English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Brede Moe
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
meister
Senior

PostPosted: 30.12.2012 21:47    Post subject: Reply with quote

Nordberg-løsning?

Kjøper nå, leier ut til Ranheim ut sesongen?
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 30.12.2012 22:03    Post subject: Reply with quote

Alltid flott med flere talenter, men hva kan Moe få i utbytte av et opphold i RBK? Er det realistisk, såfremtil at ToRe og Strandberg ikke blir solgt, at Moe klarer å klatre til en seriøs kamp om fast stopperplass? Blir det å risikere en degradering og bli satt på RBK2, nivået under RIL?
Keenoir
Legende

PostPosted: 30.12.2012 23:58    Post subject: Reply with quote

Er Moe lur hadde han valgt Viking, godt lag med relativt kort vei inn på laget og med en kompetent trener som kan utvikle han videre.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 01.01.2013 20:02    Post subject: Reply with quote

Oppsøkte like godt førstehåndskilden:

- Det blir vel avgjort ganske så kjapt nå i januar, tenker jeg. Jeg satser på dét i alle fall! Men nå er det ikke jeg som bestemmer dette.

- Er det aktuelt at RBK låner deg ut til Ranheim til å begynne med?

- Dét tar vi når det eventuelt blir noe av det. Men jeg ser ikke noe mørkt på å bli i Ranheim. Ranheim er en fin klubb, og det er ikke noe vanskelig for meg å bli en bedre fotballspiller i Ranheim. Det er en fin gjeng, og vi har fått Trond Nordsteien som ny trener. Så dét tror jeg skal gå fint.

Les mer: Moe nærmer seg Rosenborg

Jeg er slett ikke bombastisk, men hører mye av det samme som nevnt i denne tråden. Ser at også folk med god Ranheim-innsikt mener det bærer mot Lerkendal.

La forresten først nå merke til at Viking-avslaget allerede var omtalt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jangusk
Veteran

PostPosted: 02.01.2013 12:44    Post subject: Reply with quote

Dette er gledelig om stemmer. Dette her de siste årene vært en utsatt del av laget all den tid så og si alle midtstopperne har skadeproblemer en eller annen gang i løpet av sessongen. Og gutten har utviklingsmuligheter. Han er vel 20 år, så velkommen til Rosenborg Brede.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 02.01.2013 14:25    Post subject: Reply with quote

NA 02.11.2011 wrote:
«Har aldri sett noen så god som Brede»

Ranheim-trener Aasmund Bjørkan mener flatangringen Brede Moe kan bli en «kanonspiller».

– Jeg kan ikke huske å ha sett noen midtstopper som har vært så god som 19-åring som det Brede er. Jeg ser veldig få begrensninger når det gjelder ham, sier Bjørkan til NA.

Det er store ord fra en mann med et har hatt et kjent navn i norsk toppfotball i snart 20 år. Bjørkan spilte nemlig eliteseriefotball for Bodø/Glimt fra 1993 til 2005 og har kamper på aldersbestemte landslag.

– Jeg så med en gang at Brede er en god fotballspiller med et kjempestort potensiale, og han har allerede etablert seg som et viktig brikke i laget vårt, sier Bjørkan.
– Ekstremt atletisk

Bjørkan mener Moes styrke først og fremst er hans gode fysikk.

– Han er sterk og meget rask. Til å være midtstopper er han ekstremt atletisk, sier han.

– Han har god rekkevidde og dekker store rom. I tillegg har han en god fot som hjelper han i den offensive delen av spillet. Og han har god basisteknikk, mener Bjørkan.

– Men han må bli tøffere i nærdueller og bedre til å kommunisere. Det samme gjelder taktiske valg. Han kan bli bedre på hvor og når han slår ballen, sier Bjørkan, men han understreker at dette kan bedre seg etterhvert som 19-åringen, som fyller 20 i desember, blir mer voksen. NA

Wanneboo 11.01.2012 wrote:
Har sett Brede Moe spille for Steinkjer flere ganger, og han er et stort talent. Som nevnt er han en atletisk type. En god duellspiller, men samtidig er han relativt hurtig. Har vært dominerende i 2. divisjon, og også gjort det veldig bra i Ranheim. Spennende!

Wanneboo 21.12.2012 wrote:
Uansett synes jeg ikke Moe er god nok for oss. Fulgte han når han spilte for Steinkjer, og selv om han var for god for 2. div og et bra talent ser jeg ikke for meg han på Letkendal mot Atletico eller Liverpool om noen år. Kan bli en grei tippeligastopper, men der stopper det.

Mener du gutten har stagnert, Wannebo? Hvorfor ser du ikke for deg at han kan bli en «kanonspiller»? Alt tyder jo på at han er i utvikling - eller?
SuperTimCahill
Veteran

PostPosted: 02.01.2013 15:09    Post subject: Reply with quote

Moe var kanon da jeg henta han til RBK på FM. Derfor sier jeg: Ja, takk! Tommel'n opp!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 05.01.2013 16:35    Post subject: Reply with quote

Etter det NA erfarer har Ranheims storebror meldt seg på i kampen om underskriften til den talentfulle flatangringen. Det skal nå pågå en dialog mellom klubbene og agenten til Moe, Kevin Ingebrigtsen.

Les mer: Moe ønsket av RBK

Altså bare en bekreftelse på RBKweb-saken.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
josinho
Veteran

PostPosted: 05.01.2013 17:05    Post subject: Reply with quote

Gode og forventede nyheter!
Back to top
WildRover
Proff

PostPosted: 08.01.2013 08:05    Post subject: Reply with quote

Brede signerer i dag i følge Trønder-Avisa. Både Brede og Perry bekrefter.
Back to top
d3
Rutinert

PostPosted: 08.01.2013 08:10    Post subject: Reply with quote

For de som vet mer om han, er han god nok til at han kan kjempe om en plass med det første, eller er dette en mere langsiktigløsning?
doffen
Veteran

PostPosted: 08.01.2013 08:40    Post subject: Reply with quote

Dette er akkurat slik rbk skal ha bredde/backup i stallen. Yngre talenter bak de mer etablerte spillerne. Bra!

Han er rimelig kjapp, duellsterk men er litt varierende i spillet. Det siste retter seg bra ut når han blir eldre. Kan bli en god og meget habil TL stopper, men ikke noe mer (tror jeg)
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 08.01.2013 10:20    Post subject: Reply with quote

Raul wrote:
For de som vet mer om han, er han god nok til at han kan kjempe om en plass med det første, eller er dette en mere langsiktigløsning?

Moe er raskere enn Rønning og Strandberg, og er god i dueller. Perry vurderte å ha med Moe mot Frankrike-U21 i høst. Ja, Moe kan godt starte kamper for RBK allerede i årets TL. Om et år har han utkonkurrert Rønning og kanskje Strandberg.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 08.01.2013 10:22    Post subject: Reply with quote

Så du tror Rønning blir makker til Reg denne våren?
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 08.01.2013 10:29    Post subject: Reply with quote

Ja, evt Moe da. Strandberg rekker ikke de første kampene.
Back to top
Sola
Veteran

PostPosted: 08.01.2013 10:30    Post subject: Reply with quote

Merker jeg er positiv til dette. Ung gutt med utviklingspotensial fra trøndelag som kan bidra med bredde i troppen. Jeg har ikke sett han spille, men kvalitetene folk tilskriver han gjør han interessant. Det viktigste er etter min mening at han har tempo i orden, samt er noenlunde spillende. Basisteknikk er helt nødvendig skal han slå igjennom. Det var det f. eks Wangberg manglet. At han er sterk og atletisk er også et pluss.

Det er slik samarbeidet mellom Ranheim og RBK skal være!
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 08.01.2013 10:40    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:

Ja, vet jo at Strandberg er skadet. Spørsmålet var om du tror Moe danker ut Rønning.
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 08.01.2013 10:51    Post subject: Reply with quote

Jeg tror faktisk at Moe vil være med å kjempe tett med Rønning om plass i startoppstillingen helt fra første seriekamp!
Han har som det er påpekt tidligere her, bra fart og er en god midtstopper.
Han er nok derimot hentet som en langsiktig løsning tror jeg nok, og hva er vel bedre om han tar nivået og kampen mot Rønning/Strandberg fra første spark;)

Bra signering av RBK, igjen.
Dette begynner å bli en behagelig vane nå virker det som.
Mix er etter sigende også på god vei til å signere, og da trenger vi vel strengt tatt bare et par kvalitetssigneringer til for virkelig å ta steget opp fra de to tredjeplassene vi har bak oss nå!
1917
Proff

PostPosted: 08.01.2013 11:07    Post subject: Reply with quote

tv2 og på saken: http://www.tv2.no/sport/f...59962.html
Back to top
HOFFA
Veteran

PostPosted: 08.01.2013 11:08    Post subject: Reply with quote

!Velkommen!
d3
Rutinert

PostPosted: 08.01.2013 11:43    Post subject: Reply with quote

Så for meg en Wangberg-ish type så har aldri helt forstått interessen, men utifra de beskrivelsene høres han spennende ut. Billig, norsk og besitter kvalitet. For å konkludere: nok en jobb av Hoftun som står til godkjent altså.
josinho
Veteran

PostPosted: 08.01.2013 11:44    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
josinho wrote:

Ja, vet jo at Strandberg er skadet. Spørsmålet var om du tror Moe danker ut Rønning.

Med tid og stunder; Ja. Moe står foran Rønning innen et halvår. Moe har mulighet til å bli en stopper som kan spille i en bedre liga.

Jeg tror neppe at Rønning gidder å pendle til Trondheim i 2014....
Back to top
andrezinho
Veteran

PostPosted: 08.01.2013 11:55    Post subject: Reply with quote

Hakkespett wrote:
Alltid flott med flere talenter, men hva kan Moe få i utbytte av et opphold i RBK? Er det realistisk, såfremtil at ToRe og Strandberg ikke blir solgt, at Moe klarer å klatre til en seriøs kamp om fast stopperplass? Blir det å risikere en degradering og bli satt på RBK2, nivået under RIL?
Strandberg er jo ekstremt skadeplaget, ToRe spiller vel heller neppe alle kamper denne sesongen... Det vil bli nok av muligheter, tror jeg. Ny signering av riktig sort i min bok, begynner å se lyst på 2013!
Back to top
LarsP
Proff

PostPosted: 08.01.2013 12:02    Post subject: Reply with quote

Talentfull spiller som gir bredde i en skadeutsatt lagdel. God signering!
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 08.01.2013 12:12    Post subject: Reply with quote

Å være innbytter for en toppklubb i Tippeligaen, med sporadiske opptredener i 2. divisjon er nok et steg opp for Moe, selv om han kommer fra fast plass på et stabilt godt lag i Adecco. Han vil trolig spille alle de fire første cuprundene, hvis vi kommer så langt, han vil kanskje kunne få prøve seg i de første kvalikrundene til EL, og vil helt sikkert få sine sjanser også i Tippeligaen. Og hvis det skulle bli vel mye andredivisjonsfotball, vil han nok sannsynligvis bli lånt tilbake til Ranheim.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Next
Page 4 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb