English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Markus Henriksen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 74, 75, 76 ... 147, 148, 149  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 16.08.2012 17:15    Post subject: Reply with quote

Farten, få scoringer, den høye prisen, Henriksens krav om stor liga og fast spilletid er nok alle grunner til at budene ikke har kommet.

Men man kommer ikke unna at han er utrolig spennende. Han gjør så mye riktig med ballen, han har så høy kapasitet og han søker riktig rom når han ikke har ball. Han er offensiv og han har bevist at han har et godt skuddbein.
Mange av hans egenskaper er det merkelig at han har allerede som 19/20 åring, og det kan vitne om en spiller som kan utvikle seg til å bli fryktelig god.

Men fotball er nok fortsatt så enkelt at om han hadde scoret noen mål i sommer så ville det nok vært bud høyere enn 8 mill. Sannsynligvis så kommer det noe iløpet av de neste 2 ukene også, når klubbene som vurderer han har solgt først og fått nei på førstevalgene.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran

PostPosted: 16.08.2012 18:40    Post subject: Reply with quote

Må le når jeg hører folk sier at farten er årsaken til at høye bud ikke har kommet.
Ønsker kjøpende klubb Henriksen, så er det fordi de har bruk for han. Da er man villig til å betale det som kreves. Brugge la inn et godt bud, men Henriksen selv takket nei.

Zidane kanskje en av verdens beste spillere i sin generasjon eide ikke fart.
SÃ¥ fart er ikke alt. Det samme kan sies om brillianet Riquelme. Finnes sikkert flere eksmpler, men de to nevnte er verdenstjerner.
Nå sier ikke jeg at Henriksen er på nivå, eller vil komme opp nivå med Zidane og Riquelme. Men jeg illustrer at spillere kan være svært så dyre på tross av farten.

Takk for meg!

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
paulus
Junior

PostPosted: 16.08.2012 18:59    Post subject: Reply with quote

Har en mistanke om at Heerenveen lurer i kulissene, nå som deres største stjerne er solgt til Liverpool..og de har sikkert fått en del penger Smile
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 16.08.2012 19:01    Post subject: Reply with quote

niccolai wrote:
Må le når jeg hører folk sier at farten er årsaken til at høye bud ikke har kommet.
De du nevner har/hadde ekstremferdigheter på andre områder. Noe Henriksen ikke har. Kan ikke sammenligne to av verdens beste med Henriksen.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 16.08.2012 19:01    Post subject: Reply with quote

Nå er vel ikke Zidane og Henriksen særlig sammenliknbart, siden førstnevnte hadde ekstremferdigheter få i historien kan matche. Henriksen besitter ingen ekstremferdigheter, og kan således ikke kompensere for manglende fart.

Dessuten er ikke fart nødvendigvis kun det å løpe gode tider på 60 meter, men også hvor hurtig man er i ballbehandlingen. Hvor kjapt får man ballen vidre når man mottar den og hvor effektiv er man når man har den. Dette er områder hvor f.eks spillere som Zidane og Xavi var/er ekstrem. Men de scorer neppe særlig godt på 60 meteren.
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 17.08.2012 09:19    Post subject: Reply with quote

Den vendinga til Henriksen i landskampen var det klasse over !
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 17.08.2012 09:39    Post subject: Reply with quote

niccolai wrote:
Ønsker kjøpende klubb Henriksen, så er det fordi de har bruk for han. Da er man villig til å betale det som kreves. Brugge la inn et godt bud, men Henriksen selv takket nei.

Zidane kanskje en av verdens beste spillere i sin generasjon eide ikke fart.
SÃ¥ fart er ikke alt. Det samme kan sies om brillianet Riquelme. Finnes sikkert flere eksmpler, men de to nevnte er verdenstjerner.
Nå sier ikke jeg at Henriksen er på nivå, eller vil komme opp nivå med Zidane og Riquelme. Men jeg illustrer at spillere kan være svært så dyre på tross av farten.

Takk for meg!

Naa ja, tror heller det var Zidanes bevegelsesmoenster som fikk han til aa se treg ut, kan ikke huske aa se ham bli tatt paa fart saa often
Strand
Veteran

PostPosted: 17.08.2012 10:32    Post subject: Reply with quote

Zidane hadde en helt overlegen orienteringsevne, så til tross for lav fart i forhold til det nivået han dominerte på mistet han omtrent aldri ballen, fordi han hadde full kontroll over rom rundt seg. Han danset seg ut av situasjoner gang på gang.

http://www.youtube.com/wa...7mXGMcpA0g

Trenger ikke å være så rask om du har god timing!
Back to top
DelPiero
Proff

PostPosted: 17.08.2012 22:32    Post subject: Reply with quote

Persepsjon var vel Zidanes største egenskap.

Egenskapen som fører til at det tilsynelatende alltid ser ut som man har god tid ball.
attach
Forumsjef

PostPosted: 17.08.2012 22:39    Post subject: Reply with quote

Når du sier det kom jeg på hvor mye jeg savner Ørjan Berg. Verdensklasse på sitt beste. Det er ikke å overdrive engang. OT som bare det, men måtte ut.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 17.08.2012 22:45    Post subject: Reply with quote

En vidunderlig utøver som fikk spillet til å se ut som kunst. Det var summen av overlegne taktiske (persepsjon, antesipasjon, evnen til å ta gode valg med og uten ball), tekniske (mottak, pasning, skudd) og delvis fysiske evner (ikke noe "beist" fysisk, men hadde optimale koordinative og motoriske evner).

Lar det stå som det er, til tross attach sitt innlegg Smile Ørjan Berg var en gjennomført klassespiller. Tror ikke alle helt skjønte hvor fantastisk god han var.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 18.08.2012 00:06    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Når du sier det kom jeg på hvor mye jeg savner Ørjan Berg. Verdensklasse på sitt beste. Det er ikke å overdrive engang. OT som bare det, men måtte ut.

Ørjan kunne stått midt inne i en overfylt telefonkiosk, og kommet ut med ballen i beina. Ren klasse! Hadde han vært latinsk, hadde han vært verdenstjerne.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 19.08.2012 17:24    Post subject: Reply with quote

Transfer Central TNC‏@TransferNewsCen
Quote:
Celtic will make a £2.5m offer for Markus Henriksen if Ki Sung-Yueng moves to England. (Sunday Post) -Sam

Det hadde jo vært flott om dette var tilfellet! Så får vi bare håpe at Ki Sung-Yoeng blir solgt. Har gått endel rykter om han den siste tida, blant annet om QPR om jeg ikke husker feil. Det forventes vel at han går.

OT så må jeg baer hive meg på mimretoget. Herregud som jeg savner Ørjan Berg. På sitt toppnivå så tror jeg ikke det var så veldig mange bedre enn han i europa.
Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 19.08.2012 17:47    Post subject: Reply with quote

Celtic er vel et enda dårligere valg enn Brugge? Riktignok får man en gullmedalje med i årslønnen. Kanskje gir det også en lettere vei til Premier League, men den belgiske ligaen er en fin vei til fransk, nederlandsk og tysk toppfotball.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 20.08.2012 07:54    Post subject: Reply with quote

Ryktes løst rundt at Swansea går for Ki Sung-Yueng idag og at det igjen gjør at Celtic går for Markus.
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 20.08.2012 16:23    Post subject: Reply with quote

Da har Celtic solgt, drar Markus nå?
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 20.08.2012 16:49    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Transfer Central TNC‏@TransferNewsCen
Quote:
Celtic will make a £2.5m offer for Markus Henriksen if Ki Sung-Yueng moves to England. (Sunday Post) -Sam

Det hadde jo vært flott om dette var tilfellet! Så får vi bare håpe at Ki Sung-Yoeng blir solgt. Har gått endel rykter om han den siste tida, blant annet om QPR om jeg ikke husker feil. Det forventes vel at han går.

Altså i overkant av 23 mill. norske kroner. Hadde kanskje håpet på litt mer – gjerne gjennom en budrunde – men får vel kanskje være fornøyd med den summen?!
Brego
Veteran

PostPosted: 20.08.2012 16:51    Post subject: Reply with quote

Det skal vi være godt fornøyd med. I og med at vi ikke trenger å hente noen spillere så er dette gode penger for oss. Da er det bare å håpe på at Tarik får spille hengende å at DFH, Chibuike eller Alas får plass på venstre!
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 20.08.2012 17:11    Post subject: Reply with quote

Ja, et riktig og viktig poeng dét, Brego. Det frigjør faktisk to plasser på laget, på en måte. Spørsmålet er vel – om et slikt bud kommer – om Henriksen vil til Celtic, da? Han forhaster seg liksom ikke med å bli proff...
2mas
Sjef

PostPosted: 20.08.2012 19:25    Post subject: Reply with quote

Litt mer om saken:

Swansea chairman Huw Jenkins on Monday confirmed the club have had a bid accepted for Celtic midfielder Ki Sung-yueng.

Read more: Celtic accept Swansea City's £6m bid for South Korea international Ki Sung-yueng
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
thoves
Veteran

PostPosted: 20.08.2012 19:28    Post subject: Reply with quote

Bør vel gå an å få til en pakke her med Lustig på lån ut sesongen + 20mill for Henriksen..?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 20.08.2012 19:42    Post subject: Reply with quote

Dette vil ikke Ekker kommentere, men han sier det uansett må være en klubb som passer Markus. Med andre ord må det være en klubb som vil gi Henriksen tillit.

- Hvis det rette tilbudet kommer så er han interessert i å prøve seg utenfor Norge. Men det må være rett, for Markus trives godt i Rosenborg også, sier Ekker.

Les mer: Henriksen-interesse fra fire-fem klubber
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 20.08.2012 23:42    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:
Zidane hadde en helt overlegen orienteringsevne, så til tross for lav fart i forhold til det nivået han dominerte på mistet han omtrent aldri ballen, fordi han hadde full kontroll over rom rundt seg. Han danset seg ut av situasjoner gang på gang.

http://www.youtube.com/wa...7mXGMcpA0g

Trenger ikke å være så rask om du har god timing!

1:41 ut i filmen ser vi faktisk en vending Henriksen har gjort også, faktisk mer vellykket enn det vi ser Zidane gjøre der! Men selvfølgelig, om Zidane er Pepsi, så er Henriksen aspartam i forhold.
Back to top
LanoX
Rutinert

PostPosted: 21.08.2012 13:59    Post subject: Reply with quote

For en fantastisk video av Zidane! Man kan snakke mye om Ronaldo og Messi, men å ha en slik teknikk og evne samtidig som det ser ut som alle ledd er festet med seige norgesglass-strikk er intet mindre enn spektakulært. Tommel'n opp!
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 21.08.2012 16:49    Post subject: Reply with quote

Enig. Det sykeste med Zidane i tillegg til den utrolige orienteringsevnen og en perfekt ballfølelse, mener jeg er kroppsbeherskelsen, balansen, koordinasjonen og romorienteringen: hvordan det alltid så ut som om han hadde kroppen i perfekt balanse og perfekt posisjonert for å motta ballen. Rett og slett definisjonen på kontroll. En unik fotballspiller som verden kanskje aldri vil få se igjen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 74, 75, 76 ... 147, 148, 149  Next
Page 75 of 149

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb