English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rapid Wien - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 20, 21, 22  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
toreinar
Veteran

PostPosted: 21.09.2012 09:12    Post subject: Reply with quote

Skummet gjennom tråden etter kampen.
Vet ikke om jeg ble for sjokkert til å skrive noe som helst.
Å slippe til motstanderen så lite som vi gjorde og samtidig skape noen feite sjanser selv,det må være godkjent på bortebane i Europa,uansett motstander.
Dockal må hviles,Rønning er solid, 4,eren på adressabørsen??, enig i 3,eren på JJ i LarsG sin børs og de foreslåtte bytter.
Miami; 5-eller 6 poeng som du refererer til gjelder for seeding neste EL.
Seeding i neste CL kommer vel oraklet Kjello tilbake til.
Litt mere erfaring og Gamboa skjermer spilleren lett uten å takle i straffesituasjonen.
Til dere som synes at alt er bare trist og elendig;
Det er vel bedre enn dere forventet da innleggene gikk på at vi ikke har noe i EL å gjøre og at klubben var i ferd med å kollapse fullstendig?
Om ikke annet er det vel positive ting å spore mht. nåtid og fremtid?
Henri
Legende

PostPosted: 21.09.2012 09:27    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Henning wrote:
FANTASTISK!

Av frykt for at folk surmuler over upresist spill i steden for å glede seg over BORTESEIER I EUROPA logger jeg meg av og legger meg med et smil!

Haha. Du pleier jo å være en av de trofaste spillestilskritikerne.

Hehe, jo da, og det var en merkelig kamp med utrolig mange svake prestasjoner. Og man skal være opptatt av hvordan man vinner, men det bryr jeg meg mer om når vi spiller borte mot Sogndal enn borte i Europa. På bortebane i gruppespill i Europa er vi underdogs, nærmest uansett hvem vi møter (hva tror dere R Wien-fansen tenker om å tape hjemme mot et lag fra Norge? Haha) og da er gleden over å vinne (eller ta poeng) større enn misnøyen med spillet.
Back to top
View user's profile Send private message
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 21.09.2012 09:30    Post subject: Reply with quote

Dagen derpå er jeg tilbøyelig til å se det fornuftige i taktikken..
Mix sier han var dritnervøs (tydelig), Gamboa virket 'trigger-happy' å heit i toppen (forståelig), Dockal viser over de siste 2-3 kampene at han trenger hvile og det kan ha vært vanskelig å finne tonen i en litt skummel opplevelse for tomme tribuner med plass til 50.000, og en enorm løpebane rundt.. Jeg blir superpositiv til mulighetene for 3 poeng mot Rapid også hjemme, for i mine øyne er de dårligere enn Legia Warszawa og oss any day!
Skuffende dog at vi ikke får til bedre samspill, for det var masse rom på midtbanen og vi er inne i en god stim spillemessig (veeel - én god kamp på rad er kanskje ikke en god stim, da...), men kan hende spillerene var for nervøse og stressa til å nytte seg av det!?
Nå er vi faktisk utrolig godt i gang med EL etter 3 poeng borte.. Gruppespill er en ny opplevelse for mange på laget, som også i realiteten er 'ungt' ennå - i alder og komposisjon etter et godt vindu i august. Dette håper og tror jeg gir selvtillit og oppsving til de neste kampene i EL, spesielt om vi også har fortsatt medvind i TL.
Nå er vi i gang, og jeg håper vi får se Legia-takter hjemme - ikke Servette-takter..
SondrMan
Rutinert

PostPosted: 21.09.2012 10:00    Post subject: Reply with quote

Leser litt på Rapid Wien forumet og det virker ikke som folk er så fornøyde akkurat.

Bear in mind, dette er ikke jeg som oversetter men Google Chrome:

"det gjør så vondt, Rosenborg på amatør nivå ... : @ "

"Takk for ingenting. En liten del av meg døde i dag. "

"den bitreste matche hva jeg noensinne har sett i mitt liv.
sikker på at vil gnage på oss for noen tid ennå "

"Den defeat'm så ekstremt smertefullt, Baaaah Sad"

"Utrolig hvordan du kan tape mot disse motstanderne. [..] Jeg er så opprørt fordi en slik sjanse mot en slik motstander du ikke få tilbake så lett"

RBK RBK

Det finnes flere godbiter på http://www.austriansoccer...trondheim/

EDIT: Er ikke mange som roser Rosenborg heller. Tror jeg har klart å forstå et innlegg som skryter av vårt defensive spill, men de fleste skriver at vi var ille, dårlig, uten plan etc.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 21.09.2012 10:33    Post subject: Reply with quote

Bare bra at Rapid-fansen syns RBK var dårlige. Blir sikkert en opplevelse for dem når de får se laget sitt spiller på Lerkendal i november. Det er i denne perioden RBK er på sitt beste vanligvis, med serieinnspurt, flomlys og dugg i gresset.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 21.09.2012 10:34    Post subject: Reply with quote

Ja, det var jo ingen stor forestilling fra oss, annet enn ganske stødig defensivt.

Dermed kan vi sjokke dem litt på Lerkendal også, hvis tror det blir likedan der.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Jangusk
Veteran

PostPosted: 21.09.2012 11:17    Post subject: Reply with quote

Iruretagoyena wrote:
Usikker på om 0-0 i tyskland er bra for oss. Er det Metalist vi skal konkurrere mot om andreplassen, er jo det horribelt for vår del, menmen. Tar det seinere.

Jeg kan godt tro at det er Tyskerne vi skal kjempe om andreplass i mot. Metalist virker sterke, så de kan godt vinne gruppa.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 21.09.2012 11:50    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
abjoern wrote:
Henning wrote:
FANTASTISK!

Av frykt for at folk surmuler over upresist spill i steden for å glede seg over BORTESEIER I EUROPA logger jeg meg av og legger meg med et smil!

Haha. Du pleier jo å være en av de trofaste spillestilskritikerne.

Hehe, jo da, og det var en merkelig kamp med utrolig mange svake prestasjoner. Og man skal være opptatt av hvordan man vinner, men det bryr jeg meg mer om når vi spiller borte mot Sogndal enn borte i Europa. På bortebane i gruppespill i Europa er vi underdogs, nærmest uansett hvem vi møter (hva tror dere R Wien-fansen tenker om å tape hjemme mot et lag fra Norge? Haha) og da er gleden over å vinne (eller ta poeng) større enn misnøyen med spillet.

Rosenborg har fortsatt ett navn ute i europa, så dette svelger vel Wienfolka greit. Men jeg tror ikke de svelger måten de tapte på. For det svingte fryktelig på kvaliteten hos Rosenborg. Ellers ufattelig deilig med gruppeledelse Very Happy
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 21.09.2012 12:07    Post subject: Reply with quote

De som vil ha en humoristisk opplevelse kan sjekke korrelasjonen mellom karakterer og kommentarer på Adressas spillerbørs i dagens papiravis. Spesielt Verner Rønning og Dockal var store høydepunkter.

LINK TIL ADRESSAS SPILLERBØRS

Gi tilbakemelding på hva dere synes om Verner og Dockal!
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 21.09.2012 12:13    Post subject: Reply with quote

SondrMan wrote:
... Er ikke mange som roser Rosenborg heller. Tror jeg har klart å forstå et innlegg som skryter av vårt defensive spill, men de fleste skriver at vi var ille, dårlig, uten plan etc.

Vi har drøyt 200 pasninger hvor vi bommer på en fjerdedel av pasningene. De har ca 600 pasninger og treffer på 9 av 10. Vi har kun 31% possession. Vi dominerte ikke akkurat kampen for å si det slik, men vi har endel giftige initaitiver fremover og forsvarer oss greit. Vi velger en taktikk som fungerer godt i forhold til begrensningene i våre evner. Men jeg forstår Rapid Wien fans'ene godt, vi er ikke et lag det kan være morsomt å tape mot på hjemmebane.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 21.09.2012 12:21    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
LINK TIL ADRESSAS SPILLERBØRS

Rønning et brutalt offer for adressas Ginger-score.

Naturligvis helt latterlig, men er ikke overrasket. PVR en av de beste på banen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 21.09.2012 12:24    Post subject: Reply with quote

Ja, og det verste er at kommentaren tilsier at han bør få 6-7...
Back to top
andrezinho
Veteran

PostPosted: 21.09.2012 12:32    Post subject: Reply with quote

Blir vel opptøyer fra Rapidfansen etter at det jævla drittlaget deres blir utklasset på Lerkendal. Passer oss perfekt at de undervurderer oss til den kampen...

Adressas ginger score... Hahah.
Back to top
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 21.09.2012 13:12    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:

Da jeg begynte å lese fokuserte jeg på de to spesifikt, og fikk det for meg at han må ha bytta om på tallene de to imellom.. Men så leste jeg resten også, å da må man jo spørre seg om vedkommende kan ha sett kampen???
kristobal
Legende

PostPosted: 21.09.2012 13:14    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Men jeg forstår Rapid Wien fans'ene godt, vi er ikke et lag det kan være morsomt å tape mot på hjemmebane.

Vi får håpe det blir morsommere å tape mot oss på Lerkendal da.

Foruten perioden akkurat rundt målet deres og straffebommen synes jeg til tross for at de hadde mye ball ikke var så veldig farlige. Det ble mange avslutninger fra dårlige posisjoner og som Knerten har vært inne på så var de ikke spesielt oppfinnsomme på den siste tredjedelen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Harceïde
Veteran

PostPosted: 21.09.2012 17:36    Post subject: Reply with quote

Finnes det ikke høydepunkter?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 21.09.2012 17:38    Post subject: Reply with quote

Tror Stenseth sa på twitter at de kom til å komme, men RBK hadde ikke fått det selv enda. Smile
Back to top
Mighty
Senior

PostPosted: 21.09.2012 18:02    Post subject: Reply with quote

høydepunkter:
http://tv.nrk.no/serie/kv...t#t=13m43s
Back to top
TI-84
Proff

PostPosted: 21.09.2012 18:05    Post subject: Reply with quote

Og her ligger hele kampen, tysk tale:

http://thepiratebay.se/to...nborg.400p
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 21.09.2012 18:19    Post subject: Reply with quote

Greit nok, vi spilte dårlig i går men det gjorde jammen meg Rapid også. Gleder meg til de kommer til Lerkendal så vi kan fullføre med full pott.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 21.09.2012 18:29    Post subject: Reply with quote

På Lerkendal kommer vi til å grisebanke dette laget, om vi er skjerpet og spiller slik vi kan. De er omtrent på nivå med Haugesund/Viking/Tromsø. Egentlig helt unødvendig å legge seg så langt tilbake som vi gjorde i dag, men er nok en del som er nybegynner på dette med europacup, og nervetåka lå nok ganske tykt over stadion.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
netrom
Senior

PostPosted: 21.09.2012 18:49    Post subject: Reply with quote

etter hva jeg kunne lese, var det vi, liverpool og atletico madrid som vant bortekamper igår Smile
Back to top
andrezinho
Veteran

PostPosted: 21.09.2012 19:04    Post subject: Reply with quote

OlaMartin wrote:
Og her ligger hele kampen, tysk tale:

http://thepiratebay.se/to...nborg.400p
Takk! En kompis fikk ikke sett kampen og har unngått nyheter og sosiale medier i hele dag... Razz

Fikk lastet ned på 10 min og seeder med fiber nå \o/ Grei kvalitet med tanke på filstørrelsen.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 21.09.2012 20:04    Post subject: Reply with quote

Mighty wrote:
høydepunkter:
http://tv.nrk.no/serie/kv...t#t=13m43s

Herlig kommentering av førstemålet. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
joakleis
Veteran

PostPosted: 21.09.2012 20:55    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:

Jeg reagerer også på at børskarakter og kommentar overhodet ikke står i forhold til hverandre, men det er forsåvidt ikke noe nytt for Adressa. Jeg reagerer også på at de ikke bruker skalaen på noen som helst måte for å skille spillerne.

Her setter vi fem og seks på flesteparten av spillerne, etter hvordan vi tror de kan ha gjort det. Det virker ikke som det er særlig gjennomført verken kommentarene eller karakterene.

Legger merke til at Fredheim har fått karakter 5 for at han "la ned en solid over et stort område" og var "på hugget fra start", mens Mix har fått karakter 6 fordi han "brukte for lang tid med ball". Ikke i nærheten like ille som Dockal vs Verner, men likevel noe unyansert.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 20, 21, 22  Next
Page 21 of 22

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb