View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 23.08.2012 21:15 Post subject: |
|
|
herrefred langt inn i helvete hvor dårlig prica var ...igjen. |
|
Back to top |
|
 |
DelPiero Proff
|
Posted: 23.08.2012 21:15 Post subject: |
|
|
Harald wrote: | DelPiero wrote: |
Synes du virkelig forsvarspillet var så ille idag? Hvor mange sjanser har de? 4-5? |
Ja, det er bare og se på hvordan chancene skabes. Gentagene gange er vi i overtal i forsvaret men alligevel formår de og skabe chancer grundet fejlpasninger og pasivitet. |
Da ser vi veldig forskjellig på dette. Jeg ser et lag som henger sammen gjennom hele kampen. Slipper til 4-5 sjanser, som man nesten må regne med på bortebane.
Samtidig innehar laget nå mye gode ballspillere der vi ser de spiller seg ut av trengte posisjoner der den lange ballen ble brukt enda mer før.
Vår possession førte ikke til altfor mange sjanser, om det er noe jeg skal være negativ til så er det akkurat det.
Men i helhet en meget godkjent bortekamp i europa. _________________ Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigivis har jeg gjort begge deler.
-George Best- |
|
Back to top |
|
 |
irie Senior
|
Posted: 23.08.2012 21:16 Post subject: |
|
|
den smakte!! borek spilte til en soleklar 1´er på børsen, men så gjør han det han alltid gjør, scorer et deilig mål!! i 2 omgang synes jeg vi var en del bedre en dem, de hadde vel knapt en sjangse?? strandberg, mix og tarik synes jeg var våre beste! mix gikk litt tom, men er akkurat det vi har savnet på midten!
har veldig trua på gruppespill nå!! _________________ Jay-Jay Okocha, so good they named him twice |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
|
|
1-1 er et godt resultat borte. Så får vi overta rollen til de polske supporterne på Lerkendal og vise hvilken heksegryte vår hjemmestadion kan være. |
|
Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
|
|
Hvorfor så grinete da gutter?
Vi spiller borte igjen i E-cup.. For 4 gang i år, og har fortsatt ikke tapt..
1-1 borte i Polen er da meget bra utgangspunkt det. Vi finspiller ikke, og vi har ikke all verdens sjanser, men vi får det vi kommer for. Bortemål og Uavgjort..
Ikke driter vi oss ut spillemessig heller. Så skjønner ikke all kritikken. Vi kan ikke forvente storspill på bortebane i Europa..
- Thoves, som er fornøyd med dagens kamp.
Last edited by thoves on 23.08.2012 21:17; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
|
|
gisp! wrote: | Når han fikk forlenget kontrakt kan vel det bety at sportslig ledelse ser ham som den beste keeperen de klarer å ha her, for å skape de langvarige personlige relasjonene som er så essensielt i JJs spilleplan? |
Det finnes naturligvis mange keepere som er bedre enn Örlund, men det er ikke sånn at han ikke holder nivået vi konkurrerer på. Vi har desidert færrest baklengs i serien til tross for et forsvar som mange har vært svært kritisk til, og til nå har vi heller ikke sluppet inn mange mål i e-cupkampene.
Hamrén gjorde et valg da han sendte Jarstein på dør - bort med en keeper som er meget offensiv, men som gjorde rare ting i blant slik at man ikke helt visste hvor man hadde ham, til en keeper som er mer defensiv, jevnere og ikke gjør de plutselige raritetene så ofte. (Godt beskrevet i en artikkel av Thomas så vidt jeg husker).
Nå har vi valgt denne keeperTYPEN, og da er det kanskje greit å fortsette med det, slik at spillerne vet hva de må forholde seg til. En keeper som redder mye, men der de må være nøye på å være ryddegutter på ballene som skuddstopperen vår tar.
Med Jarstein, som søkte å holde langt flere baller, bokset mindre, var mer i feltet osv, måtte laget opptre annerledes defensivt.
Vi kunne hatt en enda bedre keeper, men det er åpenbart ikke der det har vært mest prekært å forsterke laget. Og det er antakelig viktig for RBK (som har skiftet ut så å si hele laget med to-tre års mellomrom i lang tid) at det nå settes en standard med at vi får kontinuitet i en del posisjoner.
Jamtfall var ikke verdens beste keeper han heller, men stod i vår beste periode. Vi slapp inn forholdsvis lite mål under ham. |
|
Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
|
|
Syns vi gjør en god kamp under forutsetningene, må huske at dette er ett cupspill over to kamper.
Legia skaper heller ikke allverden, så dette snakket om labert forsvarsspill skjønner ikke jeg noe av. Det virker som enkelte tror vi skal dominere og vinne hver kamp vi spiller uansett motstand.
Vi se hva vi er verdt på lerkendal om 1 uke. Da må andre helt andre boller til. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 23.08.2012 21:17 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Hva er greia med å være så fryktelig negativ etter en helt greit gjennomført kamp på bortebane i europacupen? Vi har selvfølgelig mye å forbedre, men vi var langt ifra dårlige i kveld.
Jeg velger å spandere på meg et smil etter at vi er enda et hakk nærmere gruppespillet. |
Hundre prosent enig!
Klart, akkurat nå ligger vi langt bak det nivået vi alle ønsker å ligge på... men man kan ikke bare gå rundt å sparke i grusen. |
|
Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 23.08.2012 21:18 Post subject: |
|
|
Men du verden for en spiller Danijel Ljuboja framsto som. Frykter han før hjemmekampen. Knallsterk, bra touch, veldig lett på foten til å være så svær, og god i pasningsspillet.
Vi har litt flaks som får med oss 1-1 idag. Blir svært jevnt på lerkendal, og svært nervepirrende. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 23.08.2012 21:19 Post subject: |
|
|
Skrukken wrote: | Torbjørn wrote: | Henning wrote: | Hehe, jeg var enig med deg Del Piero. Så målet igjen nå, Høiland må jo ut der, han kan ikke la polakken avslutte upressa fra 16 meter. Var forøvrig en bra stikker rett før som satte oss ut. |
Forumet demonstrerte sin kompetanse der. 80% skriker på Høiland  |
Jeg skriker på Høiball der fordi jeg mener han ikke skal ruse rett i spiller som står på 16 som han gjør. Med Mix kommer veldig kjapt opp i han på 16 der, så dersom Høiland hadde gjort som han skulle og holdt sin mann, ville den situasjonen enten endt opp med et pressa skudd fra 16m, eller i ingenting! |
Beklager, men dette medfører ikke riktighet. Diskerud ville kommet for sent til å blokkere et skudd fra han med assisten. Man står ikke og markerer mann på siden når ballfører legger an til åpent skudd sentralt innenfor 16m. Høiland gjør alt rett i den situasjonen. Som påpekt av andre tidligere tvinges han til å ta dette valget pga andres feil tidligere. _________________ Nils Arne Eggen.
Last edited by Torbjørn on 23.08.2012 21:20; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 23.08.2012 21:20 Post subject: |
|
|
I motsetning til mange synes jeg faktisk at MIX var ganske god. I hvertfall en langt bedre spiller enn Issah. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 23.08.2012 21:20 Post subject: |
|
|
SteinarG wrote: | Men du verden for en spiller Danijel Ljuboja framsto som. Frykter han før hjemmekampen. Knallsterk, bra touch, veldig lett på foten til å være så svær, og god i pasningsspillet.
Vi har litt flaks som får med oss 1-1 idag. Blir svært jevnt på lerkendal, og svært nervepirrende. | Han var knallgod! Sammen med Saganowski. Men wtf skjer med sveisen til Ljuboja? |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 23.08.2012 21:21 Post subject: |
|
|
Komisk hvordan avisene vinkler resultatet vårt:
Rosenborg nøye seg med uavgjort mot Legia Warszawa i den polske hovedstaden i kveldens bortekamp.
Tv 2 |
|
Back to top |
|
 |
DelPiero Proff
|
Posted: 23.08.2012 21:21 Post subject: |
|
|
Torbjørn wrote: | Skrukken wrote: | Torbjørn wrote: | Henning wrote: | Hehe, jeg var enig med deg Del Piero. Så målet igjen nå, Høiland må jo ut der, han kan ikke la polakken avslutte upressa fra 16 meter. Var forøvrig en bra stikker rett før som satte oss ut. |
Jeg skriker på Høiball der fordi jeg mener han ikke skal ruse rett i spiller som står på 16 som han gjør. Med Mix kommer veldig kjapt opp i han på 16 der, så dersom Høiland hadde gjort som han skulle og holdt sin mann, ville den situasjonen enten endt opp med et pressa skudd fra 16m, eller i ingenting! |
Beklager, men dette medfører ikke riktighet. Diskerud ville kommet for sent til å blokkere et skudd fra han med assisten. Man står ikke og markerer mann på siden når ballfører legger an til åpent skudd sentralt innenfor 16m. Høiland gjør alt rett i den situasjonen. Som påpekt av andre tidligere tvinges han til å ta dette valget pga andres feil tidligere. |
 _________________ Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigivis har jeg gjort begge deler.
-George Best- |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 23.08.2012 21:22 Post subject: |
|
|
Gænser wrote: | Harald wrote: | Middels kamp mot et dårligt lag. Mot bedre modstand havde vi tabt med 3-4 mål i dag. Men heldigvis har vi et bra udgangspunkt foran hjemmekampen, for dette laget skal vi slå på hjemmebane. |
Selvsagt hadde vi tapt mot bedre motstand. Hva du legger i bedre vet jeg ikke, men det kan jo være alt fra Stuttgart til Barca. Derfor et meningsløst utsagn, som ikke bidrar til noe annet enn negativitet for negativitetens skyld, og det etter et sterkt borteresultat i Europa.
Jeg spyr. |
Det handler vel litt om at man ser klare svakheter og mangler i laget, som ikke burde være der. Og at man er langt unna å ta ut potensialet i spillergruppa. Man ser jo at midtbanen ikke fungerer, og de gode sekvensene består av at enkeltspillere finner sammen, uten at det er en del av et solid grunnspill. Etter hvert blir man lei av at de fleste kamper som RBK er involvert i, har dårlig kvalitet. Man får aldri utviklet seg nok dersom man alltid er "utfallsorientert" og ikke "prosessorientert".
Resultatet er definitivt godkjent og vel så det mhp kvalifisering, men det var ikke et stort lag vi møtte i dag. Kan kanskje sammenlignes med TIL på Alfheim.
Last edited by abjoern on 23.08.2012 21:23; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 23.08.2012 21:22 Post subject: |
|
|
Et bra resultat på bortebane, som forventet, og da blir det fest på lerkendal den 30.08.12. Vi trengte ikke å gi alt i dag, men vi var solide og gjorde det som behøvdes, og det kjenntegner gode lag. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 23.08.2012 21:23 Post subject: |
|
|
TV2 er jo fettotersentral nr.1 i Norge også da. Ikke noe annet å vente fra den kanten. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
skrukken Rutinert

|
Posted: 23.08.2012 21:23 Post subject: |
|
|
Torbjørn wrote: | Skrukken wrote: | Torbjørn wrote: | Henning wrote: | Hehe, jeg var enig med deg Del Piero. Så målet igjen nå, Høiland må jo ut der, han kan ikke la polakken avslutte upressa fra 16 meter. Var forøvrig en bra stikker rett før som satte oss ut. |
Beklager, men dette medfører ikke riktighet. Diskerud ville kommet for sent til å blokkere et skudd fra han med assisten. Man står ikke og markerer mann på siden når ballfører legger an til åpent skudd sentralt innenfor 16m. Høiland gjør alt rett i den situasjonen. Som påpekt av andre tidligere tvinges han til å ta dette valget pga andres feil tidligere. |
Er overhodet ikke enig med deg og står på mitt. Diskerud kommer inn i situasjonen 0,5 sek etter at pasningen er slått til høyre for Høiland.
OG, jeg sier ikke Høiland skal markere mannen på sida, jeg sier han ikke skal ruse i ballfører, d.v.s. at en mann faktisk kan binde opp to!
Og for den saks skyld foretrekker jeg heller et åpent skudd fra 16m enn ett fra 8m
Last edited by skrukken on 23.08.2012 21:25; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2147 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 23.08.2012 21:24 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner ikke den grenseløse negativiteten mange opererer med her. Vi gjør en ok bortekamp som har gitt oss et meget godt resultat foran hjemmekampen.
Den sentrale midtbanen spiller sin første kamp sammen, og Mix spiller sin første fra start for oss. Legg til Tarik og Reginiussen som også er ganske ferske. Vi har mye å gå på spillemessig på midtbanen, men det blir bedre med flere kamper sammen, ikke verre. Synes JJ skal ha ros for å tørre å spille med såpass mange nye i en viktig bortekamp i Europa. Sier kanskje litt om hva han mener om de spillerne som kunne spilt.
Jeg synes vi skal rette på et par ting, det første er de lange høye mot Tarik. Det er ren icing og håpløst. Det andre er at jeg synes vi kan være mer kyniske og avslutte flere angrep for å få færre brudd. Er ballen på tribunen kan vi komme lettere hjem og forsvare oss i etablert forsvar. Ta forbehold om raust øl og akevittinntak gjennom kampen, men jeg synes flere av våre innimellom jukser litt på returløpene, deriblant forumhelten Dockal. _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 23.08.2012 21:25 Post subject: |
|
|
Skrukken wrote: | Torbjørn wrote: | Skrukken wrote: | Torbjørn wrote: | Henning wrote: | Hehe, jeg var enig med deg Del Piero. Så målet igjen nå, Høiland må jo ut der, han kan ikke la polakken avslutte upressa fra 16 meter. Var forøvrig en bra stikker rett før som satte oss ut. |
Er overhodet ikke enig med deg og står på mitt. Diskerud kommer inn i situasjonen 0,5 sek etter at pasningen er slått til høyre for Høiland.
OG, jeg sier ikke Høiland skal markere mannen på sida, jeg sier han ikke skal ruse i ballfører, d.v.s. at en mann faktisk kan binde opp to! |
Ok, men du tar feil  _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 23.08.2012 21:25 Post subject: |
|
|
irie wrote: | i 2 omgang synes jeg vi var en del bedre en dem, de hadde vel knapt en sjangse?? |
Velkommen på forumet. Selv mener jeg Örlund sto i veien for flere svake avslutninger som på en dårligere dag for Örlund kunne gått inn. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 23.08.2012 21:26 Post subject: |
|
|
Spartacus wrote: | Et bra resultat på bortebane, som forventet, og da blir det fest på lerkendal den 30.08.12. Vi trengte ikke å gi alt i dag, men vi var solide og gjorde det som behøvdes, og det kjenntegner gode lag. |
Absurd kommentar.
1. Fest på Lerkendal som det var mot Servette? Med noenlunde samme utg.pkt.
2. Så det at Dockal redder rævva vår gang på gang er egentlig uttrykk for hvor solide og laidback vi er på bortebane? Det er derfor vi kjører lange baller mot Prica på slutten? Vi trengte ikke å gi alt, og det hele var kalkulert? |
|
Back to top |
|
 |
skrukken Rutinert

|
Posted: 23.08.2012 21:27 Post subject: |
|
|
Torbjørn wrote: | Skrukken wrote: | Torbjørn wrote: | Skrukken wrote: | Torbjørn wrote: | Henning wrote: | Hehe, jeg var enig med deg Del Piero. Så målet igjen nå, Høiland må jo ut der, han kan ikke la polakken avslutte upressa fra 16 meter. Var forøvrig en bra stikker rett før som satte oss ut. |
OG, jeg sier ikke Høiland skal markere mannen på sida, jeg sier han ikke skal ruse i ballfører, d.v.s. at en mann faktisk kan binde opp to! |
Ok, men du tar feil  |
Takk, Snakkes
Ellers OK kamp  |
|
Back to top |
|
 |
fab4fan Proff
|
Posted: 23.08.2012 21:29 Post subject: |
|
|
Slapp av harald, er ike sur på deg  _________________ - När det gäller att "anfalla Rom" tänker jag först och främst på Hannibal och hans 37 vältränade krigselefanter.
PeterStorey |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 23.08.2012 21:30 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | gisp! wrote: | Når han fikk forlenget kontrakt kan vel det bety at sportslig ledelse ser ham som den beste keeperen de klarer å ha her, for å skape de langvarige personlige relasjonene som er så essensielt i JJs spilleplan? |
Det finnes naturligvis mange keepere som er bedre enn Örlund, men det er ikke sånn at han ikke holder nivået vi konkurrerer på. ... |
Så da er du kanskje enig i antakelsen/konklusjonen, i alle fall første ledd, selv om premissene er noe ulike? _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
|