| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Konesseur Veteran
|
Posted: 01.09.2012 13:51 Post subject: |
|
|
Det kan synes at de 15 millionene som klubben sitter igjen med i henhold til Stjernens budsjett er et for forsiktig estimat. Deltakelse i europaliga får store ringvirkninger i forhold til anseelse blant tilhengere, sponsoreksponering som vil distribueres på stort sett alle inntektskilder.
Dersom man har et feilaktig forsiktig estimat vil man ikke vektlegge verdien av å komme seg dit høyt nok, og dermed legge mindre vekt på forberedelsene. Dette er forøvrig ikke noe nytt i denne klubben når man tenker tilbake på at Annan ikke ble informert om det gule kortet som ble så skjebnesvangert.
Selv om drifta har blitt løftet ut av kaoset dom rådet, har Stjernen mye ugjort for å nå optimal oppdrift. Klubben forstår fremdeles ikke godt nok verdien av å nå de store inntektene ved seriemesterskap og gruppespilldeltakelse i europacup. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 01.09.2012 13:54 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | Ser i avisa at det var da jaggu noen lag som hadde fått ting i boks selv etter europakvalik-kampene. |
Og ser man i avisa så ble jaggu meg også Henriksen-avtalen først spikret i går. Med andre ord betyr det ingenting. Ingen av de andre spillerne ble hentet inn etter å ha spilt kamp på torsdag. Det eneste man kan bemerke seg, er at Vålerenga stilte med én innbytter mindre på fredag, altså hadde de bruk for de to spillerne de mistet. Men 3 timer er igjen altfor lite tid til å spikre en avtale, selv om det er imellom to nærliggende klubber. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 01.09.2012 13:59 Post subject: |
|
|
Jeg leser også nettsteder som dekker internasjonale overganger. Synes hele argumentasjonen om at dette er umulig som kunstig og komisk.
Edit: Synes at tre timer er nok jeg da for min del. Men tre pluss tjuefire timer... |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 01.09.2012 14:10 Post subject: |
|
|
| Det fremstår som svært rart å kritisere klubben når du ikke har vurdert om det faktisk var praktisk mulig å få gjennomført overgangen dersom Henriksen hadde spilt mot Legia, i og med klubben tok seg videre. Hoftun har vel også sagt at det ikke var mulig. Da skal det noe mer håndfast til enn at andre overganger ute i den store verden ble fikset på dagen. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 01.09.2012 14:17 Post subject: |
|
|
| Må innrømme at jeg ikke legger så mye vekt på om Hoftun mener det er umulig når jeg ser andre klubber gjøre det "umulige". Rett nok har han muligens rett i at det er umulig for Rosenborg slik det ligger an i sportdlig ledelse. Men, i vår kritikk må vi ta utgangspunkt i at klubben har en dyktig sportdlug ledelse. |
|
| Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 02.09.2012 00:22 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | Må innrømme at jeg ikke legger så mye vekt på om Hoftun mener det er umulig når jeg ser andre klubber gjøre det "umulige". Rett nok har han muligens rett i at det er umulig for Rosenborg slik det ligger an i sportdlig ledelse. Men, i vår kritikk må vi ta utgangspunkt i at klubben har en dyktig sportdlug ledelse. |  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 02.09.2012 03:05 Post subject: |
|
|
| Stano_11 wrote: | Får ønske Markus H lykke til da. Eller nei kanskje ikke.
Forventer en helt annen lojalitet av spillere som kommer fra trøndelag i forhold til de som ikke kommer fra trøndelag. Den lojaliteten har ikke Markus H. Det skuffer meg stort. Men det går nok fort over, når jeg ser at en Tarik i den rollen vil nok prestere bedre enn Markus H. |
Du forventer at alle trøndere er som Roar Strand, og at de ikke har sportslige ambisjoner utenfor Trondheim og RBK?
Men det største spørsmålet, som de fleste nok lurer på, er du egentlig seriøs?
Hvis så, ønsker jeg deg riktig god bedring, for det kan du trenge.
Selv synes jeg 5-årskontrakt er kjempebra. Det vitner om at klubben har stor tro på Markus, og at de antakeligvis vil satse på han. Jeg nekter å tro at de hadde gitt en femårskontrakt til en spiller de bare er sånn halvveis interessert i. Selv om Erik Hoftun gir de lengste kontraktene til de dårligste spillerne, så betyr ikke det at europeiske klubber gjør det samme. Det er vel heller Hoftun som har misforstått. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 02.09.2012 11:01 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | Må innrømme at jeg ikke legger så mye vekt på om Hoftun mener det er umulig når jeg ser andre klubber gjøre det "umulige". Rett nok har han muligens rett i at det er umulig for Rosenborg slik det ligger an i sportdlig ledelse. Men, i vår kritikk må vi ta utgangspunkt i at klubben har en dyktig sportdlug ledelse. |
Du er og blir en idiot som uttaler deg bastant om ting du ikke har greie på.
Fakta:
Markus og klubben trengte fra onsdag formiddag til fredag midt på dagen til å få klarlagt alt og signere kontrakt.
Prøv å forklar hvordan Hoftun skal påvirke den prosessen slik at det kan presses inn fra fredag utpå dagen til før midnatt?
Et lite hint til din vurdering: Hoftun er ikke innblandet i den prosessen, men må bare sitte på sidelinjen å se på...... |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 02.09.2012 11:22 Post subject: |
|
|
Uansett hvordan det snur og vendes på det, er dette st stykke godt håndverk.
Henriksen jr. skulle ut og Rosenborg med SD i spissen, måtte selge. Det var ikke tid til å vente på den venta budkrigen, og da vår det bare og bli kvitt han.
Og alle kan jo se i ettertid at det var rett og la gutten gå før Legiakampen.
Jeg tror ellers ikke det var "kø" for å hente han og det gjør dette som en hastesak. Og om summen ble 2,5 mil euro, er dette en kjempedeal, og kanskje
vår SD fikk en bonus ved kvall til e-cup og antall spilte kamper. Og grunnen til at jeg er fornøyd med summen, er at merkevaren Rosenborg er betydelig svekka de siste 12 mnd. Og jeg ser jo at en god spiller i f.eks England kunne bli solgt for 35 mil. Jeg husker ikke hvem i farta, men kommer tilbake til det.
Så dette er iallefall fornøyd med, + midler fra e-cup som ikke er budsjetert.
SÃ¥ dette fortjener en  |
|
| Back to top |
|
 |
Ertsaas Rutinert
|
Posted: 02.09.2012 12:00 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: |
Du er og blir en idiot som uttaler deg bastant om ting du ikke har greie på.
|
To tomler opp! |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 02.09.2012 12:24 Post subject: |
|
|
Ja, der vant jaggu PerO den diskusjonen..
Helt klart betimelig å sette spørsmålstegn når RBK trenger 3 døgn for å få til det andre klubber greier på et par timer. Hva er årsaken? |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 02.09.2012 13:24 Post subject: |
|
|
Morsomt at du skylder på Rosenborg fordi de trenger tre døgn. For det er jo ikke kjøpende klubb som skal igjennom flest tester og mest papirarbeid.  |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 02.09.2012 13:31 Post subject: |
|
|
| Erlendr wrote: | Ja, der vant jaggu PerO den diskusjonen..
Helt klart betimelig å sette spørsmålstegn når RBK trenger 3 døgn for å få til det andre klubber greier på et par timer. Hva er årsaken? |
For å gi deg et lite hint også da.
Markus går etter trivsel og følelse, ikke bare penger som mange andre spillere.
Hvis Markus trenger et par-tre døgn i byen, med klubben for å kunne ta avgjørelsen, så tar overgangen så lang tid.... |
|
| Back to top |
|
 |
netrom84 Senior
|
Posted: 02.09.2012 13:52 Post subject: |
|
|
| Erlendr wrote: | | Helt klart betimelig å sette spørsmålstegn når RBK trenger 3 døgn for å få til det andre klubber greier på et par timer. Hva er årsaken? |
Hva får deg til å tru at det var RBK som trengte mer enn 1 døgn (1 døgn var det de ville fått etter Legia-kampen)? Du veit at det er flere parter som kan stille krav i en slik prosess? RBK ønsket veldig å få til et salg og da er det rimelig håpløs å stille som krav at kjøper og spiller ikke skal få den tia de mener de trenger.
Med historikken til Henriksen og turen til Belgia i vinter er det åpenbart at han ønsker å sjekke ut forholdene i klubben grundig før han signerer. Hadde RBK presset han til å spille mot Legia slik at han måtte reist fredags morgen er det sansynlig at det ikke har blitt noe handel.
Henriksen fikk nå sett byen, trent med laget og snakket mye med klubben før han signerte. Det ville vært vanskelig å fått til på under 1 døgn. |
|
| Back to top |
|
 |
Ciljan Rutinert
|
Posted: 02.09.2012 14:04 Post subject: |
|
|
helt enig netrom84!
rbk kunne sikkert fått til alt på fredagen de også, men dette har masse å gjør med at henrix ville ned å sjå på forholdene, og finne ut om dette var rett klubb for han. vi såg jo alle hvordan brugge-saken endte.
henrix virker som en meget oppegående fyr, som er opptatt av trivsel, og at han virkelig blir satset på.
da hadde det ikke gått an å tatt første fly ned dit fredag morgen, for å bruke hele dagen på medisinke tester. da hadde sikkert dette her også strandet, og vi hadde måtte solgt han til veldig redusert pris i januar.
visst vi i det hele tatt hadde klart å solgt han da, iom at utenlandske klubber helst vil hente spillere før sesong, og ikke midt i sesong..
så her tror jeg hoftun og co har alt på det tørre. de tok hensyn til personen henriksen, men også ett betydelig beløp inn som rbk trenger..
vi har trossalt allerede erstatterene klare i troppen vår(mix/tarik) så jeg vil faktisk gi sportslig ledelse !!
ps: men jeg håper prisen er noe høyere enn de 15mill tv2 og andre media bruker.
iog det var snakk om 22mill med brugge, og at det var interesse fra andre klubber også, så burde det vær mulig å få rundt det samme som brugge ville gi for ett halvår siden... |
|
| Back to top |
|
 |
Morten2k Junior
|
Posted: 02.09.2012 14:30 Post subject: |
|
|
| netrom84 wrote: |
Hva får deg til å tru at det var RBK som trengte mer enn 1 døgn (1 døgn var det de ville fått etter Legia-kampen)? Du veit at det er flere parter som kan stille krav i en slik prosess? RBK ønsket veldig å få til et salg og da er det rimelig håpløs å stille som krav at kjøper og spiller ikke skal få den tia de mener de trenger.
Med historikken til Henriksen og turen til Belgia i vinter er det åpenbart at han ønsker å sjekke ut forholdene i klubben grundig før han signerer. Hadde RBK presset han til å spille mot Legia slik at han måtte reist fredags morgen er det sansynlig at det ikke har blitt noe handel.
Henriksen fikk nå sett byen, trent med laget og snakket mye med klubben før han signerte. Det ville vært vanskelig å fått til på under 1 døgn. |
En som virkelig har skjønt det. Tommel opp og stjerne i boka.
+1! |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 02.09.2012 14:47 Post subject: |
|
|
Hvis det er mulig å finne noe å kritisere, så kan du banne på at Konesseur finner det. Selv om vi i 12te time lyktes med å selge Henriksen til en ok pris, er det ikke måte på hvor mye feil som gjøres.
Blir helt utslått av å lese de utallige surmagete postene til den karen. |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 03.09.2012 09:18 Post subject: |
|
|
Han har jo byttet til et storlag ser det ut som. Bra kamp de hadde i går.  |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas32 Junior
|
Posted: 03.09.2012 09:57 Post subject: |
|
|
| stolavs wrote: | Han har jo byttet til et storlag ser det ut som. Bra kamp de hadde i går.  |
Du har fått bløtekake og mistet muligheten for litt rullekake, enda så virker du bitter?
Eller kanskje du ikke liker bløtekake? |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 03.09.2012 10:11 Post subject: |
|
|
Henriksen som har gått gradene fra junioravdelingen og til A-laget, til og med spilt seg inn på A-landslaget og lagt igjen en god slump med penger, unner jeg all mulig suksess i utlandet. Kanskje kommer han tilbake hit en dag.
Men er som mange har vært inne på, også litt glad for at han åpnet opp en plass på laget. Utenom debutsesongen, som var fantastisk, synes jeg han har stagnert. Skuddfoten var beryktet, men så det sjeldent i år. Han virker også litt for treg til å ta det siste steget til å bli en topp spiller internasjonalt.
Men jeg håper likevel han for suksess i utlandet, i likhet med de fleste som tar steget til utlandet fra RBK. Det er med på å gjøre RBK mer atraktiv for andre spillere, samt at de legger igjen mye cash til klubben. Vinn vinn for alle parter. |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 03.09.2012 17:00 Post subject: |
|
|
| Jeg er absolutt ikke bitter. Tror Henriksen kommer til å gjøre det bra i AZ. |
|
| Back to top |
|
 |
möllenbergs Senior

|
Posted: 14.09.2012 00:01 Post subject: |
|
|
Fremtidig Henriksenovergang for 160 millioner. Ihvertfall om man skal tro på Sky Sports.
http://fotball.adressa.no...250408.ece
Noen som har litt inside info om hvorvidt vi har videresalgsklausul, og evt. hvor mye? Hadde ikke skadet med 30% ~= 53 millioner om spådommen trer i kraft. _________________ It's hope in a hanging snore |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.09.2012 00:25 Post subject: |
|
|
Diskuteres i "Hvor er de nå?". Fortsett der, folkens.  |
|
| Back to top |
|
 |
krysstvælla Rutinert
|
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 03.05.2013 14:29 Post subject: |
|
|
Må innrømme at enkelte på dette forumet lurte meg til å tro at Markus ikke hadde noe å gjøre i utlandet. Det ser ikke akkurat sånn ut nå.
Gratulerer så mye, Markus. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
|