English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2013
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 155, 156, 157  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
iconbit
Veteran

PostPosted: 21.12.2012 19:31    Post subject: Reply with quote

Her en nogle samlede overvejelse om spillerkøb. Mit udgangspunkt for at hente nye spillere er følgende prioritering 1) Spiss, 2) Keeper, 3) Sentral midtbane, 4) Venstre wing 5) Jeg mener blandt andet derfor, at man ikke skal bruge mange penge på en ny venstreback, da det er vigtigere at pengene bliver brugt, der hvor der er mest brug for dem. Jeg har forsøgt at finde spillere, der er på så højt niveau som muligt relativt til deres forventede pris. Blandt andet derfor har jeg kun forslåede en enkelt norsk spiller. Det er ganske alt for dyrt og derfor ikke realistisk, at vi kan hente 4 norske topspillere fra konkurrende klubber til en fornuftig pris. Jeg vil understrege, at dette er mit bud på, hvad der burde gøres – ikke på, hvad som kommer til at ske.

Keeper:
Lucas Hradesky (Esbjerg). Den finske landslagskeeper er kun lige fyldt 23 år, men har allerede markeret sig som én af de bedste i den danske ligaen. Fantastiske reflekeser, kommer godt ud i feltet og er med alderen begyndt at vise stor autoritet. Vigtigst af alt er dog at Hradesky holder et meget højt bundnivå. Han har tidligere været sat i forbindelse med Napoli og Manchester United. Han har tilmed udviklet sig meget positiv i høst og Esbjerg er en klubb, som er billig at købe spillere fra.

Venstreback:
Emil Jonassen (Odd Grenland). Et godt talent på venstreback efter min mening. Han mangler stadig noget offensivt, men defensiv er han allerede langt. Har allerede spillet en del Tippeliga-kamper og er stadig kun 19 år. Derudover er han billig og norsk, hvilket er vigtigere kriterier. En av de få ting FCK har kæmpe suksess med er at hente unge backs, mens en rutineret landslagsback stadig var førstevalg. Lad os inspierer af denne suksess-model og give Dorsin muligheden for at lære fra sig.

Sentral midtbanespiller:
Mike Jensen (Uten kontrakt). Efter 8 sæsoner og mere enn 130 kampe i Brøndby, vil 24-årige Mike Jensen videre. En spiller med stor rutine på tross av sin unge alder. God spilforståelse, hurtig, teknisk velfunderet. Hans store styrke er i mine øjne hans arbejdsindsats. Han jobber stenhårdt og er altid involvoret overalt på banen, ligegyldig om laget er i forsvar eller angreb. Et alternativ uten kontrakt er Conor O’Brien fra Sønderjyske, som er meget likt Mix. Forlader Sønderjyske fordi han vil til en klub, hvor hans sjanser for at få en fast plass på det amerikanske landslag er bedre. O’Brien er 24 år, sentral midtbane spiller, teknisk stærk og udtaget til laget for bedste utlændige i høst i Danmark.

Venstre wing:
Bashkim Kadrii (Odense BK). Odense BK er ved at få en lille tradition for at misbruge gode offensive spillere ved at sætte dem på venstreback. Først gik det udover den tidligere franske landslagsspiller Mendy: http://www.youtube.com/wa...LAF1kDBevM
Nu er det så 21-årige Kadrii’s tur til at tage venstrebacken. Det er godt for os, da en måde at lokke ham til Rosenborg på er at tilbyde ham en mere offensiv rolle, hvilket han utvivlsomt selv ønsker. En spiller med god fart, god teknik og et godt skud. Under tvivl et nivå over alle venstre wings I Tippeligaen. På nettet er der en masse klip med fra han var 14-19 år:
http://www.youtube.com/us...ture=watch

Spiss
Stanislav Tecl (FC Vysocina Jihlava). En lille, hurtig og rigtig dygtig spiss. 22 år og er gået ret ubemærket hen blandt alle – muligvis fordi han spiller for en lille klubb I den tjekiske liga, som de færreste følger. Derudover har han haft en ledbåndsskade som lige har holdt ham ude i 2 måneder. I 11 kampe har han lavet 10 mål og lavede 4 assists. Billig spiss fordi han spiller i FC Vysocina. Alternativt har svenske Atvidabergs før solgt gode spisser rigtig billigt. Viktor Prodell er deres heteste spiller lige nu. 15 mål og 4 assists i 29 kampe i sæsonen. Han er en stor spiller, som fylder godt i feltet og er rigtig god til at gå ned i banen og tage del i spillet.

Ud:
Ôrlund
Isaah
Alas
Mix
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran

PostPosted: 21.12.2012 20:01    Post subject: Reply with quote

Er litt skeptisk til denne de Lanlay. Greit at han er ung og talentfull, men det er litt forbløffende at Trond Olsen i 2012-sesongen hadde like mange målpoeng med halvparten så lite spilletid.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 21.12.2012 20:31    Post subject: Reply with quote

de Lanlay er litt Skjelbred-aktig. God teknikk, grei fart, kreativ og har egentlig det som skal til - men sliter med å produsere ting, av en eller annen merkelig grunn. Det må være noe mentalt, for ferdighetene er der.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Harceïde
Veteran

PostPosted: 21.12.2012 20:48    Post subject: Reply with quote

De Lanlay lik Skjelbred? Tenker du da på den manglende evnen til å produsere målpoeng?

Rent ferdighetsmessig er det vanskelig å se likheten Razz De Lanlay har utelukkende kun lært seg å løpe framover. Fintemessig er han like ute på viddene som Henriksen - hvert bein tre meter til siden, ned krabbestilling og vals rundt seg selv.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 21.12.2012 20:55    Post subject: Reply with quote

Tenker på at de begge har gode forutsetninger til å produsere mye, men får det ikke helt til.

Synes vel du er i overkant streng med de Lanlay. Etter hva jeg har sett, har han en kurant teknikk og han utfører det i et bra tempo. Mye bedre enn Trond Olsen, for å fortsette sammenligningen med han. Han produserer likevel omtrent ingenting.

de Lanlay for en rimelig sum ville jeg vært positiv til, men han kommer til å koste altfor mye til at det er verdt å ta risikoen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Ahakrim
Rutinert

PostPosted: 21.12.2012 21:12    Post subject: Reply with quote

iconbit wrote:
Her en nogle samlede overvejelse om spillerkøb. Mit udgangspunkt for at hente nye spillere er følgende prioritering 1) Spiss, 2) Keeper, 3) Sentral midtbane, 4) Venstre wing 5) Jeg mener blandt andet derfor, at man ikke skal bruge mange penge på en ny venstreback, da det er vigtigere at pengene bliver brugt, der hvor der er mest brug for dem. Jeg har forsøgt at finde spillere, der er på så højt niveau som muligt relativt til deres forventede pris. Blandt andet derfor har jeg kun forslåede en enkelt norsk spiller. Det er ganske alt for dyrt og derfor ikke realistisk, at vi kan hente 4 norske topspillere fra konkurrende klubber til en fornuftig pris. Jeg vil understrege, at dette er mit bud på, hvad der burde gøres – ikke på, hvad som kommer til at ske.

Keeper:
Lucas Hradesky (Esbjerg). Den finske landslagskeeper er kun lige fyldt 23 år, men har allerede markeret sig som én af de bedste i den danske ligaen. Fantastiske reflekeser, kommer godt ud i feltet og er med alderen begyndt at vise stor autoritet. Vigtigst af alt er dog at Hradesky holder et meget højt bundnivå. Han har tidligere været sat i forbindelse med Napoli og Manchester United. Han har tilmed udviklet sig meget positiv i høst og Esbjerg er en klubb, som er billig at købe spillere fra.

Venstreback:
Emil Jonassen (Odd Grenland). Et godt talent på venstreback efter min mening. Han mangler stadig noget offensivt, men defensiv er han allerede langt. Har allerede spillet en del Tippeliga-kamper og er stadig kun 19 år. Derudover er han billig og norsk, hvilket er vigtigere kriterier. En av de få ting FCK har kæmpe suksess med er at hente unge backs, mens en rutineret landslagsback stadig var førstevalg. Lad os inspierer af denne suksess-model og give Dorsin muligheden for at lære fra sig.

Sentral midtbanespiller:
Mike Jensen (Uten kontrakt). Efter 8 sæsoner og mere enn 130 kampe i Brøndby, vil 24-årige Mike Jensen videre. En spiller med stor rutine på tross av sin unge alder. God spilforståelse, hurtig, teknisk velfunderet. Hans store styrke er i mine øjne hans arbejdsindsats. Han jobber stenhårdt og er altid involvoret overalt på banen, ligegyldig om laget er i forsvar eller angreb. Et alternativ uten kontrakt er Conor O’Brien fra Sønderjyske, som er meget likt Mix. Forlader Sønderjyske fordi han vil til en klub, hvor hans sjanser for at få en fast plass på det amerikanske landslag er bedre. O’Brien er 24 år, sentral midtbane spiller, teknisk stærk og udtaget til laget for bedste utlændige i høst i Danmark.

Venstre wing:
Bashkim Kadrii (Odense BK). Odense BK er ved at få en lille tradition for at misbruge gode offensive spillere ved at sætte dem på venstreback. Først gik det udover den tidligere franske landslagsspiller Mendy: http://www.youtube.com/wa...LAF1kDBevM
Nu er det så 21-årige Kadrii’s tur til at tage venstrebacken. Det er godt for os, da en måde at lokke ham til Rosenborg på er at tilbyde ham en mere offensiv rolle, hvilket han utvivlsomt selv ønsker. En spiller med god fart, god teknik og et godt skud. Under tvivl et nivå over alle venstre wings I Tippeligaen. På nettet er der en masse klip med fra han var 14-19 år:

Spiss
Stanislav Tecl (FC Vysocina Jihlava). En lille, hurtig og rigtig dygtig spiss. 22 år og er gået ret ubemærket hen blandt alle – muligvis fordi han spiller for en lille klubb I den tjekiske liga, som de færreste følger. Derudover har han haft en ledbåndsskade som lige har holdt ham ude i 2 måneder. I 11 kampe har han lavet 10 mål og lavede 4 assists. Billig spiss fordi han spiller i FC Vysocina. Alternativt har svenske Atvidabergs før solgt gode spisser rigtig billigt. Viktor Prodell er deres heteste spiller lige nu. 15 mål og 4 assists i 29 kampe i sæsonen. Han er en stor spiller, som fylder godt i feltet og er rigtig god til at gå ned i banen og tage del i spillet.

Ud:
Ôrlund
Isaah
Alas
Mix

Enig i tankegangen om at det holder med å handle en norsk spiller pga "stive" priser her til lands...jeg håper inderlig at de sonderer det utenlandske terrenget godt (SPESIELT det skandinaviske markedet)...men med intervjuene av vår SD fra tidligere i høst friskt i minne...om at norge var førstepri(han var krystall klar når han sa det)...så blir jeg vel ikke akkurat "sjokka" om resultatet viser seg å bli svindyrt og norskt.....
Back to top
Lengterhjem
Junior

PostPosted: 21.12.2012 22:07    Post subject: Reply with quote

@Iconbit veldig bra research. En spennende liste av prospects som forhåpentligvis vurderes. Slike innspill setter jeg personlig veldig stor pris på. Debatten her på forumet de siste 14 dager har i hovedsak rotert rundt konspirasjoner og utenomsportslige elementer.

Godt å få et velbegrunnet og konstruktivt forslag rettet mot sportslig avdeling.

Forøvrig er jeg meget pro Stefan Johansen og håper han vurderer å skifte beite. Sammen med Midtsjø på midtbanen tror jeg vi har en killer duo. Så får Mix gjøre sine vurderinger.....
kevinpieter
Veteran

PostPosted: 21.12.2012 22:25    Post subject: Reply with quote

Uten at jeg har sett noe av ham, hørtes Esbjergs keeper Lucas Hradesky, ut fra iconbits beskrivelse, ut som en keepertype jeg vil se i klubben. Ung landslagskeeper med autoritet som er god i feltet. En Jarstein-type uten ticks, blackouts og de sporadiske tabbene. Jeg får vann i munnen!
Løkkagutt
Proff

PostPosted: 22.12.2012 09:18    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Vilvsik har jeg lyst på, men han kommer til å koste mye penger, med Dorsin i troppen så skjønner jeg ikke helt hvorfor man skal blåse så mye penger for å kunne benke en av ligaens beste venstrebacker.
Burde heller konsentrert pengene på en klassespiss og en skikkelig keeper.

Vilsvik er ikke markant bedre (hvis bedre i det hele tatt) enn Dorsin og Gamboa. Han er også for etablert til å sitte på benken. I tillegg går han på kvota, så jeg er helt enig i at det virker merkelig å hente han nå.

Blir han hentet, kan det være at han er tiltenkt å kjempe om flere plasser. Han har spilt noe ving i Godset innimellom. I tillegg har han egenskaper til å bli en bra indreløper; stor løpsstyrke, god teknikk, gode pasningsferdigheter og god begge veier. Det kan kanskje være at han spiller mest indreløper, samtidig som at han er backup på backene? Hoftun sin strategi tidligere har vært å ha få, men veldig anvendelige spillere i stallen slik at man allikevel har backup og konkurranse i flere posisjoner.
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 22.12.2012 15:26    Post subject: Reply with quote

Det er akkurat der Hoftun feiler så radikalt. Istedet for å kjøpe spillertyper som passer i en bestemt rolle, kjøper han spillere med middels + ferdigheter på flere områder slik at han kan bruke de overalt på banen.

Kålrabbi måte å tenke på og som mange her inne har påpekt, vondfotterori.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 22.12.2012 15:57    Post subject: Reply with quote

iconbit wrote:

Keeper:

Venstreback:

Sentral midtbanespiller:

Venstre wing:

Spiss

Ud:
Ôrlund
Isaah
Alas
Mix

Meget spennende alle du nevner her. De trenger heller ikke koste skjørta. Om Rbk hadde greid å få kloa i disse hadde jeg sett meget lyst på tilværelsen. Og ang. Danske kjøp kjenner vel Wiggen det Danske spillermarkedet meget vell. Så en god liste. Men jeg tvivler på at Hoftun har en like grei oversikt som deg Confused
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 22.12.2012 16:09    Post subject: Reply with quote

Det viktigste er ikke om spillerne er gode nok, men om de er norske eller nærmere bestemt trønderske eller ikke. Det er det som betyr noe.
Back to top
Kent
Veteran

PostPosted: 23.12.2012 22:13    Post subject: Reply with quote

Harald, enig i det du sier.

Er direkte hårreisende hvis Hoftun nâ i kjent stil gjør et nytt feilvalg, og prioriterer et dyrt kjøp av en back da vi i langt større grad trenger offensive forsterkninger til klubben.

Min tese er at Hoftun nå er stresset, jobber i villrede og panikk og bare gjør alt han kan for å ordne en tilfeldig signering - slik at presset på ham avtar. Da er det selvfølgelig enklere å hente en venstreback enn en god spiss.
Back to top
Ahakrim
Rutinert

PostPosted: 24.12.2012 03:34    Post subject: Reply with quote

ifølge denne artikkelen
http://dt.no/godset/sette...-1.7695991

så virker det som om Godset med Jostein Flo i spissen for kontraktsforhandlinger vil gjøre ALT for at ingen av deres spillere havner i Rosenborg,og her blir jo både Vilsviks og Johansens navn trukket frem....
Jeg håper inderlig at vår SD drar fram noen lure Plan B løsninger på denne floken...
Back to top
O-Rex
Veteran

PostPosted: 24.12.2012 08:47    Post subject: Reply with quote

Josten Flo har en jobb å gjøre og det er å holde så mange av de beste spillerne i klubben med lavest mulig lønn. Klarer han ikke å beholde en spiller grunnet lønnskrav er jobben hans å tyne mest mulig penger ut av klubben som han selger til. Ingen vil selge spillere til den hardeste konkurrenten.

Mitt håp ligger i at en eller flere av de to aktuelle SIF-spillerne vil til Trondheim. Vi trenger begge to. De får dobla lønna si, det er et argument som pleier å virke i resten av samfunnet. Sukre pillen med noen greie prosenter av videresalgssum så selger de en av dem til oss. Hvis spillerne selv vil.
quentez
Veteran

PostPosted: 24.12.2012 12:17    Post subject: Reply with quote

Ahakrim wrote:
Jeg håper inderlig at vår SD drar fram noen lure Plan B løsninger på denne floken...

Er ikke så oppdatert på dagens Bodø/Glimt-stall.
Back to top
Mynthon
Senior

PostPosted: 28.12.2012 03:17    Post subject: Reply with quote

Her kommer dagens rykter:

RBK har lyst på Veton B! Stefan johansen sier at en RBKovergang ikke er umulig:-) Er samme som Vilsvik, ikke enig om ny kontrakt med Godset:)
Mohammed Abu, skal vist til RBK i følge king(viking spilleren)

Ps: Ta dette med en klype salt. Vet ikke hvor pålitelig kilden min er.
2mas
Sjef

PostPosted: 28.12.2012 13:22    Post subject: Reply with quote

Uansett hyggelige romjulsrykter!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 28.12.2012 13:26    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å se for seg at vi har penger til disse fire eller at alle de er interessert i å komme til oss, men en flott tanke som jeg(i mangelen av andre rykter) velger å tro på Tommel'n opp! hehe
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 28.12.2012 14:20    Post subject: Reply with quote

Mohammed Abu. Nå fikk jeg mer vann i munnen enn før julemiddagen. Det verste er at det er en spiller vi sikkert kan få. Ja, også til Johansen. Veton Berisha blir for meg som å skaffe Mos.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 28.12.2012 14:25    Post subject: Reply with quote

Det er 6 år forskjell mellom Veton og Mos, det teller jo endel. Men ja, Veton er ikke noen erstatter for Prica.

Hadde vi fått Abu så hadde jeg blitt strålende glad, det er virkelig en klassesignering!
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 28.12.2012 15:53    Post subject: Reply with quote

Ja takk til Abu, og gjerne også Johansen (hvis Mix ikke blir med videre). Veton B.., tja, men da håper jeg på en erfaren utlending på topp i tillegg.
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 28.12.2012 16:24    Post subject: Reply with quote

Hva er situasjonen til Abu egentlig? Ser han har vert utlånt til Spania uten å få noe voldsomt med spilletid der. Hvor lang kontrakt har han igjen?
Back to top
MariusV
Veteran

PostPosted: 28.12.2012 17:17    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Mohammed Abu. Nå fikk jeg mer vann i munnen enn før julemiddagen. Det verste er at det er en spiller vi sikkert kan få. Ja, også til Johansen. Veton Berisha blir for meg som å skaffe Mos.

Abu, er det han som ligner på Egil Hegerberg? Isåfall, yes pretty please with sugar on top!!
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 28.12.2012 19:02    Post subject: Reply with quote

Muligens mest bisarre sammenligninga jeg noen gang har hørt.

Her er de, og de er ikke slående like:

(For ordens skyld - Abu til venstre, Egil til høyre)
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 155, 156, 157  Next
Page 42 of 157

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb