| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 13.01.2013 12:16 Post subject: |
|
|
| Det handler om disiplin og at man selv på småting lærer seg at du er en del av et system. Viktig og riktig av PJH å vise at han ikke aksepterer at folk tar seg friheter, hverken på eller utenfor banen |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 13.01.2013 12:39 Post subject: |
|
|
| Utenfor banen minner Perry meg mer om Hamrén enn Jönsson, og det er veldig positivt. Mistenker at sistnevnte lot seg behandles som en filledukke. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 13.01.2013 13:39 Post subject: |
|
|
| Hakkespett wrote: | | At Hamrén innførte fellesfrokost ble det aldri noe fuss av. At Eggen forbød alt annet enn svarte fotballsko ble vel heller ikke skreket særlig mye opp. At Perry nå innfører normal bordskikk, som fører til utrop blandt enkelte på forumet, får meg til å tro at dette ikke handler om HVA Perry gjør, men at det er Perry som gjør det. Nå har ikke jeg gått runden på forumet og oppsummert hvem som er positive og negative til Perry som trener, men å lage problemer av en slik ting lyser heksejakt og uønsket lang veg for min del. |
Du har kanskje ikke fått med deg at det er motsatt vei? En person hyllet PJH for å innføre disiplin. Dette er ikke disiplin, det er idioti. |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 13.01.2013 14:08 Post subject: |
|
|
Mistenker at du må presisere hva du mener, er ikke helt med på hva du egentlig forsøker å fortelle meg Sylta. Men skal gjøre et forsøk; Du mener at Perrys innførsel av bordskikk ikke handler om disiplin, men er en unødvendig regel og flisespikkeri? Eller har du forstått innlegget mitt slik at du tror jeg er negativ til Perry på et hvis?
Uansett er dette emnet godt bedekt av meninger som er bedre formulert enn mine lengre opp i tråden, men kort fortalt er jeg positiv til alt som handler om å innføre struktur, disiplin og ett klart bilde av hvem som bestemmer på laget. Alt er bedre enn hvordan det var før, og om noen virkelig har et så stort problem med at det innføres normal bordskikk rundt matbordet er det lite poeng i å diskutere det med vedkommende, da jeg ikke kan se hvordan det er min oppgave å oppdra forummedlemmer.
Før noen sier at det ikke er Perrys oppgave å oppdra spillerne; Det handler om holdninger på jobb og profesjonalitet. Aldri har jeg jobbet et sted hvor det var akseptabelt å sitte med lua ved matbordet, uansett hvem det var. Om noen ikke har opplevd dette på jobb før, hipp hurra for de, men tro det eller ei; Dette er faktisk normalt i den normale verden. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 13.01.2013 14:19 Post subject: |
|
|
PJH sin innførsel av ingen lue/caps er ikke bordskikk. Du kaller det bordskikk fordi du har blitt indoktrinert til å tro det. Det har ingen praktisk betydning for maten. Det er ikke uhygenisk. Det henger igjen fra kristendommen, og har med overtro å gjøre. PJH innfører en helt unødvendig regel, noen hyller det som god disiplin, jeg kaller det en unødvendig regel. Innfører man for mange unødvendige regler, ender det opp med at de fleste annser deg som maktsyk. Det er kun lagbyggende som en konsekvens av at alle innenfor laget gjør ting fordi de er godtroende nok til å gjøre det. I dette tilfellet er det ikke lagbyggende i det hele tatt, fordi antageligvis ikke en sjel bryr seg om regelen.
Eller hva med at AP innfører obligatorisk oppmøte klokken syv om morgenen på torvet for å synge nasjonalsangen? Sikkert skikkelig lagbyggende, men komplett unødvendig og man tjener ingenting på det. |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 13.01.2013 14:30 Post subject: |
|
|
Om man skal ta for seg alle regler og normer i samfunnet som er unødvendige fordi "De er relikveer fra en fordums tid" og henger igjen fordi de er blitt "indoktrinerte" i folk kan man ta for seg et hav av diverse saker.
Nå setter du det vel kanskje veldig på spissen med AP og nasjonalsang også, så at andre forummedlemmer fikk så hatten passet pga bruk av lignende kommentarer og ord som " billig hersketeknikk" ble tatt i bruk. Henviser deg den veien ang dette punktet.
Bunnstreken er at dette med lue av osv er blitt en del av den sosiale normen i dagliglivet, uavhengig av bakgrunn, og det er nå slik en gang at dette kreves av de fleste arbeidsgivere i dag. Så får de med problemer med dette heller ta den fighten med de som forsøker å håndheve den på arbeidsplassen. For min del er jeg stort sett fornøyd med å gjøre som sjefen sier, og det virker som de er fornøyde med dette nede på Brakka også. Hvorfor lage et oppstyr av det da? _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 13.01.2013 14:46 Post subject: |
|
|
| Sylta wrote: | | PJH sin innførsel av ingen lue/caps er ikke bordskikk. |
Det er hvertfall helt normal folkeskikk. Helt utrolig at enkelte greier å blåse opp dette til gigantiske proporsjoner.
Får assosiasjoner til disse tullete halv-gangsterne fra ungdomsskolen som nektet å ta av seg lua kun for å være obsternasi.
Last edited by quentez on 13.01.2013 14:47; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 13.01.2013 14:46 Post subject: |
|
|
| Du er så bortreist i dette spørsmålet sylta at det er ikke til å tro! |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 13.01.2013 14:55 Post subject: |
|
|
| Det er fortsatt ikke én av dere som har sagt hvorfor det er god folkeskikk å ta av seg caps/lue under måltid. |
|
| Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 13.01.2013 14:59 Post subject: |
|
|
Av samme grunn som at du ikke skal rape, lene deg over bordet for å hente noe, takke for maten osv.
Skjønner ikke hvorfor jeg mater trollet, menmen. |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 13.01.2013 15:01 Post subject: |
|
|
| Sylta wrote: | | Det er fortsatt ikke én av dere som har sagt hvorfor det er god folkeskikk å ta av seg caps/lue under måltid. |
Fordi det er norm! Det står ikke skrevet noen plass, men "alle vet" at når man setter seg ned ved matbordet, så går lua av. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 13.01.2013 15:01 Post subject: |
|
|
| Er argumentet at siden de tre første eksemplene til en viss grad er begrunnet, så må det siste eksempelet også være begrunnet? |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 13.01.2013 15:06 Post subject: |
|
|
| libido wrote: |
Fordi det er norm! Det står ikke skrevet noen plass, men "alle vet" at når man setter seg ned ved matbordet, så går lua av. |
Dersom det er norm, hvorfor innfører man da en regel om det? Fordi det egentlig ikke er en norm. Normen har kun med religion å gjøre. Hos noen er det et tegn på respekt for gud å gå uten noe på hodet innendørs. For andre er det motsatt. Under sabatthen er det vanlig for alle menn å spise med noe på hodet. Dårlig folkeskikk? Selvfølgelig ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
Njorken Junior
|
Posted: 13.01.2013 15:09 Post subject: |
|
|
Når jeg kom inn i stua med lue på så brukte bestemor og synge sangen her:
Nei, nei gutt, dette må bli slutt!
Ikke storme inn i stua før du har fått av deg lua!
Glemte du det rent? Det var ikke pent.
Husk å ta
alltid lua a'!
Ikke kast den, ikke sleng den,
pent og rett på knaggen heng den!
Tørk av foten din
og gå stille inn. |
|
| Back to top |
|
 |
apresthus Proff
|
Posted: 13.01.2013 15:10 Post subject: |
|
|
| Det kan tenktes at denne lue regelen er ett enkelt pedagogisk grep fra PJH sin side, for å vise at det er forandringer, og å sette seg i respekt, og at han i virkeligheten ikke er så utrolig opptatt av luer ved bordet...bare en tanke men |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 13.01.2013 15:16 Post subject: |
|
|
Det med lua er typisk "Eggen-skole". Tror fåtallet hadde sagt noe om NAE gjorde det grepet der.
Det viktigste var uansett ikke lua, men det med langbord, rotasjon på plasser og det å skape lagfeeling. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas32 Junior
|
Posted: 13.01.2013 15:31 Post subject: |
|
|
Virker som at folk er veldig sugne på å se fotball igjen
Så mye tekst skrevet for en regel om å ta av seg lua før man spiser.
Jeg gleder meg til å se gutta forsøke å spille fotball etter ett mønster igjen.
Endelig skal de få slippe å være 11 strategi kreative spillere der ute.
HÃ¥per det lykkes med eller uten lue ved matbordet  |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 13.01.2013 16:50 Post subject: |
|
|
 _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.01.2013 17:28 Post subject: |
|
|
| Du ville sikkert beholdt lua på om du skulle ha hilst på Kongen, Sylta? Eller kanskje giftet deg i grilldress? |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 13.01.2013 18:38 Post subject: |
|
|
| Dødsstraff? Det handler om skikk og bruk, sunn fornuft og normal folkeskikk. Ikke mer alvorlig enn som så, men fremdeles alt det ovennevnte. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 13.01.2013 18:45 Post subject: |
|
|
| Si meg hva som er sunn fornuft ved dette. Det er alt jeg har spurt om. Alt jeg får servert tilbake er det samme argumentet om normer og bordskikk. Det er argumentet jeg er ute etter, ikke hva deres religiøse forfedre har fortalt dere. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 13.01.2013 18:48 Post subject: |
|
|
Kanskje hvis du gjør et bittelite forsøk på å fremstå saklig så gidder folk å gi deg det du er ute etter. De som vil fortsette lue-diskusjonen kan ta opp tråden i Garderoben.
Tema: Per Joar Hansen |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 13.01.2013 18:56 Post subject: |
|
|
Synes Sylta har argumentert ganske godt, men det er vanskelig å føre dialog mot en motpart som ikke har noen argumenter.
Nok er sagt om dette. Innfør kommunismen, og vi alle vil bli lykkelige. Tilbake til tema. |
|
| Back to top |
|
 |
|