English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 784, 785, 786  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 21.11.2012 17:39    Post subject: Reply with quote

Det er jo ikke det. "alle" her inne mener at klubben ikke skal ansette med kriteriet "tidligere helt", og ingen her inne vil ha hoftun i jobben.

Så da skjønner jeg ikke hva du skriker over, folk er jo ikke uenige?.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran

PostPosted: 21.11.2012 17:43    Post subject: Reply with quote

Sola, jeg forstår at det var et slags retorisk spørsmål, men faktum er at det er årsaken, så kan man diskutere i det lange og uendelige om det er riktig ansettelsesgrunnlag (nei)

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
Sola
Veteran

PostPosted: 21.11.2012 22:47    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Det er jo ikke det. "alle" her inne mener at klubben ikke skal ansette med kriteriet "tidligere helt", og ingen her inne vil ha hoftun i jobben.

Så da skjønner jeg ikke hva du skriker over, folk er jo ikke uenige?.

Ikke nødvendigvis, men jeg tror stort sett flere ville vært skeptisk til å ansette Nordlie som trener enn Hoftun som sportsdirektør. Og da snakker jeg ikke bare om klimaet på RBKweb, der folk er noenlunde oppegående.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 22.11.2012 08:25    Post subject: Reply with quote

Nordlie i RBK?

Heller taktfast pisking av pungen med strømførende piggtråd!

Altså neitakk.
Eru
Veteran

PostPosted: 22.11.2012 09:00    Post subject: Reply with quote

Sola wrote:

Jeg er ikke Nordlies største fan mtp. hans spillestil etc., men synes også han får unødvendig mye kritikk. Det ville vært et risikovalg som bare faen å ansette fyren, men det var også et risikovalg å ansette Hoftun som sportsdirektør. Enkelte ser det bare ikke.

Man tok en kjemperisiko med Hoftun og tapte. Selv nå som han har begynt å vise en del forbedring på spillermakerdet (skjønt han er mer opptatt av navn enn spillertyper), har han vært en gigantisk fiasko.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 22.11.2012 10:13    Post subject: Reply with quote

Hele SD-greia er jo problematisk.

Om man trenger en høyreback eller en spiss, er saken grei: det er tusenvis å ta av, man ser seg rundt, har anledning til å vurdere ganske nøye, og plukker den beste man har mulighet til å få.

Men en sportsdirektør? Det finnes vel knapt en eneste kandidat som kan si at "jeg har noen års erfaring med å være sportsdirektør, og jeg har gode resultater å vise til", som i tillegg er ledig på markedet. "En god og ledig SD" er en utopi. Derfor måtte man ta en sjanse.

Vi fikk en ganske dårlig kandidat til stillingen.

Men det kinkige NÅ, er at Hoftun har opparbeidet seg mer erfaring. Blitt bedre. Det skal mer til, nå, å finne en som kan gjøre en bedre jobb som også kan være villig til å ta jobben.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 22.11.2012 11:10    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:

Men det kinkige NÅ, er at Hoftun har opparbeidet seg mer erfaring. Blitt bedre. Det skal mer til, nå, å finne en som kan gjøre en bedre jobb som også kan være villig til å ta jobben.

Rune Bratseth?
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 22.11.2012 11:15    Post subject: Reply with quote

Heller det -- men Hoftun ble jo ansatt fordi Bratseth ikke ville mer.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 22.11.2012 11:24    Post subject: Reply with quote

Fungerer Bratseth fortsatt som støttehjul for EH?
media
Veteran

PostPosted: 22.11.2012 12:02    Post subject: Reply with quote

Bratseth var ok flink, men slettes ikke noe arbeidsjern. Tipper Hoftun legger ned dobbelt så mange arbeidstimer i en jobb som er langt mer krevende nå enn på 90- tallet. Bare så det er sagt.

Jeg har ikke vært delaktig i den endeløse hetsen av Hoftun fordi, som det påpekes, hvilke alternativer finnes det? En SD i Rosenborg må ha hjertet og sjela si i klubben, og det har Hoftun. Så har han gjort feil, men han har også vokst i rollen, og hvor mange bedre kandidater finnes det?

Er åpen for at Hoftun har / har ikke nødvendige kvaliteter som leder. Det vet jeg for lite om. Men utenfra ser det bedre og bedre ut Smile
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 22.11.2012 12:57    Post subject: Reply with quote

Den siste påstanden er jeg skrikende uenig i. Det eneste Hoftun har rukket å bevise på tiden sin som sportsdirektør er at han med stor sannsynlighet aldri noensinne kommer til å bli flink i jobben sin.

At han ble ansatt som totalt fersk og ulært av Rosenborg i sin tid, det er jo faktisk ikke hans feil, og en del av de manglene han hadde da er følgelig klubbens ansvar, ved daglig leder og styret. Når du setter ei geit til å trekke plogen, så hjelper det lite å piske geita.

Nå, derimot, etter mange år i jobben, der
- spillerlogistikken på lang sikt fortsatt er fraværende (og nei, fire "sikre" panikkjøp i sommer endrer ikke på det)
- innkjøpsstrategien pendler fritt mellom "Kjøpe norsk, sjø" og "Norskan e for dyr", med nasjonalitet som eneste parameter,
- kontraktsforhandlinger og stallsammensetning står knedypt i sirup, og viktigst av alt:
- ingen som helst helhetlig plan for klubbens sportslige framtid foreligger,

da er det faktisk grunn til å uttale, forholdsvis bombastisk, og med et hav av indisier i ryggen, at Hoftun rett og slett ikke er god nok i jobben sin.

Fins det bedre kandidater? Helt sikkert, antagelig veldig, veldig mange, men så lenge det ikke finnes noen som har som oppgave å finne disse, så kommer det heller ikke til å skje noen endring.
ode
Veteran

PostPosted: 22.11.2012 16:01    Post subject: Reply with quote

Quote:
- ingen som helst helhetlig plan for klubbens sportslige framtid foreligger,

Jo da, han har en plan, men den er hemmelig.
Ståle
Veteran

PostPosted: 22.11.2012 16:13    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:

Men en sportsdirektør? Det finnes vel knapt en eneste kandidat som kan si at "jeg har noen års erfaring med å være sportsdirektør, og jeg har gode resultater å vise til", som i tillegg er ledig på markedet. "En god og ledig SD" er en utopi. Derfor måtte man ta en sjanse.

Vi fikk en ganske dårlig kandidat til stillingen.

Om jeg ikke husker helt feil ble vel Tor Kristian Karlsen ansatt som sportsdirektør i Fredrikstad bare uker etter at vi ansatte Hoftun. Har vel bedre meritter å vise til og bedre forutsetninger i SD jobben enn hva Hoftun hadde/har.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 22.11.2012 16:42    Post subject: Reply with quote

Enig i at Karlsen ville vært et bedre valg. Høgmo, Solskjær og Siem også. Man tenkte ikke langt nok -- eller man la stor vekt på tilhørighet -- eller fordi det var en enkel løsning, siden Erik allerede var assisterende sportslig leder for Knut Torbjørn.
Back to top
Sola
Veteran

PostPosted: 22.11.2012 18:37    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:

Helt uenig.

Kan dog være enig at det er vanskelig å se på CV'en om han er en god sportsdirektør, men det er mulig å være dyktige i kartleggingen. Hva står mannen for? Hvilken filosofi har han? Hva mener han om spillerlogistikk? Hvordan mener han en klubb skal drives? Hvilken forhistorie har han med tidligere spillere han har hentet? Kan man se noen tendenser, sett i forhold til hvordan vi vil at klubben skal drives? Hvordan er han på kommunikasjonsfronten? Referanser kan hentes inn. Hvilket kontaktnettverk har han, innenlands og/eller utenlands?

Rosenborg er en såpass stor klubb at det skulle være mulig å finne en dyktig SD som også ser oss som ettertraktet. Jeg tror ikke det er helt vanlig i norsk fotball at klubber henter konkurrentenes SD, men f. eks i amerikansk idrett er dette mer normalt, og også etter hvert engelsk fotball der de ulike sportsdirektørene oppretter etter hvert et rykte innad i miljøet.

Hoftun hadde vel litt bakgrunn fra ledelse i Glimt hvis jeg ikke tar helt feil, men jeg vil tro at mye av grunnen til at han fikk jobb var pga. RBK-karrieren som spiller, og at han hadde et godt rykte som en "fin kar" i RBK-miljøet.

Jeg skulle likt å se hvordan man kartla Hoftun. Visste man f. eks hva han mente om spillerlogistikk? Visste man hvordan han ville være med å drive klubben fremover? Hadde EH i det hele tatt en filosofi?

Kartleggingen av ledelse er minst like viktig som kartlegging av trener og spillere. Og det er fullt mulig!
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 22.11.2012 20:14    Post subject: Reply with quote

Blir ikke Henriksen overflødig når Wiggen kommer?
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 22.11.2012 20:23    Post subject: Reply with quote

Som assistenttrener, ja, men han skal bli spillerutvikler for de yngre i klubben vel?
pingvin
Veteran

PostPosted: 22.11.2012 20:24    Post subject: Reply with quote

Ahh, Stensaas 1 års kontrakt, Henriksen skal vel sikkert ta over juniorlaget etter hvert han da. Da er det bare å legge ned shiten.
Back to top
fortunated
Junior

PostPosted: 24.11.2012 18:17    Post subject: Reply with quote

Nytt tap på Solbakken i Wolves Surprised Blir det en gjenforening med Wiggen på Lerkendal?
Back to top
Sola
Veteran

PostPosted: 24.11.2012 18:37    Post subject: Reply with quote

Det er innen rekkevidde.
Back to top
Johnny Rainbow
Rutinert

PostPosted: 24.11.2012 19:25    Post subject: Reply with quote

Men absolut ikke ønskeligt (fra min side hvert fald)
Back to top
Øystein
Veteran

PostPosted: 24.11.2012 19:27    Post subject: Reply with quote

Da blir det ikke slutt på langballene i alle fall.
Back to top
petko
Rutinert

PostPosted: 24.11.2012 22:45    Post subject: Reply with quote

Kan ikke huske å ha sett så mange langballer fra FCK da Solbakken var der.
Øyvind
Rutinert

PostPosted: 24.11.2012 23:20    Post subject: Reply with quote

Det ville jo vært ganske fantastisk med Solbakken i RBK! Kan jo være realistisk med tanke på hvor mange trenere i England som får sparken i løpet av en sesong.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 24.11.2012 23:28    Post subject: Reply with quote

Hvorfor det?

Ikke har han imponert meg og dessuten er han like sympatisk som Forren, Hoseth, Berre, Berg Hestad, Ohr, Stavrum og den finfine gjengen der.

- Torgeir Børven
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 784, 785, 786  Next
Page 21 of 786

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb