English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2013
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 155, 156, 157  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sola
Veteran

PostPosted: 15.12.2012 17:29    Post subject: Reply with quote

libido wrote:
Etter det jeg har skjønt ser vi etter en ordentlig ving, rask, god til å utfordre, og kan spille på begge sider. Kan det være at vi har lagt inn bud på De Lanlay?

Jeg har hørt det samme ryktet. de Lanlay. Spennende ving, men likevel et risikoprosjekt. Ikke ferdigutviklet.
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran

PostPosted: 15.12.2012 17:34    Post subject: Reply with quote

Ble det ikke sagt på pressekonferansen at de skulle sette seg ned og se på hvilke spillere de har i stallen pr dags dato, for så å se på hva de trenger.
Har de da allerede lagt inn bud på spillere før den nye treneren kom på plass?
Eller ble dette gjort før Jønsson fikk sparken?
Back to top
Ræven
Rutinert

PostPosted: 15.12.2012 19:12    Post subject: Reply with quote

Nei takk til de Lanlay. Langt fra god nok nå og blir det neppe i fremtiden heller, nesten i Trond Olsen-klassen når det gjelder å være primitiv i stilen. Løper rett frem så lenge det er plass, og for RBK er det sjelden mye plass siden de fleste lag legger seg bakpå.

Hjelper ikke at han ser ut som en halvtomsing heller, men det er muligens underordnet.
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 15.12.2012 19:14    Post subject: Reply with quote

Jeg håber meget Rosenborg lægger bud inn på OB's venstreback Kadrii - veldig undervuderet spiller.

http://www.youtube.com/wa...jqqW_dqk1s
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 15.12.2012 20:19    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Dette vet jeg hva Perry ønsker etter å ha lest meg opp blandet med egne synspunkter.
Ny rask spiss, ny kraftspiss, midtbanespiller som kan diktere tempoet i spill, ny vingback(venstre men gjerne kan spille på begge sider), ving.

Felles for alle er:

Tempo
Tempo
Tempo
Tempo
Tempo

Som igjen betyr; Dyrt, dyrt, dyrt!? Med hodene lagt på fat, er jeg redd for ny kjøpefest, dessverre!
Number10
Veteran

PostPosted: 15.12.2012 20:45    Post subject: Reply with quote

Trenger ikke å bli dyrt, se bare på Molde og Godset´s kjøp.
En del av de spillerne kom vel gratis og knappe 1 million.
Så alt er mulig. Men spørs om Perry igjen er dyktig på å få det beste ut av enkeltspillere.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 15.12.2012 21:05    Post subject: Reply with quote

Mulig det er holdt i ryktene, da jeg vet navnet på i alle fall en spiller det jobbes med og som faller innenfor en av kategoriene. Har det fra gode kilder. Vet derimot ikke om man har startet forhandlinger.
Attaboy
Veteran

PostPosted: 15.12.2012 21:20    Post subject: Reply with quote

Mulig å få navnet det snakkes/ryktes om, Jonas? Eller annen relevant info?
Jonas
Veteran

PostPosted: 15.12.2012 22:00    Post subject: Reply with quote

Får se om ryktene stemmer da, kanskje det dukker opp noen navn i romjula. Wink Har lovt kilden å holde tett inntil videre.
KitWalker
Veteran

PostPosted: 15.12.2012 22:54    Post subject: Reply with quote

Jonas:
Er det kjent navn? Har du formening om prisantydning? Dyr? Billig? Bosman?
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 15.12.2012 23:00    Post subject: Reply with quote

Number10 wrote:
Trenger ikke å bli dyrt, se bare på Molde og Godset´s kjøp.
En del av de spillerne kom vel gratis og knappe 1 million.
Så alt er mulig. Men spørs om Perry igjen er dyktig på å få det beste ut av enkeltspillere.

Poenget er, at havde andre lag i Tippeligaen haft like så mye flaks med deres investeringer, så kunne du have spurgt, hvorfor Rosenborg ikke havde gjort som dem.

Molde og Godset har været både heldige og dygtige - i Rosenborg kan man desværre ikke satse like så mye på flaks som i andre klubber.

Derutover vil der være forskjell på prisskiltet, når Rosenborg vil have en spiller sammenlignet med, når andre norske klubber vil have spilleren.

Til sidst - mange af de spillere Molde og Godset har hentet har været 17-18 år. Denne metoden hjælper ikke meget, når man blant andet skal bruge 2 spisser til start-11'eren næste sæson Wink
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 16.12.2012 13:26    Post subject: Reply with quote

Ingen som vet om vi er innblandet når det gjelder denne svensken: http://www.sporten.dk/sup...stortalent ?

Står i artikkelen at en rekke klubber i hele norden har uttrykt interesse.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 16.12.2012 14:58    Post subject: Reply with quote

Tipper RBK er med på racet der ja.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 16.12.2012 15:02    Post subject: Reply with quote

Sjt. Viseth wrote:
Midt i Trenerdramaet kan jeg komme med noen Speidernyheter.

I går dro en gjeng ned til Nigeria i år som i fjor. Denne gangen har jeg sørget for å skaffe mere informasjon en sist. De skal være der i 3 uker og skal se på spillere for flere klubber i TL. *Aalesund, Tromsø og RBK skal ha div spillere*
.

Jeg syns forresten at det er merkelig om det blir sendt "en delegasjon" som skal se på/finne spillere for 3 "konkurrerende" klubber i samme liga?.
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 16.12.2012 15:34    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Sjt. Viseth wrote:
Midt i Trenerdramaet kan jeg komme med noen Speidernyheter.

I går dro en gjeng ned til Nigeria i år som i fjor. Denne gangen har jeg sørget for å skaffe mere informasjon en sist. De skal være der i 3 uker og skal se på spillere for flere klubber i TL. *Aalesund, Tromsø og RBK skal ha div spillere*
.

Jeg syns forresten at det er merkelig om det blir sendt "en delegasjon" som skal se på/finne spillere for 3 "konkurrerende" klubber i samme liga?.

Det er ganske enkelt billigere - det er de færreste skandinaviske klubber, der har et scouting-budsjett, hvor man kan sende scouts til Nigeria på vegne av én klub alene.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 16.12.2012 15:46    Post subject: Reply with quote

Ser den iconbit, men jeg syns/skulle ønske vi hadde budsjett, kunnskap og kontakter til å ta denne jobben alene.

Tromsø jakter et anker, Aalesund jakter en toppspiss. Vi jakter begge deler vi også, og selv om vi omdømmemessig ligger flere hakk over disse klubbene så har de økonomi til å gjøre potensielle handler dyrer for oss da alle leter etter det samme.

Jeg mener også at skulle hatt flere fulltidsansatte speidere som ville gjort denne jobben kontinuerlig gjennom hele året, så hadde man sluppet å dra på eskusjon sammen med konkurrerenter og shady agenter.
Back to top
Ræven
Rutinert

PostPosted: 16.12.2012 15:57    Post subject: Reply with quote

Høres ut som et herlig opplegg. De skal prøve å få tak i noen spillere til tippeligaen, så kaster de terning om hvilken klubb de skal til. Dette har jeg stor tro på.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 16.12.2012 16:22    Post subject: Reply with quote

Sett flere eksempler på det fra Sverige:

"AIK och Patrick Mörk är tillbaka från sin scoutingresa i Ghana. Club Brügge, Legia Warszawa, Portland Timbers, Vancouver Whitecaps och DC United var också med. Och de har funnit intressanta spelare."

http://www.fotbolltransfe...news/14025

"De är bittra rivaler. Men nu åker AIK och Djurgårdens IF på gemensam scoutingresa till Ghana för att studera spelare i en ungdomsturnering. Gemensam nämnare är agenten Patrick Mörk."

http://www.fotbolltransfe...news/13660
iconbit
Veteran

PostPosted: 16.12.2012 17:37    Post subject: Reply with quote

Ser den iconbit, men jeg syns/skulle ønske vi hadde budsjett, kunnskap og kontakter til å ta denne jobben alene.

Ja, uten at kunne gennemskue økonomien, så burde det kunne betale sig at satse mere på egne scouts. Klart at en spiss bliver dyrere, hvis tre-fire klubber får anbefalet samme spiller.

I Danmark er FCN faktisk den eneste klub med to fastansatte scouts. Selv FCK har kun en enkelt, hvilket også afspejles i deres generelt elendige spillerhandler Very Happy
Back to top
LarsP
Proff

PostPosted: 16.12.2012 21:04    Post subject: Reply with quote

Manges våte drøm er jo at RBK inngår en lignende avtale som det Everton har med Sports Interactive.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 16.12.2012 21:12    Post subject: Reply with quote

RBK skal ikke prøve seg på Rivaldo da? Wink Han er jo "bare" 40, og har vært i land som Uzbekistan og Angola, leter etter ny klubb nå. Han viste vel at han holdt nivået i Sao Paulo for 1 år siden. Skulle prøvd å lurt han til Norge Wink Det skjer jo selvfølgelig ikke.

Må si jeg er spent på hvilke spillere de drar opp av hatten i vinter, tror det må inn en 3-4 spillere minst i ulike posisjoner hvis 4-3-3 systemet skal virke. Det blir veldig spennende å se om de kan få inn en ny målscorer som Prica. Får håpe de gjør en god jobb.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 16.12.2012 23:01    Post subject: Reply with quote

Enig i at det høres idiotisk ut, men vet at dette er vanlig praksis. Når Stig drar, er han jo i realiteten på oppdrag for et utall klubber gjennom sitt engasjement i S&F. Vet av flere konkrete tilfeller der han har anbefalt spillere til konkurrende klubber etter å ha vært på tur i Rosenborg sin regi. Han har et svært kynisk forhold til sitt arbeidsforhold med oss og det har irritert meg i lang tid. Greit nok at vi ikke kan forvente å få inn en blodfan som speider, men noen med en viss lojalitet bør iallefall være et minstekrav.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 17.12.2012 00:08    Post subject: Reply with quote

Så hvorfor tar ingen ansvar for det tullet der? Burde jo selvsagt vært Hoftun, men han forventer jeg ikke skal gjøre noe som helst. Men det må da finnes noen oppegående folk i klubben vår som kan brette opp ermene og sørge for at sportslig avdeling blir gjennomgått og endret på?

Koteng har vel mentaliteten, men han kan garantert ikke nok om fotball til å ta for seg dette. Noen som har hørt noe om hva Koteng syns om Hoftuns jobb?
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 17.12.2012 00:21    Post subject: Reply with quote

Gidder ikke spekulere i spillernavn.

Laget er ei sørpe av usikkerhetsmomenter. Å fylle på med flere virker bare unødvendig.

Last edited by Harceïde on 17.12.2012 00:42; edited 1 time in total
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 17.12.2012 00:36    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:

Enig i at det høres idiotisk ut, men vet at dette er vanlig praksis. Når Stig drar, er han jo i realiteten på oppdrag for et utall klubber gjennom sitt engasjement i S&F. Vet av flere konkrete tilfeller der han har anbefalt spillere til konkurrende klubber etter å ha vært på tur i Rosenborg sin regi. Han har et svært kynisk forhold til sitt arbeidsforhold med oss og det har irritert meg i lang tid. Greit nok at vi ikke kan forvente å få inn en blodfan som speider, men noen med en viss lojalitet bør iallefall være et minstekrav.

da må Rosenborg ansette ham i 100% stilling da.

ikke så rart ha nnevner et par navn til andre klubber om han finner en spilelr RBK pr.dags dato ikke har bruk for. Det vil jo ikke si at den spilleren er den nye messi etc, tipper nok han tipser oss først om han finner noen som er sjukt gode.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 155, 156, 157  Next
Page 36 of 157

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb