View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
eksil Veteran

|
Posted: 07.12.2012 09:14 Post subject: |
|
|
Vi får ny trener! Hurra !
http://fotball.adressa.no...260436.ece
Det kan bli Perry eller noen andre latterlige forslag! ÅNEII!! _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 07.12.2012 09:23 Post subject: |
|
|
Når du får sparken i sundsvall og du har mislyktes en gang før i RBK, da fortjener du ikke en ny sjanse. Styret og sportsligledelse viser deres udugelighet hvis de ansetter Perry. Da må de fratre sine respektive posisjoner. Se på Enga, de prøver seg på Bergkamp, istedenfor å gjennbruke søppel som Petter Myhre og Tor Ole Skullerud. Vi går gjennom listen av «the usual suspects» i håp om at det fungerer «a second time around» |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 07.12.2012 09:34 Post subject: |
|
|
Tenkte å kjøpe med en sixpack Dahls på vei hjem fra jobb for å feire at JeJe er vekk, men blir det Perry som blir erstatteren tror jeg nesten jeg må kjøpe med to...  _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 07.12.2012 09:39 Post subject: |
|
|
Jeg sier som Siv Jensen: jeg er sjokkert!!
At kandidater som Perry i det hele tatt vurderes får meg til å lure på om styret har mistet fullstendig vettet, eller om de i det hele tatt noen gang har vært i besittelse av vett!?
Her har man en historikk etter Eggen som mildt sagt er forferdelig. EN treneransettelse har fungert ganske bra, og det var Hamren (Hareide fungerte dengang, men det ville jeg gjort med en slik stall også). Hamren var resultatet av et grundig forarbeid hvor man våget å tenke utenfor boksen. Å hente Perry nå innebærer alt for stor risiko for at det ikke fungerer. At han får det til for øyeblikket kan likegodt handle om at han har en gyllen årgang å jobbe med.
By Rise, Perry, Fagermo....gråten tar meg. Nei, takke meg til Jønsson!
Styret må nå sette alle ressurser inn i en bred og grundig utredning av alternativer. I Norge har vi oversikt. Se til Nederland og Danmark. Helst Nederland og Ajax-familien.
Eller hent Eggen og gi ham blankofullmakt. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 07.12.2012 09:51 Post subject: |
|
|
Hvis Perry blir ansatt beviser det jeg har sagt hele tida, det er for mye innkompetanse i og rundt klubben. Da sprer elendigheten seg over alt som gjøres. Da blir resultatet dårlig.
Synes også det er feil at Hoftun skal beholde jobben til evig tid ettersom han har mye av ansvaret for elendigheten, det er ikke bare Jønsson.
Er man redd for å ansette kompetanse i klubben? Eller er evnene fortsatt så elendig, også når Svendsen og Skutle er ute av gamet? |
|
Back to top |
|
 |
MIXMASTERTOT Senior

|
Posted: 07.12.2012 09:52 Post subject: |
|
|
Solbakken og Sollied bør være de mest aktuelle!
Kun ett tidsspørsmål før Solbakken er ferdig i wolves og vi har allerede assistenten hans klar fra 1. Januar  |
|
Back to top |
|
 |
P Senior
|
Posted: 07.12.2012 10:06 Post subject: |
|
|
Timingen har vel aldri vært bedre for Trond Sollied. |
|
Back to top |
|
 |
lillegutt Junior
|
Posted: 07.12.2012 10:12 Post subject: |
|
|
Fhoyler wrote: | Timingen har vel aldri vært bedre for Trond Sollied. |
Er livredd vi ansetter Sollied. Hans utsvevende personlige liv og forhold til alkohol er ikke noe vi trenger i klubben.
P.S Jeg representerer ikke kjernen, RBK, meg selv eller noen andre så vennligst ikke saksøk oss for 30 millioner slik som du prøvde å gjøre mot glimtsupporterne  |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 07.12.2012 10:52 Post subject: |
|
|
Fhoyler wrote: | Timingen har vel aldri vært bedre for Trond Sollied. |
Sant det, det burde ikke være mulig å finne et bedre tidspunkt enn nå. Akkurat det vi trenger nå. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 07.12.2012 10:54 Post subject: |
|
|
Sollied er det beste alternative av de "kjente".
Med mindre styret trekker en joker vi ikke har hørt om/tenkt på opp av hatten vil jeg heller ha Sollied enn PJH, OBR eller SS |
|
Back to top |
|
 |
Fortinbras Senior
|
Posted: 07.12.2012 11:14 Post subject: |
|
|
trondhb wrote: | Heldigvis er det tross alt ikke Kroksæter som ansetter trenere i RBK, så det er vel fortsatt et lite håp om at det står andre og bedre kandidater på den faktiske lista det jobbes med. |
Ikke direkte, men jeg er livredd for hva lettpåvirkelige sinn snapper opp.
Sannsynlig tankerekke i hodet på en akk, så inkompetent og alt for sentral person i prosessen:
"Hmmm.... Styret har bedt meg komme opp med noen alternativer til erstattere til Janne. Jeg har jo god tid, så jeg tror jeg tar en kopp lunken Kjeldsberg-kaffe i et helt ferskt pappkrus og leser hva Kroken skriver på nettet i dag. Kanskje jeg kan få noen ideer. Håper han ikke foreslår Nils, for han gjør livet mitt så plagsomt med masse krav og greier...." |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 07.12.2012 11:19 Post subject: |
|
|
Min ønskeliste:
1. Klubben sjokkerer med å ha innsett Jönssons manglende evner allerede før årets sesong, og har, etter en grundig evaluering og et bredt søk, funnet en spennende, men utvilsomt velkvalifisert trener vi ikke engang har tenkt på.
2. Nils Arne Eggen tar over på en to-årskontrakt mens han og klubben i samråd gjør nevnte evaluering og søk, døpt "prosjekt 2015".
3. Trond Sollied.
4. Ronny Deila.
5. Diverse dårlige ideer basert på en fotballmessig oversikt på halvinteressert 14-åring-nivå, kombinert med fremmedfrykt/trønderpatriotisme og et blikk spikret innover, til fortidens trygge, varme favn. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
ricko11 Rutinert

|
Posted: 07.12.2012 11:30 Post subject: |
|
|
Fullstendig enig med Zap her. Virker som om dette dessverre blir nok et tilskudd til latterlige og forhastede ansettelser. Ender vel opp med Mini tenker jeg.
Jeg tror faktisk at jeg har skrevet tidligere på dette forumet at noe ala løsning 2 i ditt innlegg nok er en optimal løsning hvis Eggen er villig. Kanskje trenger det ikke gå mer enn en sesong før en erstatter er klar. Det viktige nå mener jeg er kartlegging, kartlegging og kartlegging. Virker nesten som vi kan lære noe av Enga for en gangs skyld.
Edit: Løsning 2 som optimal fordi jeg har NULL tro på at løsning en er realistisk.
Last edited by ricko11 on 07.12.2012 11:31; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Jarwson Senior
|
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 07.12.2012 11:32 Post subject: |
|
|
Tarik er ikke en særlig viktig del av laget, så det får han enten bite i seg eller ta konsekvensen av, dersom det skulle bli aktuelt. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
HOFFA Veteran
|
Posted: 07.12.2012 11:33 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | Min ønskeliste:
2. Nils Arne Eggen tar over på en to-årskontrakt mens han og klubben i samråd gjør nevnte evaluering og søk, døpt "prosjekt 2015".
|
Sikkert som å banne i kirka, men kunne ikke vært mere uening... Jeg har INGEN, ABSOLUTT INGEN tro på denne løsningen... NAE har gjort fantastisk mye bra for klubben og har mye god fotball teori/filosofi i seg, men la for guds skyld historie være historie.. _________________ D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 07.12.2012 11:38 Post subject: |
|
|
Man kan drømme så mye man vil, men selv ikke Nils Arne Eggen i 2012 vil kunne gjenskape 90-tallets RBK. Han er fremdeles Norges beste fotballtrener, men jeg synes vi skal la mannen være pensjonist og en stolt del av vår historie, mens klubben leter etter folk som kan ta Rosenborg-stilen inn i en ny gullalder. Det kryr dessverre ikke av slike trenere, og jeg håper derfor også at vi bruker mest mulig tid på å finne den som er rett for oss. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 07.12.2012 11:40 Post subject: |
|
|
Den løsningen er en litt pragmatisk en, som forutsetter det meget sannsynlige i at Rosenborg antagelig trenger en god stund på å finne "riktig" trener. Som caretaker manager er han det eneste gode alternativet, ellers er vi nok bundet til de andre løsningene, som gir oss en trener allerede 1. januar.
Enig i at vi ikke bare kan ansette Eggen, legge fra oss årene, og la "future Rosenborg" hanskes med problemet  _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 07.12.2012 11:41 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | Tarik er ikke en særlig viktig del av laget, så det får han enten bite i seg eller ta konsekvensen av, dersom det skulle bli aktuelt. |
Nå husker ikke jeg hvordan Sollied var i RBK ang slike ting, men som Tarik sier - I herenveen hadde han 11 spillere som var de utvalgte, konstant. En trener uten evnen til å rullere på laget i den tid det trengs har vi vel sett oss lei på i to år nå? _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 07.12.2012 11:41 Post subject: |
|
|
Det er uforståelig for meg at enkelte kan si at "Eggen er norges beste fotballtrener, men jeg vil ikke ha ham" ??? |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 07.12.2012 11:45 Post subject: |
|
|
I den grad det er noe i det at de på brakka har en liste med 2-3 kandidater de jobber med, håper jeg den ser slik ut (om det kun er norske navn der):
1. Sollied
2. Nordli
3. By Rise |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 07.12.2012 11:48 Post subject: |
|
|
NAE er en av europas beste trenere, sier han ja så tar man selvsagt han. Tipper det ikke er mange om hadde prøvd å finne på unnskyldninger for å ikke ansette SAF om det hadde vært aktuelt.
Pur klasse og kvalitet går ikke ut på dato, mannen er det beste som er mulig å få tak i. Kontinuitet finnes ikke lenger, får vi tak i en trener som oppnår enorm suksess hos oss så er han borte før det har gått 2 fulle sesonger uansett. NAE drar dermiot ikke til noen andre klubber, han blir så lenge han orker. Om det er 2 sesonger så er det glimrende, om han får blod på tann og holder i 4 så er det fantastisk. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 07.12.2012 11:52 Post subject: |
|
|
Hakkespett wrote: | zaphod81 wrote: | Tarik er ikke en særlig viktig del av laget, så det får han enten bite i seg eller ta konsekvensen av, dersom det skulle bli aktuelt. |
Nå husker ikke jeg hvordan Sollied var i RBK ang slike ting, men som Tarik sier - I herenveen hadde han 11 spillere som var de utvalgte, konstant. En trener uten evnen til å rullere på laget i den tid det trengs har vi vel sett oss lei på i to år nå? |
Rullerte vel ikke særlig mye da vi spilte minst like mange kamper som i dag på 90-tallet. Gikk helt fint. |
|
Back to top |
|
 |
Troillongen Senior
|
Posted: 07.12.2012 11:52 Post subject: |
|
|
Perry er ikke det verste alternativet, spør du meg. Spørsmålet er om han evner å skape nok støtte blant supporterne per idag. Etter å ha lest gjennom hele denne tråden og diverse andre tråder, framstår det som om den eneste vi kan nogenlunde samle oss om, er NAE. Alle andre sannsynlige kandidater har like mange "hatere" som "elskere" blant supporterne. Jeg tror problemet er at vi per nå befinner oss så langt unna der vi ønsker å være, at vi ikke finner veien hjem igjen. Mitt forslag er at Eggen får overta så lenge han orker, og hjelpe oss å finne "oss sjæl". Hvis spillere og apparatet rundt får tilbake forståelsen av hvordan RBK ønsker å spille, samt hvis vi planlegger litt framover, vil det være lettere å finne en trener som passer OSS ved neste korsvei. Ingen spiller eller trener skal være viktigere enn samhandlingen og systemet rundt, men i en fase er det viktig at Eggen får fullmakt til å lede oss til riktig bruk av godfoten. |
|
Back to top |
|
 |
elguapato Junior
|
Posted: 07.12.2012 11:58 Post subject: |
|
|
Hva med å gi Bård Wiggen jobben? Han har vell kompetanse nok? |
|
Back to top |