View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hjelde Veteran
|
Posted: 14.12.2012 12:05 Post subject: |
|
|
Ja, ja... det kan klages og klages... og det er en tid for det... men nå blir det (etter alt å dømme) Perry som blir trener, og da er det eneste fornuftige å støtte vår nye trener og gjøre alt vi kan for å bygge opp under at han lykkes!
For det er jo det vi vil.... er det ikke? |
|
Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 14.12.2012 12:07 Post subject: |
|
|
Nå virker det som om Perry blir RBKs neste trener, og da må vi bare akseptere det og gi mannen en mulighet. Tror det har kommet ganske godt frem at forholdsvis mange er skeptiske, og at vi synes prosessen og utvalget har vært for dårlig.
Forhåpentligvis tar vi skeptikere feil, slik at Perry og styret kan hovere over oss. Uansett, når Perry blir ansatt er det på tide å gi mannen og RBK arbeidsro. Skulle det vise seg at vi skeptikerne hadde rett kommer det uansett til å bli et helvete. Der er vi ikke ennå. |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 14.12.2012 12:08 Post subject: |
|
|
Ser det er mange forskjellige meninger her i dag, og det er bra!
Men om man er negativ til ansettelsen til en trener, så må man faktisk få lov til å være det uten å bli stemplet som sutrete!
Mitt engasjement for Rosenborg kommer ikke til å bli noe mindre, jeg kommer til å dra på de kampa jeg kan og se de resterende på tv.
Men å være uenig i ansettelsen av Perry det er da virkelig min rett, og som flere her inne så har jeg faktisk flere gode grunner til å være tvilende/imot denne ansettelsen.
1)
Perry har etterhvert begynt å få en lang CV, men det er ikke noe av hans arbeide de siste 6-7 årene som virkelig gjør at Rosenborg bør ha han som førstevalg.
Han gjorde det greit nok i Ranheim (kvalik i 2010 som høydepunktet) med de forutsettningene han hadde. Hans periode i GIF Sundsvall bør vel forbigås i stillhet da han slettes ikke gjorde det særlig bra der.
Så kan vi se på hva han har prestert med U21 landslaget.
Der må han nødvendigvis dele æren med flere da han tok over laget.
Resultatene der har også vært av ymse slag, det er vel faktisk bare seieren på hjemmebane mot Frankrike jeg vil karaktisere som sensasjonell.
Ellers gjorde de 2 virkelig gode kamper mot England (tap), som viste at vi har noe å 'fare med' på dette nivået.
2)
Muligens har NAE selv sagt nei til å jobbe med RBK, og hvem vet kanskje er Sollied uaktuell pga personlige problemer.
Men hvorfor bare se i Norge etter en erstatter for JJ?
Vi har mange bra trenere i Norge og Skandinavia for den del, men fotball faget er internasjonalt, og det finnes mange gode trenere der ute som virkelig kunne fått fart på RBK maskineriet.
Hvorfor prioritere Perry foran andre i inn og utland som er bedre kvalifisert? Hvorfor ikke sondere terrenget bedre enn det de har gjort?
Slik kunne jeg ha fortsatt, men det hele koker ned til at det ser ut som om EH og Styret på Lerkendal virkelig har tenkt å satse lokalt på trenersiden. Fortsatt så vil ikke Perry ha vært førstevalget mitt om de skulle ha hentet en trener fra Trøndelag, men hvem vet hvordan EH tenker.
At EH burde ha fått sparken bør det ikke være noen tvil om, og om enkelte vil stemple de som vil ha EH fjernet for sutrekopper så får det bare være.
Mannen har brukt millioner på prøving å feiling på spillere, enkelte har han hentet ene og alene fordi at han mente de burde spille på RBK (For meg er vel Roy Miller skrekkeksempelet). Det er ren og skjær flaks at han hadde såpass til fornuft at han til syvende og sist ikke fikk til noen deal med Stabæk angående VPG +1.
Arroganse, maktsykhet og særdeles dårlig dømmekraft virker å være fellesnevnere for EH per dags dato.
Men tilbake til saken, som PerO sa;
Støtten kommer først når han har signert.
Klubben vår er fortsatt klubben vår uansett av utfallet av dette, men det er vår rett til å være uenige i utfallet! _________________ Fremad, menn av Nidaros! Til Europa! |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
|
|
Hva vi maser om her inne har så ekstremt liten påvirkning på sannsynligheten for at Perry lykkes at det blir en veldig uinteressant diskusjon. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
|
|
Bertleif wrote: | Dere må bare huske, det kunne gått så mye værre.
De kunne ha ansatt reka eller møbelsnekker'n. |
Verre? Ja (i hvert fall sistnevnte). MYE verre? Tja... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 14.12.2012 12:09 Post subject: |
|
|
Føles litt merkelig å skal støtte en som svært mange ikke vil ha som trener
Spørs om det skal lite til før det blir ramaskrik om å skifte ut trenere, SD, styre osv med en ansettelse av Perry som trener. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 14.12.2012 12:11 Post subject: |
|
|
For å sitere en god gammel RBK-sang,
Det som skjer det skjer
Vi hoill med Rosenborg, vi hoill med Rosenborg
Det som skjer det skjer
Velkommen til ny trener, uvisst hvem, men tyder på Perry. Håper på å se et tydelig spillemønster senest mot slutten av sesongen, og fokus på offensiv, underholdende fotball. Håper på gode resultater i nær fremtid.
Henning wrote: | Hva vi maser om her inne har så ekstremt liten påvirkning på sannsynligheten for at Perry lykkes at det blir en veldig uinteressant diskusjon. |
Hjertens enig, og vel verdt å merke seg. Hjelper lite å være en tøff Internett-kriger. Vi er en medlemsklubb; meld deg inn og møt opp på årsmøtene for å si din mening og gi din stemme.
Last edited by haavarl on 14.12.2012 12:13; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 14.12.2012 12:13 Post subject: |
|
|
nieuwlaat wrote: |
Men JJs fotballfilosofi var vel omtrent den samme som noen uker senere? |
Det var den. Men jeg tviler sterkt på at Jönsson hadde fått sparken med seriegull og et steg nærmere avansement i Europa. At man tapte de avgjørende kampene viste at han ikke hadde tatt laget spesielt mye videre fra i fjor. Og det tror jeg ble avgjørende. Hadde han vunnet de avgjørende kampene. Så hadde han derimot vist at laget har tatt steg fra i fjor.
Det var rimelig stille rundt Jönsson før de kampene. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 14.12.2012 12:13 Post subject: |
|
|
Quote: | RBKs ønskeliste skal etter det VG kjenner til kun ha inneholdt ett navn og de skal heller ikke ha hatt kontakt med andre trenere enn Hansen. |
Om dette er sant så er det faen meg helt fuckings utrolig! Ingen kartlegging, ingen intervjurunder, ingen sondering av markedet eller en liste med klare punkter for hva man ønsker.
Kun 1 ting man gikk etter: 4-3-3
Og kun 1 trener blir kontaktet: PJH
Dette er så pinlig og tragisk som det kan få blitt! Vi er Rosenborg Ballklub, ikke et forbanna bedriftslag!! |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 14.12.2012 12:14 Post subject: |
|
|
Jaja. Da vet Hoftun og styret at alt annet enn gull, EL-gruppespill OG underholdende fotball = alle må gå av.
Deila kunne vi akseptert ikke gull på første forsøk med. Men en som har vært her og fått sparken før? Aldri i livet.
Lykke til Perry. HÃ¥per du lykkes. |
|
Back to top |
|
 |
HOFFA Veteran
|
Posted: 14.12.2012 12:15 Post subject: |
|
|
"Per Joar Hansen opplyste i dag tidlig til NFFs generalsekretær Kjetil Siem at han går i møte med Rosenborg. Videre fortalte mannen som i dag er U21-trener at han er innstilt på å komme til en løsning med klubben i dag." ........
får vi bare bruke et par dager på å sorgbearbeiding, så er det opp på barikadene og kjempe for lag og trener..  _________________ D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 14.12.2012 12:15 Post subject: |
|
|
Det viktige er vel å holde denne poteten varm utover sesongen, spesielt etter flere dårlige kamper på rad. Jo større press mot ledelsen, jo bedre. _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 14.12.2012 12:16 Post subject: |
|
|
Dette minner mer enn noe annet om rekrutteringen av Boti Goa enn noe annet. |
|
Back to top |
|
 |
shadaa Junior
|
Posted: 14.12.2012 12:18 Post subject: |
|
|
Blir interessant å se detaljene rundt kontrakten. |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 14.12.2012 12:20 Post subject: |
|
|
Med Perry som trener, så håper jeg for hans del og klubben sin del at han har krevd mere makt som trener.
Få mest mulig av hoftun bort fra feltet, beslutninger, spillerkjøp etc.
Jeg tror Perry sitter med bra autoritet og han vet nok hva han vil og vil ha.
Det kan også være ett stort pluss at han har vært/er U21 trener, det kan friste stortalenter til klubben.
Er selv veldig skeptisk til ansettelsen av Perry, men jeg mener vi må heller støtte om han og klubben, så får vi bare håpe ting snur.
Det kan uansett ikke bli noe værre en det det er nå, så når man er så langt nede, så kommer man alltids opp og på topp igjen:) |
|
Back to top |
|
 |
frank Proff
|
Posted: 14.12.2012 12:20 Post subject: |
|
|
Jøss her var det mange verdensmestere med "vinnermentalitet" som vet nøyaktig hva som må gjøres for å dominere norsk fotball. Må være flott å vite alle svarene.
Selvsagt er det mulig å dominere norsk fotball. Men det er ikke gjort over natten, det er heller ikke åpenbart hvordan man skal oppnå det (da ville alle ha gjort det), det gjøres ikke bare av enkeltpersoner (En av Eggens store ferdigheter var å gjøre andre gode). Det krever tid, innsats, sammhandling og en god blanding av nøktern realisme og fandenivoldsk ambisjon.
Og til Perry: du er faen ikke mørkredd hvis du tar denne jobben. I seg selv er det et godt tegn. Det virker også som du har evnen til å kalle en spade en spade. Også dette er noe som vil tjene deg vel. Vit at du blir trener i det som skal være nordens beste lag. Der ligger listen. Jeg forventer ikke at du hopper over den listen umiddelbart, bare at du forstår hvor den ligger. Jeg forventer at vi umiddelbart snur kursen ut av den ørkenvandringen vi har vært i de siste to årene. Kanskje tar det tid å komme til grønnere enger, men det er forventet at vi skal nærme oss hver dag.
Og med det ønsker jeg deg all verden lykke med jobben. Måtte du gjøre alle negative stemmer til skamme! _________________ Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter. |
|
Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 14.12.2012 12:22 Post subject: |
|
|
Om han blir ansatt, kan denne tråden etter hvert ta over som forumets lengste? Blir spennende! |
|
Back to top |
|
 |
25 Proff
|
Posted: 14.12.2012 12:26 Post subject: |
|
|
Quote: | RBKs ønskeliste skal etter det VG kjenner til kun ha inneholdt ett navn og de skal heller ikke ha hatt kontakt med andre trenere enn Hansen. |
Quote: | – Det er ramp, rett og slett. Supporterne kjenner ikke til ansettelsesprosessen vi holder på med, sier Alstad til tv2.no. |
Øh. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 14.12.2012 12:28 Post subject: |
|
|
Alstad Kjenner ikke til ansettelsesprosessen han er med på... |
|
Back to top |
|
 |
lillegutt Junior
|
Posted: 14.12.2012 12:28 Post subject: |
|
|
Thulian wrote: |
Fortsatt så vil ikke Perry ha vært førstevalget mitt om de skulle ha hentet en trener fra Trøndelag, men hvem vet hvordan EH tenker.
At EH burde ha fått sparken bør det ikke være noen tvil om, og om enkelte vil stemple de som vil ha EH fjernet for sutrekopper så får det bare være.
Mannen har brukt millioner på prøving å feiling på spillere, enkelte har han hentet ene og alene fordi at han mente de burde spille på RBK (For meg er vel Roy Miller skrekkeksempelet). Det er ren og skjær flaks at han hadde såpass til fornuft at han til syvende og sist ikke fikk til noen deal med Stabæk angående VPG +1.
Arroganse, maktsykhet og særdeles dårlig dømmekraft virker å være fellesnevnere for EH per dags dato.
|
For det første så er vel ikke Perry trønder så lokalt er det vel ikke. For det andre så har vi brukt millioner på prøving og feiling med spillere opp i gjennom tidene, ikke bare etter at Hoftun kom til klubben. At det gjøres noen feilkjøp fra tid til annen må man bare regne med.
Når det kommer til VPG kunne det ha blitt en solskinnshistorie uten like hvis han hadde kommet til klubben. For alt vi vet kunne det vært han som hadde fått JJ til å lykkes. |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 14.12.2012 12:30 Post subject: |
|
|
Dette blir nok en fin tilvekst i Hoftuns allerede skrale CV hos Rosenborg. Virker som at Hoftuns "påvirke mæ ingenting", "heng opp bænnera over heile byen for min del", har forverret seg til:
"No ska dem fader mæ få sjå at æ ikke bryr mæ om nånnj bænnera. Du Hroar, gi mæ telefon. Ring Perry, hurtigtast 1." |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
|
|
Trondhjemsen wrote: | Eksil wrote: | Jeg har NULL tro på prosjekt Perry, og jeg forventer at det vil gå fryktelig dårlig fremover.
Det er fullstendig bingo å gå for dette, og jeg fatter ikke med min beste vilje
hva som er grunnlaget for avgjørelsen.
Ledelsen opptrer fryktelig arrogant og skaper avstand til supporterene på flere måter i prosessen (ikke ta hensyn til våre meninger, banner reaksjonene m.m.).
Engasjementet mitt for klubben synker dramatisk når ledelsen pisser sånn på supporterne slik de gjør nå. Og storpisseren er Hoftun.
Men også Koteng og resten av styret opptrer grusomt arrogant.
Dessuten signaliserer Perry elendige holdninger når han nærmest umyndiggjør ambisjonene våre om CL og alltid være i toppen i TL. Han latterliggjør alle som har disse ambisjonene og ber oss om å "passe oss litt". Også med det morsomme sitatet om 40 meter bakrom og hockeysveis. Som om vi ikke vet det? Dust!!
Han har elendig oppslutning allerede FØR han har begynt, og så kommer han med slik irettesettende ufinheter og ambisjonsløst pjatt !!
Jeg er så forbannet på ledelsen at jeg knapt finner ord! Jeg håper selvfølgelig at jeg tar grundig feil, men slik min logiske sans er skrudd sammen forventer jeg at vi ligger på nedre del av tabellen etter sommeren med tilhørende kollektiv depresjon over trøndelag.
Dersom vi ikke tar gull i år etter ledelsens egoistiske og skråsikre arrogante atferd forlanger jeg samtliges hode på et fat!!(symbolikk)
Perry kan holde seg langt unna for min del!
 |
Hoftun inviterte akkurat deg til å komme innom brakka for å diskutere. (På nyhetene i går) Kan du ikke dra bortover slik at Hoftun blir informert om ståa? |
Og du er Hoftuns sønn eller noe?
Majoriteten her inne ser ut til å være enig i at Perry er et fryktelig dårlig valg. Jeg elsker RBK men har "sterke følelser" for Hoftun &co. Og det tror jeg de vet at svært mange har.
At de likevel driter i oss og kjører på synes jeg er kun trist. Og det må være lov å gi uttrykk for det her. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Quote: | RBKs ønskeliste skal etter det VG kjenner til kun ha inneholdt ett navn og de skal heller ikke ha hatt kontakt med andre trenere enn Hansen. |
Om dette er sant så er det faen meg helt fuckings utrolig! Ingen kartlegging, ingen intervjurunder, ingen sondering av markedet eller en liste med klare punkter for hva man ønsker.
Kun 1 ting man gikk etter: 4-3-3
Og kun 1 trener blir kontaktet: PJH |
Helt enig, da er det skam for alle sersiøse fotballklubber der ute! Trodde ting skulle bli bedre med Koteng ved roret, men det blir jaggu bare verre. Hvis det dre medfører riktighet, da.
Nesten så jeg håper Perry instsirere på å fullføre hva han har begynt på med U21-gutta først, for da må de finne en ny en.
edit: stryk "Nesten." Jeg HÅPER Perry sier nei. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
BBQsaus Rutinert

|
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 14.12.2012 12:38 Post subject: |
|
|
Koteng i VG wrote: |
Han er ikke den eneste vi er i dialog med, men han er den eneste vi prater med akkurat nå, sier Koteng. |
det har nok vært flere kandidater |
|
Back to top |
|
 |
|