| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
media Veteran
|
Posted: 12.12.2012 04:07 Post subject: |
|
|
... og der klarte PerO, som den første på 6 sider (!), å nyansere debatten. Takk for det!
Perry har ikke en CV med seriemesterskap å vise til, som relativt fersk trener har han måttet gå den lange veien via dårlige ambisiøse lag, og den veien har han etter min mening bestått.
I følge (ett av) styremedlemmene i Aafk var Perry en godt likt og vel ansett trener. Med den stallen de hadde, var det ingen dårlig prestasjon å overleve i tippeligaen. Året etter presterte laget langt dårligere.
Sundsvall - tida vet jeg lite om. Der ble det uenigheter om den sportslige veien, men fakta er uansett at Perry ledet laget gjennom sine beste prestasjoner - de har ikke vært like gode i ettertid.
Jeg husker 2005, det skal jeg faen ta love. Og det som irriterte meg mest den gang, var at det ikke ble gjennomført et generasjonsskifte. Nils Arne og Perry og en sterk spillerstall gjorde det vanskelig, og som førstereisgutt hadde ikke Perry nok pondus til å klare brasene.
Ranheim - tida vet jeg for lite om, og det forbauser meg stort at det her på forumet ikke er noen oppegående mennesker som kan gi litt informasjon om hvordan det var og opplevdes å ha Perry som trener.
Mannen har autoritet, det er det minste problemet. At han får jobb som U21 - trener forteller meg at han nødvendigvis må ha gjort en del ting rett.
Denne diskusjonen ville vært langt mer spennende om flere øyenvitner, folk har opplevd Perry som trener, kom på banen. Man får høl i hue av å stange i veggen med idiotiske floskler om poengsnitt og blablabla uten å se bak resultatene, nyansere, oppsøke fakta. Etter så mange sider debatt er det alt for stor overvekt av folk som bare lirer ut av seg gørr "herregud så oppgitt jeg blir av denne idiotklubben" uten at de kommer med bidrag som kan opplyse, informere og nyansere.
RBK hadde aldri ønsket Perry om det ikke var gode grunner for det. Disse gode grunnene vil jeg gjerne høre mer om. Anyone out there??? |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 12.12.2012 04:52 Post subject: |
|
|
Tror folk generelt sett er trøtte av at klubben til tider gjør snåle valg. Selv er jeg enig i at Perry ikke nødvendigvis er en tabbe, men jeg synes likevel han er litt for usikker, og det er derfor jeg stiller meg nogenlunde skeptisk til hendelsesforløpet etter JJ fikk fyken.
Nå er det klart at mine store drøm er at Perry kommer og faktisk viser seg å være god, siden jeg ser for meg at Perry kan finne på å bli en stund. Om vi ser til utlandet får vi trenere som maks blir et par sesonger før de drar videre, så sitter vi nok en gang på et problem. Drømmen er så klart å skaffe en god trener som også blir sittende. |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 12.12.2012 08:05 Post subject: |
|
|
| Det syns jeg egentlig er litt ufint:-/ Men nå blir det i alle fall ikke Perry. Han kan jo ikke ønske å komme etter den der. |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 12.12.2012 08:07 Post subject: |
|
|
| Det er å dra det langt, men folk er så forbannet og fortvilet at jeg faktisk kan forstå det. Når ledelsen holder på å gjøre tidenes tabbeansettelse gjør supporterne det de kan. |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 12.12.2012 08:13 Post subject: |
|
|
| Her bør kjernen komme på banen og si unnskyld til Perry for enkeltindividers frustrasjon over Hoftun. |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 12.12.2012 08:14 Post subject: |
|
|
| Enig! |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 12.12.2012 08:19 Post subject: |
|
|
| Bongo wrote: | | http://www.adressa.no/sport/fotball/article6802873.ece |
Herregud for noe jævla flaut. |
|
| Back to top |
|
 |
Bamse Senior
|
Posted: 12.12.2012 08:21 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Vil dere ha et annet banner, så møt for faen opp og lag det, PAKK! |
 _________________ ______________________________
RBK, ET EVENTYR I SVART OG HVITT |
|
| Back to top |
|
 |
John Ass Senior
|
Posted: 12.12.2012 08:26 Post subject: |
|
|
| Hvis det der kan (bidra til å) hindre klubben i å gjøre en enorm tabbe, så applauderer jeg de som gjorde det. Noen ganger må man gå drastisk til verks og brøle litt inn i tunghørte ører. |
|
| Back to top |
|
 |
Kaize Proff
|
Posted: 12.12.2012 08:28 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: | | Bongo wrote: | | http://www.adressa.no/sport/fotball/article6802873.ece |
Hva er det som er så flaut med at noen viser engasjement? Det har vært roping og skriking på dette forumet i uminnelige tider om at noe må gjøres for å bli kvitt JJ, som er borte, og Hoftun. Har heller ikke sett så veldig mange positive kommentarer rundt klubbens ønske om PJH. Når da noen tar seg bryet med å vise sin misnøye, så setter folk her seg på sin hvite hest og skal være så forbannet korrekte.
Man kan si hva man vil, men dette påfunnet går i alle fall på sak og og innebærer ingen personhets, kanskje derfor mange her synes det er flaut. Synes det er fint at det finnes folk med et så stort brennende hjerte for klubben. _________________ Helland som sentral blir for meg å forsøke å fylle et rundt hull med en oval kloss laget av sagspon med syltetøystrikk rundt. Zorac 19.02.21 |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongen Senior
|
Posted: 12.12.2012 08:28 Post subject: |
|
|
| Kai88 wrote: | | Her bør kjernen komme på banen og si unnskyld til Perry for enkeltindividers frustrasjon over Hoftun. |
Enig! Selv om jeg er delvis enig i de innvendinger som kommer med tanke på at Perry ikke har særlig å vise til i eliteserien, så synes jeg det er synd om supporterne nå vil brenne alle broer til ham. Han er et litt usikkert kort, men dersom han viser seg å duge, vil han kunne gi oss den kontinuiteten vi så sårt savner. Jeg er i bunn og grunn positiv til Perry, men har heller ikke noe imot å se Sollied på Lerkendal. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 12.12.2012 08:29 Post subject: |
|
|
| Kaize wrote: | | puckno wrote: | | Bongo wrote: | | http://www.adressa.no/sport/fotball/article6802873.ece |
Hva er det som er så flaut med at noen viser engasjement? Det har vært roping og skriking på dette forumet i uminnelige tider om at noe må gjøres for å bli kvitt JJ, som er borte, og Hoftun. Har heller ikke sett så veldig mange positive kommentarer rundt klubbens ønske om PJH. Når da noen tar seg bryet med å vise sin misnøye, så setter folk her seg på sin hvite hest og skal være så forbannet korrekte.
Man kan si hva man vil, men dette påfunnet går i alle fall på sak og og innebærer ingen personhets, kanskje derfor mange her synes det er flaut. Synes det er fint at det finnes folk med et så stort brennende hjerte for klubben. |
Ja, vi kan jo henge opp ett banner for hver av kandidatene supporterne foretrekker. |
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 12.12.2012 08:32 Post subject: |
|
|
Uansett; forsida på Adressa i dag:
Sollied: Vil
Perry: Tviler
Eggen: Nekter
Perry trives visstnok veldig godt med U21 og har lyst til å fullføre jobben der  |
|
| Back to top |
|
 |
BBQsaus Rutinert

|
Posted: 12.12.2012 08:49 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: | | Bongo wrote: | | http://www.adressa.no/sport/fotball/article6802873.ece |
Hvis dette er flaut er fotball flaut, folk som tilber et lag flaut, går i fotballdrakter til sitt idol, vifter med flagg på tribunene og jubler for scoringer. Dette er det vi kaller engasjement! |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 12.12.2012 08:50 Post subject: |
|
|
| Jeg mener folk får ytre hva de vil uten at vi skal påtvinge folk andre meninger. Dette kalles engasjement og er dn super ting. Å så lenge det holder seg innenfor normer av skikk og bruk applauderer jeg disse tiltakene. Her gjør folk noe så å si alle her inne mener. Så takk for et flott engasjement, stå på videre for klubben i vårt hjerte. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 12.12.2012 08:50 Post subject: |
|
|
| Kai88 wrote: | | Her bør kjernen komme på banen og si unnskyld til Perry for enkeltindividers frustrasjon over Hoftun. |
Det er da ikke noe usaklig angrep på Perry der, og budskapet er nøyaktig det samme som Kjernen-talsmannen har uttrykt i media de siste par dagene. Kjernen ønsker en annen trener enn umeriterte Perry.
Og en ting til; hvor har du det fra at Kjernen eller Kjernen-medlemmer står bak dette? Så lenge du ikke vet noe om hvem som står bak, så er det jo like logisk at du selv går ut på banen og sier unnskyld til Perry, som at Kjernen gjør det. Den som tror at Kjernen er en barnehageonkel som skal passe på det alt og alle RBK-supportere driver med, har misforstått noe helt grasalt. |
|
| Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 12.12.2012 08:52 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: | | zaphod81 wrote: | | Berg, Winsnes og ... presterte fortsatt bra |
Det er ekstremt langt unna sannheten. Vi hadde en særdeles temposvak midtbane den sesongen, med lav arbeidskapasitet.
Legg i tillegg til et fullstendig krise midtstopperpar, Hoftun blei skipa til Bodø etter sesongen, Basma var en konstant krise, Stensaas begynte å bli treig, og Espen Johnsen var jo mer ustabil enn Jarstein på sitt værste.
I angrep hadde vi Helstad, Johnsen, Braaten, ... Johnsen er vel det mest temposvake vi har hatt der oppe, selv om han jobba bra og scoret ok i perioder. Braaten dribla seg bort på linja, hvor dårlig både 4-4-2-spilleren Helstad og en ung drible-seg-bort Braaten kunne være for oss har vel de fleste glemt. |
Puckno: Er ikke noe å diskuere videre engang, RBK hadde uten sammenligning den desidert beste stallen i serien dette året. At Perry fikk så lite ut av det er rett og slett lite imponerende. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 12.12.2012 08:54 Post subject: |
|
|
Det er kanskje et utrivelig virkemiddel, men i en situasjon som dette så hyller jeg at en gruppe supportere tar ansvar for å hindre et skikkelig togkræsj.
Det er ikke hyggelig å være slem og utrivelig, men hindrer det en katastrofal avgjørelse som kan knekke klubben så er det selvsagt verdt det.
Tipper Koteng er lyende forbanna akkurat nå, men om han tenker litt på det så tipper jeg han humrer litt over det. Typisk drastisk virkemiddel type som han egentlig liker.
Sollied inn? JA!
Glimrende bannere dere som har tatt jobben, det kan være det som tvangspenser klubben inn i riktig spor  |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 12.12.2012 08:59 Post subject: |
|
|
| Bongo wrote: | | http://www.adressa.no/sport/fotball/article6802873.ece |
Bra tiltak! Vi supportere har en stemme som er verdt å høre på, og dette banneret tydeliggjør hva vi mener
Fint om vedkommende som har hengt opp disse også henger opp "Bra jobba!" når ansettelsen av Sollied blir gjennomført! Ja, "når".
Mulig det bare adventstiden, men har en jævlig god følelse på at dette ender godt!  |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 12.12.2012 09:00 Post subject: |
|
|
Hvis vi nå formoder at dette er Kjernen-medlemmer, eller i det minste -sympatisører, hvorfor skal Kjernen som organisasjon be om unnskyldning?
Når skal folk forstå at Kjernen er en organisasjon som spenner svært vidt og at den dermed på ingen måte kan ansvarliggjøres for hva enkeltmedlemmer gjør?
Og ja, jeg er enig i at det ikke nødvendigvis er tidenes triveligste aksjon, men hvis det gjør at Trond Sollied er hovedtrener fra 2013 heller enn Per Joar Hansen, så tar jeg av meg hatten for "gjerningsmennene".
Last edited by Eru on 12.12.2012 09:02; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Sjt. Wiseth Veteran

|
Posted: 12.12.2012 09:00 Post subject: |
|
|
Ikke at jeg er kritisk, men hvordan kan mange her inne si at ansettelse av Perry er "Togkræsj" og helvette, mens Sollied er Himmelen, CL, penger og medaljegrosisst.
Hvor får man kjøpt slik spåkule? jeg og vil ha.
For alt vi vet, kunne Perry levere et bedre resultat en Sollied. Det kommer vi sikkert aldri til å finne ut. Men vær forsiktig med å glorifisere Sollied. _________________ Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 12.12.2012 09:04 Post subject: |
|
|
| Sjt. Viseth wrote: | Ikke at jeg er kritisk, men hvordan kan mange her inne si at ansettelse av Perry er "Togkræsj" og helvette, mens Sollied er Himmelen, CL, penger og medaljegrosisst.
|
Fordi historien viser hvem av disse som har vært i stand til å levere resultater. |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 12.12.2012 09:06 Post subject: |
|
|
Ja det blir helt latterlig at kjernen skulle måtte beklage dette, så lenge dette ikke er gjort i kjernens regi skal heller ikke kjernen beklage!
Uansett er det ikke noe å beklage, dette er gjort av kjærlighet til klubben av noen som ser det som eneste utvei for å forhindre en katastrofe. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjt. Wiseth Veteran

|
Posted: 12.12.2012 09:10 Post subject: |
|
|
Har vi ikke akkurat sparket en trener vi ansatte på det grunnlaget? _________________ Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups |
|
| Back to top |
|
 |
|