|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
puckno Veteran
|
Posted: 11.12.2012 23:30 Post subject: |
|
|
| Frodo wrote: |
Ok, 21 poeng på 17 kamper for et lag som hadde vunnet seien 13 år på rad og som hadde 20 landslagsspillere i troppen. Greit nok, han ble sklitaklet bakfra av Liverød, men situasjonen var ille nok før det. Det bør være tallgrunnlag nok. |
Etter din måte å regne og argumentere på med ´20 landslagsspillere´ så er også Odd Iversen en landslagsspiller som slett ikke ville svekket dagens RBK. Selv kunne jeg gjerne tenkt meg å sette inn Sverre Brandhaug på sentral midtbane. |
|
| Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 11.12.2012 23:31 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | | Wiseblood wrote: | | Hva er det dere som forsvarer Perry ikke ser her? |
Bare så det er klart. Jeg mener ikke at Perry er god nok for RBK. Det er etter min mening et feilvalg.
Men det er likevel meningsløst å skulle sette opp et poengsnitt fra så vidt forskjellige lag og serier og bruke det som argument. Et slikt poengsnitt vil stort sett utelukke trenere som gjør det bra i mindre klubber, og fremheve trenere som gjør det svakt i store klubber med mye ressurser. Poengsnitt må vurderes ut fra hvert enkelt lag, for å se om det er en god eller dårlig prestasjon. |
Men om du ser på arvtageren i storklubbene Perry har ledet de siste årene, GIF Sundsvall, Ålesund og Ranheim så har samtlige klart seg MINST like bra om ikke bedre enn Perry.
Nils Arne trente Moss til gull. Perry kunne trent Moss til han ble 80 uten å få til noe som helst. Bare som en digresjon. _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 11.12.2012 23:35 Post subject: |
|
|
| Wiseblood wrote: | | Nils Arne trente Moss til gull. Perry kunne trent Moss til han ble 80 uten å få til noe som helst. Bare som en digresjon. |
Kunne Nils Arne Eggen klart dette i 2012, slik fotballen har utviklet seg? Svaret er enkelt: NEI. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 11.12.2012 23:36 Post subject: |
|
|
| Frodo wrote: | | Ok, 21 poeng på 17 kamper for et lag som hadde vunnet seien 13 år på rad og som hadde 20 landslagsspillere i troppen. Greit nok, han ble sklitaklet bakfra av Liverød, men situasjonen var ille nok før det. Det bør være tallgrunnlag nok. |
Selv om enkelte hevder at troppen var dårlig(for gammel), og at spillerne ga faen, så er det vel ingen som har påstått at det var en god prestasjon.
Men skal en dårlig sesong utelukke en trener?
Manglende erfaring på toppnivå vil jeg påstå er et større motargument enn resultatene hans. Han har stort sett en karriere med nedrykkstruede klubber, og bortsett fra 8 mnd i RBK, ingen erfaring med klubber med store ressurser og krav til resultater. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 11.12.2012 23:43 Post subject: |
|
|
| Wiseblood wrote: | Men om du ser på arvtageren i storklubbene Perry har ledet de siste årene, GIF Sundsvall, Ålesund og Ranheim så har samtlige klart seg MINST like bra om ikke bedre enn Perry.
Nils Arne trente Moss til gull. Perry kunne trent Moss til han ble 80 uten å få til noe som helst. Bare som en digresjon. |
Har arvtagerne virkelig gjort det?
Ålesund havnet på nedrykksplass året etter. Ble kun berget av serieutvidelsen.
GIF Sundsvall var nyopprykket. Rykket ned, og har aldri kommet opp igjen
Han tok ranheim opp til Adecco, og klarte kvalifiseringsplass i sin første/eneste sesong. Har Ranheim gjort det bedre etterpå?
Forøvrig lite trolig at selv Nils Arne hadde klart å gjenta den prestasjonen. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 11.12.2012 23:51 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: | | Frodo wrote: |
Ok, 21 poeng på 17 kamper for et lag som hadde vunnet seien 13 år på rad og som hadde 20 landslagsspillere i troppen. Greit nok, han ble sklitaklet bakfra av Liverød, men situasjonen var ille nok før det. Det bør være tallgrunnlag nok. |
Etter din måte å regne og argumentere på med ´20 landslagsspillere´ så er også Odd Iversen en landslagsspiller som slett ikke ville svekket dagens RBK. Selv kunne jeg gjerne tenkt meg å sette inn Sverre Brandhaug på sentral midtbane. |
Uten at jeg gidder å finne ut det nøyaktige antallet for 2005, så er fasiten for 2007 fra et tidligere søk 17 A-landslagsspillere i troppen. I og med at 05 var før det berømte generasjonsskiftet, så tviler jeg på at tallet var særlig lavere, i alle fall.
Edit: Et kjapt overblikk gir 22 spillere som hadde debutert på A-landslag, det vil si hele troppen unntatt Ivar Rønningen, som muligens faktisk hadde debutert, Roar Husby, Per Ciljan og Michael Jamtfall..
Færre poeng enn landslagsspillere i troppen, spørs om ikke det er en form for rekord? _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 11.12.2012 23:56 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: | | Frodo wrote: |
Nja, la oss se på de faktisk tallene, da.
-Espen Johnsen, var på landslaget på den tiden.
-Erik Hoftun, sist på landslaget i 2002.
-Ole Christer Basma, spilte på landslaget helt til 2005.
-Ståle Stensaas, spilte ni kamper på landslaget (minst én for mye..)
-Fredrik Winsnes, landskamper både før og etter 2005.
-Alexander Ødegaard, landskamper i 2004.
-Ørjan Berg, landskaper i sin ungdom, merkelig nok ingen under Semb da Berg var i sitt livs form i 1999 (takket nei senere, men ikke da).
-Roar Strand, masse landskamper, sist mot Spania i 2003 hvor han var den eneste som ikke spilte elendig.
-Harald Brattbakk, landskamper, sist i 2004 ifølge wiki.
-Daniel Braaten, landskamper fra 2004.
-Frode Johnsen, merkelig nok mange landskamper før og etter.
-Jan Gunnar Solli, merkelig nok mange landskamper før og etter.
-Thorstein Helstad, mange landskamper før og etter.
-Mikael Dorsin, hadde landskamper.
-Miika Koppinen, flere landskamper, riktig nok skadet store deler av sesongen.
-Vidar "Virus" Riseth, flere landskamper før og etter.
-Øyvind Storflor, spilte faktisk tre landskamper like i forkant av 2005-sesongen.
http://www.dagbladet.no/s...23495.html
-Bjørn Tore Kvarme, hele én landskamp i 1997.
-Ivar Rønningen har forsyne meg spilt en B-landskamp, men det er jeg med på at ikke bør telle.
-Skjelbred hadde kanskje landskamper på aldersbestemt nivå
Ble 20 navn, gitt, om enn noen "falske", som Kvarme, Rønningen og Skjelbred.
Synes ikke 21 poeng på 17 kamper var imponerende med denne stallen. |
|
| Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 11.12.2012 23:58 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: |
Uten at jeg gidder å finne ut det nøyaktige antallet for 2005, så er fasiten for 2007 fra et tidligere søk 17 A-landslagsspillere i troppen. I og med at 05 var før det berømte generasjonsskiftet, så tviler jeg på at tallet var særlig lavere, i alle fall.
Edit: Et kjapt overblikk gir 22 spillere som hadde debutert på A-landslag, det vil si hele troppen unntatt Ivar Rønningen, som muligens faktisk hadde debutert, Roar Husby, Per Ciljan og Michael Jamtfall..
Færre poeng enn landslagsspillere i troppen, spørs om ikke det er en form for rekord? |
Sett slikt, hvem glemte jeg? Tok ikke med Lago/Eguren, de var der jo ikke ved sesongstart.
Last edited by Frodo on 12.12.2012 00:09; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 12.12.2012 00:01 Post subject: |
|
|
De er forskjellen, ja, og Robbie Russell? Med Ivar R er det 23 spillere.
NÃ¥ har vi... 5? _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 12.12.2012 00:03 Post subject: |
|
|
| Frodo wrote: | | puckno wrote: | | Frodo wrote: |
Nja, la oss se på de faktisk tallene, da.
-Espen Johnsen, var på landslaget på den tiden.
-Erik Hoftun, sist på landslaget i 2002.
-Ole Christer Basma, spilte på landslaget helt til 2005.
-Ståle Stensaas, spilte ni kamper på landslaget (minst én for mye..)
-Fredrik Winsnes, landskamper både før og etter 2005.
-Alexander Ødegaard, landskamper i 2004.
-Ørjan Berg, landskaper i sin ungdom, merkelig nok ingen under Semb da Berg var i sitt livs form i 1999 (takket nei senere, men ikke da).
-Roar Strand, masse landskamper, sist mot Spania i 2003 hvor han var den eneste som ikke spilte elendig.
-Harald Brattbakk, landskamper, sist i 2004 ifølge wiki.
-Daniel Braaten, landskamper fra 2004.
-Frode Johnsen, merkelig nok mange landskamper før og etter.
-Jan Gunnar Solli, merkelig nok mange landskamper før og etter.
-Thorstein Helstad, mange landskamper før og etter.
-Mikael Dorsin, hadde landskamper.
-Miika Koppinen, flere landskamper, riktig nok skadet store deler av sesongen.
-Vidar "Virus" Riseth, flere landskamper før og etter.
-Øyvind Storflor, spilte faktisk tre landskamper like i forkant av 2005-sesongen.
http://www.dagbladet.no/s...23495.html
-Bjørn Tore Kvarme, hele én landskamp i 1997.
-Ivar Rønningen har forsyne meg spilt en B-landskamp, men det er jeg med på at ikke bør telle.
-Skjelbred hadde kanskje landskamper på aldersbestemt nivå
Ble 20 navn, gitt, om enn noen "falske", som Kvarme, Rønningen og Skjelbred.
Synes ikke 21 poeng på 17 kamper var imponerende med denne stallen. |
Unnskyld meg, men så dere i det hele tatt noen av kampene med RBK denne sesongen? Det virker nemlig ikke sånn. Dere argumenterer med tidligere bragder og store navn. Kan like gjerne dra fram Sverre Brandhaug. Hele sentralstammen i dette laget feilet og var langt på overtid. |
|
| Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 12.12.2012 00:09 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | De er forskjellen, ja, og Robbie Russell? Med Ivar R er det 23 spillere.
NÃ¥ har vi... 5? |
Russell har vel ikke landskamper (?), for øvrig det merkeligste kjøpet noensinne. Trente med U-laget til Sogndal, og da også med Russell noen ganger for over ti år siden, hadde fått sjokk om jeg hadde visst at Russell senere skulle til Rosenborg.
Dette ser jeg for øvrig at jeg nevnte tilbake i 2006:
http://www.rbkweb.no/foru...p;start=50
Artig, hadde en mistanke om at jeg hadde skrevet noe om begredelige Russell før. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Lengterhjem Junior
|
Posted: 12.12.2012 00:11 Post subject: |
|
|
Drømme forside i dagens Adressa. Sollied VIL, Perry TVILER.. Eggen som annonsert tidligere her på forumet. _________________ Samhandling er den optimale handling |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 12.12.2012 00:13 Post subject: |
|
|
Du tror ikke kanskje at prestasjonen til laget kan ha blitt litt forurenset av en dårlig trener?
Det var mange spillere som var på hell, som Hoftun, Stensaas, Riseth, Brattbakk og Kvarme, men vi hadde jo også Dorsin, Koppinen og Russell som erstattere. Berg, Winsnes og Strand presterte fortsatt bra, men ble truet av Solli, Skjelbred og Eguren, og i angrep hadde vi Helstad, Ødegaard, Johnsen, Storflor, Braaten å velge mellom. Vi hadde i størrelsesorden 15 landslagsspillere i sine beste år so fotballspillere, så at dette var en svak stall, den er jeg ikke med på. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 12.12.2012 00:14 Post subject: |
|
|
| Drømme-adressa! Tror jeg skal sove godt i kveld, selv om jeg fortsatt tviler på at ting blir slik som man vil. |
|
| Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 12.12.2012 00:15 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: |
Unnskyld meg, men så dere i det hele tatt noen av kampene med RBK denne sesongen? Det virker nemlig ikke sånn. Dere argumenterer med tidligere bragder og store navn. Kan like gjerne dra fram Sverre Brandhaug. Hele sentralstammen i dette laget feilet og var langt på overtid. |
Du kan fjerne noen, men følgende spillere burde det gått an å skrape sammen mer enn 21 poeng på 17 kamper ut fra:
E. Johnsen;
Basma, Kvarme, Riseth, Dorsin;
Solli, Winsnes, Strand
Braaten, Helstad, Storflor
Benk: F.Johnsen, Ødegaard, Skjelbred, Koppinen, Rønningen
Tribunen: Hoftun, Brattbakk, Berg, Stensaas.
Ser du på "startelleveren", så spilte både Basma og Kvarme i 2006, Riseth ut 2007 og Dorsin fremdeles. Solli var aldri min favoritt, men var bra i Brann i 2007. Winsnes unggutten selv på 29 den gangen, og Strand like god som alltid. Braaten en superspiller om brukt riktig, Helstad storscorer om brukt riktig, og Storflor er da fremdeles meget god, selv 7 år senere.
På benken har vi F. Johnsen, som var toppscorer i 2004, Ødegaard som storspilte i 2004 og som en god trener ville fått til å funke. Skjelbred up and coming.
Tribunegjengen fikk kanskje mer spilletid enn de burde, men det får være trenerens ansvar.
Last edited by Frodo on 12.12.2012 00:18; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
|
|
| trond sollied åpner for jobb,og perry sier han vil fullføre em landslaget!(y) |
|
| Back to top |
|
 |
pavel londak fan account Rutinert

|
|
|
| Jammen så ansett den mannen på flekken! |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 12.12.2012 00:20 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | Berg, Winsnes og ... presterte fortsatt bra |
Det er ekstremt langt unna sannheten. Vi hadde en særdeles temposvak midtbane den sesongen, med lav arbeidskapasitet.
Legg i tillegg til et fullstendig krise midtstopperpar, Hoftun blei skipa til Bodø etter sesongen, Basma var en konstant krise, Stensaas begynte å bli treig, og Espen Johnsen var jo mer ustabil enn Jarstein på sitt værste.
I angrep hadde vi Helstad, Johnsen, Braaten, ... Johnsen er vel det mest temposvake vi har hatt der oppe, selv om han jobba bra og scoret ok i perioder. Braaten dribla seg bort på linja, hvor dårlig både 4-4-2-spilleren Helstad og en ung drible-seg-bort Braaten kunne være for oss har vel de fleste glemt.
Last edited by puckno on 12.12.2012 00:21; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Lengterhjem Junior
|
Posted: 12.12.2012 00:21 Post subject: |
|
|
Vittig! Side 7 i sportsbilaget er en helsides "annonse" fra hele Trondheims øyelege med påskriften: Gi oss Eggen tilbake!
Priceless  _________________ Samhandling er den optimale handling |
|
| Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 12.12.2012 00:45 Post subject: |
|
|
| EspN wrote: | | trond sollied åpner for jobb,og perry sier han vil fullføre em landslaget!(y) |
Det hadde vært sååååå sykt deilig om det blir sånn at TS kommer tilbake og Perry er smart nok til å bli med unggutta til EM!!  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 12.12.2012 01:24 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | | Wiseblood wrote: | Men om du ser på arvtageren i storklubbene Perry har ledet de siste årene, GIF Sundsvall, Ålesund og Ranheim så har samtlige klart seg MINST like bra om ikke bedre enn Perry.
Nils Arne trente Moss til gull. Perry kunne trent Moss til han ble 80 uten å få til noe som helst. Bare som en digresjon. |
Har arvtagerne virkelig gjort det?
Ålesund havnet på nedrykksplass året etter. Ble kun berget av serieutvidelsen.
GIF Sundsvall var nyopprykket. Rykket ned, og har aldri kommet opp igjen
Han tok ranheim opp til Adecco, og klarte kvalifiseringsplass i sin første/eneste sesong. Har Ranheim gjort det bedre etterpå?
Forøvrig lite trolig at selv Nils Arne hadde klart å gjenta den prestasjonen. |
PerO: Er du så sneversynt at du bare tenker én tanke her i livet hvor dét å forsvare treneren til Rosenborg nærmest har blitt livsoppgaven din? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 12.12.2012 01:26 Post subject: |
|
|
| Attaboy wrote: | | PerO: Er du så sneversynt at du bare tenker én tanke her i livet hvor dét å forsvare treneren til Rosenborg nærmest har blitt livsoppgaven din? |
Forsvare at jeg ikke vil se Perry som den neste treneren? Det står klart hvis du leser deg litt opp.
Men unødig svartmaling er likevel ikke nødvendig. Han er ikke såååå dårlig, bare litt for usikkert kort for oss akkurat nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 12.12.2012 01:51 Post subject: |
|
|
Ok, den er grei! Men du har allerede begynt å ta Perry i forsvar. Dét må du innrømme!? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 12.12.2012 02:09 Post subject: |
|
|
@Attaboy
Hvis du mener at jeg forsvarer han mot uriktig fremstilling av hans karriere siden 2005, så ja.
Mange her fremstiller den som nærmest totalt mislykket. Men sannheten er at det er en bra karriere hvor det meste har lyktes bra etter forutsetningene. Dog på et lavere nivå.
Problemet er at det ikke viser det ekstraordinære som skal til for å ta en klubb som RBK til toppen i Norge hvert år, og også gjøre det bra i Europa.
Helt greit at Perry, som en gammel RBK-mann står på ei liste med 10 trenere, men han skal ikke være i toppen av den lista. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
| SITATET |