View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Ivar Veteran

|
Posted: 18.08.2012 21:46 Post subject: |
|
|
SuperTimCahill wrote: | Om det er barca du sikter til så ser jeg faktisk El Clasico. Men jeg er ikke akkurat noen fan av spillestilen deres. Kall meg hva dere vil hvis dere ikke tåler at folk foretrekker noe annet enn dere. |
Snillt av deg å la hele internett kalle deg hva du vil, men du må da ikke være så sur. Jeg syns heller ikke spillestilen til Barca er særlig underholdende - bortsett fra når de først angriper, selv om tiki-takaen er meeeget kjedelig. Rett på sak, hodeløst angrepsspill, det er gøy det. _________________ @Ivaraal |
|
Back to top |
|
 |
Dumpventil Junior

|
Posted: 18.08.2012 22:35 Post subject: |
|
|
Jeg ser stort sett på engelsk fotball, og grunnen til det er vel at jeg alltid har fulgt Arsenal. Har ingenting i mot La liga eller Bundesliga, men bare foretrekker Premier League. Tåpelig at man blir anklaget for å være anglofil, bare fordi man følger PL. |
|
Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 18.08.2012 22:44 Post subject: |
|
|
Hva er galt med å være anglofil? |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 18.08.2012 22:48 Post subject: |
|
|
SuperTimCahill wrote: | Nope. Har ikke all verdens interesse for Spansk og Italiensk fotball. Synes rett og slett det blir kjedelig. Ser mye heller lavdivisjonsfotball fra England. | Fair enough Da er det ikke rart Cazorla var noe ukjent for deg.
Smaken er som baken, selv finner jeg spansk fotball særs interessant! Mens PL bryr jeg meg lite om. Følger med på resultater, spillere og lag. Men ingenting utover det. |
|
Back to top |
|
 |
SuperTimCahill Veteran
|
Posted: 18.08.2012 23:35 Post subject: |
|
|
Hver sin smak! For meg er kultur en viktig del av fotballen, og da spesielt publikumskultur. Har f.eks vært i Hamburg flere ganger og opplevd kulturen rundt klubben St. Pauli, og jeg har på en måte blitt glad i klubben, til tross for at jeg aldri har sett en kamp med dem.
NÃ¥r jeg ser El clasico holder jeg med Real Madrid, rett og slett fordi jeg er lei av all Barca-fansen og forgudingen av klubben fra media.
edit: skriveleif |
|
Back to top |
|
 |
Dumpventil Junior

|
Posted: 19.08.2012 00:33 Post subject: |
|
|
Spartacus wrote: | Hva er galt med å være anglofil? |
Er ingenting galt med å være anglofil. Synes bare det virker som ikke alle kan akseptere at noen foretrekker engelsk fotball framfor spansk. Selv om jeg synes skilnaden mellom ligaene er mindre nå enn før. Det eneste negative med PL, og europeisk fotball generelt er at det er pengene som rår. Man ser ikke den samme klubbfølelsen lenger. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 19.08.2012 00:46 Post subject: |
|
|
Erlendr er fotball interessert i ordets rette forstand, dere andre er egentlig ikke det. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 19.08.2012 04:29 Post subject: |
|
|
At man følger med på PL er jo helt greit. Men nordmenn som ikke har et norsk lag, kun et engelsk lag og liksom "dør for dette laget" er ekstremt anglofilt. Det er som oftest fulgt opp med at de ikke har peiling på fotball fra noen andre steder i verden. Og det er jo helt greit, selv om jeg selv syns det er litt merkelig. Men da må man jo ihvertfall tåle å høre at folk bemeerker det  |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 19.08.2012 10:01 Post subject: |
|
|
Enig med delfinen.
Morsomt at noen er så fanatisk til feks. Engelske lag,bestående av 90% ikke-engelske spillere.
Alle har en historie på hvorfor de valgte seg akkurat DET laget og historiene er merkelig like
For meg ble laget tilfeldigvis Liverpool og jeg har et lite øye til dem fortsatt.
Men hvis jeg måtte ofre ett eneste RBK-poeng for å unngå at LFC skulle rykke ned i amatørligaen...sorry LFC _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 19.08.2012 11:53 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Erlendr er fotball interessert i ordets rette forstand, dere andre er egentlig ikke det. |
For noe vås. Hva med en person som bare er opptatt av norsk fotball og følger både toppfotball og lokalfotball, han er da "egentlig ikke" interessert i fotball fordi han gir jevnt faen i hva som er det hippeste laget å like i Tyskland? |
|
Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 19.08.2012 12:39 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Erlendr er fotball interessert i ordets rette forstand, dere andre er egentlig ikke det. |
Javel, sjef. |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 19.08.2012 12:42 Post subject: |
|
|
Hadde det ikke vært for alle supporterne til de engelske lagene, så kunne PL vært særs interessant å følge med på. Synd supporterne ødelegger for seg selv. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 19.08.2012 13:07 Post subject: |
|
|
Tror Keenoir sikter til noen ulikheter i hvordan man ser og lar seg underholde av spillet fotball. Jeg kan prøve å skissere opp to ulike tilnærminger:
Fotball = individuelle prestasjoner, superbe fysiske og begrensede taktiske ferdigheter, tempofylt og oppjaget spill, bra "trøkk", mye vilje, hyppige skifter i ballinnehav, flere tilfeldigheter og mer uforutsigbarhet, mange mål, kontante taklinger, tribuneenergi, osv.
Fotball = individuelle prestasjoner satt i system, lagtaktikk, bevisst innøvde relasjonelle ferdigheter, metodisk spill med oppbygninger bakfra, planlagte og målrettede bevegelser, superbe taktiske og tekniske ferdigheter, ideen om at man med ballinnehav kan kontrollere kampen, mange mål, osv. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 19.08.2012 13:21 Post subject: |
|
|
Men var det ikke slik at ligaene hadde blitt mer like? Eller var det et misvisende argument? |
|
Back to top |
|
 |
SuperTimCahill Veteran
|
Posted: 19.08.2012 15:21 Post subject: |
|
|
Og da var Marillas signert for fire år. Dette blir en svært spennende sesong! |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 19.08.2012 15:33 Post subject: |
|
|
Blir spennende med Everton nå ja. Virker som om de endelig har fått inn spisser som kan score en del mål for dem. Jelavic startet i vinter og nå med Naismith og Mirallas så kan det bli bra for Everton.
Last edited by Vegard2711 on 19.08.2012 15:47; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Adde Rutinert

|
Posted: 19.08.2012 15:33 Post subject: |
|
|
SuperTimCahill wrote: | Og da var Marillas signert for fire år. Dette blir en svært spennende sesong! |
Mirallas*))) _________________ Push it to the limit |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 19.08.2012 15:36 Post subject: |
|
|
SuperTimCahill wrote: | Det er godt å høre. Men tror ikke Cahill blir et så stort savn, da han var way over the top(blir selvsagt et savn, da han er favorittspilleren min, og i glansdagene var han pur klasse).
Pienaar, Osman, Naismith, Felaini og Baines er alle kapable til å slå gode gjennombruddspasninger. |
Stemmer det, Fellaini spilelr der allerede- da blir jo radarparet fra landslaget til Belgia sammen på klubblaget også. Og Pienaar har også kommet inn ja. Faen, da er dere jo styrket fra i fjor. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 19.08.2012 15:40 Post subject: |
|
|
Min påstand er at -lagene- er blitt mer like i takt med at stallsammensetninger, trenerstaber, taktikk og generell strategi har blitt mer globalisert og dynamisk. Man kan ikke peke på en spesifikk engelsk stil, like lite som man kan peke på en italiensk, spansk eller tysk. Ihvertfall ikke som man kunne gjøre på 80-tallet.
Man kan peke på nivåforskjeller innad i ligaene, hvor PL og La Liga (som mange regner som de to beste) kommer dårligere ut, og Serie A og Bundesliga da vil være mer interessant hvis man liker jevne oppgjør. Man kan også peke på supporterstemning/liv på tribunen, hvor PL og Bundesliga da skiller seg ut.
For meg er det like lite interessant å se Ac Milan - Cesena som det er å se Man United - Reading, Barca - Valladolid eller Bayern - Augsburg.
Samtidig er det veldig interessant å se derby eller toppoppgjør som Milan - Inter, Man Utd - Man City, Barca - Real og Bayern - Dortmund m.fl.
Så tilgjengelig fotball har blitt de siste 10 årene fremstår det derfor meget merkelig for meg at folk som kaller seg fotballinteresserte ikke "liker" og ikke ser italiensk eller spansk fotball pga av en oppfatning av at de to sistenevnte er "kjedelige". Jeg mener at det kan umulig være sånn at den beste fotballen spilles på et geografisk avgrenset område. Derimot forstår jeg godt de som foretrekker å se favorittlag(et/ene) over andre kvalitativt sett bedre oppgjør. Men når man foretrekker fotball av lavere kvalitet nettopp fordi den spilles i det samme landet som ens favorittlag holder til, da faller jeg ut.
Jeg holder forøvrig med Ac Milan utenfor Norge, selv om den interessen er sterkt fallende. Samtidig har jeg av en eller annen grunn en fascinasjon for Middlesborough  |
|
Back to top |
|
 |
SuperTimCahill Veteran
|
Posted: 19.08.2012 19:29 Post subject: |
|
|
Adde wrote: | SuperTimCahill wrote: | Og da var Marillas signert for fire år. Dette blir en svært spennende sesong! |
Mirallas*))) |
Haha, du har selvfølgelig rett.  |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 20.08.2012 23:14 Post subject: |
|
|
Herlig at både Liverpool og Manchester United tryner i første runde. |
|
Back to top |
|
 |
SuperTimCahill Veteran
|
Posted: 21.08.2012 08:13 Post subject: |
|
|
Fantastisk deilig seriestart. Kan faktisk ikke tenke meg noe bedre. Det beste var at vi rett og slett var et bedre lag enn United. Fellaini - jeg har ikke ord. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 21.08.2012 14:32 Post subject: |
|
|
kan jo bli morsomt å skje hva som skjer i byen Liverpool hvis Owen begår sin andre dødsynd på rad og plutselig ikler seg trøyen til det blåkledde by-laget... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 21.08.2012 14:38 Post subject: |
|
|
Gutten er jo Everton supporter, men kilder i Liverpool som følger klubben tett avkrefter at denne handelen blir noe av. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 21.08.2012 16:15 Post subject: |
|
|
Tror folk flest gir faen i Owen, mannen er kroneeksemplet på hvordan ødelegge egen karriere og status. |
|
Back to top |
|
 |
|