English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Joar Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 326, 327, 328  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 15.12.2012 02:35    Post subject: Reply with quote

Alle har en gofot - uansett om den står i boka eller ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 15.12.2012 02:37    Post subject: Reply with quote

Det er nok en blanding av at folk er oppgitt og at det er begrenset hvor negativ en orker å vaere når en er maktesløs. Stano kan rope så mye han vil her klokka to på ei fredagsnatt uten at det påvirker en døyt.
Back to top
View user's profile Send private message
csk
Senior


Joined: 29 Jul 2011
Posts: 132
Location: Trondheim

PostPosted: 15.12.2012 03:11    Post subject: Reply with quote

Noen som har tenkt noe på lagoppstillinger nå?
Litt vanskelig å plassere folk. Hvem tror dere blir solgt i vinter, om noen?
Hvem passer dårligst inn i 4-3-3?
Med en kjapp goalgetter på topp, så må vel dette laget kunne slå ifra seg når de blir satt i system.
Et par forslag:
Lund Hansen
Gamboa - Reginiussen - Strandberg - Dorsin
Mix - Selnæs/Issah - Svensson
Dockal/Holm - Ny - Tarik/Alas

Evt
Mix/Issah - Svensson
Dockal
Chibuike - Tarik/Holm
Ny
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6689
Location: Heaven

PostPosted: 15.12.2012 03:59    Post subject: Reply with quote

Er ikke perry sin skyld det her,derfor må vi støtte treneren vår og gi han tid,er jo endelig godt vi har gått tilbake til filosofien vi er så glad i og rbk skal stå for.

At styret er ubrukelig er en annen sak som ikke skal gå utover perry,det blir bare latterlig.
Da er vi ikke mye supportere,han må få prøve seg en tur til og overbevise oss,det fortjener han.

At vi ønsket en trener med bedre cv skjønner vi,men det skal heller ikke gå utover treneren vi har nå,og jeg har tro på at han har det vi trenger nå og det kan gi oss en trener i mang år framover om han får til spillet.

Resultatene vil komme etterhvert de også,men jeg velger og gi perry tid på og bygge et lag
Jeg syntes også det var greit jønsson fikk tid,men etter 2år var det nok for min del å,og det var pga null progresjon.

Vi må vise oss fra vår gode side nå og støtte treneren,kan vær med og hjelpe treneren til og få et topplag igjen.

Vi står best sammen all ihop!: )
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
bongo
Veteran


Joined: 03 Aug 2012
Posts: 1585
Location: Trondheim

PostPosted: 15.12.2012 08:18    Post subject: Reply with quote

Syns han har gitt et veldig bra inntrykk etter å ha sett pressekonferansen og intervjuer, at han har utviklet seg som trener og leder er det nok ingen tvil om. Liker også at han har stilt mange krav for å ta jobben, blant annet fysisk trener på fulltid. Litt forskjellig fra Janne som tok det han fikk uten å stille så mye krav. Jeg er i hvertfall positivt overrasket så langt.
Så får vi se om han klarer å vinne garderoben, det blir nok alfa omega her.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 15.12.2012 09:48    Post subject: Reply with quote

Bongo wrote:
(...) at han har utviklet seg som trener og leder er det nok ingen tvil om.


Utviklet seg til permanent middelmådighet.
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1122
Location: Trondheim

PostPosted: 15.12.2012 09:55    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:

kan bare gå en vei spillemessig,det er oppover,aldri sett så håpløst spill som under jønsson.


Grei påminner dette.
Er fortsatt usikker på om Perry/Wiggen vil skape resultatene som forventes (seriegull, gruppespill og gjerne en cupfinale).
Men at de vil gjøre RBK morsommere å se på enn de siste to år, føler jeg meg rimelig skuddsikker på.
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 15.12.2012 10:12    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Ja man ender som vanlig til slutt som noen nikkedukker som godtar alt. Bare man får si noen ord om hvor feil det er også lener seg tilbake etterpå og det fortsetter i samme gamme tralten. Vi ser hvordan det har gått de siste årene....


Du kaller altså det som foregår på brakka nå å "fortsette i samme gamle tralten"? Det er vel mer du som gjør det, som fortsetter å kritisere selv om ting endrer seg...
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17357
Location: Stavanger

PostPosted: 15.12.2012 10:28    Post subject: Reply with quote

Hva har endret seg? Det er de samme folkene i gutteklubben grei som styrer på slik de vil.
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 15.12.2012 10:34    Post subject: Reply with quote

Har du fått meg deg at vi har fått kjøpt mange spillere, fått ny styreleder, sparket trener, skifter spillestil, filosofi og retning, ansatt ny trener? Kanskje bare ubetydelige detaljer det?
Back to top
View user's profile Send private message
bongo
Veteran


Joined: 03 Aug 2012
Posts: 1585
Location: Trondheim

PostPosted: 15.12.2012 10:38    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Bongo wrote:
(...) at han har utviklet seg som trener og leder er det nok ingen tvil om.


Utviklet seg til permanent middelmådighet.


Det vil jo vise seg det da. En ting som er sikkert er at styret + Hoftun har lagt hodet for hugg. Lykkes ikke Perry ryker også de, det kan det ikke være noen tvil om. Jeg er også veldig skeptisk, men velger å fokusere på det positive. Det har ingen hensikt å fortsette heksejakten på Perry. Det beste for klubben nå er ro rundt treneren, han kommer uansett til å få et enormt press, ulikt hva noen andre trenere i klubben har hatt.

Det er tross alt Hoftun og styret som har ansatt han, Perry har bare fått et tilbud han selvfølgelig ikke kunne si nei til. Så gi han en sjanse, la Hoftun være skyteskive heretter.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 15.12.2012 10:58    Post subject: Reply with quote

Bongo wrote:
Konesseur wrote:
Bongo wrote:
(...) at han har utviklet seg som trener og leder er det nok ingen tvil om.


Utviklet seg til permanent middelmådighet.


Det vil jo vise seg det da.


Det er status quo at han har blitt en middelmådig trener. Hoftun har aldri vist seg som noen med ekstraordinær teft som ser genialitet der andre kun ser middelmådighet.

Bongo wrote:
En ting som er sikkert er at styret + Hoftun har lagt hodet for hugg. Lykkes ikke Perry ryker også de, det kan det ikke være noen tvil om.


Hadde det vært noen relasjon mellom feilgrep og avskjed hadde Hoftun jobbet på lageret på Coop for lenge siden.

Perry kunne godt ha sagt nei og begrunnet dette i at klubben trengte en samlende hovedtrener med meritter med TS som initialer.

Dersom vi sier at nå er det greit, så sender vi helt feil signaler. Perryansettelsen må bety at Hoftun må gå av.
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 15.12.2012 12:11    Post subject: Reply with quote

I forhold til de valg som ikke ble tatt, eksempelvis Eggen og Sollied, synes jeg alle skal kunne mene noe om det.... samtidig synes jeg at man i denne meningsutvekslingen godt kan ta inn over seg at det er mye gutta på brakka ikke kan si noe om, og dermed heller mye vi ikke vet om grunnlaget for disse valgene. En dæsj ydmykhet skader ikke...
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 23 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 15.12.2012 12:11    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Det er nok en blanding av at folk er oppgitt og at det er begrenset hvor negativ en orker å vaere når en er maktesløs. Stano kan rope så mye han vil her klokka to på ei fredagsnatt uten at det påvirker en døyt.


Folk blir apatiske og mister etter hvert interessen. Det skjer ikke over natten, men gradvis kommer færre og færre folk på kamp og færre bryr seg om å få sett alle kampene på TV. Jeg vurderer å gi helt faen neste sesong, jeg orker rett og slett ikke mer.
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 15.12.2012 12:14    Post subject: Reply with quote

Du skal gi deg nå?! Nå når klubben endelig har klart å finne tilbake til identiteten sin, uvilkårllig hvem som trener, og vi endelig er ferdig med den ørkesløse og urosenborgske fotballen Jønsson sto for. Det er jo direkte vakkert å endelig høre at det fra Koteng, Hoftun og Perry snakkes om postulater, kollektiv samhandling og artig og angrepsvillig fotball i 4-3-3. Har lengtet tilbake til dette i flere år nå... kan da ikke gi seg nå!
Back to top
View user's profile Send private message
eksiltrøndern
Veteran


Joined: 05 May 2005
Posts: 1064
Location: Oslo

PostPosted: 15.12.2012 12:24    Post subject: Reply with quote

Jeg tror nok problemet er at apatien allerede er her, igjennom hele denne sesongen og mot slutten av forrige sesong så ble jeg ikke engang sint når vi tapte. Det ble bare sånn verden var og jeg hadde mista totalt troa.

Nå tror jeg vi står ved et vendepunkt. Perry kan vekke til live gløden hos oss alle igjen, eller han kan kjøre oss jupere ned i grøfta enn noen gang før. Det største problemet her er nok at han ikke får mye tid til å levere, vi må nok se bra spil og få resultater(minst på nivå med JJ) ellers så tror jeg vi får vi en tilskuerflukt fra klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongen
Senior


Joined: 12 Nov 2012
Posts: 128
Location: Oslo

PostPosted: 15.12.2012 12:24    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Du skal gi deg nå?! Nå når klubben endelig har klart å finne tilbake til identiteten sin, uvilkårllig hvem som trener, og vi endelig er ferdig med den ørkesløse og urosenborgske fotballen Jønsson sto for. Det er jo direkte vakkert å endelig høre at det fra Koteng, Hoftun og Perry snakkes om postulater, kollektiv samhandling og artig og angrepsvillig fotball i 4-3-3. Har lengtet tilbake til dette i flere år nå... kan da ikke gi seg nå!



Tommel'n opp! RBK
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 15.12.2012 12:26    Post subject: Reply with quote

Det ryktes at Perry ønsker å gjøre endringer når det gjelder rollefordelingen i laget. Dorsin kan komme til å bli strippet for kapteinsbindet og mulige emner til ny kaptein antas å være Stefan Strandberg eller Mix(kan også brukes som et kort i forhold til kontraktsforhandlinger).
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 15.12.2012 12:46    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Det er status quo at han har blitt en middelmådig trener. Hoftun har aldri vist seg som noen med ekstraordinær teft som ser genialitet der andre kun ser middelmådighet.


Det er jo ikke rart. Hans mentorer og rådgivningsgruppe bestående av Eggen, Hansen og Bratseth går jo foran og foreslår middelmådighet som Perry.

Det er ikke rart det går til helvete med slike middelmådigheter i klubben !!!!

Konesseur wrote:
Dersom vi sier at nå er det greit, så sender vi helt feil signaler. Perryansettelsen må bety at Hoftun må gå av.


Ja, og så må vi passe på at middelmådigheter uten fotballforståelse, som Eggen, Hansen og Bratseth får mulighet til å påvirke noe den neste SD'en og styret foretar seg !!!!
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 15.12.2012 13:28    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!

Er vel noe mer middelmådig over å fortsette krigen når den egentlig er over.... Er ikke så dumme postulatene til Eggen om å kun være sint et sekund av gangen (så går man videre), og skal man konkurrere intern så taper alle.

Diskusjonen har gått, de ulike ytringene har fått komme til orde, og valget er tatt. Nå har vi en trener som trenger støtte... slik en supporter skal gjøre. Foreløpig er det ingenting å kritisere ved ham for gjerningen som trener i Rosenborg, og la oss håpe vi kan fortsette å støtte han, og at det aldri igjen blir nødvendig å kritisere en trener på samme måten som det var nødvendig med Jønsson.

Når det gjelder Hoftun har han gjort mye galt, men det siste året har han skjerpet seg kraftig. Skal vi da være langsinte, og kreve hans hode på et fat, for feil han har gjort tidligere? Dersom det nå er slik at Hoftun har fått den erfaringen han kanskje burde hatt fra dag 1, og som vil gjøre han til en god sportsdirektør fremover... ja så ville det vel ikke vært så lurt å sparke han nå, når han endelig ser ut til å ha den erfaring som kreves til jobben?

Nei, nå snur vi siden dere... og finner blanke ark. Bitterhet og langsinthet har aldri vært særlig hensiktsmessig, og kler ikke Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
jacsonø
Veteran


Joined: 15 Aug 2011
Posts: 1614

PostPosted: 15.12.2012 13:30    Post subject: Reply with quote

Dette forumet kommer til å leve evig. Det har den rette sammensetningen av brukere som diskuterer fag, nyssjerrige som vil lære noe og surmagete bedrevitere som kommer med sine oppgulp..Lenge leve RBKweb..Får altid med meg noe fornuftig etter å ha vært på besøk.. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17357
Location: Stavanger

PostPosted: 15.12.2012 13:32    Post subject: Reply with quote

Det er ikke gitt at flinke fagfolk er de som er flinkest til å velge ut andre flinke fagfolk. Videre vil jeg påstå at de er inhabile også, vi burde hatt en kvalitative prosess utført av noen utenfor Rosenborg systemet. Det endelig valget kunne styret tatt, men da etter at han har noen som har kvalitetsikret kandidatene.

Jeg mener personlig det beste for klubben er at det går kortest mulig tid før en får ansatt kompetanse inn i nøkkelrollene som i dag besittes av Hoftun og Per Joar Hansen. Videre at vi får inn et styre som følger vilje til de som har gitt dem mandatet. Det er også derfor jeg mener det er aktuelt med mistillit mot dem. Derfor har ikke Per Joar Hansen eller Hoftun noe tillit fra meg.

Jeg nærmer meg stadiet til Strand, tar meg selv at det egentlig ikke er så nøye om jeg får med meg alle kampene og følger ikke like godt med heller i kampene. Det er ikke noe å ha tro på.
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 15.12.2012 13:35    Post subject: Reply with quote

Nå skjønner jeg deg ikke Keenoir: Du mener Eggen er inhabil i forhold til å gi gode råd om valg av trener?
Back to top
View user's profile Send private message
Erlendr
Veteran


Joined: 22 Dec 2006
Posts: 2640
Location: Trondheim

PostPosted: 15.12.2012 13:53    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Nå skjønner jeg deg ikke Keenoir: Du mener Eggen er inhabil i forhold til å gi gode råd om valg av trener?


Han er en bedre trener enn en speider?

For min del fatter jeg ikke hvorfor man går for Perry. Hele styret samt sportslig leder setter hodet på fatet ettersom majoriteten av supportere og meningsbærere rundt RBK mener at dette er kjempegambling. Her skal man forsøke å ta tilbake hegemoniet, og så skal en trener uten NOEN meritter å vise til gjøre det?!

Det jeg lurer på er følgende:
-Hva slags analyser ligger til grunn når man mener at Perry er mannen til å ta RBK tilbake?
-Hvordan forklarer man at man har helt sett bort i fra hans tidligere trenergjerninger, mannen har på toppnivå aldri hatt over 1,5 poeng i snitt. Middelmådigheten JJ greide i det minste 1,7(?)
-Hvilke andre trenere ble vurdert?

Jeg er faktisk villig til å sette penger på at Prosjekt Perry tryner ganske tidlig, men jeg håper på at han plutselig over natten, i spann med Wiggen, blir en ny Jurgen Klopp.

Jeg gir Perry 2mnd, som er det man trenger for å sette et lag.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 15.12.2012 14:09    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Det er ikke gitt at flinke fagfolk er de som er flinkest til å velge ut andre flinke fagfolk. Videre vil jeg påstå at de er inhabile også, vi burde hatt en kvalitative prosess utført av noen utenfor Rosenborg systemet. Det endelig valget kunne styret tatt, men da etter at han har noen som har kvalitetsikret kandidatene.


Jeg sliter litt med å se hvor du egentlig vil her.

Skal du ansette en fagmann, f.eks. en ingeniør, så er det ingen tvil om at andre ingeniører er de som best kan kvalitetssikre ansettelsen.

Skal du ha en leder, er nok headhunterfirmaer de som har bredest oversikt og best systemer for kvalitetssikring av kandidatene.

Problemet oppstår egentlig når det stilles krav til at personen både må være en fagmann, og en dyktig leder. I alminnelige bransjer, er nok headhunterfirmaer da det beste valget, fordi de blant sine kandidater har mulighet til å kvalifisere både faglig dyktighet og lederkapasitet.

Men når vi kommer til et "sært" fag som fotballtrener, er jeg veldig i tvil om eksterne krefter egentlig har noen mulighet til å kvalifisere kandidatene. Hvis man skal bruke et headhunterfirma, er man avhengig av at de har ansatte med tilstrekkelig fagkunnskap, og at selskapet har tilstrekkelig oversikt over bransjen. Finnes det noen slike selskaper?

Ut over headhunterselskaper, er det selvfølgelig mulig å sette sammen en egen ekstern gruppe av fagfolk som skal gjøre vurderingene. Men hvordan skal man i en liten faggruppe som fotball, finne noen som både kjenner filosofien klubben ønsker å følge, og som samtidig har en avstand til kandidatene, som gjør den bedre enn den gruppen som allerede er i klubben?

Jeg synes det er veldig flott at klubben faktisk bruker de ressursene som finnes, til å få flere innspill, uavhengig av hverandre i valget av spiller.

Kombinasjonen av et styre, som overser prosessene og tar den endelige avgjørelsen, SD som utfører jobben med å finne og analysere, og en rådgivergruppe som på fritt grunnlag foreslår kandidater som passer, er etter min mening et tilstrekkelig bra system til at klubben bør kunne finne de beste kandidatene. Det vil være måten det gjennomføres på som er avgjørende, ikke systemet i seg selv.

Hvis SD, med sitt apparat, har kartlagt mange nok kandidater som kan være tilgjengelig, og lagt dette frem for styret, samtidig som styret har fått faglig input og vurderinger fra rådgivningsgruppen, før de bestemte seg, så er prosessen god, og valget er nok godt kvalitetssikret.

Faren med systemet slik det er, er selvfølgelig at rådgivningsgruppen (les: Eggen) har så stor gjennomslagskraft, at styret har valgt kandidat, uten at SD har fått lov til å komme til med alternative kandidater.

Jeg sliter med å se at noen eksternt kan bidra mer enn de som allerede er i klubben i denne jobben.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 326, 327, 328  Next
Page 42 of 328

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb