject: Reply with quote

Spennende å se hva han kan få til med de. Det er i mine øyne det beste laget i verden bak Barca for øyeblikket og med Guardiola så kan det hende de kan vinne CL igjen. (Hvis de ikke vinner den i år da)
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4286
Location: Stiftstaden

PostPosted: 16.01.2013 20:12    Post subject: Reply with quote

Bekrefter Bundesligas oppadgående status dette!
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21974

PostPosted: 16.01.2013 20:35    Post subject: Reply with quote

Meget overrasket, men positivt overrasket.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Erlendr
Veteran


Joined: 22 Dec 2006
Posts: 2640
Location: Trondheim

PostPosted: 16.01.2013 20:39    Post subject: Reply with quote

I grunn ikke så ulogisk heller. I lys av UEFAs klappjakt mot økonomisk doping er det smart å gå til den ene av toppligaene hvor de aller fleste lagene har en sunn økonomi.

Det blir virkelig spennende å se om Guardiola greier å heve Bayern enda et hakk. Som flere sier, allerede i dag er de muligens det nest beste laget i Europa etter Barca.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17357
Location: Stavanger

PostPosted: 16.01.2013 20:51    Post subject: Reply with quote

Ganske så spennende lag han kan sette opp i 4-3-3



Neuer

Lahm Badstuber Dante Alaba

Martinez
Kroos Schweinsteiger

Müller Gomez Ribery



Benk: Robben, Boateng, Gustavo, Mandzukic, Shakiri, etc.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13746
Location: Namsos

PostPosted: 16.01.2013 21:42    Post subject: Reply with quote

Robben på benk? Tvilsomt.

http://www.sporten.dk/fod...-assistent

Raul ser ut til å bli Pep sin assistent.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17357
Location: Stavanger

PostPosted: 16.01.2013 21:57    Post subject: Reply with quote

Hvorfor er det så tvilsomt? Mesteparten av tiden er han skadd og etter mine begreper er Müller ihvertfall på høyde om ikke bedre og utenom har en Shaquiri som har gjort en bra førstesesong. Robben har 4 kamper i år og Müller har 15 og da med 9 mål og 7 målgivende pasninger. Ytterlige 3 mål på 5 kamper i CL.
Back to top
View user's profile Send private message
Oddis
Senior


Joined: 09 Nov 2007
Posts: 133

PostPosted: 18.01.2013 10:01    Post subject: Reply with quote

Fra utsiden så synes Guardiola som en reflektert og oppegående fyr som tenker mer på det sportslige enn penger, selv om lønnen sikkert er vanvittig i Bayern også. Hvorfor skulle han gå til Chelsea eller Man C? Der er det rike eiere bak som sparker trenere ved første svakhetstegn. Bayern er mye mer stabilt. Jeg har fulgt med engelsk og tysk fotball siden begynnelsen av 80-tallet, og siden VM i 2006 har tysk fotball i mine øyne gått forbi engelsk. Tysk liga er mye mer interessant. Og har man anledning til å se live, foretrekker jeg tysk langt foran engelsk. Nordmenn tror jeg ennå ikke forstår hvilke flotte rammer det er rundt tyske kamper. Bayern er dog ikke den klubben med de beste supporterne, da trekker jeg frem BVB og Schalke.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 83, 84, 85  Next
Page 49 of 85

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb