| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 28.11.2012 08:45 Post subject: |
|
|
Ok, jeg har allerede postet min drømmeoppstilling med eksisterende trenerapparat, men jeg kommer ikke utenom en oppstilling med en ny og spennende trener:
RBK 2013 (4-3-3)
NY (Lunna)
Gamboa (Høiland) - Strandberg (Rønning) - Reginiussen (NY) - Dorsin (NY)
Tarik (Midtsjø) - Issah (Sakor) - Mix/Svensson (Selnæs)
Dockal (Holm) - NY(NY) - Chibuike (NY)
Inn, i prioritert rekkefølge:
Ny keeper
Ny midtspiss
Ung, rask midtstopper
Utfordrer på venstre back
Ung, rask kantspiller/midtspiss
Ut:
Prica, Iversen, Alas (utlån?), Örlund
Vi trenger en ny førstekeeper, selv om Lunna har vært bra i det siste. I forsvaret er det åpenbart at vi bør signere en utfordrer til Dorsin pluss en ekstra (ung, lovende) midtstopper med fart.
På midtbanen har jeg kanontro på at Tarik kan bli en strålende offensiv indreløper som leverer en del målpoeng, mens Mix eller Svensson på motsatt side søker mer ball tidlig. Issah er balansespiller, og bør prøves i den rollen før han eventuelt erstattes.
På topp bruker vi litt statiske Dockal foran bevegelige Tarik for å få overlapp og innlegg, mens individualisten Chibuike herjer foran Mix. Helt øverst trenger vi en "komplett spiss" ala Prica, men gjerne med litt mer fart. Holm utfordrer Dockal, mens en ny spiller må hentes inn som utfordrer til Chibuike og midtspissen. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
eporkg Proff
|
Posted: 28.11.2012 10:32 Post subject: |
|
|
| Helt enig med deg, bortsett fra at jeg mener at en ny spiss vil være en klar første prioritet. Slik det er idag har vi ingen notorisk målscorer i troppen. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 28.11.2012 13:06 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | Hvor mange hadde kommet på stadion om vi hadde stilt slik i 2013?
Lund Hansen
Gamboa - Stefan - Tore - Micke
Midtsjø - Selnæs - Åsen/Svensson
Helland - NY - Chibuike
Benk: Storevik, Verner, Høiland, Åsen/Svensson, Berntsen, Tarik, Bjørnholm.
Trener: Nils Arne Eggen.
Jeg hadde kommet hvertfall. |
Jeg og  |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 28.11.2012 13:14 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | Tilsier ting på at Midtsjø, Selnæs og Svensson har mindre potensiale enn Berg, Skammels og Strand da? Jeg spør siden jeg var noen få år da de tre sistnevnte var på samme alder som de førstnevnte. Slo ikke de tre siste gjennom da de var rundt 20-22? Dvs. at de tre første fortsatt har noen år på seg.
Hva inspirerer egentlig med dagens RBK? Ingen trøndere, en elendig trener, pissdårlig spill. Noe må klubben nesten gjøre for å få litt positiv interesse igjen. Hadde ikke hatt mye å si om vi hadde blitt "overkjørt" når vi hadde spilt ut alle lag Med god offensiv og defensiv coaching ser jeg ikke for meg at det laget der hadde blitt "overkjørt". Stoke ville ikke overkjørt Barca de heller. |
Jeg mener Skammels er noe av det mest talentfulle vi noen gang har fått kloa i. Han var tidlig ut i alle årsklasser, og var et kjempetalent som ble snakka om hele tiden. at vi fikk kjøpt han av Malmø, gleda meg enormt masse, husker jeg.
Og det var før han begynte å gjøre furrore i Rbk.
Berg husker jeg også var et megatlent, om det ble jippi at kom til Rbk, men jeg husker at han var veldig sønn av far sin,(Dutte), og at det ble spådd at han ikke kunne bli så god. Men det ble han jo.
Roar er vel et produkt av en helt syk treningskultur, men han måtte jo ta turen til Molde et år, for å få skikkelig fart på karrieren. Men jeg husker ikke at noen snakka i krinker og kroker om hvor stort talent han var. Men den historien kjenner alle.
Så om de to første gikke det gjetord om langt utenfor trønderlags grenser og det gjør det vel ikke om de tre du nevner, men at de er skikkelige talenter kan ingen ta fra dem. |
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 28.11.2012 13:39 Post subject: |
|
|
Stig Torbjørnsen:
| Quote: | | - Når norske klubber skal kjøpe en spiss, regner jeg med de vet om alle tilgjengelige i Norge. Så tror jeg de er usikre, men har litt oversikt, i Sverige, Danmark, Finland, Island. Men utenfor Norden - for eksempel i Belgia, Nederland, Brasil - tror jeg ikke de har anelse om hva som rører seg. |
Det gjenstår vel å se om dette betyr at RBKs neste spiss kommer fra utenfor Norden da...
Link |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 28.11.2012 14:06 Post subject: |
|
|
| Vi kan finne spennende typer som Boti Goa og Alas. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 28.11.2012 15:31 Post subject: |
|
|
| Tar gjerne en ny Lukaku fra Belgia, de har jo virkelig levert talenter på løpende bånd de siste årene. |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongen Senior
|
Posted: 28.11.2012 23:26 Post subject: |
|
|
| Jangusk wrote: | | knerten_10 wrote: | Hvor mange hadde kommet på stadion om vi hadde stilt slik i 2013?
Lund Hansen
Gamboa - Stefan - Tore - Micke
Midtsjø - Selnæs - Åsen/Svensson
Helland - NY - Chibuike
Benk: Storevik, Verner, Høiland, Åsen/Svensson, Berntsen, Tarik, Bjørnholm.
Trener: Nils Arne Eggen.
Jeg hadde kommet hvertfall. |
Jeg og  | Jeg også! NAE i seg selv er en god grunn til å gå på kamp. Flere norske på laget er et pluss... |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 29.11.2012 02:04 Post subject: |
|
|
Tror ikke majoritet av nordmenn i seg selv er noe faktor når folk bestemmer seg om de skal på kamp eller ikke.
Rosenborg har vel aldri hatt så få nordmenn på laget som det året den foreløpige rekorden står, i 2007. Hirschfeld, Kuka, Dorsin, Kone, Konan, Sappi og Stoor var vel blant de 11 som spilte mest og Traoré hadde vel også en del kamper. Da er vi oppe i åtte mann.
Uansett resultater og spillestil kommer ikke Rosenborg over 18 000 i snitt neste år og det skal være ganske mange avgjørende kamper om det skal bikke over 15/16 også. Er ikke "in" å være på kamp for øyeblikket. Skjønt, Norge er vel fortsatt i verdenstoppen på antall tilskuere kontra innbyggertall og jevnt over har det vært god stemning på kampene jeg har vært på i år). |
|
| Back to top |
|
 |
obri Proff
|
Posted: 06.12.2012 23:14 Post subject: |
|
|
Min 11-er i 2013.
Lund-Hansen
Gamboa Tore Reg Strandberg Svensson
Issah
Mix Dockal
Tarik Selnæs Alas
Klassisk 4-3-3
Chibuike,Midtsjø,Rønning,Brede Moe,Blakstad ,Erik Sivertsen
Skulle trent dem til seriegull sjøl uten å tape en kamp
i Eliteserien! _________________ Kjem alltid en ny kamp ..... |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 06.12.2012 23:16 Post subject: |
|
|
| HEHEHEEHEHEHEHEH |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 07.12.2012 06:17 Post subject: |
|
|
| Midtspissen Selnæs? Ja, tror nok du lett hadde trent disse til både seriegull og e-cup. |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 07.12.2012 07:42 Post subject: |
|
|
| Hans forslag er kanskje håpløst, men det er jammen meg deres og. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 07.12.2012 08:59 Post subject: |
|
|
Lunna
Gamboa-Reginiussen-Strandberg-Dorsin
Mix (?)/Midtsjø-Selnæs-Svensson
Dockal - Tarik - Chibiuke ( Eventuelt at de to bytter plass )
Bak disse har vi da: Örlund, Rønning, Høiland, Issah, Fredheim Holm, og Alas.
Og det er de vi har av A-spillere.
Forresten, har Bjørnholm, Storevik, Blakstad og Togstad fått A-kontrakt? Ser de er inne på a-laget på RBK.no. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 07.12.2012 17:19 Post subject: |
|
|
| Blir spennende å se hvilken vei V´en blir neste år. Jeg ser for meg vanlig V med Issah som defensiv. Blir vel fort Svensson og Mix/Midtsjø som indreløpere. Lukter ikke fugl av det. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.12.2012 08:02 Post subject: |
|
|
| RÃ¥nny: Spillerstalloversikten til rbk.no er mer en statistikkdatabase enn offisiell oversikt. Ingen er offisielt forfremmet. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 14.12.2012 15:39 Post subject: |
|
|
Jeg synes å spore en endring i tankegang i klubben som jeg ikke helt er fan av. Vi henter stadig flere etablerte spillere, og kjøper vel for første gang etablerte landslagsspillere og store navn, samtidig som ansvarspersoner i trenerteam og drift hentes opp til en "lære på veien"-rolle. Hverken Hoftun, Jönsson, Perry, eller for den saks skyld Stjernen har en CV som holder til å bli ansatt i det som skal være Norges desidert største klubb i mine øyne.
Det er selvsagt ikke noe galt i at vi henter gode spillere, og vi er fortsatt (blant) landets beste når det gjelder å få opp egne talenter, men jeg synes ikke resten av organisasjonen holder samme kvalitetskrav.
Vi har per i dag en av de sterkeste stallene vi noen gang har hatt, i hvertfall om man ser bort ifra stallen Eggen bygget opp over et tiår, samtidig som vi har en adm dir som kom fra ei lokalavis hvor han hadde ansvar for 13(?) ansatte, en hovedtrener som har gjort det brukbart i et par "småklubber" og et ungdomslandslag og stort sett har gjort det dårlig med store lag, samt en sportsdirektør som har spillende sportsdirektør i førstedivisjonslaget Bodø/Glimt som eneste relevante erfaring å slå i bordet med. Ette det jeg forstår er også kompetansen på rekrutt- og ungdomslag i klubben på vei nedover, da de gode forsvinner uten at man har tilstrekkelige erstattere kvalitativt.
Bård Wiggen er den eneste navnet inn i klubben som ligger på nivået vi bør gå for siden Hamrén ble ansatt, slik jeg ser det. Er det godt nok? Når skal vi få inn navn med gode CVer, solid kompetanse, og nok relevant erfaring i klubben?
(For ordens skyld - jeg ønsker ikke her å starte noen diskusjon om hvordan hver enkelt ansatte har gjort det, men heller å lufte noen tanker rundt ansettelsesprosesser, kravspec og langsiktig tenkning klubben gjør for tiden.) _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 14.12.2012 15:52 Post subject: |
|
|
Hvordan stiller dagens spillerstall seg i forhold til en 4-3-3? Forsvaret er vel greit nok, men jeg stiller store spørsmålstegn ved midtbane og angrep.
Mix og Svensson som indreløpere burde være en no-brainer. Selnæs vil med tiden kanskje bli en solid fyr sentralt, men allerede neste sesong...? Neppe. Issah og Alas har ikke sjangs. Dockal kan muligens fungere halvbra som høyrekant. Mangler defensive ferdigheter til å kunne brukes som indreløper.
Kan Tarik spille kant? Hvor skal Chibuike og DFH plasseres? Ingen av disse tre er verken spydspisser eller kantspillere i 4-3-3.
Det må handles. |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 14.12.2012 17:27 Post subject: |
|
|
Lunna
Gamboa-Reg-Sefan-Micke
Svensson-Mix(ny?)
Docky
Tarik- Ny- Chibuike/Holm
jeg tror en slik formasjon kan være å foretrekke, på denne måten kommer Dockal med uten at han blir for avslørt def.
Tarik jobber godt begge veier sammen med Gamboa, Chibuike strammes opp litt defansivt så blir dette knall.
vi er seff avhengi av å få en spiss som vet hvor målet står.
jeg har trua  |
|
| Back to top |
|
 |
simvik91 Rutinert

|
Posted: 14.12.2012 22:46 Post subject: |
|
|
Jeg synes egentlig stallen vår fortsatt passer best til 4-2-3-1, kontra 4-3-3.
- Begge formasjonene bruker ideelt sett et anker (ikke det "to indreløpere på midten i 4-4-1-1/4-2-3-1"-tullet Janne og flere forumbrukere her inne ønsket i høst). Klubben har dobbel dekning i den rollen: "Skammelsrud"-Selnæs og "Annan"-Issah (spillertyper).
- Vi har en haug spillere som trives best som offensiv midtbanespiller. Fredheim Holm, Midtsjø, Berntsen og Chibuike vil og bør alle sammen heller spille offensiv midt i 4-2-3-1 enn indreløper i 4-3-3/ving i en av formasjonene.
- Indreløpere har vi dobbel dekning om vi spiller 4-2-3-1 (med et anker og en indreløper): Svensson og Mix (evt. erstatter, som vi visstnok har i kikkerten).
- Tarik Elyounussi er jeg jævlig usikker på hvor bør spille, og i hvilken formasjon. Får være kanin.
Det vi mangler er 2 spisser (p.d.d har vi null), og en venstreving (p.d.d har vi én, og såvidt det, i Alas). Sånn ellers mangler vi bredde i forsvarsfireren, med kun 6 alternativer. Også der bør vi hente inn to spillere, ett alternativ til Dorsin og enten en høyreback eller en stopper. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 14.12.2012 22:51 Post subject: |
|
|
| obri wrote: | Min 11-er i 2013.
Lund-Hansen
Gamboa Tore Reg Strandberg Svensson
Issah
Mix Dockal
Tarik Selnæs Alas
Klassisk 4-3-3
Chibuike,Midtsjø,Rønning,Brede Moe,Blakstad ,Erik Sivertsen
Skulle trent dem til seriegull sjøl uten å tape en kamp
i Eliteserien! |
Heh?  |
|
| Back to top |
|
 |
obri Proff
|
Posted: 14.12.2012 23:17 Post subject: |
|
|
Spissen er ikke det viktige i 4-3-3.
Den rollen har blitt løst av forskjellige
typer (Sørloth,Carew,Johnsen,Brattbak,
Rushfeldt). Selnæs har skuddfot,overblikk,
teknikk,vendinger og spilleforståelse. Han
er en naturlig goalgetter og kunne spilt
vingene gode samt indreløperne. Tarik
og Alas er hurtige og fintesterke samt
gode førsteforsvarere. Dorsin sug hest
så Svensson må ta backen. Issah er
undervurdert. Resten sier seg sjøl.
Hypotetisk likevel og ingen trenger å
bekymre seg om det. PJH stille i Otto
Ulseth/Drillo-stil 4-5-1 lell! _________________ Kjem alltid en ny kamp ..... |
|
| Back to top |
|
 |
Lengterhjem Junior
|
Posted: 14.12.2012 23:22 Post subject: |
|
|
Jeg har sett tre av El Salvadors kamper i VM kvaliken og må si at Alas imponerer meg på landslaget. At Thorbjørnsen har anbefalt Alas forstår jeg godt. Spennende å se om PJH får han til å fungere i 4-3-3 formasjonen i vinter. Gutten har fart og finter som overgår det jeg tidligere har sett i RBK ( 3 kamper er kanskje litt for begrenset utvalg, men dog).
Håper det ikke blir en ny spiller vi sender til større liga som blomstrer ( ref. Ya og Eguren)
En Mini i miniformat _________________ Samhandling er den optimale handling |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 14.12.2012 23:23 Post subject: |
|
|
| obri wrote: | Skulle trent dem til seriegull sjøl uten å tape en kamp
i Eliteserien! |
Herlig, obri!
Hadde det vært opp til meg, skulle du jaggu fått sjansen!  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
obri Proff
|
Posted: 15.12.2012 00:07 Post subject: |
|
|
Siden vi har fått "ny trener" så tenkte
jeg å sette opp 11`ern som jeg tror
PJH benytter :
Daniel Øhrlund
Gamboa Reginussen Rønning Dorsin
Tarik- Mix- Strandberg- Dockal-Ny spiller
Spiss-Ny spiller (tanksenter,mørkhudet)
Selvfølgelig 4-5-1 og ikke 4-3-3 som alle tror.
Retorikken blir å selge inn at vi spiller offensiv
fotball i "tilbake til røttene"formasjon , men vi
i publikum vil raskt se at fokuset er på defensiv
trygghet og balanse/struktur i laget!
My 50 cents, time will show! _________________ Kjem alltid en ny kamp ..... |
|
| Back to top |
|
 |
|