English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 773, 774, 775  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
eksil
Veteran

PostPosted: 07.12.2012 13:49    Post subject: Reply with quote

http://www.vg.no/sport/fo...d=10063722

Jajajajajajaaaa.....da kan vi få Eggen altså!!
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 07.12.2012 13:49    Post subject: Reply with quote

Heller han enn Perry, i hvert fall...
Frodo
Rutinert

PostPosted: 07.12.2012 13:50    Post subject: Reply with quote

Eksil wrote:
Jeg sier som Siv Jensen: jeg er sjokkert!!

At kandidater som Perry i det hele tatt vurderes får meg til å lure på om styret har mistet fullstendig vettet, eller om de i det hele tatt noen gang har vært i besittelse av vett!?

Selvsagt. Ja, hvorfor spør de ikke bare Mourinho? Han er jo aktuell for ny jobb.

Seriøst, hvor enkelt tror du det er å skaffe en topptrener, som svarer til kravene fra f.eks. medlemmene av dette forumet? Det er jo litt av poenget her, og grunnen til at jeg har vært litt skeptisk til å fjerne JJ. Nemlig sannsynligheten for at en ny og ikke spesielt bedre trener skal overta. Blir uansett spennende å se.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef

PostPosted: 07.12.2012 13:51    Post subject: Reply with quote

Min liste

1) Sollied
2) Udenlandsk træner
3) NAE

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
eksil
Veteran

PostPosted: 07.12.2012 13:56    Post subject: Reply with quote

Frodo wrote:
Eksil wrote:
Jeg sier som Siv Jensen: jeg er sjokkert!!

At kandidater som Perry i det hele tatt vurderes får meg til å lure på om styret har mistet fullstendig vettet, eller om de i det hele tatt noen gang har vært i besittelse av vett!?

Selvsagt. Ja, hvorfor spør de ikke bare Mourinho? Han er jo aktuell for ny jobb.

Seriøst, hvor enkelt tror du det er å skaffe en topptrener, som svarer til kravene fra f.eks. medlemmene av dette forumet? Det er jo litt av poenget her, og grunnen til at jeg har vært litt skeptisk til å fjerne JJ. Nemlig sannsynligheten for at en ny og ikke spesielt bedre trener skal overta. Blir uansett spennende å se.

Eggen, Sollied, Deila (vil ikke ha), og ganske sikkert et par danske kandidater samt en og annen nederlandsk kandidat overgår Perry. Feks.
PerO
Veteran

PostPosted: 07.12.2012 14:00    Post subject: Reply with quote

Mini sa i intervjuet at prosessen har pågått en stund, og var rimelig sikker på at ny trener var omtrent klar for presentasjon. Nevnte med et litt lurt smil NAE og Sollied.

Han sa forøvrig også at Hoftun hadde vært lojal mot JJ utad, men slettes ikke enig i alt som ble gjort. Mini mente prosessen har pågått hele høsten. Hvis dette er riktig, er det godt å se at klubben har lært litt om trenerhåndtering også. Står bak treneren offentlig inntil avgjørelsen er tatt. Og har da allerede kommet langt i prosessen mot ny trener Smile
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 07.12.2012 14:01    Post subject: Reply with quote

Tror vi kan avblåse "Perry-alarmen". De har i alle fall ikke fått ha noen dialog med ham om å overta i tilfelle det var aktuelt.
TV2 wrote:
"– Ja, jeg kan ikke unngå å lese min egen regionavis. Og jeg mener det er utrolig respektløst overfor Jan Jönsson å diskutere slikt. RBK har en trener de. Utrolig respektløst, sier en engasjert Hansen."

Jangusk
Veteran

PostPosted: 07.12.2012 14:04    Post subject: Reply with quote

Om alle kategorisk stiller seg meget motvillig mot et navn som Perry, må vi huske på at han kommer til å råde over et halt annet spillermatreal enn han gjorde i de andre klubbene han har trent. Hos dagens Rbk er det flust med tallent. Og han blir jo ikke alene. Det kommer til å finns andre folk som er rund han.
1000 ganger Perry for f.eks Hareide, Nordlie ol.

Det er veldig morro å se på u-21 gutta spiller god gammel Rbk-fotball.
Men jeg er mere skeptisk til om mannen er/har en sterk nok personelighet til å tiltre en stilling som hovedtrener for Rosenborg.

Ellers er jeg som nevnt meget svak for Sollied. Han kunne renska rimelig greit opp i grumset på Lerkendal. Tror han kunne passet som hånd i hanske.

Og til sist kan jeg ikke komme utenom han Eggen. Men alderern taler jo ikke akkurat for han. Men han trenger ikke lede alt av treninger. Dette kan assistentene gjøre.
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 07.12.2012 14:06    Post subject: Reply with quote

Skal ikke se bort i fra at Hareide faktisk er en av kandidatene. Han er nå ferdig i Helsingborg (som var planen) og står nå fritt.

Norske: Sollied, Hareide, Nordlie, og Eggen er kun de jeg kan se har det som skal til for å underholde på Lerkendal igjen og som får gutta til å yte max.
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 07.12.2012 14:08    Post subject: Reply with quote

Er de smart, så får de inn Eggen på livstidskontrakt og de sprarer seg også en god del kroner.
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 07.12.2012 14:08    Post subject: Reply with quote

Number10 wrote:
Skal ikke se bort i fra at Hareide

Back to top
Ivar
Veteran

PostPosted: 07.12.2012 14:11    Post subject: Reply with quote

Støtter Knowrud her. Tommel'n opp!
Kal-El
Junior

PostPosted: 07.12.2012 14:13    Post subject: RBK kaller inn til pressekonferanse Reply with quote

...og da var det slutt for Jönsson.

http://fotball.adressa.no...260485.ece

Interessant dette... for noen år siden var det en "drømmesituasjon" at både Hareide, Sollied og Per-Mattias Høgmo alle var ledige. Og i tillegg Rekdal. Alle (kanskje ikke lenger Hareide) blir sett på som noen av aller beste trenerne i Norge.

Synes det er sykt at Jönsson, som har en lønn på opp mot 5 mill og 2 år igjen av kontrakten (kan koste RBK 10 mill å bli kvitt), går fra roret UTEN at RBK (tilsynelatende) eller fansen har en soleklar favoritt.

Mitt håp er at Deila tar over. Han er i mine øyne den eneste norske kandidaten.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 07.12.2012 14:17    Post subject: Reply with quote

Quote:
som har en lønn på opp mot 5 mill og 2 år igjen av kontrakten (kan koste RBK 10 mill å bli kvitt), går fra roret UTEN at RBK (tilsynelatende) eller fansen har en soleklar favoritt.

At fansen ikke har noen klar favoritt er irrelevant egentlig. RBK ville aldri gått ut med noen "favoritt" før alt var klart.

Mener det er nevnt at avtalen til Janne sier 12 mnd etterlønn om han får sparken, noe som er ganske vanlig?. Uansett veldig uvanlig å måtte betale ut full lønn for hele resterende periode. Som regel klare punkter i kontraktene om slike ting.
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 07.12.2012 14:24    Post subject: Reply with quote

Norske kandidater:

Hareide - Kan aldri trene RBK igjen
    Sollied - Timingen er god, men vil familien?
    Hansen - Umerittert på dette nivået
    Høgmo - Fortsatt bitter. Uaktuell.
    Rekdal - Haha!
    Andresen - Se over
    Fagermo - Se over
    Nordlie - Klovn
    NAE - Er redd vi er to år for sent ute.
    Deila - For tidlig. Lukter en ny Jönsson

Blir det ikke Sollied eller NAE, må vi til utlandet. Hvis ikke ender vi opp med PJH.
Back to top
Keyser Chief
Junior

PostPosted: 07.12.2012 14:27    Post subject: Reply with quote

Temmelig sikker på at det blir Sollied.
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 07.12.2012 14:33    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Min liste

1) Sollied
2) Udenlandsk træner
3) NAE

Wørd.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 07.12.2012 14:34    Post subject: Reply with quote

knowrud: Tommel'n opp!
Kal-El
Junior

PostPosted: 07.12.2012 14:36    Post subject: Reply with quote

Jeg er i utgangspunktet positiv til Sollied, men er usikker på... ja... det dere sikkert alle vet om.

Husk at allerede da Deila var spiller i Viking i 2005 ble han lansert som ny hovedtrener for klubben etter Hodgson, bare 30 år gammel. Tydelig at fyren har en fotballhjerne som få andre har... Utrolig imponerende hva han har fått til med Godset! Men tror dessverre ikke han er aktuell.

Vi har en spennende tid i vente, folkens!
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 07.12.2012 14:39    Post subject: Reply with quote

Vel, hvis det ikke blir Sollied denne gangen heller, så blir det aldri ham.! Da blir han boende i Belgia til han stuper. Får sikkert et par-tre perioder til i Gent, samt noen oppdrag i Lierse, Kortrijk og Venlo.
Back to top
meister
Senior

PostPosted: 07.12.2012 14:42    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet er selvsagt om vi skal finne en trener med fotballfilosofi som passer dagens tropp, eller en med en filosofi som er "Rosenborgsk."

Sistnevnte bør få tid. Tid er noe man ikke har på Brakka.

Per Joar Hansen har jeg sansen for.

I tillegg mener jeg at en Deila ikke bør være aktuell. Han er ung og lovende som treneremne og fått til mye med lite i Godset. Men en sølvplass i tidenes dårligste Tippeliga forteller ingenting.

Kanskje kan sirkusdirektøren på Brakka overraske med en trener fra utlandet? Bare det ikke er nok en svenske...
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 07.12.2012 14:43    Post subject: Reply with quote

meister wrote:

I tillegg mener jeg at en Deila ikke bør være aktuell. Han er ung og lovende som treneremne og fått til mye med lite i Godset. Men en sølvplass i tidenes dårligste Tippeliga forteller ingenting.

Kanskje kan sirkusdirektøren på Brakka overraske med en trener fra utlandet? Bare det ikke er nok en svenske...

Hva i alle dager har PJH å vise til? En håndfull gode kamper på et langt lavere nivå? U21 tilsvarer kanskje førstedivisjon.
Back to top
meister
Senior

PostPosted: 07.12.2012 14:44    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:
meister wrote:

Hva i alle dager har PJH å vise til? En håndfull gode kamper på et langt lavere nivå? U21 tilsvarer kanskje førstedivisjon.

Med også spillere som er tilpasset nivået...
Tror Perry er rett man. Skyt meg gjerne, men det er min mening.
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 07.12.2012 14:47    Post subject: Reply with quote

meister wrote:

Med også spillere som er tilpasset nivået...
Tror Perry er rett man. Skyt meg gjerne, men det er min mening.

Det er så dumt å gjemme seg bak "det er min mening". Du må da kunne begrunne og forsvare meningen din. Hva har PJH vist som tilsier at han er moden for en trenerjobb i RBK? Sparken fra drittklubber i Sverige og Norge? Sparken fra RBK?

Han har bevist null og niks på dette nivået.

Jeg gjorde også en god jobb en gang som trener for et G11-lag, med "spillere som var tilpasset nivået". Det gjorde meg ikke god nok for Rosenborg.
Back to top
meister
Senior

PostPosted: 07.12.2012 14:50    Post subject: Reply with quote

Jeg liker fyren, spillestilen, fotballhodet og hans autoritet på feltet og i garderoben. Har vært på flere foredrag med han hvor han viser hva han fokuserer på og hvordan han vil bygge et lag. Hans holdninger og ideologi stemmer godt overens med hva jeg tenker om f.eks RBK og derfor er han en god kandidat i mine øyne.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 773, 774, 775  Next
Page 28 of 775

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb