| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Frodo Rutinert
|
Posted: 22.12.2012 16:47 Post subject: |
|
|
| Strand wrote: | | Frodo wrote: | | Men cupen, selv Hødd har vunnet den, så det får være måte på til fokus den skal ha. |
Jeg gidder ikke å argumentere med deg, men at Hødds fantastiske prestasjon i år skal devaluere cupen så mye at en cupseier skal forbigås med et skuldertrekk er så håpløst at jeg knapt finner ord. |
Når du ikke har noen motargumenter annet enn slike som bygger på faktafeil, så er det ikke rart at du ikke gidder å argumentere mot meg.
Jeg skrev selv i mitt innlegg at jeg nok fokuserte for lite på cupen. Det er flott med to cuptitler. Like fullt vil jeg si at 4. plass i ligaen er en større prestasjon. Hødd er én ting, det er en grunn til at 2003 var siste gang kongepokalen endte opp i Trøndelag. Og det er også en grunn til at få personer trekker akkurat dét fram som det man savner mest fra "gamle dager".
Men hva Aafk sine prestasjoner i serien siden 2008 angår, så er det lite der å være imponert over. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.12.2012 19:24 Post subject: |
|
|
| Så var det det med at Perry ikke er trønder da... |
|
| Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 22.12.2012 22:12 Post subject: |
|
|
| Nei, men det hjelper på at han har bodd mye i Trøndelag, samt at han har spilt her. Jeg reagerte ikke på oppslaget, selv om jeg er klar over hvor han er fra. |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 22.12.2012 22:56 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Så var det det med at Perry ikke er trønder da... |
Født i nord trøndelag, men ja ikke trønder da oppveksten (før videregående skole) skjedde i Nordland.
MEN så kommer all den tida han har tilbragt i Trøndelag etter den tid da, han er vel trønder i sjela vil jeg mene;) _________________ Fremad, menn av Nidaros! Til Europa! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 23.12.2012 00:30 Post subject: |
|
|
| Quote: | | - Men ser jeg på den andre sida, på det som har vært positivt, så ser jeg mye bra bak resultatene. Rosenborg har vel aldri spilt flere europacupmatcher enn denne sesongen, og vi hang godt med i de fleste kampene i Europa League, mot god motstand, fortsetter Jönsson. |
Fra saken linket til over her.
Dette er tydeligvis en slik vetatt sannhet - en "løgn" som er sagt mange nok ganger til at det blir en sannhet.
Faktum er fortsatt at våre meritter i Europa iår i stor grad er preget av gode marginer og dårlige prestasjoner. Det var svært få gode prestasjoner, og vi slet kraftig også mot lag som vi burde tatt komfotabelt om vi skulle hatt noe som helst mål om å slå i bordet internajonalt. Vi kom til Europa League, ja, men i alt for stor grad var prestasjonene for dårlige.
Vi kan godt si vi hang med i Europa, men vi hang ikke med mot de gode motstanderne. Vi hadde like mye problemer med å "henge med" mot høkkertlag fra landsbygda som i gruppespillet, og det var relativt sm marginer som gjorde at vi kom dit. Vi kunne med litt mindre hell/litt mer uflaks røket ut mot småflau motstand før grupespillet var innen rekkevidde.
For øvrig - å "henge godt med" i internasjonale kamper skal ikke være et mål å slå seg til brystet av i Rosenborg. Det høres ut som om Jönsson er fornøyd med at vi ikke ble rævkjørt av alt fra ræva til brukbare europeiske lag. Vi er ikke lenger i 1993, ei heller er vi Hødd. Jönssons RBK i Europa presterte ikke resultatmessig mer enn et minimum man kan kreve for ikke å være småflau, og det er lang unna noe å være stolt av med klubbens tradisjoner i minne. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 23.12.2012 01:04 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Så var det det med at Perry ikke er trønder da... |
Perry kommer fra Trofors som ligger litt sør for Mosjøen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 23.12.2012 13:21 Post subject: |
|
|
Sunt at det mest interresante å diskutere fra den artikkelen er om Perry er trønder eller ikke. Jønsson fortsetter sin underliggende ansvarsfraskrivelse.... "hadde jeg bare vært trønder, hadde jeg bare fått penger til spillerinnkjøp... osvosv" ... var vel ikke så enkelt for Ola By heller selv om han var trønder...
Men.... gjeeeeesp..... takk og lov at vi er ferdig med fyren... lei av han nå. Perry snakker fra levra, og kritiserer ikke underliggende og feigt, slik Jønsson drev med konstant... mot styret, mot supporterne, mot gamle helter, mot egne spillere... you name it. Har trua på at den direkte og tydelige kommunikasjonen endelig kan være tilbake på brakka. No more "Njaaaanjooooo".... thank god!
Lykke til Perry!  |
|
| Back to top |
|
 |
børre30 Junior
|
Posted: 23.12.2012 17:02 Post subject: |
|
|
"Like før han skrev under på trenerkontrakten med RBK, sa Per Joar Hansen til VG at det var en sutrekultur i Trondheim. At folk er negative selv når laget vinner, fordi de vinner på feil måte.
Jönsson sier dette:
- Jeg har vært veldig nøye med å vekte min tunge. Det har nok vært veldig bevisst. Jeg kunne nok ikke sagt det der, da ville jeg blitt halshugget langt tidligere."
Skeptisk til mye av argumentasjonen for å sparke Jønsson. Men RBK trenger en trener som tør å si fra, på godt og vondt, og som ikke er redd for å bli halshugd. Jønsson burde vært tøffere. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 04.01.2013 10:21 Post subject: |
|
|
Jönsson landet på Vigra for en liten time siden. Blir vel presentert som ny AaFK-trener kl 12. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 04.01.2013 10:54 Post subject: |
|
|
Hvor er de nå?
Skal bli interessant å "glede seg" til å se JJ-intervjuene fremover, på en hipsterironisk måte, bare for å kunne kjenne på gleden ved at han nå ikke er vårt problem lengre... |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 04.01.2013 11:41 Post subject: |
|
|
| Ã…lesund, e ni sugna? |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 04.01.2013 12:00 Post subject: |
|
|
| Hoff og resten av ledelsen til AaFK er vel lei av rabulisten og klovnen Rekda og velger en tam og intetsigende JJ. To motpoler i stil og væremåte, men begge liker å gå i dress da. Uansett er det trivelig for JJ og få en ny jobb med en gang. Håper han lykkes. |
|
| Back to top |
|
 |
frank Proff
|
Posted: 04.01.2013 12:05 Post subject: |
|
|
Bør bli bra dette.
Mannen som fikk rbk til å ligne Ålesund, bør jo greie å få Ålesund til å ligne seg selv.
Tilnærmet sikkerstikk for klubben
 _________________ Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter. |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 04.01.2013 12:17 Post subject: |
|
|
| Tror dette er en liten genistrek av Ålesund. JJ er nok det beste den klubben kunne håpet å få. Men Jønnson klarer nok heller ikke å ta laget til topp 5, med det spillermaterialet som er der. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 05.01.2013 09:38 Post subject: |
|
|
Jeg tror Aalesund er en fin klubb for Jönsson, og det gjenspeiler nok ganske godt nivået han ligger på som fotballtrener. Stor patriotisme, ingen forventninger.
Den store fallgruven her er nok om det er noen av spillerne igjen som har egne ideer om fotball etter å ha blitt tilfeldig detaljstyrt av Rekdal i noen år, ellers er laget (igjen) avhengig av å skape lyskraft etter Jönsson-mønster fra bunnen av, og det kan potensielt gå skikkelig dårlig med Aalesunds spillerstall. Det begynner også å bli få gamle Jönsson-elever tilgjengelig på markedet, så han blir i større grad nødt til å jakte ukjente spillere som kan bestemme på banen.
Skal bli interessant. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 05.01.2013 09:40 Post subject: |
|
|
| Med JJ som trener i AaFK tror jeg det blir nedrykksstrid...... |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 05.01.2013 10:02 Post subject: |
|
|
| Aalesund har utsatt treneravgjørelsen til mandag, helt sikkert fordi Jønsson vil vente å se hva som skjer i Vålerenga etter at Høgmo takket nei. |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 05.01.2013 11:23 Post subject: |
|
|
| Spennende om Jönsson drar til AaFK. Da kan man fort se hvor flink (eller ikke) Rekdal faktisk har vært de siste årene, samtidig som man sannsynligvis får en bekreftelse på at Jönsson og Stabæk var hans one hit wonder. |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 05.01.2013 15:16 Post subject: |
|
|
| careface |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 05.01.2013 15:47 Post subject: |
|
|
"Hvor er de nå?"-tråden, anyone? _________________ De som tror de vet best, er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 05.01.2013 15:50 Post subject: |
|
|
Et scenario som vil føre meg inn i apatisk og stille gråt: JJ gjør suksess i VIF og PJH fører RBK ut i myra. _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 05.01.2013 16:10 Post subject: |
|
|
Tror du kan glemme de første 50% av dette scenarioet, men Perry kan jo oppfylle sin del......  |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 05.01.2013 16:27 Post subject: |
|
|
| Eksil wrote: | | Et scenario som vil føre meg inn i apatisk og stille gråt: JJ gjør suksess i VIF og PJH fører RBK ut i myra. |
Driter da vel i hvordan Jønsson gjør det. Han var en fiasko hos oss, og aldri er det vel gjort noe mer riktig enn å sparke han. Mer trøstesløs fotball har man aldri sett på Lerkendal. Perry derimot bryr jeg meg om og håper lykkes med å føre sine tanker ut i praksis.
La nå Jønsson bli til et vondt minne om ørkesløs vandring mot ingenting. Best hadde det også vært om tråden bare kan nedlegges. Han er ikke noen Rosenborger lenger... Takk og lov. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 05.01.2013 16:34 Post subject: |
|
|
| Merkelig at JJ er attraktiv i TL nå. Sier mye om norske fotballledere. De engelske er ikke det spor bedre. Ansette Berg, Solbakken + mfl mer eller mindre inkompetene eks-spillere som ikke er tørre bak hørene til å lede lag med store budsjetter. |
|
| Back to top |
|
 |
|