| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 24.02.2006 11:59 Post subject: |
|
|
| doffen wrote: | | PÃ¥ det beste er JGS en kanonbra midtbanespiller |
Når har vi egentlig sett dette? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 24.02.2006 12:09 Post subject: |
|
|
Begynner å bli en stund siden ja. Og hvor bliver den fryktede skuddfoten av? _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 24.02.2006 12:35 Post subject: |
|
|
| Er en stund sida ja, men husker flere tilfeller hvor JGS har drivd fint med ball i bena og spilt utsøkte pasninger. Bare synd det skjer hvert fjerde skuddår... |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 24.02.2006 14:08 Post subject: |
|
|
Jeg blir imponert hvor du kan nevne noen særlige slike - og da mener jeg kamper han har stått fram i, ikke enkeltglimt i 30 sek.
Jeg kan evt spare deg tida og heller spørre folk hva de syns er et akseptabelt antall? 3 kamper på 3 år? 5 kamper på 3 år? 10 kamper på 3 år?
Høyere enn dette ser jeg ingen grunn til å liste... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 24.02.2006 14:43 Post subject: |
|
|
| Forøvrig gjentok Thor Eggen i går myten om at dagens lag/stall er 'tidenes beste'. Skjønner ikke helt at den påstanden fortsatt lever. Jeg kunne gjerne bytta ut netsen halve troppen... |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 24.02.2006 14:53 Post subject: |
|
|
Greit Recon, gir meg! Orker ikke tenke mer over det..
Poenget mitt er bare at JGS har et toppnivå som er høyt nok for RBK, men desverre er han ekstremt sjeldent på dette nivået. Som regel er han på det jevne, og det blir for dårlig.
Tidenes beste stall? På papiret har vi nok en knallstall - bare synd det er enorm forskjell på papir og praksis.. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 24.02.2006 15:30 Post subject: |
|
|
Hmm... Det fins da utrolig mange spillere i eliteserien og også kanskje i 1.divisjon som i enkeltkamper kan holde et veldig godt nivå. Men vi kan jo ikke ha spillere i stallen eller elleveren før de leverer på et jevnt høyt nivå. For å være ærlig hadde jeg bitt meg 0 merke i JGS i tida han spilte i Odd, men han virket jo å være OK den første høsten.
Cupfinalen 2003 er vel hans beste i RBK-trøya. Ellers har han levert et par gode landskamper. Det er kanskje noe i relasjonen Solli - Hareide.
Dog Recon, det er vel sånn at vi etter hans gode kamper i RBK-trøya har hatt tre trenerbytter. Alle som har tatt over har vel håp om å hente ut potensialet hans. Men sannsynligvis er han som FJ. En hyggelig fyr. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 07.03.2006 09:48 Post subject: |
|
|
| For at RBK skal fungere noenlunde offensivt igjen, tror jeg det er viktig at Per Ciljan Skjelbred får kjørt seg inn i posisjonen sentralt mellom midtbane og spiss. Alle andre som har blitt prøvd på denne plassen har ikke overbevist i samme grad, og angrepsspillet har lidd kraftig på grunn av det. Hadde ikke Høgmo brukt PCS i fjor høst, tror jeg ikke RBK ville fått den oppturen de fikk. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 07.03.2006 11:29 Post subject: |
|
|
| Tror desverre Høgmo har planer om å bruke Iversen der. Det er faktisk ganske synd, for han har ikke teknikken til Ciljan. Tror nok ikke de har like gode passninger heller. Eneste Iversen kan briljere med der, er mer kraft og en bedre evne til å holde på ballen mens han blir angrepet. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.03.2006 11:31 Post subject: |
|
|
| Flyttet to innlegg hit. Bruk denne tråden til å diskutere formasjoner osv. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 08.03.2006 13:44 Post subject: |
|
|
Jeg er egentlig en tilhenger av 4-4-2 system med de spillerne Rosenborg rår over idag. Men det blir vel 4-2-3-1 som Høgmo har satt sin elsk på. Med det systemet håper jeg og tror dette blir laget i år med de spillerne vi har tilgjengelig. Blir forhåpentligvis en eller to midtbanespillere inn iløpet av året.
Hirchfeldt
Koppinen Riseth Kvarme Dorsin
Strand Lille Per
Essidiri Iversen Bråten
Helstad
Benk:
E. Johnsen
F. Johnsen
Storflor
Kone
Stensås
Tettey
Russel
Basma |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 08.03.2006 13:45 Post subject: |
|
|
| Glemte visst Solli i farta her. Han og Strand konkurrerer om den ene plassen på midtbanen. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 08.03.2006 16:09 Post subject: |
|
|
Solli har ikke nubbesjans til å konkurrere ut Roar. For jeg kan ikke skjønne at det skal være mulig for Jan Gunnar å prestere på et stabilt høyt nivå.
Jeg mener Iversen hovedsaklig bør være backup for Per, og tredje-/fjerdevalg bak Helstad, og Kone/Braaten på topp.
Steffen kan være en veldig grei man å sette inn mot slutten av kamper, hvis vi trenger et mål. Er Steffen i form klarer han glatt å utmatte motstanderens forsvarsspillere, og er dyktig til å lage rom for Helstad.
Bak Per mener jeg Roar og Tettey bør spille, med Ørjan og Solli som backup.
Essidiri og Storflor/Braaten på vingene. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 09.03.2006 11:08 Post subject: |
|
|
| Jeg tror Per kan gjøre en like bra jobb i en mer deffensiv rolle enn det han hadde i fjor. Så får man utnyttet Iversen best også. Helstad må spille som ren spiss. Essidiri har vist meget gode takter i treningskampene i vinter. Bråten og Storflor kjemper om plassen på venstrekanten, men jeg mener Bråten er en mye bedre spiller enn Storflor slik at han må få den plassen. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.03.2006 17:35 Post subject: |
|
|
I dag spilte RBK igjen vanlig 4-3-3. Glemte å spørre om hvorfor - man hadde jo spillere til 4-2-3-1.
Skjelbred greide seg i alle fall bra som indreløper. |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 09.03.2006 17:39 Post subject: |
|
|
Også da Iversen kom inn?
Edit: Og hvem lå som anker? Tettey eller Solli? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.03.2006 22:06 Post subject: |
|
|
| Solli, som faktisk greide seg bra. |
|
| Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 09.03.2006 22:15 Post subject: |
|
|
| Flott at en av de fem kampene han kommer til å spille bra i år, er en treningskamp da. Det betyr vel at han er sikra plass på laget. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 14.03.2006 10:12 Post subject: |
|
|
Det som bekymret meg litt under kampen mot TIL i går (13.03.06), var at RBK ikke klarte å etablere noe "trykk" før man ledet 0-3.
Dessverre er jeg redd for at et lag som LSK ville etablert et dødelig trykk veldig tidlig i denne kampen. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.03.2006 12:09 Post subject: |
|
|
| Med Skjelbred tilbake har Høgmo hatt muligheten til å spille 4-2-3-1 de siste kampene. At man likevel fortsetter med vanlig 4-3-3 kan vel bety at man vil drille denne formasjonen også. I så fall ser vel Solli ut til å bli defensivt anker igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 14.03.2006 12:27 Post subject: |
|
|
Spiller Solli stabilt gjennom sesongen 2006 som han gjorde i går mot TIL, ser jeg ingen umiddelbar fare med det. - Men det gjenstår å se...
Imidlertid bør det være mer TRØKK i indreløperne - de ble for spinkle i går. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
stianw Junior
|
Posted: 21.03.2006 16:41 Post subject: Hvilken start oppstilling syns du er best ? |
|
|
Lars Hirschfeld
Miika Koppinen Bjørn Tore Kvarme Vidar Riseth Mikael Dorsin
Per Ciljan Skjelbred Roar Strand
Steffen Iversen
Daniel Braaten Karim Essediri
Thorstein Helstad _________________ stIaNW |
|
| Back to top |
|
 |
Ekte RBKfan Senior

|
Posted: 21.03.2006 16:58 Post subject: Re: Hvilken start oppstilling syns du er best ? |
|
|
Her ville jeg byttet flere spillere.Karim Essediri må inn på høyrekanten for å bruke innleggsfoten sin,og da går Braaten på venstrekanten.
Jeg ville og hatt Alexander Tettey og Yssouf Kone inn.
Ellers er dette laget bra!! |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 21.03.2006 17:41 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | | Spiller Solli stabilt gjennom sesongen 2006 som han gjorde i går mot TIL, ser jeg ingen umiddelbar fare med det. - Men det gjenstår å se... |
Ble ikke Solli totalt overspillt av Bernier i første ? |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 21.03.2006 18:17 Post subject: |
|
|
Jo,
i første omgang.
Imidlertid var Solli den suverent beste av midtbanespillerne til RBK (inkludert Tettey og Skjelbred som jo mange vil ha i stedet for Solli).
I andre omgang derimot var Solli meget god og Bernier forsvant gradvis.
Om det skyldes resultatet 0-3 og gradvis minkende motivasjon hos TIL-spillerne, vet jeg ikke.
Uansett,
det var ikke spillet til Solli som bekymret meg i den kampen, men de tafatte indreløperne og den manglende evnen til å skape et dødelig trykk. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
|