English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Joar Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 326, 327, 328  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 15.12.2012 19:14    Post subject: Reply with quote

Kom plutselig på at jeg skrev innlegg til Adresseavisa to uker før Perry fikk fyken i 2005.

Får inderlig håpe at han har litt mer myndighet i trenergjerningen nå.

https://twitter.com/KrSto...65/photo/1
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Koppis
Senior


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 218

PostPosted: 15.12.2012 19:18    Post subject: Reply with quote

Snakka med gode gamle Skammelsrud i dag. Han hadde i alle fall trua på Perry.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 15.12.2012 19:29    Post subject: Reply with quote

Klarer Perry å selge sin visjon til spillerne og fansen så har han kommet langt på vei.

Så er det å få det ut i praksis.
Back to top
View user's profile Send private message
solbakken13
Proff


Joined: 20 Mar 2011
Posts: 286

PostPosted: 15.12.2012 19:52    Post subject: Reply with quote

Leste en artikkel fra VG idag. U21 spillerne ville ikke høre på tankene til Perry, de ville spille mere barca fotball. Så Perry latt spillerne bestemme mot Skotland, det gikk til helvette og etter det har samtlige U21 spillere hørt på hva perry har å si;)
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 15.12.2012 19:58    Post subject: Reply with quote

At han lytter til andre er jo en god egenskap, ser vi Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 15.12.2012 20:53    Post subject: Reply with quote

Vil det si at vi ikke skal spille Barcelona-fotball?
Back to top
View user's profile Send private message
Fosningen
Rutinert


Joined: 25 Jun 2009
Posts: 629
Location: Ã…fjord

PostPosted: 15.12.2012 21:57    Post subject: Reply with quote

solbakken13: Beit meg mest merke i at spillerne ikke ville høre på tankene til Perry...

Er skeptisk selv, men merker at jeg liker det som sies. Offensiv samhandling, roller, stiller krav... jeg trodde Perry var en push-over, men kanskje tar jeg feil, ut fra det Kroksæter skriver. Så jeg har et positivt inntrykk så langt. Det spørs bare om praksisen blir like bra som teorien. Det er jo liksom hele poenget.
Back to top
View user's profile Send private message
Erlendr
Veteran


Joined: 22 Dec 2006
Posts: 2640
Location: Trondheim

PostPosted: 15.12.2012 22:02    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Det er jo ikke noe problem med Eggen. Eggen ble oversett da de skulle spille en annen fotball enn han ønsket, og det ble Hamrèn først, så Jønsson. Nå er de tilbake til røttene, og vi må være ærlige: Røttene er Eggen og hans fotballfilosofi. Å ikke tillegge hans meninger i denne sammenhengen stor vekt, går jo ikke an, og enda verre blir det hvis man gjør en slik en slik mann inhabil. Det blir som å kalle Alex Fergusons råd som inhabile til et Manchester United som vil fortsette å spille hans fotball. Eggen pekte på Perry, fordi han er den mannen som kan røttene best. Jeg kjenner jeg skal være litt ydmyk før jeg argumenterer i mot da altså.... og ihvertfall ikke bruke ord som "katastrofe" osv.

Som Kroken sa: "Det er jo bred enighet i det fotballfaglige miljøet om at Perry er den beste, og jeg stoler faktisk mer på dem, enn mange av supporterne som har andre preferanser"

Dermed er det ikke sagt at man ikke har grunnlag for å mene noe, men ydmykhet er på sin plass, all den tid man ikke har den faglige tyngden som f.eks Eggen, og lite informasjon tilgjengelig som kan fortelle noe om hvordan prossesen har foregått.


Fullstendig enig med deg i de vurderingene, selvfølgelig skal Eggens meningen tillegges tyngde, men disse må jo også måles opp mot hva slags meritter hans forslag har. Det blir jo akkurat det samme som en ordinær ansettelsesprosess. Man måler utdanning, referanser og meritter/tidligere prestasjoner opp mot hverandre.

Det er når man ser på Perrys historikk jeg synes det skurrer. Var det virkelig ingen kandidater med samme fotballfaglige bakgrunn og bedre prestasjoner på klubbnivå?
Ærlig talt, Perry har faktisk ikke vist noe, kanskje med unntak å sørge for at Aafk ikke rykket ned, noe som i bunn og grunn bare skulle mangle gitt klubbens økonomiske og demografiske potensiale. Tviler på at noen vil si at Perry innførte noen vinnerkultur i Ålesund. I så måte bør i grunn Rekdal være en bedre kandidat, men han feiler på fotballfaglig bakgrunn igjen.
For meg/oss som er utenforstående så virker ansettelsesprosessen veldig tynn.

Uansett så blir det utrolig spennende å se, selv om jeg er meget skeptisk.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8318

PostPosted: 15.12.2012 23:45    Post subject: Reply with quote

Så enig, så enig med de siste par innleggene her.Selv om man er skeptisk; Perry skal få sin sjanse til å overbevise, den saken er helt klar.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10650

PostPosted: 16.12.2012 00:24    Post subject: Reply with quote

solbakken13 wrote:
Leste en artikkel fra VG idag. U21 spillerne ville ikke høre på tankene til Perry, de ville spille mere barca fotball. Så Perry latt spillerne bestemme mot Skotland, det gikk til helvette og etter det har samtlige U21 spillere hørt på hva perry har å siWink

Brady wrote:
Vil det si at vi ikke skal spille Barcelona-fotball?

Slik jeg oppfatter det blir det vel heller slik at spillerne vedtar hvordan vi skal spille ved flertallsvedtak.
Hvis vi går på et overraskende tap med spillernes vedtatte plan blir det Perry som skal bestemme i neste kamp. Den slags "flasketuten-peker-på-taktikk" kan i alle fall gi motstanderne noe å gruble på.

Uansett må det være et par hakk opp i forhold til hva han uttalte sist han var her.
Nettavisen: "- De første 20 minuttene var bra. Etterpå så det ut som alle spillerne hadde gått på Steinerskolen: Alle hadde sine egne ideer om hva som skulle gjøres."
Razz
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 16.12.2012 11:47    Post subject: Reply with quote

Etter en lang oppdateringsrunde på denne tråden har jeg egentlig bare noen få kommentarer:

Hjelde: du må enten være en personlig venn av Erik Hoftun, eller verdens mest lettlurte menneske, for herregud, som du lar deg begeistre av floskelkanonene på Brakka. "Sinnssykt godt overgangsvindu"? En god back (++), en god midtstopper (++), en malplassert og dyr offensiv midtbanespiller (-) en spøk av en kantspiller (---), en midtbanespiller på seks måneders kontrakt (--), og det bør vel nevnes at backen og midtstopperen er erstatninger på overtid for folk som ble solgt for lenge siden. Ingen ny spiss, selv om begge spissene skulle bort etter sesongen. Og den keeperkabalen... Og da snakker vi som om Hoftun var speider, ikke sportsdirektør. Det kreves faktisk mere av ham enn et ok overgangsvindu, godt på etterskudd, i ny og ne.

Det er klart at Per Joar Hansen, som menneske betraktet, skal få fri fra kritikk fram til vi kan se hva han klarer å bidra med til laget. Det er positivt at han stiller krav til organisasjonen - det er nødvendig i en organisasjon som ikke stiller krav til seg selv - og at han i alle fall tilsynelatende vet hva han mangler i stallen for å få til det han vil (hva som skjer når han etter ett og et halvt år fortsatt ikke har fått en ordentlig spiss får vi vel se. Mellomsesong? Forøvrig blir jeg ikke kjempeimponert av et seriegull hvis vi må kjøpe fem nye spillere til elleveren når vi handlet inn fem stykker bare sist sommer, for da må vi starte i femtedivisjon i 2014).

Det som er foruroligende er at han rent spillestilsmessig bare papegøyer det enhver RBK-supporter som var ute av bleiene på 90-tallet kunne ha lirt av seg om fotball, og med det ikke besvarer noe av det jeg lurer på om kompetansen hans. Mitt inntrykk er stadig at han er en run-of-the-mill Tippeliga-trener, defensiv, forsiktig, gjennombruddshissig, men ikke særlig opptatt av annet enn overgangsspillet, og det de så kjekt refererer til som spill-motspill. Lav kompetanse, lite erfaring, ingen egen filosofi, høy lønn. Det er heller ingen fordel at han går inn i jobben med det utgangspunktet at alt har endret seg, ting er vanskeligere nå, supporterne er bortskjemte, og dårlige resultater kan egentlig være ganske bra. Da får jeg en mistanke om at han blir valgt fordi han ikke utfordrer sportslig avdelings nøye planlagte ambisjonsvegring.

Når det gjelder Eggen som rådgivende instans, så var mitt utgangspunkt hele veien at han burde brukes for å forstå de grunnleggende prinsippene i fotballfilosofien hans, ikke for å utpeke en erstatter. Dette av den enkle grunn at Eggen tross alt er en gammel mann som alltid har vært veldig lokal i ansettelsene sine, og neppe har blitt mer vidtskuende med alderen. Spør du ham, så får du noen han har jobbet med, og som flere nevner, så er ikke det den beste utsiktsposisjonen. Kanskje fins det nok kompetanse innad i RBK til å velge blant kandidatene, men jeg tviler sterkt på at den påståtte kompetansen brukes, all den tid styret erklærer seg inkompetente på sportslige vurderinger. Det forutsetter jo også at det finnes mer enn en kandidat, noe jeg sterkt betviler. Problemet ligger i viljen til å hente inn annen informasjon enn den som er umiddelbart tilgjengelig for Erik Hoftun, og det gjelder egentlig alle dimensjoner av den sportslige utviklingen.

Hansen skal få den støtten han fortjener når han først er ansatt, men at en såkalt prosess (jeg heller mot VGs en-kandidatsversjon) fører til ansettelse av en i utgangspunktet totalt middelmådig trener for Rosenborg, det er et nytt steg mot den sjetteplassen vi migrerer mot på sikt. Det er i ferd med å bli en forutsigbarhet i det klubben foretar seg nå, man kan kalle det Brakkas lov: det dårligste tilgjengelige valget i enhver situasjon vil bli tatt, og det av den dårligst tenkbare grunnen. Med dagens styre og sportslige apparat vil klubben bare bli dårligere og fattigere, og det kan man hugge i stein.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 16.12.2012 13:12    Post subject: Reply with quote

Hahaha Very Happy Takk for merkelappene zaphod! For meg er fotball følelser og identitet, og ja, jeg lar meg begeistre når det endelig snakkes om det som er Rosenborgs identitet på brakka, spesielt etter mange år med identitetsløs ørkenvandring inn i det ingen til slutt visste hva var. Selv synes jeg den loven din ("Brakkas lov") svikter veldig og fort. Var det en dårlig avgjørelse å gå tilbake til røttene? Var det en dårlig avgjørelse å sparke Jønsson? Din lov minner mer om "Loven om det absolutte negative perspektiv" - Alt skal tolkes i negativ forstand. Eksempelvis synes jeg du velger en vel negativ vinkling på Hoftuns overgangsvindu. Du får det til å høres katastrofalt ut å kjøpe Elyonussi, Reginiussen, Mix og Gamboa - samtlige landslagsaktuelle spillere.

Det jeg mener er ikke at alt har vært positivt, laaaaangt der i fra, men jeg synes ikke det er positivt og konstruktivt å sitte fast i det nå, all den tid vi endelig har muligheten til å vende arket og se fremover. personlig synes jeg Hoftun har skjerpet seg, og dermed er han i mine øyne en bedre sportsdirektør nå, og da synes jeg ikke det er den beste løsningen å sparke han nå, selv om jeg i alle høyeste grad har ment det tidligere. Noen ganger må man kunne ta en vurdering i nå- tid og ikke fortid.

Når det gjelder Perry, så er han blitt ansatt. Jeg har også mine tvil rundt dette, men er så begeistret over at identiteten skinner igjennom på brakka igjen at jeg lar håpet påvirke troen.... ihvertfall til resultatene på den grønne gressmatta viser seg, både spillemessig og i målprotokollen. Den viktigste avgjørelsen var uansett den styret tok da de ville komme tilbake til det som ER Rosenborg, og fjernet Jønsson.
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3837
Location: Malvik

PostPosted: 16.12.2012 13:30    Post subject: Reply with quote

Bra Hjelde. Nå må vi generere positive energier.
For sent å grine over snøen som falt i fjor som skulle ha falt i år osv.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
HOFFA
Veteran


Joined: 04 Aug 2012
Posts: 1468

PostPosted: 16.12.2012 13:33    Post subject: Reply with quote

Flott at du greier å løfte blikket Hjelde og se fremover.. Det er til tider så dørgende negatvt fokus her inne at en utrykket " en er seg selv den verste fiende" kommer ettertrykkelig til anvendelse. Forstå meg rett, det må være lov å se på ting med et kritisk blikk, men hva med a fokusere på det positive en gang i blandt også..

Perry er nå ansatt. La oss samle oss bak vår nye trener og gi han den sjansen han fortjener. Ønsker ham og laget lykke til, og jeg skal gjøre mitt beste for ikke å begynne å syte og klage den første halvdelen av neste sesong i hvertfall RBK
_________________
D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3752

PostPosted: 16.12.2012 14:59    Post subject: Reply with quote

Jeg må også innrømme at jeg blir bare mer å mer positiv etter hver gang jeg hører Perry prate. Han har et klart mål og har klare tanker på hvordan han vil nå målet.

Jeg er forsiktig optimist i forhold til neste sesong. En del vil avhenge av hva slags spillere vi får inn.
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3837
Location: Malvik

PostPosted: 16.12.2012 15:05    Post subject: Reply with quote

Noen snakker om en "weak link".
På tide å motbivise det nå!
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8318

PostPosted: 16.12.2012 17:03    Post subject: Reply with quote

Etter å ha lest artikkelen til Myren på rbkweb om Perry, kjenner jeg at angsten griper fatt i meg når jeg ser på de svake resultatene Perry har oppnådd som klubbtrener på toppnivå.

Statistikken lyver ikke. Det verste er at at Perry har oppnådd svake resultater i mange klubber over en lang tidsperiode.

Perrys meritter er en god sesong med fattige GIF (nr åtte) og tre-fire gode kamper med U21 i år. Dette er urovekkende lite å vise til for en ny RBK-trener.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18403
Location: Oslo

PostPosted: 16.12.2012 17:14    Post subject: Reply with quote

Ja resultatene hans har gjennom hele karrieren hans stort sett vært grusomme. Det er utrolig at han fikk jobben, og de som sier at det har vært kjørt en grundig prosess i forkant av denne ansettelsen kan faktisk bare ta en bolle.

Rosenborg 2013 styres av en sportslig avdeling(noen få unntak) som ikke burde få lov til å ha ansvaret for et bedriftslag engang.

Det må gjøres massive utskriftninger og Hoftun må være første mann ut av døra. Skandinavias nest største klubb skal ikke ha noen problemer med å hente inn dyktige folk.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 16.12.2012 17:21    Post subject: Reply with quote

Hvorfor nevne det negative til stadighet. Alle vet om de nå. Så hvorfor gjennta det samme igjen og igjen.

Per Joar Hansen er RBK-trener. Stå bak han og støtt laget, eller gi f...
Back to top
View user's profile Send private message
davus
Rutinert


Joined: 10 Mar 2005
Posts: 612
Location: Oslo

PostPosted: 16.12.2012 17:25    Post subject: Reply with quote

Gir f..
_________________
Forza Rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18403
Location: Oslo

PostPosted: 16.12.2012 17:27    Post subject: Reply with quote

Ja, kan vi ikke snakke om regnbuer og enhjørninger i stedet for, så kan alle ha det skikkelig koselig Smile


Selvsagt må det være lov å snakke om en artikkel som ble publisert på dette nettstedet for under 2 timer siden.

At folk er negative er fordi denne situasjonen krever negativitet. Om dagens sportslige avdeling blir sittende så er denne klubben ferdig på toppnivå, det må man kunne snakke om.
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 16.12.2012 17:36    Post subject: Reply with quote

Davus wrote:
Gir f..


Farvel
Back to top
View user's profile Send private message
olaola80
Senior


Joined: 26 Sep 2003
Posts: 146

PostPosted: 16.12.2012 17:37    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Etter å ha lest artikkelen til Myren på rbkweb om Perry, kjenner jeg at angsten griper fatt i meg når jeg ser på de svake resultatene Perry har oppnådd som klubbtrener på toppnivå.

Statistikken lyver ikke. Det verste er at at Perry har oppnådd svake resultater i mange klubber over en lang tidsperiode.


Må si jeg er skuffet over denne artikkelen, da statistikken kun er som elitetrener, kunne kanskje også hatt statistikk over trenergjerningen i Ranheim og som U-21-trener? Er tross alt 5 år siden statistikken Myren setter opp. Kanskje det går an å finne Eggens tilsvarende statistikk som elitetrener for RBK i sin spede start? I overkant negativt og tynn sak dette...
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 23 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 16.12.2012 17:51    Post subject: Reply with quote

Dette med å være så jævla positiv til enhver tid får for meg et nesten religiøst preg. Det er en forskjell på skepsis og surmaga negativitet, førstnevnte akkompagneres som oftest av reelle argumenter. Jeg er dypt skeptisk til hvordan klubben drives, det er en grunn til at vi er i den situasjonen vi er i nå.. skal jeg da snu det blinde øyet til og late som om ting er bedre enn det er, bare for å kunne si at jeg er positiv og støtter laget?
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6538
Location: Oslo

PostPosted: 16.12.2012 17:52    Post subject: Reply with quote

Det Strand sa. Tommel'n opp!
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 326, 327, 328  Next
Page 44 of 328

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb