English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jaime Alas
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 49, 50, 51  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 14.08.2012 22:03    Post subject: Reply with quote

Kan godt hende at han bare trenger litt tid på seg, det er tross alt stor forskjell på fotballen som spilles og han har flyttet til et fremmed land.

Men argumentet om at laget fungerer kjøper jeg ikke. Vi har ikke spiss eller venstrekant som funker skikkelig. Men når vi kjøper en skikkelig spiss så får han venstrekanten istedenfor. Både Tore og Tarik gikk rett inn på laget, mens Mix fikk innhopp umiddelbart selv med en slags tegneseriekontrakt.

Det er litt skuffende og litt overraskende at han ikke har fått prøve mer, og da også litt bekymringsfullt.

Men vi får håpe han gjør som mange andre utlendinger har gjort, nemlig å starte i TL litt svakt og så dominere skikkelig i andresesongen sin Smile
Back to top
View user's profile Send private message
LanoX
Rutinert

PostPosted: 15.08.2012 00:55    Post subject: Reply with quote

Mener den beste måten å "bli kjent" med fotballen vi spiller er å spille kamper. Han fikk riktignok 20 minutter mot Aafk, men på et tidspunkt Aafk la seg bakpå for det som virket som et forsøk på å tape med hederlige sifre. La han for guds skyld få andre muligheter enn å komme inn i slutten på kamper. Har på følelsen av at dette blir en ny feilsignering, dessverre - ellers hadde han fått flere muligheter enn det han har fått hittil.
attach
Forumsjef

PostPosted: 15.08.2012 01:11    Post subject: Reply with quote

Glem nå ikke at han fikk 30 sekunder mot Servette.
Back to top
LanoX
Rutinert

PostPosted: 15.08.2012 01:30    Post subject: Reply with quote

Ja, glemte det i farten. Mulig JJ så at Alas ikke var helt den spilleren han hadde håpet på etter en imponerende oppvarming på sidelinjen.
Cessna
Rutinert

PostPosted: 15.08.2012 01:52    Post subject: Reply with quote

Jeg så en treningsvideo med Alas, og han fikk alt til å se lett ut. Er han ikke klar for førstelaget p.d.d ?
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 15.08.2012 08:27    Post subject: Reply with quote

Hva med feighet hos JJ? Man blir ikke sparket av å benytte etablerte spillere, men dersom JJ ser Jaime som en gambling vil det bli stilt spm i etterkant dersom han feiler på banen og at det blir utslagsgivende...
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 15.08.2012 11:05    Post subject: Reply with quote

Gi gutten en sjanse. Det er ingen ting å tape på det. Tapet skjer først når han ikke får spilletid i det hele tatt. Begynner å se ut som en snål signering dette, sålenge Janne virker livredd for å bruke han. De folk her inne sier er at dette faktisk ser ut som en god fotballspiller. Mulig han holder på å bygge litt muskler, for å overleve i knokkeligaen. Håper iallefall vi får se han på banen snart.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 15.08.2012 13:20    Post subject: Reply with quote

Fantastisk hvordan folk her har bestemt seg for at siden han bare har spilt noe som tilsvarer en halv omgang etter at han ble spilleberettiget for i overkant av 2 uker sia å er han en flopp. Dette er veldig typisk RBKweb desverre. Det å dra inn at Tarik blir spilt istede for Alas er ganske opplagt i mine øyne. Vi er i en kritisk periode der vi kan klatre på tabellen, er det da riktig å kjøre en full kamp med en spiller som sansynligvis er omtrent like kjent med TL som jeg er med toppserien i El Salvador? I don't think so. Jeg tipper han får noen innhopp etterhvert som tia går og kanskje også sin første kamp fra start når vi nærmer oss sesongslutt og MFK og Godset har funnet sin korrekte plass bak oss på tabellen. Utover det gleder jeg meg til å se han når hans tid kommer. Jeg mener Morten Moldskred har jo fått spille fra start for oss så hvorfor ikke Alas Razz

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Escudos
Veteran

PostPosted: 15.08.2012 14:19    Post subject: Reply with quote

En spiller som ikke går rett inn på laget etter 2 uker - flopp

En spiller som ingen har sett spille kamp, men siden han er kompis med Chibbe er han sikkert god - skandale at han ikke blir kjøpt.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 15.08.2012 14:39    Post subject: Reply with quote

Er vell ingen som faktisk har sagt at han er en flopp?

Men jeg mener at når vi kjøper en spiller som går på kvoten og som skal bekle en rolle som vi ikke har spillere i, og at han da blir benket til fordel for en hengendespiss/OM(dfh), sentral midtbane( svensson) og en spiss(tarik) så synes jeg det er litt merkelig.

Han er selvfølgelig ikke en flopp, og han skal få tid til å vise seg fram. Problemet kan godt ligge hos JJ som ikke tørr å bruke han.
John Ass
Senior

PostPosted: 15.08.2012 15:13    Post subject: Reply with quote

Jeg tror folk først og fremst uttrykker bekymring for at JJ ikke bruker han. Uten tillit fra treneren så blir man en flopp, uansett hvor god man er.
Back to top
Cessna
Rutinert

PostPosted: 15.08.2012 15:52    Post subject: Reply with quote

Det er noen kjøp man håper at kan komme inn å forsterke førstelaget umiddelbart.
Back to top
Wiseblood
Veteran

PostPosted: 15.08.2012 17:06    Post subject: Reply with quote

Det er nok litt med Alas som med Ankersen, det er ikke det offensive spillet det står og faller på, men snarere det som skjer i den andre enden av banen.

Før i verden var det omtrent påbudt å slite et år på benken før man kom inn, evt. ta veien inn til førstelaget via utlån som Brattbakk, Strand etc måtte. Skammelsrud fikk jo heller ikke gull den første sesongen han var i RBK pga mangel på kamper.

Alas snakker neppe flytende trøndersk enda, og er tross alt bare 23 år og et par uker. Med andre ord bare et barn enda i fotballsammenheng. Legg til en dose kultursjokk og da er det naturlig at han bruker litt tid på å tilpasse seg forholdene, JJ's utdaterte formasjon og alt det andre rundt. Samt kravstore supportere som ikke akkurat gjør livet lettere for en ny spiller. Så jeg forstår at JJ introduserer han forsiktig til førstelaget.
Knowrud
Veteran

PostPosted: 15.08.2012 17:12    Post subject: Reply with quote

Kan ikke Thomas høre med Janne om hva ståa er med Alas, om han er nærme en startoppstilling? Smile
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 16.08.2012 07:01    Post subject: Reply with quote

Fra klubbens facebook-vegg:

"Dens okse dritt at Jaime Alas er på benken, hvis noen av dere har sett ham spille for El Salvador vil du se hva en stor spiller han er, hvis den trener for RBK la ham spille for en hel kamp, ville Jaime Alas scorer minst 2 mål, torsdag presenterte de 2 nye spillere og en av dem er allerede en forrett, har Jaime Akk trent med Rosenborg BK siden juli, savnet han en viktig kamp i går kveld med vårt l
andslag vs Guatemala, og han vant 't være i stand til å være med oss mot Jamiaca fordi han kommer til å bli med RBK, jeg ser hvor bra RBK skuespill og alle. Men Theres noe som mangler i team & Thats en venstre-ving Jaime Alas, jeg bare håper å se ham spille mer! Jeg er fra El Salvador & I vårt land vi har utestående spillere! Ikke noe tull!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
georgios
Veteran

PostPosted: 16.08.2012 08:42    Post subject: Reply with quote

Siden han kan garantere at han scorer to mål dersom han starter, stemmer jeg for at Alas bør starte.
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 16.08.2012 08:51    Post subject: Reply with quote

Wiseblood wrote:

Alas snakker neppe flytende trøndersk enda, og er tross alt bare 23 år og et par uker. Med andre ord bare et barn enda i fotballsammenheng. Legg til en dose kultursjokk og da er det naturlig at han bruker litt tid på å tilpasse seg forholdene, JJ's utdaterte formasjon og alt det andre rundt. Samt kravstore supportere som ikke akkurat gjør livet lettere for en ny spiller. Så jeg forstår at JJ introduserer han forsiktig til førstelaget.

Greit med kultursjokk osv, men han har vært her siden juni. Jeg vil og tro at det ikke finnes noen bedre måte å venne seg til spillet enn å få spille. Eksempelvis mot Sogndal burde han kommet innpå ved 2-0 som seneste tidspunkt.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 16.08.2012 10:10    Post subject: Reply with quote

Glem nå ikke at Alas og Firpo avsluttet serien i slutten av april. Han mangler naturligvis kamptrening i tillegg til at det er en stor overgang både fotball- og kulturmessig. Jeg forstår ikke at noen i det hele tatt har tatt ordet flopp i sin munn allerede.

Adressa wrote:
Ettersom RBK er ute av cupen, gir treneren spillerne noen dager fri etter kveldens landskamper. Selv skal han en tur til Halmstad, men er hjemme igjen til lørdagens rekruttkamp i 2. divisjon. Der er også Mix Diskerud, Jaime Alas og Ole Selnæs, som alle trenger kamptrening. Resten er tilbake på trening søndag.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 16.08.2012 10:17    Post subject: Reply with quote

Wiseblood wrote:
Skammelsrud fikk jo heller ikke gull den første sesongen han var i RBK pga mangel på kamper.

Det manglende gullet skyldtes nok mer at Viking vant serien i 1991 når Skammelsrud kom. Vi tapte forøvrig cupfinalen mot et godset som hadde rykket ned også. Razz
Back to top
oddarild
Proff

PostPosted: 16.08.2012 20:27    Post subject: Reply with quote

Jeg syns Alas ser veldig spennende ut på de filmene jeg har sett av ham. Syns det var skuffende at han ikke startet kampen mot Sogndal, og puttet Tarik på spissplassen. Jeg regner med at det var et engangstilfelle, uten at jeg vet grunnen. Kan jo være Alas trenger litt flere RBK2- kamper før de tør å slippe han løs fra start. Jeg nekter å tro at Jönnson har planer om å bruke Tarik på venstrekanten, da blir jeg drit skuffet. Så forresten en video av Alas på youtube fra RBK2- kampen mot Skeid. Kan hende alle har sett den allerede, isåfall er det bare å slakte meg. Er mitt første innlegg da, så ta det med i betraktningen:) Men han ser hvertfall veldig lovende ut på den filmen, med gode innlegg/ pasninger og god spillforståelse generelt. Ser også et frispark der som ser lovende ut, når det er mer behov for et venstrebein.

her er linken til filmen: http://www.youtube.com/wa...s4g4cGeAVw

Håper på å se han fra start snart, selv om DFH har levert varene på venstresiden.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 16.08.2012 22:23    Post subject: Reply with quote

Synes også han ser lovende ut, men gadd bare å se begynnelsen på filmen. For det var jo bare et kjedelig sammendrag av hele kampen, ikke kun Jaime Alas, som jeg bare var interessert i og se med den videotittelen... jaja!

Han viser prov på gode forseringer med ball, et småhardt skudd og litt "Alanzinho-takter" egentlig, bare litt mer "vingefisert".
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 16.08.2012 23:53    Post subject: Reply with quote

Jeg mener at "fart" var et av de viktigste ønskene fra JJ, og at det ble nevnt at Reginiussen, Tarik og Alas oppfylte dette.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 16.08.2012 23:57    Post subject: Reply with quote

Alle har fart, ja.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 17.08.2012 01:40    Post subject: Reply with quote

oddarild wrote:
Kan hende alle har sett den allerede, isåfall er det bare å slakte meg. Er mitt første innlegg da, så ta det med i betraktningen:)

Velkommen til forumet!
Jeg hadde ihvertfall ikke sett den før.
Back to top
oddarild
Proff

PostPosted: 17.08.2012 09:11    Post subject: Reply with quote

Takk, takk. Virker som Alas er en folkehelt i El Salvador, etter overgangen, og de legger ut hver eneste liten filmsnutt de får tak i av han på Youtube. Husker jeg så et bilde av når han ankom Norge også, med folk tilsynelatende fra hjemlandet som møtte opp med flagg:)
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 49, 50, 51  Next
Page 21 of 51

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb