View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Strand Veteran

|
Posted: 17.12.2012 02:48 Post subject: |
|
|
martibs wrote: |
Skal ikke diktere hva noen skal gjøre, men hvis du slutter å støtte laget, slutter å gå på kamp osv pga feil trener ble ansatt, tar det seg veldig dårlig ut om du kommer tilbake dersom den nye treneren skulle nyte suksess. |
Du kan si det til de 5-6000 som har forsvunnet fra tribunene de siste årene og se om de kommer tilbake.
Noen skrev her en plass at tankegangen på Brakka må være at det er en veldig behagelig jobb, hadde det ikke vært for de irriterende kundene. Jeg synes det summerer opp situasjonen ganske så godt.
De som arbeider og styrer klubben er i utakt med omgivelsene sine, og de lever av og for omgivelsene. Det har de kanskje glemt slik de turer frem i sak etter sak. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 17.12.2012 03:04 Post subject: |
|
|
Number10 wrote: | Tito Vilanova:
Trenerkarriere:
Ã…r Klubber
2007–2008 FC Barcelona B (assistent)
2008-2012 FC Barcelona (assistent)
2012- FC Barcelona
Har vært Guardiola´s assistent siden 2007. |
Aldri vært hovedtrener engang. Skandale. Ingen poengsnitt å vise til. Alt for uerfaren til å trene et mesterlag. Hvis de da ikke også så etter andre ting. Som spillestil, å kjenne klubbkulturen, de personlige egenskapene, ... |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 17.12.2012 03:06 Post subject: |
|
|
Strand wrote: |
De som arbeider og styrer klubben er i utakt med omgivelsene sine, og de lever av og for omgivelsene. Det har de kanskje glemt slik de turer frem i sak etter sak. |
Og av og til er også de mest høyrøstede på dette forumet, nattlige bannerknekter og andre også i utakt med omgivelsene sine. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 17.12.2012 03:32 Post subject: |
|
|
Selv supportere fra andre lag har fått med seg at Perry er et kontroversielt valg som ny Rosenborgtrener. De siste årene har det blitt foretatt utallige stunt, valg og feilslåtte strategier i Rosenborg som har fremmedgjort altfor mange av de menneskene de lever av. Du skal være ganske så PerO for å ikke se det, og du skal være ganske så "grenseløst positiv og støttende" for å ikke bli bekymret over det. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 17.12.2012 05:28 Post subject: |
|
|
Ser ikke helt hvorfor folk absolutt skal krangle med Per0 i dette tilfellet. Han sier jo på ingen måte at han er fornøyd med valget som har falt eller at han tror perry blir en god rosenborgtrener. Til tross for at ansettelsen av Perry er intet annet enn gambling fra styret og hoftuns side er dette ingen GARANTI for at perry kommer til å feile, og det er dette som er poenget.
De fleste her inne har allerede bestemt seg for at Perry kommer til å gjøre det dårlig. Selv er jeg langt fra overbevist om at dette ikke er tilfelle, men om man ser på historien til Perry som trener med litt nyanserte øyne er det ingenting som tilsier at dette garantert kommer til å skjære seg.
Selv om Perry mangler merittene som kan overbevise oss om at han kommer til å gjøre det bra, betyr ikke dette automatisk at han kommer til å gjøre det dårlig. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 17.12.2012 08:06 Post subject: |
|
|
puckno må være Hoftun, kan ikke skjønne annet... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 17.12.2012 09:34 Post subject: |
|
|
Strand wrote: | Selv supportere fra andre lag har fått med seg at Perry er et kontroversielt valg som ny Rosenborgtrener. De siste årene har det blitt foretatt utallige stunt, valg og feilslåtte strategier i Rosenborg som har fremmedgjort altfor mange av de menneskene de lever av. Du skal være ganske så PerO for å ikke se det, og du skal være ganske så "grenseløst positiv og støttende" for å ikke bli bekymret over det. |
Skjerp deg, jeg har ikke en eneste gang sagt at Perry er riktig valg for RBK. |
|
Back to top |
|
 |
Caupolican Junior
|
Posted: 17.12.2012 10:01 Post subject: |
|
|
Nå er iallefall Perry ansatt. Det er, for å si det forsiktig, en omstridt ansettelse, men ansatt er han. Som supporter har man vel da et par valg: Fortsette å gneldre mot ansettelsen, eller anse slaget for tapt, gi fyren en sjanse og støtte laget (dvs spillere OG trener) helt til en, eller begge, ikke lenger har gjort seg fortjent til støtten. (Noe som vel var tilfelle på slutten i høst, etter manges mening.)
En kan jo se positivt på det: I denne situasjonen har Perry alt å vinne, og lite å tape. Ingen geniale trenere har vel vært geniale helt fra starten av, men har et punkt i karrieren der det virkelig begynner å ta av. La oss håpe at Perry er ved det punktet nå. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 17.12.2012 10:15 Post subject: |
|
|
tr0ndern wrote: | puckno må være Hoftun, kan ikke skjønne annet... |
Hvem er så du? Flettfrid? |
|
Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 17.12.2012 11:17 Post subject: |
|
|
puckno wrote: | Number10 wrote: | Tito Vilanova:
Trenerkarriere:
Ã…r Klubber
2007–2008 FC Barcelona B (assistent)
2008-2012 FC Barcelona (assistent)
2012- FC Barcelona
Aldri vært hovedtrener engang. Skandale. Ingen poengsnitt å vise til. Alt for uerfaren til å trene et mesterlag. Hvis de da ikke også så etter andre ting. Som spillestil, å kjenne klubbkulturen, de personlige egenskapene, ... |
Det er en liten forskjell her. Tito viderefører den spillestilen han selv har vært med å utvikle, mens Perry skal innføre et helt nytt system og spillestil. Barcelona er en velfungerende klubb, der organiseringen og strukturen er på plass, mens RBK skal gjennom en prosess for å få dette på plass. Det er her enkelte tviler om Perry er rett mann, selv er jeg skeptisk, men nå når han er ansatt må vi nesten gi han en mulighet til å lykkes. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 17.12.2012 11:29 Post subject: |
|
|
Om han kun har vist middelmådighet eller rett og slett har en dårlig track record er vi vel ikke enige om. Men, en ting er sikkert og visst. Ansettelsen og prosessen bak er en skandale. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 17.12.2012 11:34 Post subject: |
|
|
konesseur,er det slik at du håper det går på ræva slik at du kan hevde du hadde rett?
Eller vil du på noe tidspunkt håpe det går bra med laget og at Perry får sitt gjennombrudd nå? _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 17.12.2012 11:37 Post subject: |
|
|
Herregud så mye eder og galle.
PJH er ansatt. Veldig mange er uenig dette valget (inkludert undertegnede), men det er gjort. Støtt klubben og laget og vis heller misnøye på årsmøtet over prosess og tidsbruk i ansettelse.
For de som fortsatt freser anbefaler jeg:
http://www.youtube.com/wa...o4OnQpwjkc |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 17.12.2012 11:44 Post subject: |
|
|
Det er overhodet ingen motsetning mellom å støtte Per Joar Hansen, og håpe at han gjør det superbra i den jobben han skal forsøke å gjøre, og å fortsette å gneldre mot ansettelsen. Det er ikke Hansen som har ansatt seg selv.
Og angående Barcelona-sammenligningen: som Spartacus helt riktig og rimelig åpenbart poengterer, så er det en viss forskjell på å videreføre en spillestil som er på skinner med en intern ansettelse, og å hente inn noen utenfra for å bygge opp en kultur og en fotballfilosofi fra scratch. Hadde Rosenborg hatt en identitet og en spillestil, og fotballkompetanse rundt hovedtreneren, så kunne faktisk Per Joar Hansen vært et spennende valg, men sånn er det virkelig ikke.
Rosenborg har hentet en i klubbsammenheng totalt umerittert trener for å definere hvordan klubben skal spille de neste ti årene, når de skal "tilbake til røttene". Det er realiteten, selv om de selv sikkert tror han skal videreføre noe som "ligger i veggene". Det er ingenting av Eggens suksessfaktorer igjen i dagens RBK-miljø, det er helt sikkert. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 17.12.2012 11:51 Post subject: |
|
|
PerO wrote: |
Stopp pressen, mener du at Rosenborg ikke har gjort noe riktig? |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 17.12.2012 11:52 Post subject: |
|
|
toreinar wrote: | konesseur,er det slik at du håper det går på ræva slik at du kan hevde du hadde rett?
Eller vil du på noe tidspunkt håpe det går bra med laget og at Perry får sitt gjennombrudd nå? |
Kostnaden inntraff da Hoftun ble ansatt. Det må ryddes opp i sportslig ledelse slik at det blir slutt på skandalene. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 17.12.2012 11:56 Post subject: |
|
|
Strand wrote: | PerO wrote: |
Stopp pressen, mener du at Rosenborg ikke har gjort noe riktig? |
Jeg er veldig ofte uenig med RBK jeg, men jeg er ikke dermed med på usakligheter, overdrivelser og unødig svartmaling av situasjonen.
Jeg er også såpass klar over at i de fleste saker vi diskuterer, så finnes det ikke et fasitsvar. Selv om jeg er uenig, så trenger ikke de som trekker en annen konklusjon å være udugelig.
Jeg vet også at de fleste innen fotball, både supportere og ledere bommer i sin forhåndsvurdering av lag, spillere og trenere temmelig ofte....
Det er denne kompleksiteten og uforutsigbarheten som gjør fotball til den idretten med flest tilhengere i verden. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 17.12.2012 12:01 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | Det er overhodet ingen motsetning mellom å støtte Per Joar Hansen, og håpe at han gjør det superbra i den jobben han skal forsøke å gjøre, og å fortsette å gneldre mot ansettelsen. Det er ikke Hansen som har ansatt seg selv. |
Her er jeg uenig med deg. Fortsatt gneldring gir dårlig stemning omkring klubben, og lite arbeidsro.
Jeg mener det bør bli slutt på dette i løpet av kort tid, slik at klubb og trener får arbeidsro uten denne gneldringen når de starter sesongoppkjøringen.
Så får vi heller slå enda kraftigere til hvis de ikke lykkes til våren
zaphod81 wrote: | Og angående Barcelona-sammenligningen: som Spartacus helt riktig og rimelig åpenbart poengterer, så er det en viss forskjell på å videreføre en spillestil som er på skinner med en intern ansettelse, og å hente inn noen utenfra for å bygge opp en kultur og en fotballfilosofi fra scratch. Hadde Rosenborg hatt en identitet og en spillestil, og fotballkompetanse rundt hovedtreneren, så kunne faktisk Per Joar Hansen vært et spennende valg, men sånn er det virkelig ikke.
Rosenborg har hentet en i klubbsammenheng totalt umerittert trener for å definere hvordan klubben skal spille de neste ti årene, når de skal "tilbake til røttene". Det er realiteten, selv om de selv sikkert tror han skal videreføre noe som "ligger i veggene". Det er ingenting av Eggens suksessfaktorer igjen i dagens RBK-miljø, det er helt sikkert. |
Veldig gode vurderinger jeg støtter 100% |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 17.12.2012 12:03 Post subject: |
|
|
olaola80 wrote: | josinho wrote: | Etter å ha lest artikkelen til Myren på rbkweb om Perry, kjenner jeg at angsten griper fatt i meg når jeg ser på de svake resultatene Perry har oppnådd som klubbtrener på toppnivå.
Statistikken lyver ikke. Det verste er at at Perry har oppnådd svake resultater i mange klubber over en lang tidsperiode. |
Må si jeg er skuffet over denne artikkelen, da statistikken kun er som elitetrener, kunne kanskje også hatt statistikk over trenergjerningen i Ranheim og som U-21-trener? Er tross alt 5 år siden statistikken Myren setter opp. Kanskje det går an å finne Eggens tilsvarende statistikk som elitetrener for RBK i sin spede start? I overkant negativt og tynn sak dette... |
Enig at han har noe bedre resultater med lag litt lengre ned i divisjonssystemet, men Perrys CV er uansett ikke noe å bli impnert av. Dette U21-laget må ikke hauses for mye opp. Det er kun i år og da spesielt i høst at resulatene var gode(en håndfull kamper). I fjor var de svake. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 17.12.2012 12:03 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | toreinar wrote: | konesseur,er det slik at du håper det går på ræva slik at du kan hevde du hadde rett?
Eller vil du på noe tidspunkt håpe det går bra med laget og at Perry får sitt gjennombrudd nå? |
Kostnaden inntraff da Hoftun ble ansatt. Det må ryddes opp i sportslig ledelse slik at det blir slutt på skandalene. |
Takk for svaret. Det var virkelig utdypende. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 17.12.2012 12:16 Post subject: |
|
|
Stano_11 wrote: | Ok er med på å ta dette på årsmøtet istedenfor å tapetsere alt med bannere Problemet er: får vi med oss mange nok med slike meninger på årsmøtet, eller vil de fleste bli nikkedukker der og?? |
Og:
1) er tilstrekkelig mange enige?
og/eller:
2) finnes det en tilstrekkelig god alternativ plan?
Å være misfornøyd er én ting. Det er lett, og det er berettiget. Å ønske en bedre løsning er lett. Å finne en bedre løsning er vanskelig.
Strand wrote: | Du kan si det til de 5-6000 som har forsvunnet fra tribunene de siste årene og se om de kommer tilbake. |
Man må nok ta med
1) ugunstige kamptidspunkt og endringer i kamptidspunkt, og
2) massiv økning i TV-sendte kamper
som delforklaringer på lavere publikumstall også.
Number10 wrote: | Tito Vilanova:
Seriøst? Ansatte de assistenten? Forbanna nybegynnere! |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 17.12.2012 12:24 Post subject: |
|
|
- Prosessen med å finne ny hovedtrener vil starte umiddelbart. Ansvarlig for denne prosessen er sportslig leder Erik Hoftun (rbk.no).
Supportere, her representert av Kjernen-leder Kenneth Kjelsnes, frykter svakt håndverk av klubben og ansettelse av umeritterte Per Joar Hansen:
At mye tyder på at Per Joar Hansen er Rosenborgs førstevalg når de nå skal ansette ny hovedtrener, er supporterlederen heller ikke fornøyd med. Han synes prosessen virker altfor enkel.
- Jeg synes listen over aktuelle kandidater er for kort. Jeg er enig i «tilbake til røttene»-tanken, men synes det tenkes for snevert. Tankegangen må ikke kun knyttes til Nils Arne Eggen. Det er på tide å løfte blikket, sier han (adressa.no)
Noen frustrerte supportere henger opp bannere for å bli hørt.
- Det er ramp, rett og slett. Supporterne kjenner ikke til ansettelsesprosessen vi holder på med, sier Alstad (tv2.no).
FÃ¥ dager senere: - Per Joar Hansen er ansatt som ny hovedtrener i Rosenborg Ballklub (rbk.no).
___
Dette er den samme Trond Alstad som spilte en av hovedrollene i ansettelsen av Hoftun i 2008, en ansettelsesprosess som skapte reaksjoner: - Til en så viktig jobb, for en så viktig klubb, med en ambisjon om å være blant Europas 30 beste, burde det vært søkt bredt for å finne den beste kandidaten. Men her er det kjørt en skinnprosess.
Alstad kunne imidlertid berolige bekymrede medlemmer:
- De som uttaler seg slik, gjør det fordi de ikke kjenner til prosessen, eller fordi vi ikke har vært flinke nok til å formidle hvordan vi har jobbet. For vi har jobbet svært grundig. De fleste steinene som kan snus er snudd (db.no).
Som en del innså for flere år siden går det klart frem at de som leder klubben ikke har den fremragende kompetansen som kreves til å løfte klubben til nye fremragende prestasjoner. Klubben ledes av middelmådige personer og prestasjonene blir da også således.
- When small men attempt great enterprises, they always end by reducing them to the level of their mediocrity (Napoleon Bonaparte). _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 17.12.2012 12:31 Post subject: |
|
|
Jeg mener at: Om Rosenborg ansetter en ny hovedtrener, om det så være seg Jose Mourinho, Per Joar Hansen eller Marianne Aulie, så skal og må vedkommende og klubben få arbeidsro en viss tid.
Vi er Rosenborg, vi er utålmodige, men en tommelfingerregel er at enhver trener bør få minst et svangerskap på å sette sitt preg på laget og vise at pila går oppover. Det å hakke på trener, styre og stell fra dag 1 hjelper i hvert fall ikke. Dessuten avgjøres ikke viktige spørsmål på forum, det finnes årsmøter for slikt. Det er den arenaen presset på utøves gjennom. Kun mindretallet i RBKs administrasjon beveger seg på forum, og de som gjør det legger heller ingen særlig vekt på det som sies. Fra "grillfestene" vet vi at alle, så nær som Stig T. holder seg vekk fra rbkweb. |
|
Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 17.12.2012 12:33 Post subject: |
|
|
Veldig bra Torbjørn. De forsøker å lure oss til å tro at de er så grundige i ansettelsesprosesser, så er det bare blank løgn. Godt dokumentert bruk av hersketeknikker for å skjule sin egen inkompetanse |
|
Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 17.12.2012 12:56 Post subject: |
|
|
Torbjørn wrote: | - Prosessen med å finne ny hovedtrener vil starte umiddelbart. Ansvarlig for denne prosessen er sportslig leder Erik Hoftun (rbk.no).
Supportere, her representert av Kjernen-leder Kenneth Kjelsnes, frykter svakt håndverk av klubben og ansettelse av umeritterte Per Joar Hansen:
At mye tyder på at Per Joar Hansen er Rosenborgs førstevalg når de nå skal ansette ny hovedtrener, er supporterlederen heller ikke fornøyd med. Han synes prosessen virker altfor enkel.
- Jeg synes listen over aktuelle kandidater er for kort. Jeg er enig i «tilbake til røttene»-tanken, men synes det tenkes for snevert. Tankegangen må ikke kun knyttes til Nils Arne Eggen. Det er på tide å løfte blikket, sier han (adressa.no)
Noen frustrerte supportere henger opp bannere for å bli hørt.
- Det er ramp, rett og slett. Supporterne kjenner ikke til ansettelsesprosessen vi holder på med, sier Alstad (tv2.no).
FÃ¥ dager senere: - Per Joar Hansen er ansatt som ny hovedtrener i Rosenborg Ballklub (rbk.no).
___
Dette er den samme Trond Alstad som spilte en av hovedrollene i ansettelsen av Hoftun i 2008, en ansettelsesprosess som skapte reaksjoner: - Til en så viktig jobb, for en så viktig klubb, med en ambisjon om å være blant Europas 30 beste, burde det vært søkt bredt for å finne den beste kandidaten. Men her er det kjørt en skinnprosess.
Alstad kunne imidlertid berolige bekymrede medlemmer:
- De som uttaler seg slik, gjør det fordi de ikke kjenner til prosessen, eller fordi vi ikke har vært flinke nok til å formidle hvordan vi har jobbet. For vi har jobbet svært grundig. De fleste steinene som kan snus er snudd (db.no).
Som en del innså for flere år siden går det klart frem at de som leder klubben ikke har den fremragende kompetansen som kreves til å løfte klubben til nye fremragende prestasjoner. Klubben ledes av middelmådige personer og prestasjonene blir da også således.
- When small men attempt great enterprises, they always end by reducing them to the level of their mediocrity (Napoleon Bonaparte). |
Med andre ord er denne Alstad i tospann med Hoftun som hardnakket forsøker å gjøre RBK om til en middelmådighet. Tror nok samtlige, inklusive Perry hadde tjent på å få unna bremseklossene i systemet, i allefall om Perry har lyst til å jobbe i RBK i 2014 også. _________________
|
|
Back to top |
|
 |
|