English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nils Arne Eggen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 173, 174, 175 ... 258, 259, 260  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ode
Veteran

PostPosted: 08.12.2012 01:22    Post subject: Reply with quote

Denne ode, det er meg.

Som jeg har hevdet tidligere i denne tråden(eller kanskje var det en annen tråd) så er Eggen forespurt, men jeg aner selvfølgelig ikke hva han har svart. Forespørselen har nok sannsynligvis vært en 'sondering' om han i det hele tatt var aktuell.
Etter det som har kommet fram i kveld har han nok takket nei, noe som må være helt greit. Hvis han av ulike årsaker ikke ser seg sjøl som RBKs redningsmann ennå en gang, er det nok et klokt valg av senior Eggen.

Vi får bare håpe at Hoftun og co nå gjør en grundig evaluering av aktuelle kandidater og ser litt ut over sin egen lekegrind, men det er kanskje for mye forlangt?
MP
Junior

PostPosted: 08.12.2012 03:38    Post subject: Reply with quote

Da regner jeg med at det blir offentlig snart. Greit å få det oppklart, spesialt etter som adressa hevder noe annet.

Journalister er jo ikke komplette idioter, så det er vel ikke usannsynlig at de faktisk de også bygger saken sin på kilder som er nærme styret og hoftun.
Back to top
View user's profile Send private message
ode
Veteran

PostPosted: 08.12.2012 10:52    Post subject: Reply with quote

Bortsett fra Adressas salgsoverskrift, hvor kommer det fram at RBK ikke ville ha Eggen eller at han ikke er forespurt?
I følgende sistat fra Koteng står det kun at han ikke er på den lista nå.

Quote:
En favoritt hos mange supportere er legenden Nils Arne Eggen, som sist vikarierte som RBK-trener etter at Erik Hamrén sluttet i 2010. Koteng avkrefter at Eggen er aktuell for en ny runde i trenerstolen på Lerkendal.

- Nils Arne Eggen er en av dem som kan å spille som Nils Arne Eggen, men han er ikke på den lista nå, bekrefter styrelederen

Og det vil ALDRI komme noen offentliggjørelse fra RBK på en eventuell sonderingsdialog om trenerjobben som endte med et nei fra mister Rosenborg.
Number10
Veteran

PostPosted: 08.12.2012 11:07    Post subject: Reply with quote

Det sies at Eggen ikke skal være aktuell pga en mann, ERIK "den samme mannen som ledet spilleropprøret i 1993" HOFTUN!!!!

Få den forbanna gnomen ut av klubben før han fucker det mere til!!!
Back to top
ode
Veteran

PostPosted: 08.12.2012 11:18    Post subject: Reply with quote

Enig i at Hoftun må ut, og håper at styret har sett det som alle andre ser at vår SD heller ikke er mann for sin jobb. Forventer at JJ var trinn 1 og at Hoftun er trinn 2 i årets nyttårsrakett.

ps. Nå driter jeg i Hoftun og co, logger av noen timer og drar fra Køln til Dortmund for å se fotballkamp med 80000 på tribunen. Gleder meg.
bongo
Veteran

PostPosted: 08.12.2012 11:24    Post subject: Reply with quote

På pressekonferansen fikk koteng spørsmål om Eggen aktuell for jobben, da svarte han: nei det er han ikke!
Samme mann fikk spørsmål på onsdag om leverkusenturen var Jønssons siste med Rosenborg og svarte: – Jeg kan avkrefte det her og nå, ja.

Så hvor mye vi skal legge i at han avskriver Eggen er jeg faktisk litt usikker på. Dog tror jeg at det sitter ekstremt langt inne for Hoftun og skulle ansette Eggen. Så jeg tror ikke det skjer uansett.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 08.12.2012 11:31    Post subject: Reply with quote

Det siste måtte han jo svare, rett og slett for å beskytte laget. Det var viktig at de fikk ha fokus på kampen og årets siste prestasjonsmoment. Hadde pressen fått vite ett døgn før kampen at Jönsson, i likehet med Prica og Steffen, hadde sin siste kamp, ville alt som heter kampforberedelser blitt fullstendig ødelagt.

Koteng sa det eneste rette - "Ingen kommentar" ville i situasjonen vært jevngodt med en bekreftelse for media. Er det noe Koteng har vist seg god på så er det fakitsk mediahåndtering og pressetaktikk.

Ærlig talt, det får være måte på å være bittre og mistroiske.
bongo
Veteran

PostPosted: 08.12.2012 11:46    Post subject: Reply with quote

Det hadde han jo absolutt ikke trengt å si, alle visste jo at det var en evaluering på gang og at styret skulle ta en avgjørelse.
Han kunne ha sagt at: nå skal vi gå gjennom evalueringa og så tar vi det derfra. Og hvordan det skulle være en bekreftelse på at jønsson er ferdig skjønner i hvertfall ikke jeg.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 08.12.2012 12:12    Post subject: Reply with quote

Fordi de ville uroen fortsatt vært der, og media ville fortsatt kunne fokusere på det, spørre og grave både spillerne og Jönsson og altså ødelagt oppkjøringen til kampen.

For å få lagt saken død og få optimale forberedelser til kampen hadde han ett valg, og det var å si det han sa.

Last edited by Bakklandia on 08.12.2012 12:47; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
bongo
Veteran

PostPosted: 08.12.2012 12:38    Post subject: Reply with quote

Det er jeg ikke enig i, men uansett så var poenget mitt at jeg tror man skal ta uttalelsen til Koteng med en liten klype salt.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 08.12.2012 12:47    Post subject: Reply with quote

Poenget ditt er at du er så stor fan av Eggen, og bare han mat du bruker alle halmstrå du kan for å gjøre det realistisk for deg selv at han fortsatt kan komme tilbake.
bongo
Veteran

PostPosted: 08.12.2012 13:02    Post subject: Reply with quote

Skjerpings mann! Stått opp med feil fot eller?
Det var bare en kommentar til at noen mener han er helt ute av bildet etter utsagnet til Koteng.
Eggen er absolutt ikke min førstekandidat. Det er Sollied, hvis ikke han vil er jeg usikker på hva man bør gjøre, mulig det beste da er å søke til utlandet.
Men blant de norske kandidatene som blir dratt opp hele tiden er han på soleklar andreplass på min liste.
Back to top
Frodo
Rutinert

PostPosted: 08.12.2012 13:32    Post subject: Reply with quote

Number10 wrote:
Det sies at Eggen ikke skal være aktuell pga en mann, ERIK "den samme mannen som ledet spilleropprøret i 1993" HOFTUN!!!!

Få den forbanna gnomen ut av klubben før han fucker det mere til!!!

1993? Ledet han et spilleropprør mot Åge Hareide i Molde eller noe sånt?

For øvrig en tabbe av Hoftun å ikke si klart fra etter 2003-sesongen at man måtte skaffe en bedre trener enn By Rise.
Back to top
Wiseblood
Veteran

PostPosted: 09.12.2012 12:27    Post subject: Reply with quote

Bongo wrote:
Skjerpings mann! Stått opp med feil fot eller?
Det var bare en kommentar til at noen mener han er helt ute av bildet etter utsagnet til Koteng.
Eggen er absolutt ikke min førstekandidat. Det er Sollied, hvis ikke han vil er jeg usikker på hva man bør gjøre, mulig det beste da er å søke til utlandet.
Men blant de norske kandidatene som blir dratt opp hele tiden er han på soleklar andreplass på min liste.

Det er bare å ignorere hele mannen. For det blir uansett ikke stille fra den kanten, og i allefall ikke når onkel munndiare får litt oppmerksomhet. 10.000 innlegg sier noe...

Sollied er definitivt mitt andrevalg etter NAE, men ut over det ser jeg også få alternativer. Men onkel "timing" har jo alltid ett eller annet som gjør at timingen blir feil. Han hadde definitivt fått opp intensiteten på treningsfeltet og ville opptrådt med pondus og autoritet. Og han kunne strammet opp Hoftun dersom Koteng og co ikke ser at det er behov for nye koster også i SD-stillingen.
KitWalker
Veteran

PostPosted: 09.12.2012 13:03    Post subject: Reply with quote

Selv om Koteng sier at Eggen er uaktuell så er jeg sikker på at styrelederen selv ønsker Eggen velkommen til Lerkandal.

Jeg tror desverre at Eggen selv har gitt beskjed om at han ikke er aktuell.
Back to top
Wiseblood
Veteran

PostPosted: 09.12.2012 14:34    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Selv om Koteng sier at Eggen er uaktuell så er jeg sikker på at styrelederen selv ønsker Eggen velkommen til Lerkandal.

Går det ann å føye til på den siste setningen din ...så lenge Erik Hoftun er sportsdirektør? Og at han ikke føler seg ønsket (nok) til å komme tilbake. Det har vært total mangel på respekt ovenfor mannen som har bygget RBK fra konkursbo på tidlig 90-tall til å ha omtrent det dobbelte i omsetning av de nest beste klubbene i Norge og det bare på grunn av sportslig suksess. Det er KUN NAE's "feil" at vi enda er i førersetet økonomisk. Og det med flere god margin på tross av alt rotet som har vært de siste årene. Det å være en medlemsstyrt klubb har sin pris når det kommer til daglig styring.

Hadde noen lagt seg langflat og spurt med respekt i stemmen hadde han kommet på minuttet. Og da ikke bli behandlet som i 2010 da han til og med ble tvunget til å spille på premissene til påtroppende trener men fikk da kun bestemme "underliggende" stil som i direkte spill og høy intensitet på treninger og lignende, men at laget da skulle være klart til å spille 4-4-2 på et knips når JJ kom.

Så det å forvente at Eggen skal komme og gå på Hoftuns befaling og bli hånet med den sedvanlige "for mye slitasje" og det andre pisset som handler om personlige gnisninger mellom EH og NAE mer enn faglige, blir alt for mye for stoltheten til Eggen som har måttet svelge kameler nok for mange liv de siste årene, men har like vel stilt opp hver gang.

Så behandle Eggen med respekt, spark Hoftun og hør en siste gang og da sitter Eggen så lenge han gidder. Og sier han nei er det bare å spørre Sollied. For skal man finne tilbake til gamle RBK må man få inn noen som vet hvor skapet skal stå. Det har i allefall Hoftun glemt.
germain
Proff

PostPosted: 09.12.2012 14:42    Post subject: Reply with quote

Hvis Eggen ikke vil bli trener bør han i alle fall ha en sentral rolle i den sportslige omstruktureringen som klubben nå har startet på. Hvis Rosenborg vil "tilbake til røttene" er det ingen bedre enn Nils Arne Eggen til å definere hva det faktisk betyr. Som flere andre har påpekt så er "4-3-3" et vel vagt program, for det kan spilles på mange måter.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 09.12.2012 15:15    Post subject: Reply with quote

Stoler egentlig ikke helt på Eggen til å hjelpe klubben å finne riktig trener, han sa jo også at jonsson var hans arvtaker. I tillegg regner jeg med at Perry muligens er høyaktuell nettopp fordi Eggen anbefalte han.
Back to top
Gauder
Junior

PostPosted: 10.12.2012 08:50    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Stoler egentlig ikke helt på Eggen til å hjelpe klubben å finne riktig trener, han sa jo også at jonsson var hans arvtaker

Det viser nok mer Eggens lojalitet etter å selv ha blitt avvist som over the hill.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 10.12.2012 09:15    Post subject: Reply with quote

Wiseblood wrote:
KitWalker wrote:

Går det ann å føye til på den siste setningen din ...så lenge Erik Hoftun er sportsdirektør? Og at han ikke føler seg ønsket (nok) til å komme tilbake. Det har vært total mangel på respekt ovenfor mannen som har bygget RBK fra konkursbo på tidlig 90-tall til å ha omtrent det dobbelte i omsetning av de nest beste klubbene i Norge og det bare på grunn av sportslig suksess. Det er KUN NAE's "feil" at vi enda er i førersetet økonomisk. Og det med flere god margin på tross av alt rotet som har vært de siste årene. Det å være en medlemsstyrt klubb har sin pris når det kommer til daglig styring.

Hadde noen lagt seg langflat og spurt med respekt i stemmen hadde han kommet på minuttet. Og da ikke bli behandlet som i 2010 da han til og med ble tvunget til å spille på premissene til påtroppende trener men fikk da kun bestemme "underliggende" stil som i direkte spill og høy intensitet på treninger og lignende, men at laget da skulle være klart til å spille 4-4-2 på et knips når JJ kom.

Så det å forvente at Eggen skal komme og gå på Hoftuns befaling og bli hånet med den sedvanlige "for mye slitasje" og det andre pisset som handler om personlige gnisninger mellom EH og NAE mer enn faglige, blir alt for mye for stoltheten til Eggen som har måttet svelge kameler nok for mange liv de siste årene, men har like vel stilt opp hver gang.

Så behandle Eggen med respekt, spark Hoftun og hør en siste gang og da sitter Eggen så lenge han gidder. Og sier han nei er det bare å spørre Sollied. For skal man finne tilbake til gamle RBK må man få inn noen som vet hvor skapet skal stå. Det har i allefall Hoftun glemt.

Nå begynner jaggu halmstråene å bli tynne nok her, skjønner jeg...
trondhb
Veteran

PostPosted: 10.12.2012 09:31    Post subject: Reply with quote

Adressa i dag:

Quote:
- Begge parter måtte ha ønsket det dersom Nils Arne skulle vært aktuelt, sier Koteng med et lite smil.

Tydelig at han har blitt spurt og takket nei.
Back to top
csk
Senior

PostPosted: 10.12.2012 12:51    Post subject: Reply with quote

I dagens DN:
- En god fotballfaglig leder, som en hovedtrener, skal ha kontroll på lønningene, mener Nils Arne Eggen.
Har sportsdirektørene fått for mye makt?
- Jo, når du spør meg, så mener jeg det. I det øyeblikket en sportsdirektør er med å ansette en trener, så ansetter de sin egen sjef.

Samme artikkel :
Kjetil Rekdal tror mange trenere opplever det som frustrerende at de ikke sitter med det fulle ansvaret for spillerkjøp og kontrakter.
---

Tydelig at de spurte Eggen først her.
Kanskje ikke eneste grunn til nei fra NAE, men tror Hoftun kan være en stor årsak. Slik RBK reagerte nå i forhold til Jønsson f.eks., med å sende Hoftun inn i en nærmere rolle til treneren, det ville jo ALDRI fungert med NAE.

Nysgjerrig på om Eggen stilte krav om å stå over Hoftun, og fikk nei på det fra styret. Eller om han bare generelt ikke orker.
Kan jo være en risiko og gi all makt til treneren også, så det kommer vel an på hvem som trener.
Men styret må jo ha vært innom vurdering av SD-stillingen? Tror dere Koteng er stor tilhenger av denne stillingen? (Og se bort fra at han gav Hoftun full tillit på pressekonferansen. Det måtte han si.)
Jeg tror verken Sollied eller Eggen ville fungert bra under Hoftun.
Hvis disse stiller krav om å stå alene som leder, tror dere da at styret sier nei, eller vil de vurdere å avvikle/endre SD-stillingen?
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 10.12.2012 12:55    Post subject: Reply with quote

Fjern hele sportsdirektørstillingen og ansett heller en ekstra assistenttrener som kan avlaste hovedtreneren, samt gi bedre bredde og kvalitet på treningsfeltet. Daglig leder kan lett gå inn og sluttføre kontraktsforhandlinger, slik Rune Bratseth gjorde i sin tid i klubben.
Back to top
nin
Rutinert

PostPosted: 10.12.2012 13:35    Post subject: Reply with quote

"Hovedtrenere mener hovedtrenere har for lite makt". Joda, bombe det.

Problemet med å gi en hovedtrener all makt er at han sannsynligvis ikke sitter lenger enn 2 år i stillingen. Hvilket incentiv har han da til å tenke 5 år fram i tid? Eller 10? Hvorfor skal han bruke tid på rekruttlaget? Hvorfor skal han ikke satse på spillere som gir kortsiktig gevinst, men fører til ruin på lang sikt? Skal neste hovedtrener få skifte ut hele stallen for å passe sin stil?

Det sitter en del klubber i skifteretten og angrer seg for at de valgte denne "All makt til treneren" modellen.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 10.12.2012 14:10    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Fjern hele sportsdirektørstillingen og ansett heller en ekstra assistenttrener som kan avlaste hovedtreneren, samt gi bedre bredde og kvalitet på treningsfeltet. Daglig leder kan lett gå inn og sluttføre kontraktsforhandlinger, slik Rune Bratseth gjorde i sin tid i klubben.

Tommel'n opp!
Hør, hør!

Med den riktige personen er managerrollen aktuell.
Men ikke Perry!
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 173, 174, 175 ... 258, 259, 260  Next
Page 174 of 260

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb