English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mohammed-Awal Issah
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 65, 66, 67  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 13.08.2012 10:52    Post subject: Reply with quote

Er enig i at Issah har tatt seg opp den siste tiden, men han må legge av seg uvanen med risikospill på egen halvdel (og følgelig farlig balltap) for å bli den bautaen vi trenger sentralt på midten. Av og til er det bedre å pælme ballen oppover på banen enn å risikere noe ved å spille seg ut.
Back to top
View user's profile Send private message
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 05.09.2012 08:51    Post subject: Reply with quote

Leste Zaphods innlegg i går..
Var ikke klar over at det var såpass overbevisende i rene tall, men godt å få bekreftet 'mistanken' om at Issah faktisk gjør en god jobb for RBK!
Veldig hyggelig artikkel i dag også, med intervju av Issah og kommentar fra JJ (som selvfølgelig ikke var klar over disse tallene....) - blir varm om hjertet av Issahs respons til lite spilletid!
Etter min mening er vi svært godt forspent på DM med Issah, Svensson og Selnæs!
Henri
Legende

PostPosted: 05.09.2012 09:01    Post subject: Reply with quote

Jeg synes tallene er interessante, men uten at jeg har sett nøye på det så reflekterer de vel også at Jönsson ikke har så stor tillit til Issah og derfor har en tendens til å benke han i de vanskeligste kampene?
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 05.09.2012 09:38    Post subject: Reply with quote

Tja, nå lever jo hver kamp sitt eget liv. Men han var benket mot Godset (3-3) og Molde i cupen (3-4) og spilte mot Molde i serien (1-0).
Så hadde vi vel Tromsø der han ikke spilte, men utover det er det vel ikke spesielt vanskelige kamper vi har hatt i Norge.
Husker ikke helt om han kunne lastes for målene mot Ordabasy og Servette...
Men i intervjuet her så drar han fram noe interessant:
Quote:
Issah forklarer dette med at han er god til å bidra med kommunikasjon.

- Jeg tror nok jeg prater mer enn de andre, og jeg vet hvor jeg skal plassere meg. Nå har jeg vært her en liten stund, fått en del kamper og blitt mer rutinert, sier ghaneseren

Det er jo ikke så lett å få med seg fra tribuneplass eller foran TVen, men det er jo kanskje noe av det viktigste. Å gi beskjed hvis en mister markeringa, og gi beskjed hvis en ser at andre mister markeringa. Selv om en kan peke på enkeltspillere på mange av våre baklengs, så skal en ikke komme bort fra at andre i en god del situasjoner kunne kommet hjelpende til.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 05.09.2012 10:45    Post subject: Reply with quote

ZOOlander wrote:
Veldig hyggelig artikkel i dag også, med intervju av Issah og kommentar fra JJ (som selvfølgelig ikke var klar over disse tallene....) - blir varm om hjertet av Issahs respons til lite spilletid!

Enig, meget morsom artikkel og flott at Issah får den rosen han fortjener etter å ha tatt seg kraftig opp de siste månedene. Spesielt pasningsspillet har blitt bedre. Mot Stabæk var det vel bare den pasningen han slo i blinde mot sidelinjen som var graverende.

Kudos til Troilonge og zaphod81. Tommel'n opp!
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 05.09.2012 13:52    Post subject: Reply with quote

Ikke lenge etter den utover sidelinjen sendte han avgårde (upresset om jeg ikke husker feil) en håpløs løpeball i ingenmannsland også, så vi ga bort ballen på nytt. Mener den og var graverende. Ingen av dem var farlige dog. Bortsett fra de to situasjonene, som irriterte meg noe voldsomt der og da, kommer jeg ikke på noe mer å utsette på Issah. Med andre ord en bra kamp sett under ett. Hadde han bare satt målsjansen sin også... Smile
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 05.09.2012 14:18    Post subject: Reply with quote

Dessverre får Issah desidert mest tyn for de feilpasningene han gjør selv om han ikke er verre enn andre.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 05.09.2012 14:20    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Jeg synes tallene er interessante, men uten at jeg har sett nøye på det så reflekterer de vel også at Jönsson ikke har så stor tillit til Issah og derfor har en tendens til å benke han i de vanskeligste kampene?

Veldig godt poeng.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 05.09.2012 14:27    Post subject: Reply with quote

Det kan selvsagt være et poeng. Veldig godt er det først om det blir dokumentert. Wink
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 05.09.2012 14:38    Post subject: Reply with quote

Nå har faktisk Issah spillt flere av de vanskelige kampene, som feks hjemme mot Molde og Brann og borte mot Haugesund, Lillestrøm og Viking. Borte mot Viking kom han faktisk inn som innbytter på 1-0, og bidro deretter til å balansere midtbanen som førte til 1-2 og 2 mål på overtid. Det var etter at Issah kom at laget kunne skape mer tyngde offensivt.

Jeg tror en av grunnene til at folk avskriver Issah er at folk gjerne vil se Selnæs på laget, noe som er en konsekvens av en barnslig fantasi om at Rosenborg kan bli en heltrøndersk CL-deltager igjen.
georgios
Veteran

PostPosted: 05.09.2012 14:47    Post subject: Reply with quote

Nei, grunnen til at han blir "avskrevet" er at vi var så bortskjemte med Annan. En av de beste som noen gang har spilt i RBK og TL.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 05.09.2012 14:50    Post subject: Reply with quote

Du skriver "grunnen til at" jeg skrev "en av grunnene". Ting er ofte ganske sammensatt her i verden Wink
kristobal
Legende

PostPosted: 05.09.2012 14:54    Post subject: Reply with quote

Selv om jeg er en tro statistiker, så skal man nok vokte seg litt for å fastslå for mye ut fra et ganske lite statistisk grunnlag.

Trond Olsen hadde vel også veldig god uttelling statistisk den første tida her.

Da hadde jeg mer tro på statistikken med og uten Stadsgaard i 2008, mens den med og uten Koppinen i 2006 er litt verre å vurdere.

For Issahs del så ble vi jo merkbart bedre da han ble byttet ut i noen kamper i vår, og innimellom TL-statistikken så har vi også noen e-cupkamper som ikke teller til fordel for den.

Men for all del, jeg synes han har vært bra i det siste, og ser ham gjerne på banen fortsatt.

Samtidig var det slik en periode tidligere i sommer at det nesten bare var da Selnæs var på banen at laget spilte seg opp gjennom midtbaneleddet og ikke bare løp vekk fra ballen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 05.09.2012 15:14    Post subject: Reply with quote

Det er i alle fall sikkert at det at Issah skulle være en toneangivende spiller sitter veldig langt inne for enkelte å godta, og det overrasker meg ikke et fnugg at argumentet om "enklere kamper" kommer med en gang, helt udokumentert. Argumentet blir som følger: Issah spilte, og vi vant, ergo må kampen ha vært enkel. Spørsmål: Hvem startet på midtbanen i de "enkle" hjemmekampene mot Stabæk, Hønefoss, Odd og Sogndal, der vi liksom skulle ta fire strake hjemmeseiere?

Forøvrig, for forrige høst var tallene 8-0-4 med Issah på banen, mot 0-2-0 uten (5-7-6 sesongen sett under ett). Altså har Rosenborg 17-2-4 på 23 kamper i Tippeligaen med Issah på banen, et snitt på 2,3 poeng per kamp. Det er en seriemester.

Nå er ikke det helt rettferdig, siden det kun tar hensyn til de kampene Issah spiller, og som utenlandsk midtbanespiller på Rosenborg er det ikke akkurat "tillit i motgang" som er fanens parole, så han har nok sittet mye på benken når formen har vært laber (i motsetning til enkelte av konkurrentene), men det slår kanskje begge veier?
pingvin
Veteran

PostPosted: 05.09.2012 15:37    Post subject: Reply with quote

georgios wrote:
Nei, grunnen til at han blir "avskrevet" er at vi var så bortskjemte med Annan. En av de beste som noen gang har spilt i RBK og TL.
Nei, i følge TomH er det ingen som sammenligner Annan og Issah.
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 05.09.2012 17:21    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

Forøvrig, for forrige høst var tallene 8-0-4 med Issah på banen, mot 0-2-0 uten (5-7-6 sesongen sett under ett). Altså har Rosenborg 17-2-4 på 23 kamper i Tippeligaen med Issah på banen, et snitt på 2,3 poeng per kamp. Det er en seriemester.

Litt mer urettferdig sammenlikning:
Anthony Annans første 23 kamper forløp slik: 2-2-2 på de 6 kampene han spilte høsten 2008, 12-5-0 på de første 17 han spilte i 2009.
Det gir 14-7-2 og 2,13 poeng i snitt.

Ikke helt Issah-klasse over de tallene, men greit nok Smile

Bitteliten digresjon siden vi ikke sammenlikner Annan og Issah. Om vi antar at Annan spilte alle Stabæks kamper før han dro til RBK i 2008 (Da Stabæk vant TL) så hadde han derfra "kun" 2,11 poeng i snitt.
Back to top
Asbøll
Proff

PostPosted: 05.09.2012 18:22    Post subject: Reply with quote

Jeg bare nevner én ting. Issah er mørk. Jeg bare nevner det.
Sylta
Veteran

PostPosted: 05.09.2012 18:26    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:

For Issahs del så ble vi jo merkbart bedre da han ble byttet ut i noen kamper i vår, og innimellom TL-statistikken så har vi også noen e-cupkamper som ikke teller til fordel for den.

Issah var temmelig dårlig i sesongstarten. Etter ferien hans så man med engang en merkbar forbedring fra hans side.

Quote:

Samtidig var det slik en periode tidligere i sommer at det nesten bare var da Selnæs var på banen at laget spilte seg opp gjennom midtbaneleddet og ikke bare løp vekk fra ballen.

Og det er ikke Issah sin feil. Issah prøver alltid å gjøre seg spillbar med mindre det vil medføre dårlig balanse i laget. Teknisk var han svært rufsete i starten av sesongen, men siden ferien har han, som sagt, vært meget god.
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 05.09.2012 18:29    Post subject: Reply with quote

Synd at Issah tok den tjuvpermen i sommer og kom tilbake i diskutabel fysisk forfatning, ellers hadde vi vel ledet serien klart nå.

'Gullet glapp i Ghana' er en mulig overskrift når pottiten tas opp i Orkdal.

For øvrig var det på høy tid at Jönsson-ligaen fikk kibbet Midtsjø ut av klubben. Med statistikken 1-6-1 er det godt mulig at 18-åringen koster oss gullet i år, med fattige 9 poeng på 8 kamper.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 05.09.2012 18:31    Post subject: Reply with quote

Som sagt, det faller enkelte veldig tungt for brystet.
Vollrik
Veteran

PostPosted: 05.09.2012 18:50    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:
For øvrig var det på høy tid at Jönsson-ligaen fikk kibbet Midtsjø ut av klubben. Med statistikken 1-6-1 er det godt mulig at 18-åringen koster oss gullet i år, med fattige 9 poeng på 8 kamper.

Hadde Midtsjø og Wangberg vært to ungutter fra Ghana eller Elfenbensskysten, hadde store deler av fansen inkludert enkelte her inne, brølt ting som "jævla afrikanere" og beskyldt klubben for å ikke satse på lokale talenter som er så hinsides mye bedre.

Simen Wangberg er den mest middelmådige stopperen klubben har hatt under Hoftun utenom Bjærsmhyr og en aldrene Kvarme, og Midtsjø er en meget uferdig spiller.
oxbailla
Veteran

PostPosted: 05.09.2012 19:20    Post subject: Reply with quote

Statistisk sett har Issah vært en av lagets dårligste spillere, i en dårlig sesong.
På det første punktet er jeg på linje med samtlige spillerbørser. At sesongen har vært dårlig er min subjektive oppfatning.

Jeg klandrer ikke Issah for at vi har vært dårlige, men trenere og ledelse. Det er samtidig, etter min mening, like merkelig å gi Issah æren for poengfangsten vi tross alt har, ettersom han ikke har utmerket seg særlig positivt.

Det er først og fremst laget som ikke funker, men må jeg trekke frem enkeltspillere jeg mener har underprestert (med ti kamper eller mer), er det lett å tenke på Issah, Prica, Ørlund, Chibuike, Høyland, Svensson.

Jeg synes også å se noe bedring i spillet til Issah, særlig etter at Svensson ble flyttet inn sentralt og Reginiussen kom inn bak. Svensson har også hevet seg etter en begredelig start på kant, og hvis jeg måtte velge mellom Issah og Svensson sentralt sammen med Mix i dagens system, så hadde jeg holdt en knapp på Svensson. Men det er ganske jevnt her. Synes heller ikke Selnæs har spilt seg ut - han var god til han ble syk.

Midtsjø har et massivt talent, og jeg antar at de fleste fikk med seg at jeg mente at man ikke kan ta ut laget på en merkverdig statistikkbruk, men på ferdigheter (ikke minst komplementære sådanne) og form, samt innsats i kamp og på trening.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 05.09.2012 19:26    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:
Statistisk sett har Issah vært en av lagets dårligste spillere, i en dårlig sesong.
Hvilken statistikk henviser du til her?
Back to top
simvik91
Rutinert

PostPosted: 05.09.2012 19:26    Post subject: Reply with quote

ZOOlander wrote:

Etter min mening er vi svært godt forspent på DM med Issah, Svensson og Selnæs!

Svensson er vel heller en indreløper. Altså bør han oppta den andre midtbaneplassen - ved siden av Issah/Selnæs (Issah!).

Ser forøvrig frem til TomH´s respons omkring denne statistikken Smile
Back to top
simvik91
Rutinert

PostPosted: 05.09.2012 19:32    Post subject: Reply with quote

Adressa burde vel plukke opp denne saken? Men tviler på at de vil gjøre det... Hadde det vært snakk om en trønder derimot!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 65, 66, 67  Next
Page 39 of 67

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb