| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
larsarus Legende

|
Posted: 26.08.2012 23:32 Post subject: |
|
|
| joakleis wrote: | | Du bytter ikke ut en spiller du nettopp har byttet inn. |
Det ville vært sensasjonelt ja, og ikke særlig klokt. Men ikke fortell meg at det ikke har skjedd før... |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 26.08.2012 23:33 Post subject: |
|
|
Godt poeng joakleis. Ikke skyt pianisten for at notene Jönsson har delt ut er dårlig samstemte og for mye preget av ad lib. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 26.08.2012 23:42 Post subject: |
|
|
«Ikke skyt pianisten for at notene Jönsson har delt ut er dårlig samstemte og for mye preget av ad lib.»
Vel talt, gisp! SÃ¥ enkelt, kan det faktisk sies/forklares!
Edit: DÃ¥rlig formulert setning! _________________ Putte-ventrilokvist.
Last edited by Attaboy on 27.08.2012 00:41; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 27.08.2012 00:36 Post subject: |
|
|
Skuffende for meg som hadde store forventninger.
Slik kampen utartet hadde Midsjø gjort underverker.
Men har et lite håp ennå. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
lysulv Proff
|
Posted: 27.08.2012 01:48 Post subject: |
|
|
JJ og klubben har vel bidratt til for høye forventninger ved å dra paralleller til Alanzinho osv.
Selv om han har trent med klubben en stund så kan vi ikke forvente underverker med tanke på at han nok kommer fra en helt annen fotballkultur og i tillegg ikke har mye matchtrening på a-lagsnivå den siste tida. Han må få mer tid. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 27.08.2012 03:23 Post subject: |
|
|
Å legge skylda på jj for at Alas underpresterer, er som å skylde på statsministeren når det regner. Ærlig talt. Alanzinho ble ikke et geni på egenhånd, han ble det under Jønssons vinger - over tid.
Om Alas har det som skal til, er mer usikkert. Han har i alle fall ikke gjort noe som tyder på at han er annet enn en flopp så langt. Fortsatt litt tidlig å konkludere. Uansett en billig kar - av og til må man gamble, hvis ikke blir livet kjedelig. Resten avvinduet er mer enn godkjent. |
|
| Back to top |
|
 |
Robin Rutinert
|
Posted: 27.08.2012 10:19 Post subject: |
|
|
| Hadde ikke store forventninger i forhold til mange andre. Helt ukjent spiller for min del. Svak kamp ja. Men viktig å gi ham tid - de bør/må ha sett noe i ham iom at han ble henta, så har trua på at det kan løsne til slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 27.08.2012 10:23 Post subject: |
|
|
Det lukter en Boti Goa lang lang vei. Dukker opp av intet, eksotisk og spennende på et tidspunkt hvor sportslig avdeling er under svært hard medfart i media og av supporterne.
Ryktet kom tidlig for begge to om at de er underscoutet, folk som ser på treninger og rbk2 melder at de ikke er gode nok, etc.
Alas er i tillegg kjøpt inn lenge før vinduet åpner, det er absolutt ingen grunn til at han skal hentes dårlig scoutet på høy risiko, annet enn at man trengt et navn hurtig. Blir hentet med masse loveord etter en grusom maimåned og påfølgende medieslakt i juni.
Man bruker mye tid på å sammenligne med Alanzinho, man forteller om høy fart, store tekniske ferdigheter, etc.
Det virker som et nytt kjøp for å stilne massene. Sorry for at jeg virker latterlig konspiratorisk her. |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 27.08.2012 10:26 Post subject: |
|
|
| Robin wrote: | | Hadde ikke store forventninger i forhold til mange andre. Helt ukjent spiller for min del. Svak kamp ja. Men viktig å gi ham tid - de bør/må ha sett noe i ham iom at han ble henta, så har trua på at det kan løsne til slutt. |
Hva med å heller å gi tid til den trønderske unggutten som har vist at han kan prestere i eliteserien og som til daglig storspiller i andredivisjon? |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 27.08.2012 10:26 Post subject: |
|
|
Dette 'noe' de har sett har ikke vært særlig synlig siden han kom til Lerkendal. Det er mulig 'det' finnes der, men isåfall trenger han god individuell coaching for å få det ut. Og jeg tviler sterkt på at vårt trenerteam er kapable til å hjelpe Jaime til å finne fram sine skjulte kvaliteter.
Jeg håper jeg tar feil, men mye tyder på at han bir en flopp. Synd for han, synd for oss. _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 27.08.2012 12:14 Post subject: |
|
|
Folk her er faen ikke sanne. Vi henter inn en spiller fra et Sør-Amerikansk land uten kulturelle tråder til noe som likner på Norge en gang og folk forventer at han skal være stjerna i laget med en gang. Noen som husker hvordan Alanzinho var første sesongen for Stabæk? Han var ikke akkurat noe å rope hurra for så vidt jeg husker ihvertfall. Gi nå gutten mer enn en omgang i en kamp som burde gitt store deler av laget straffetrening ut året før dere slakter han. Hva blir det neste? Han er en flopp fordi han setter seg feil ned på benken? _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 27.08.2012 12:18 Post subject: |
|
|
Er ganske så enig med siste taler. Gutten var overhodet ikke god i går, men det var det ikke mange andre som var heller. La ham få litt tid, fungerer det ikke etter en stund så er det bare å stikke fingeren i jorda og finne en god løsning for begge parter. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 27.08.2012 12:22 Post subject: |
|
|
Alas har ikke imponert ,men han må få mer tid.Han mangler fortsatt mye matchtrening og trenger tid på å lære seg spillestilen(viss vi har noen da...). Alas bør også lære seg brukbart norsk så fort som mulig. Noen som har peiling på overgangssummen?
Vi handler spillere fra andre verdensdeler(feks Issah, Chibbe,Alas) som er dårligere/like god som våre egenproduserte gutter som Svennson, Midtsjø, Selnæs.... |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 27.08.2012 12:31 Post subject: |
|
|
| Det siste bekymrer meg, og fortsetter en slik trend betyr det at utviklingen hos våre 'egne' spillere vil stanse opp. Skal det kjøpes utenlandske spillere bør de være klart bedre enn hva vi har i egen junioravdeling. |
|
| Back to top |
|
 |
HOFFA Veteran
|
Posted: 27.08.2012 12:51 Post subject: |
|
|
Har fremdeles trua på Alas. Gi ham mer tid og flere muligheter så tror jeg det kan bli bra..  _________________ D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl |
|
| Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 27.08.2012 12:55 Post subject: |
|
|
| Lomaxx wrote: | | Folk her er faen ikke sanne. Vi henter inn en spiller fra et Sør-Amerikansk land uten kulturelle tråder til noe som likner på Norge en gang og folk forventer at han skal være stjerna i laget med en gang. Noen som husker hvordan Alanzinho var første sesongen for Stabæk? Han var ikke akkurat noe å rope hurra for så vidt jeg husker ihvertfall. Gi nå gutten mer enn en omgang i en kamp som burde gitt store deler av laget straffetrening ut året før dere slakter han. Hva blir det neste? Han er en flopp fordi han setter seg feil ned på benken? |  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 27.08.2012 12:56 Post subject: |
|
|
tror nok ikke han er en dårlig fotballspiller.
Husk han spiller mer eller mindre fast for El Salvador som ikke er et dårlig landslag.
Han vil nok trenge tid på æ lære seg relasjoner, spillestil OG NORSK.
å slå beina under ham nå er intent mindre en lavmål.
Vent til neste sesong så kan vi diskutere saken! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 27.08.2012 12:57 Post subject: |
|
|
Det må gå an å påpeke at han hadde et dårlig innhopp uten at man hver gang må understreke "men han kan bli kjempegod snart altså. Heia Alas " |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 27.08.2012 12:58 Post subject: |
|
|
Når det skal sies, så er vel Lago den siste sør-amerikaner vi har hatt i klubben. Kanskje bortsett fra han brassen vi hadde på prøvespill.
Alas er faktisk nord-amerikaner, eller mellom-amerikaner om man vil gå ned på region-nivå. _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 27.08.2012 13:31 Post subject: |
|
|
| Sånn for ordens skyld - er det Torbjørnsen-stempel på denne overgangen? I så fall kan jeg strekke meg til å ha trua litt til... |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
|
Posted: 27.08.2012 15:45 Post subject: |
|
|
Som jeg sa i en tidligere post, og som utløste et ras av sinte tilsvar, så tror jeg fremdeles at Alas vil bli en flopp i Rosenborg. Og det begrunner jeg ikke kun ut fra de to innhoppene han har hatt i TL-kamper, som mange later til å tro. Svak prestasjon pga høye skuldre i sine to første opptredener på Lerkendal kommer tiltalte til gode.
Jeg har også sett han i 180 min på RBK2 + trening, og for mine øyne mangler han noe på basisferdigheter, mye på posisjoneringsevne og taktiske vurderinger. Han blir også for lett i duellspillet i en fysisk krevende liga som TL, farten er brukbar, men langt fra så rask som man kunne få inntrykk av i forhåndsomtalen. Jeg mener oppriktig at jeg forventet han viste mer og tildels dominerte i 2. div.
Jeg sier ikke at han er en dårlig fotballspiller, men han er langt dårligere enn Midtsjø, for å ta et eksempel fra egne rekker som ikke engang er vurdert som god nok i troppen.
At han trenger tid til å venne seg til ny kultur, lære språk og øve relasjoner med resten av laget er jo en selvfølge. Men han har jo faktisk trent med laget siden 1. juli og spilt flere 2-er kamper, så helt fersking er han jo ikke.
Vi vet jo samtidig at RBK er elendig på å integrere nykommere, spesielt de som kommer fra andre kulturer, så der har Alas min fulle sympati.
Uruguyaneren Eguren er vel det eksempelet der jeg gremmes mest på klubbens vegne, her gjorde de en slett jobb, både menneskelig og sportslig. Btw så presterte Eguren fantastisk allerede i sin første kamp der han skåret to og dominerte midtbanen.
At Alas, i tillegg til eventuelle kulturtilpasningsproblemer, lider under en trener som ikke engang er istand til å formidle sine tanker til de som forstår språket, er nesten det verste. Men dette blir kanskje enklere nå når JJ tilsynelatende har forenklet formidlingsmetodikken sin radikalt.
Å rope FAEN høyt, når ham vil endre noe er jo en grei kommando som de fleste, både trøndere, svensker, afrikanere og salvatores bør forstå.
Jeg ønsker absolutt ikke å slå beina under Jamie, og håper selvfølgelig at han vil lykkes sammen med RBK. Jeg er også villig til å gi han mer tid, noe som jeg snart har gjort i to år nå med JJ. Som dere skjønner, jeg er en tålmodig sjel, så jeg skal nok klare å vente på at Alas skal få vist sitt potensiale noen måneder til.
Inntil videre forbeholder jeg meg retten til å mene at han ikke er god nok for RBK.
ps. Hvis jeg tar feil må dere gjerne dra fram dette innlegget og peke nese.  _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 27.08.2012 15:48 Post subject: |
|
|
| Den kritikken der kunne like gjerne vert uttalt om Alazninho i starten. |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
|
Posted: 27.08.2012 15:55 Post subject: |
|
|
OK, da får vi vente å se. Alanzinho så jeg aldri i den premature fasen i Stabæk, så det kan jeg ikke uttale meg om _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 27.08.2012 16:10 Post subject: |
|
|
Hei vent!
Er det ikke jeg som først skal uttale meg om hvem som er gode og dårlige spillere og som flopper i RBK!? _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
|
Posted: 27.08.2012 16:16 Post subject: |
|
|
Dette var en engangsstunt fra min side. Jeg er avsatt. Scenen er din, TomH.  _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
|