View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
mcmort Senior
|
Posted: 06.11.2012 13:17 Post subject: |
|
|
Tror vi kan diskutere ny trener så mye vi vil. Det er vel temmelig garantert at JJ sitter ennå et år. Desverre.
Og Rekdal?? Da er det over og ut for meg hvertfall.... |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 06.11.2012 13:59 Post subject: |
|
|
toreinar wrote: | Personlig tror jeg det ender opp med følgende scenario:
Under evalueringa kommer det krav/ønske fra spillergruppa om å gå over til en mere ballbesittende stil.
JJ sier han vil tilstrebe dette og gir seg selv en sesong til på å bringe laget til toppen.
Han ønsker et par klare forsterkninger og litt større bredde inn i troppen.
Kanskje han til og med sier fra seg noen klausuler i kontrakten om han ikke lykkes neste sesong.
Koteng jobber på spreng og legger press på seg selv,EH,JJ og Stig T.
Investorer er klare til å trå til hvis de riktige investeringene hostes opp.
Hurtighet,teknikk og målgjøreregenskaper skal inn i alle ledd. |
Du er ansatt på flekken  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.11.2012 01:02 Post subject: |
|
|
Bent Skammelsrud spilte sin siste kamp for Rosenborg i desember 2002. Det var i Champions League-kampen mot Lyon (1-1), og da løp han æresrunde i vinterværet på Lerkendal sammen med en annen som ga seg - Nils Arne Eggen. Han har også sterke meninger om Rosenborgs spillestil.
- Men jeg blir overrasket hvis Jan Jönsson kaster inn håndkledet nå. Han har fått inn nye spillere som har skapt litt mer trykk i Rosenborg, begynner han.
Men hvis så likevel skjer, åpner han for Ronny Deila.
- Ja, jeg tror han vil passe godt inn her. Jeg har diskutert fotball med ham og vet at han er flink.
- Og jeg er forelska i den måten vi spilte på. Det er vel ingen bombe. Ja, jeg tror den ville fungert enda bedre nå, fordi spillerne er bedre, sier han til Dagsavisen.
- Jeg syns det er leit at vi ikke lenger spiller som vi spilte, selv om resultatene også da ville svinge. Men vi måtte også utvikle oss år for år. Alle andre lag prøvde å finne nøkkelen til å ta oss. Derfor måtte også vi forbedre oss, fortsetter han.
Les mer: Tror Deila passer på Lerkendal |
|
Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 07.11.2012 01:28 Post subject: |
|
|
abjoern wrote: | 5-6 millioner i lønn frister nok de fleste.
Men den allmenne forakten for norsk fotball skal nok ikke undervurderes, og i Danmark blir han nok sett på som en "idiot", dersom han skulle gå til TL.
| Enig i det med lønnen. FC Nordsjælland har et af ligaens mindste budsjetter (samme budsjett som Godset) og det kan kun være til Rosenborgs fordel. Jeg oplever at der er respekt for Rosenborg i Danmark, men under alle omstændigheder tror jeg ikke den allmenne holdning har betydning.
abjoern wrote: |
Derfor ser jeg ikke negativt på å hente det mest spennende i skandinavisk klubbfotball, men man må undersøke personlighet, treningsmetoder og fotballfagligheten. Hjulmand har det siste, men har han personligheten? | Meget seriøs, stor ro og autoritet - lidt ligesom Ariel Jacobs i FCK. Dog mere afslappet og munter end Jacobs - ikke fordi det er nogen præstation i sig selv.
abjoern wrote: |
Det mest spennende ved Hjulmand, i tillegg til at han har stor evne til å få sine prinsipper og ideer ut i praksis, er at han virker å være idealistisk til fingerspissene. | Han har i danske medier været kritiseret for at være for idealistisk, men jeg er enig med dig. |
|
Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 07.11.2012 09:53 Post subject: |
|
|
Ahh..
Ser da rigtig godt ut det der..
Kan jo tenkes han er interessert i å ta over den klubben med nest størst budsjett i norden!? Kan jo også tenkes han er interessert i å jobbe med Wiggen, som hadde stro suksess som assistent til Solbakken i FCK over flere år!?
Hjulmand kan stå for det offensive, Wiggen for det defensive..
Hadde vært no! _________________ Saklig |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 07.11.2012 17:23 Post subject: |
|
|
Se der ja,ikke bare oss supportere som vil tilbake til gamlestilen! Herlig og se alle som støtter det.
HÃ¥per det blir trener skifte etter sesong slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 08.11.2012 14:25 Post subject: |
|
|
Innså nettopp for ufattelig dårlige vi faktisk har vært de siste årene. Må si jeg liker spillestilen FCN, har sett de noen kampen tidligere og.
Er det på noen måte realistisk å hente hjulmand til rosenborg? Virker som han står for beveglig og offensiv fotball med mye ball i lengderetning. Og det er det vel ingen her inne som misliker. |
|
Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 08.11.2012 15:29 Post subject: |
|
|
Han høres perfekt ut for oss, men er nok desverre også urealistisk å få hit nå... Får satse på Eggen om han vil! |
|
Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 08.11.2012 16:49 Post subject: |
|
|
Ved ikke hvorfor folk mener det er så urealistisk. FC Nordsjælland er slet ikke en klub med samme forudsætninger som Brøndby, AGF, OB, AAB og FCK. Klubben ligger i Farum (dansk by med 18.000 indbyggere) og er meget mindre hvad angår økonomi, tilskueropbakning og andre strukturelle forhold.
Med andre ord, FCN ligger kunstigt højt i Skandinavisk fodbold. De har slet ikke de rammer som Rosenborg har. Det er rigtigt at de spiller CL nu, men det er snart et overstået kapitel. |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 08.11.2012 17:37 Post subject: |
|
|
Det er nyttig informasjon å ta med seg. Ikke alle som er klar over alt dette.
Vel og merke ligger Nordsjælland an til topp 2 for øyeblikket og dette garanterer vel CL kvalik. Det kan slå negativt ut.
Pessimismen til mange (tror jeg) ligger rundt det faktum at vi ikke har tiltro til egen ledelse i ansettelsenprossessen. Dette smitter vel over i at vi mister troa på hele prosjektet, selv om Hjulmand kanskje har mer lyst enn det vi i utgangspunktet tenker.
PÃ¥ grunnlag av det lille jeg har sett stiller jeg meg veldig positiv iallefall
Edit: http://www.youtube.com/wa...RoIQe_wTac
Mulig det er anti-jønsson-brillene mine nå, men virker som en offensiv og herlig type som vet hva han vil. Ikke noe "mjaaaa mjooo mnjæææ". Virker folkelig og meget oppegående i hodet! |
|
Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 08.11.2012 17:59 Post subject: |
|
|
Tja. Pessimismen fra min side, angående Hjulmands lyst til å komme hit, går vel mest på det at det virker som at de nå klarer å etablere seg som et av de beste lagene i Danmark. Vant i fjor, og ligger godt ann i år. I tillegg spiller de CL i år. Hva mer kan han oppnå i Rosenborg? Han kan klare å oppnå det samme, men med mye mer resurser(altså mindre prestasjon), og i et helt fremmed land, hvor nivået på fotballen blant mange er ansett å være dårligere enn i danmark. Hadde jeg vært han hadde jeg ikke sett veldig mye motivasjon i å dra til Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 08.11.2012 18:19 Post subject: |
|
|
Seksdobling av lønnen er normalt sett en helt grei motivasjon. |
|
Back to top |
|
 |
Sjt. Wiseth Veteran

|
Posted: 08.11.2012 18:21 Post subject: |
|
|
Tror ikke Deila drar fra Godset og til RBK, om han får tilbudet _________________ Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 08.11.2012 18:37 Post subject: |
|
|
Det er i såfall et snodig valg da han aldri i nærheten vil få de samme ressursene i Godset som hos oss. |
|
Back to top |
|
 |
Sjt. Wiseth Veteran

|
Posted: 08.11.2012 18:40 Post subject: |
|
|
Tenk deg det å få bygge opp og ta laget du har jobbet med ut i europa. Tror ikke han vil la den sjansen gå ifra seg. _________________ Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups |
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 08.11.2012 19:03 Post subject: |
|
|
Fra Wikipedia:
Quote: | 1998-2003 Lyngby BK (U-18 )
2003-2005 Lyngby BK (ITU)
2006-2008 Lyngby BK
2008-2011 FC Nordsjælland (Assistant Coach)
2011-present FC Nordsjælland |
Er dette en god nok CV for en som skal være trener i RBK ?
Personlig vil jeg heller ha en mer lenger erfaring og ikke minst fra flere klubber, frykter at han vil falle litt igjennom i en større klubb med et helt annet press, forventninger etc. Det samme gjelder Deila (og Jönsson også for den del...). |
|
Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 08.11.2012 21:00 Post subject: |
|
|
Arne Erlandsen er ledig på markedet og burde være høyaktuell, da han mestrer stilen vi prøver å innføre til fingerspissene.
Han har dessuten aldri hatt bedre spillermateriell enn dagens RBK-stall, så her vil det lukte gull. Får sikkert Kippe på kjøpet også. |
|
Back to top |
|
 |
Dumpventil Junior

|
Posted: 08.11.2012 21:05 Post subject: |
|
|
Tar mye heller en ny og spennende trener med riktig filosofi som kan bygge noe nytt istedenfor en avdanket trener med "erfaring" og mange mislykkede forsøk. Ser på det som urealistisk å få inn en suksessfull trener med internasjonale meritter slik det er nå. |
|
Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 08.11.2012 21:19 Post subject: |
|
|
trondhb wrote: | Fra Wikipedia:
Quote: | 1998-2003 Lyngby BK (U-18 )
2003-2005 Lyngby BK (ITU)
2006-2008 Lyngby BK
2008-2011 FC Nordsjælland (Assistant Coach)
2011-present FC Nordsjælland |
Er dette en god nok CV for en som skal være trener i RBK ?
Personlig vil jeg heller ha en mer lenger erfaring og ikke minst fra flere klubber, frykter at han vil falle litt igjennom i en større klubb med et helt annet press, forventninger etc. Det samme gjelder Deila (og Jönsson også for den del...). |
Tja. Heller en som har lyktes skikkelig i de få og litt mindre klubbene han har vært i, enn en som allerede har prøvd seg i flere større klubber, og feilet. Hjulmand vant 1.divisjon med Lygby første sesongen hans i klubben. Og han har gjort det bra i FC Nordsjælland. Det er iallefall stortsett suksess på CVn hans.
Det er ikke dermed sagt at jeg mener uten videre at han er riktig man for oss. Men det diskvalifiserer han ikke. Står han for offensiv og god fotball, og helst en spillestil som ligner en del på RBK sin tidligere stil, så lover det iallefall godt. |
|
Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 08.11.2012 22:58 Post subject: |
|
|
Megafritz wrote: | Vel og merke ligger Nordsjælland an til topp 2 for øyeblikket og dette garanterer vel CL kvalik. Det kan slå negativt ut. | Nu er det meget hård kamp om den 2. pladsen og ser du på spillerbudsjettet burde FCN ligge i ligaens dårlige halvdel. Ingen tvivl om, at Hjulmands chancer for CL kvalik er klart bedre i Rosenborg.
Liker dette bedre fordi han vet så mye mer om fotball enn "eksperten" fra TV3+
http://www.youtube.com/wa...plpp_video |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 09.11.2012 00:12 Post subject: |
|
|
SteinarG wrote: | Tja. Pessimismen fra min side, angående Hjulmands lyst til å komme hit, går vel mest på det at det virker som at de nå klarer å etablere seg som et av de beste lagene i Danmark. Vant i fjor, og ligger godt ann i år. I tillegg spiller de CL i år. Hva mer kan han oppnå i Rosenborg? Han kan klare å oppnå det samme, men med mye mer resurser(altså mindre prestasjon), og i et helt fremmed land, hvor nivået på fotballen blant mange er ansett å være dårligere enn i danmark. Hadde jeg vært han hadde jeg ikke sett veldig mye motivasjon i å dra til Rosenborg. |
Vil fortsatt påstå at makspotensiale er mye større i Rosenborg, både med tanke på tilskuertall og sportslig sett. Med en sterkere økonomi kunne han også havnet på et stabilt mye høyre nivå i RBK. Suksess i Nordsjælland vil kanskje føre til at han mister 4-5 av de beste spillerne, suksess i RBK vil kanskje føre til 1-3 drar pga at vi (hvis økonmoien stabiliserer seg, som ser lysende ut) faktisk har råd til å takke nei til lave bud på gode spillere. |
|
Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 09.11.2012 00:17 Post subject: |
|
|
Forsvar er det beste angrep for noen, for eksempel Celtic  |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 09.11.2012 00:35 Post subject: |
|
|
tilogmed nordmark begynner å virke interessant på meg.. så sterkt ønsker jeg den forbanna svensken vekk _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 09.11.2012 00:39 Post subject: |
|
|
"Den tidligere Celtic-spilleren får svært gode skussmål av Berlingske Tidendes sportsredaktør Morten Crone Sejersbøl.
Han bekrefter at Wieghorst nylig har uttalt at han ønsker å gi seg som U21-trener når kontrakten går ut til sommeren, fordi han vil inn i klubbfotballen.
- Morten spiller typisk pasningsorientert 4-3-3, og la grunnen for det FC Nordsjælland som ble mestere forrige sesong. Han er inspirert av Morten Olsen og Michael Laudrups tekniske syn på fotball, samt at han har med seg den skotske viljen fra sin tid i Celtic, sier Sejersbøl til VG Nett.
Han beskriver Wieghorst som vennlig og dedikert, med en naturlig autoritet og stor vinnermentalitet."
VG: "Danmarks U21-trener skal toppe Vålerengas ønskeliste." _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
|