English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
SK Brann – Rosenborg BK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 17, 18, 19  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vollrik
Veteran

PostPosted: 23.09.2012 20:17    Post subject: Reply with quote

EGA wrote:
Fokuset må mer over på JJ sine disponeringer.
De svikter gang på gang.
Vi ser at Chibbe ikke er target mann, vi ser at Dockal er helt ute. Da tar Chibbe han sin plass. Prica og Tarik på topp.
Selnæs er for treig til å komme inn på slutten av denne kampen. Her skulle Issah ha vært, han skulle også ha startet på bekostning av Jonas. Jeg føler at Issah dekker mye større rom og er mye klokere i sitt spill bak.

Countdown for TomH.
View user's profile Send private message
eksil
Veteran

Jeg kommer ikke over hvor elendig Ørlund er!!!

Med seier her kunne vi kanskje tålt et tap i avslutningen.

For en fittesignering!!! Hvor vanskelig kan det være å finne en stabilt god keeper?
Han kan fort vise seg å bli den dyreste tabbekeeperen vi har hatt!!
petko
Rutinert

Vi spiller egentlig en god bortekamp syns jeg. Mye nestensjanser i førsteomgangen, men vi scorer fortjent etter pause og burde avgjort kampen tidligere med et mål eller to til.

I motsetning til den forrige kampen så syns jeg Janne ska ha skryt for byttet av Dockal. Han var tydelig sliten og etterlot seg mye rom på kanten i en periode der Brann hadde antydning til press. Men etter at Selnæs kommer inn så får vi ordnet opp i det.

Jeg syns heller ikke at vi la oss nevnverdig tilbake og lot Brann få initiativet på slutten. Tvert i mot syns jeg vi har bra kontroll, noe som man ser klart etter den første tabben til Ørlund. Det er vi som kjører og prøver å score mens Brann legger seg tilbake og satser på kontringer.

Det er kun en grunn til at vi tapte kampen, nemlig Daniel Ørlund. Veldig frustrerende ettersom laget har vært i en bra periode både resultat- og spillemessig. Nå er det viktig at de slår tilbake allerede i neste kamp.

Spørsmålet er om A.L. Hansen bør få sjansen hvis dette skjer igjen?
moomoo
Veteran

PostPosted: 23.09.2012 20:18    Post subject: Reply with quote

etter noen minutters refleksjon så innser jeg at 3 poeng kansje hadde vært i overkant med den prestasjonen vi hadde.

Det som for meg står i parantes etter denne kampen er JJ's valg av inbyttere.

Jeg er enig i at det var riktig å bytte ut Dockal og Prica inn for Chibuike mot slutten. men at han velger Sælnes forran Issah er jo coaching på lilleputtnivå!

Med mindre issah er småskadet så kan man jo ikke bytte inn en stasjonær playmaker i den rollen vi kansje sliter mest i hele kampen.

Når alt dette er nevnt så er det en GEDIGEN keepertabbe på 2-1. Tore skjermer ballen inn til Daniel som bare lar den passere mellom klypene (!!!!) og Ojo har plutselig fri vei siden tore bryter vekk for å gi Daniel rom for hurtig igangsetting.

På det første målet er der Dorsin som starter med den elendige avklareringen. den følges opp av en elendig retur som muligens delvis skyldes at ballen er innom jonas, men han prøver jo bare å blokkere. Litt tilfeldig der, men alt i alt et greit mål, sån skjer, ingen gedigen tabbe.

Det som skremmer meg er hvor lite nøyaktig vi er i dag og særlig i andre omgang synes jeg vi er ufarlige. Ikke at brann spiller barcelonafotball, men vi gir bort for mye rom og spillerne ser slitne ut.
Rart at ikke JJ forutser dette i større grad og da særig i midtbaneleddet og gir Issah sjangsen fra start eller ialelfall tidligere som innbytter.

Jonas, Taric og Gamboa er dagsne desidert beste på RBK. Flere andre gjør en grei jobb, men man vinner ikke Tippeligaen ved å gjøre en grei jobb.

hadde jeg sittet på benken hadde Issah og Prica kommet in rett etter målet til chibuike så hadde vi fightet dette i land. Men men, kommer nok aldri til å sitte på den benken :/

Børs:

Daniel: 2
Koster oss poeng i dag, men det første målet er ikke hans å ta på sin kappe alene.

Gamboa: 5
Jobber og løper som et villmann. Et par skumle feilpasninger, men tørr og vill fremover noe sm er et stort +

Tore: 4
Svekket av ryggen? Virker litt passiv og redd for å gå helt oppi Ojo.

PVR:4
Et par sleiver her og der, men går i duellene og alt i alt en ok match. kunne scoret to ganger..

Dorsin: 4
Løper mye opp og ned men ligger ofte litt feil i forhold til sævarson slik at han enten får slått inlegget eller får spilt ballen enkelt videre. + for assist og et par villige løp.

Dockal: 3
rett og slett svak. virker ikke som om han har noe energi overhode. Et par ok avslutninger, men langt ifra sin beste form.

Jonas: 6 BB
Løper løper løper og løper. er uheldig på 1-1 men at han orker! virkelig en terrier som vi kan være stolte av bærer vår drakt!

Mix: 4
Virker sliten også. Søker mye ballkontakt, men ikke like rivende i returløp, posisjonering som i tidligere kamper

DFH: 5
Usynelig etter pause, men frisk i første med flere gode involveringer. Om han bare hadde hatt litt mere fart omg!

Tarik: 6
Om Jonas løper mye så løper jaggu ikke Tarik mye mindre!
OMS som til tider fungerer som DMS. En enorm vilje og innsats og hadde han hatt en smule bedre førstetuch i en del situasjoner så hadde han spilt i en større klubb!

Chibbe: 4
Er for slapp i presset og synes ikke han og Tarik fungerer like bra sammen som Tarik og Prica. Tar nok tid. + for målet og et par frekke forsøk, men var egentlig aldri en reel trussel mot brann. Alt for rotete med ballen til tider.

JJ:1
Bommer totalt med byttene da vi skal sprette champagnebrusen og legge oss med en god magefølelse etter 3 poeng i bergen.

Igjen, byttene kommer feil og er for seine i henhold til kampbildet.

Artig at Finne får 2 mål, bare synd det er mot oss, men regner med at vi får høre mere om dette talentet selv om det var enkle mål idag. Er nok en bedre spiss en noen vi har som er up and comming i den posisjonen pr.i dag.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

kristobal wrote:
tr0ndern wrote:
Ja, Godset har også en noenlunde kompetent sportslig ledelse.

Mulig det, men de har ikke godt nok lag.

Molde har et bedre lag, men de kommer til å rote vekk flere poeng.

Har du Viking-Lotto-rekka for onsdag og, så rekker jeg slenge inn en kupong?
puckno
Veteran

EGA wrote:
De svikter gang på gang.
Vi ser at Chibbe ikke er target mann, vi ser at Dockal er helt ute. Da tar Chibbe han sin plass. Prica og Tarik på topp.
Selnæs er for treig til å komme inn på slutten av denne kampen. Her skulle Issah ha vært, han skulle også ha startet på bekostning av Jonas. Jeg føler at Issah dekker mye større rom og er mye klokere i sitt spill bak.

100% enig. JJs laguttak har gjennom året vært et stort problem selv om det har bedret seg i det siste, og kampledelsen har vært under enhver kritikk. Kan også se tilbake til kampen mot Rapid hvor kampbildet hele siste halve timen skreik etter et oppspillpunkt ala Ivers og forsterkninger på defensiv dødball.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 23.09.2012 20:19    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Alt i alt gjør vi en bra kamp, men klovnen i mål kostet oss 3 poeng. Det skal ikke være mulig, gang på gang på gang på gang på gang....

Han har kostet oss tre poeng en gang i år. I dag. Du kan få med to poeng til mot Viking.

Hvis du i tillegg gir ham en del av æren for at vi slipper inn klart minst i serien.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Spartacus
Veteran

EGA wrote:
De svikter gang på gang.

Mulig noe av dette kunne vært klokere, men faktum er at vi hadde stålkontroll på Brann, helt til Ørlund bestemte seg for å finne frem klovnedrakta. Skulle JJ byttet ut klovnen?
Back to top
eksil
Veteran

EGA wrote:
De svikter gang på gang.

Helt enig. Tommel'n opp!
Henri
Legende

PostPosted: 23.09.2012 20:20    Post subject: Reply with quote

Vi gjør en grei bortekamp mot et ikke særlig bra Brann-lag og surfa inn mot serieledelse. Dessverre hadde vi en klovn i mål som ødelegger alt.
Back to top
W2E_Arctic
Junior

http://www.dagbladet.no/s...33071.html

TRONDHEIM (Dagbladet): Her ligger Drillos tapre Vålerenga-soldater knuste igjen i garderoben etter et høyst fortjent tap på Lerkendal. Depresjonen gnager nok videre etter RBK-trener Trond Sollieds utvetydige dom: - Et destruktivt lag.

Rosenborgs trenerpar la ikke bånd på seg etter kampen. Heller tvert imot. Verken Trond Sollied eller assistent Ola By Rise kan mistenkes for å være skap-drilloser etter 88,25 minutter fylt av lidelse. De så egne elever stampe hjelpeløst mot Vålerenga-manngarden rundt 16-meteren. Herrenes dom etterpå var hentet fra RBK-dypet:
Ola By Rise:
- Dette er framtidas fotball.
Trond Sollied:
- Alltid godt å se et destruktivt lag vinne kamper. Sånn sett var dette en seier for fotballen.

Kjipt for Lars
Drillos-assistent Lars Tjærnås tok spillestil-slakten med lett undring - og en aldri så liten såret undertone.
- Jeg skjønner ikke hvorfor de er så opptatt av fotballen vi og Nils Johan Semb spiller, sier Tjærnås. I går mobil-snakket han ikke med sjefen i sjukesenga til Frode Kippe så mye som et eneste tellerskritt før kampen.
Back to top
kristobal
Legende

tr0ndern wrote:

Har du Viking-Lotto-rekka for onsdag og, så rekker jeg slenge inn en kupong?

Den holder jeg for meg selv Smile

Du kan bare glemme Molde-gull eller Godset-gull. Det skjer ikke.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 23.09.2012 20:21    Post subject: Reply with quote

Nå har vi hatt mye stang inn i slutten av kamper spesielt i Europa. Nå ble det stang ut. Helt normalt som tiden går.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 23.09.2012 20:22    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Jangusk wrote:
Der røyk gullet.
Fittelag og fittetrener.

Å du er en jævla fittesupporter. En skam.

En av våre beste bortekamper som blir ødelagt av keepern.

Så det var bare Ørlund?? Ho,ho hold deg i nordtrønderlag du!!!
Back to top
bongo
Veteran

PostPosted: 23.09.2012 20:23    Post subject: Reply with quote

Vi må bare ta med oss at vi er mye bedre enn brann, så får vi bare glemme kampen så fort som mulig.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 23.09.2012 20:24    Post subject: Reply with quote

Hvorfor skal RBK alltid ha en GK som gjør tabber med jevne mellomrom?????

Hvorfor zskal rbk ha innavlskardinalen jamtfall til gktrener?
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 23.09.2012 20:24    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Nå har vi hatt mye stang inn i slutten av kamper spesielt i Europa. Nå ble det stang ut. Helt normalt som tiden går.

Helt enig. Dette var ikke noen dårlig kamp, og jeg tviler på at det ble gjort så store feil verken med laguttak eller bytter underveis.

Vi bør ikke analysere oss i hjel på denne kampen. Det var en merkelig avslutning på en kamp vi tilsynelatende hadde god kontroll på. Skjer i blant.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 23.09.2012 20:26    Post subject: Reply with quote

Nå må du ikke overtolke. Jeg snakker utelukkende om de siste minuttene.
Back to top
jaso
Senior

PostPosted: 23.09.2012 20:26    Post subject: Reply with quote

Satt godt til 8X min så smalt det fullstendig... Slik eg ser det burde Dorsin heada til corner før sjansen kom og 1-1.
Det burde bli dømt straffe på RBK corneren, når en spelar somler upressa ballen opp i hendene som ikkje er inntil kroppen.
Til sist, Ørlund har ingenting i den duellen å gjere... Ikkje første gang han vurderer så på trynet heller.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 23.09.2012 20:31    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
BjarneS wrote:
Alt i alt gjør vi en bra kamp, men klovnen i mål kostet oss 3 poeng. Det skal ikke være mulig, gang på gang på gang på gang på gang....

Han har kostet oss tre poeng en gang i år. I dag. Du kan få med to poeng til mot Viking.

Hvis du i tillegg gir ham en del av æren for at vi slipper inn klart minst i serien.

Jeg har faktisk ikke telt hvor mange poeng han har kostet oss, men har en sterk følelse av du undervurderer her Kristobal.
Har du for eksempel tenkt på hvor mye han har kostet oss i tapte overgangssjanser og mulige målsjanser med sine elendige igangsettinger?
Eller uro og usikkerhet i forsvaret og hva det medfører for spillet, på grunn av fomlete inngripener og dårlig kommunikasjon? Og ikke minst, han har da vitterlig sluppet inn en anseelig mengde av målene pga dårlig keeperspill, og også flere pga av tabber.

Om det frarøver oss to eller tre poeng her og der er en ting, men det å vite at vi har en såpass midt på treet keeper, som i tillegg med jevne mellomrom slipper inn tabbemål, det er ikke bra!

Han gir jo FOR EKSEMPEL flere returer i løpet av en sesong enn By Rise gjorde i hele karrieren!
Konesseur
Veteran

PostPosted: 23.09.2012 20:31    Post subject: Reply with quote

Jeg trøster meg med at det alltid er en positiv ting med å tape kamper. I hvert fall så lenge Hoftun er SD...
Back to top
Frodo
Rutinert

PostPosted: 23.09.2012 20:33    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:

Gang på gang på gang på gang på gang på gang? Nå er det jo bare det andre tapet for sesongen i serien, da.
Back to top
Frodo
Rutinert

PostPosted: 23.09.2012 20:34    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Jeg trøster meg med at det alltid er en positiv ting med å tape kamper. I hvert fall så lenge Hoftun er SD...

Ønsker du gullet skal glippe fordi du tror Hoftun i så fall må gå? Merkelig, all den tid sølv/bronse i serien neppe er nok til at Hoftun må gå.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 23.09.2012 20:36    Post subject: Reply with quote

Jeg håper på seier jeg og gull. Men trøstepremien er absolutt akseptabel.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 23.09.2012 20:36    Post subject: Reply with quote

Typisk når rosenborg taper,så feirer de på tv 2 sine nettsider og på nettavisen etc! Når rosenborg vinner, står det så vidt noe på siden..

Faen meg latterlig.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 17, 18, 19  Next
Page 14 of 19

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb