| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
bommel Veteran
|
Posted: 11.08.2012 22:00 Post subject: |
|
|
| Støtter alle 4 avsnittene helhjertelig. |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 11.08.2012 22:14 Post subject: |
|
|
For all del, jeg synes spillet til RBK har vært LANGT under pari hittil i år.
Men etter omlegginga med å sette Svensson inn sentralt og Henriksen opp som OMS har laget vært et helt annet. Mot Servette spilte de seg selv feige, litt pga resultat, så den ser jeg litt bort ifra.
Ser derfor ingen grunn til å endre på det nå siden pila peker oppover spillemessig, og som sagt synes jeg ikke Midtsjø danker ut noen i den oppstillinga. At ikke Midtsjø danket ut Svensson når han spilte ELENDIG på kant skjønner jeg like lite av som dere, det er det bare Jönsson som har svaret på. Vet det var snakk om noe gressallergi?, men det blir bare synsing fra min side..
Kan forsåvidt være enig i at han bør være foran både Diskerud og Alas siden de ikke har vist allverden, men som nye spillere i laget blir de fort automatisk tatt med dessverre.
Midtsjø vil kunne være en erstatter til Henriksen når han drar, men med Diskerud inn og en Chibbe/DFH/Alas som også venter på lur, så tror jeg fortsatt et utlån til en TL-klubb litt lenger ned på tabellen vil være det beste. Evt. et topplag i Adecco. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 11.08.2012 22:19 Post subject: |
|
|
| Henriksen er jo en helt atypisk OM. Han er en god OM i den trauste 4-4-1-1 vi spiller, ettersom det er han som tar gjennomløpene og det er han veldig god til. Hadde vi spilt 4-2-3-1 eller 4-3-3, så hadde OMen vært den som slo gjennom andre. Men trauste lag spiller ofte med en OM som gjennomløper. En typisk OM er jo leken på små flater og slår gjennom vinger, spisser og midtbanespillere på dype løp... |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 11.08.2012 22:47 Post subject: |
|
|
For all del, Henriksen kan være god i TL som oms, men når man kommer til kamper der man trenger en mer typisk om i den rollen så har han ikke de gjennomspillene, teknikken på små flater, eller den evnen til å finne rom i mellomrommet.
Han er en typisk indreløper flyttet opp som bakromsløper på oms-plassen. Det gir oss av og til gode resultater da han strekker motstanderene og gir de andre spillerne et ekstra alternativ i bakrom. Problemet med det er at han i det lange løp ikke er en spiller som fôrer vinger og spisser med lure pasninger mellom stoppere og backer, og bak forsvaret. Han forlater rommet han skal operere i altfor ofte. Det blir 30m avstand mellom den sentrale midtbanen, og OM og spiss.
Når henriksen samtidig ikke er en særlig god avslutter eller dribler så blir de bakromsløpene ofte impotente. |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 11.08.2012 22:52 Post subject: |
|
|
| Kan si meg enig i det du skriver her, bommel. |
|
| Back to top |
|
 |
Noldus! Senior

|
Posted: 11.08.2012 23:58 Post subject: |
|
|
| LÃ¥n snart kanskje ? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.08.2012 21:17 Post subject: |
|
|
– Jeg er innstilt på å kjempe for mer spilletid i Rosenborg, og tenker ikke på noe klubbskifte. Jeg føler at jeg fortjener å spille mer, men jeg skal som sagt kjempe videre, understreker Fredrik Midtsjø.
– Det har svirret rykter om at Sandefjord kan være interessert i å leie deg ut sesongen. Stemmer det?
– Det vet jeg faktisk ikke.
Les mer: Tenker ikke på klubbskifte |
|
| Back to top |
|
 |
SuperTimCahill Veteran
|
Posted: 13.08.2012 21:22 Post subject: |
|
|
| Elsker innstillinga di, Midtsj! |
|
| Back to top |
|
 |
HOFFA Veteran
|
Posted: 13.08.2012 21:26 Post subject: |
|
|
That's the spirit  _________________ D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 13.08.2012 21:57 Post subject: |
|
|
| Deilig spiller. Fortjener bedre enn RBK med den behandlinga han får her. |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 13.08.2012 22:04 Post subject: |
|
|
Blir Midtsjø dårlig behandlet i RBK? Eller må han bare være tålmodig og gripe sjansen og stå på i tiden fremover? Han er fortsatt ung og vil utvikle seg videre. Mange unge spillere i dag mangler en viktig egenskap som heter tålmodighet. Jeg tror Midtsjø vil slå igjennom men trenger å være litt tålmodig. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 13.08.2012 22:09 Post subject: |
|
|
Er vel akkurat tålmodighet han utviser her; At han velger å forbli i RBK og ta opp kampen om plassen sier vel sitt. Han kunne selvfølgelig valgt å forlate klubben og søkt lykken andre steder, men velger å ta tiden til hjelp og kjempe hardere for å komme seg fram i rekkene. Herlig innstilling.
Mot i brystet, vett i pannen, fightervilje i ben og armer, slike gutter det vil gamle RBK ha. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 13.08.2012 22:21 Post subject: |
|
|
Det er et privilegium å ha et såpass stort talent i klubben som ikke klager for manglende spilletid. Spillere med mindre potensiale har murret mer enn Midsjø gjør.
Han må selvsagt inn i varmen snart, og bør prioriteres foran Mix om det er mulig. Dersom Henriksen ikke blir solgt i sommer, er nok et utlån til det beste for både spiller og klubb. Men jeg må si jeg liker innstillinga og holdningene. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 14.08.2012 08:42 Post subject: |
|
|
Bør få smake på gulleroten litt oftere! JJ er alt for gniden på innbyttene sine - selv i kamper hvor vi tilsynelatende har god kontroll.. Tærer veldi å dominere såpass i 2 div. og aldri få sjansen! Har ikke råd å miste Midtsjø! _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 14.08.2012 08:56 Post subject: |
|
|
Med såpas store talenter vi har på midtbanen nå så burde vi nok selge både Issah og Henriksen i dette vinduet. Frigjør penger til overganger og lønnsbudsjett, samt en viktig kvoteplass. De som bruker kvoteplass skal være så gode at de er selvsagte i startoppstillinga. Det har desverre ikke Issah vist seg som.
Ikke at Issah og Midtsjø kjemper om nøyaktig samme plass, men med det merkverdige roterings-og køsystemet JJ bruker så havner Midtsjø for langt bak i køen. |
|
| Back to top |
|
 |
*Thor* Senior
|
Posted: 14.08.2012 09:42 Post subject: |
|
|
| ZOOlander wrote: | | selv i kamper hvor vi tilsynelatende har god kontroll.. |
Én, kanskje to kamper i år?
Thor |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 14.08.2012 09:45 Post subject: |
|
|
SÅ ille har det da ikke vært  _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 14.08.2012 09:54 Post subject: |
|
|
| Med det jeg har sett av RBK 2 og midtsjøs prestasjoner der, så har jeg faktisk mye mer tro på han enn chibbe også. Som flere nevner, det er mange talenter i RBK som har vært dårligere enn Midtsjø, men allikevel nytt større tillit. Synes heller ikke gutten har gjort seg bort de gangene han har fått prøve seg på A-laget! Innsatsen er på topp, har et Ciljan-preg over touchen, bevegelsen og drivet med ballen, og er i tillegg målfarlig. Noen som vet hvordan han spilte i går? Skåret to mål så jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 14.08.2012 10:15 Post subject: |
|
|
Vel, jeg er uenig!
Har vært flere kamper hvor Midtsjø burde fått en sjanse! _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
solbakken13 Proff
|
Posted: 14.08.2012 10:51 Post subject: |
|
|
Jeg er enig med mange her i at midtsjø er et super talent vi rett og slett ikke har råda til å miste. Gutten viser fantastisk vilje og tålmodighet fremfor klubben da han går ut og sier at han er villig til å bli for å kjempe om plassen, slik innstilling skulle alle ung gutter hatt.
Dessverre så er det 2/3 spillere før han slik som det ser ut idag, midtsjø er ikke god nok for start oppstillig enda, men han har et potensial som burde gjøre så han får mere sjansen enn det han gjør per dags dato. Han har fortsatt mange utviklings år igjen, han er tross alt bare 18(?) Så det beste for midtsjø hadde vært et låne opphold i en dårligere tippeligaklubb som for eksempel stabæk eller fredrikstad ut sesongen. Ser for meg at det ville gitt fart på utviklingen og gjort så han hadde danket ut noen foran han i køen til neste sesong. Et Henriksen salg ville også hjulpet på situasjonen til midtsjø. Ser for meg og håper at Midtsjø er den langsiktige løsningen i OM rolla |
|
| Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 14.08.2012 11:10 Post subject: |
|
|
| På treningen i dag på Ranheim viste Midtsjø gode takter, var vel riktig nok en ganske amputert trening med kanskje halve av troppen tilstedet, men han var vesentlig rappere en Chibuike som han kanskje konkurerer mest med? |
|
| Back to top |
|
 |
paulus Junior
|
Posted: 14.08.2012 13:02 Post subject: |
|
|
sitter med en følelse om at Eggen/Hamren hadde vært trener, hadde de latt de beste spillerne på trening, og de unge og sultne spille mer. Men JJ velger å bare bruke en middelmådig issah, istedenfor mange som er bedre  |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 14.08.2012 13:08 Post subject: |
|
|
Merkelig hvor mye en ung og uerfaren spiller som Fredrik Midtsjø må prestere for å kunne få jevnlig med spilletid. Å være av de mer positive de minuttene han får muligheten ser ikke ut til å være nok. Mål og assist er de eneste sikre virkemidlene.
Kontrasten er stor når man ser hvordan etablerte toppspillere får sjanse etter sjanse selv om de leverer helt middelmådig. Hadde f.eks. Mushaga Bakenga fått like mye spilletid som det Rade Prica har fått i år med de samme prestasjonene? Jeg tviler.
Nå kommer noen sikkert og sier at Selnæs og Svensson motbeviser at det er slik i RBK at ikke spillerne stiller likt på startstreken. Til det vil jeg si at de har fått sjansene grunnet at alternativene der de spiller har vært veldig dårlige, mens de selv har benyttet sjansen bra. Men hadde Issah spilt på noenlunde mer akseptabelt nivå ville nok neppe Ole Selnæs hatt spesielt mye spilletid i år. Vi hadde kanskje sett ham spille for Ranheim på denne tiden av året. |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 14.08.2012 13:48 Post subject: |
|
|
Man kan ikke legge sin elsk på alle juniormidtbanespillere vi har i stallen og samtidig forlange seriegull og EL gruppespill. Hva tror dere hadde skjedd om Midtsjø, Berntsen, Svensson og Alaas hadde bekledd midtbanen i neste kamp?
Pr d.d er det fornuftig å sende et par av dem til et eliteserielag som er fornøyd med å overleve. Så får Diskerud, Issah, Dfh, BD, MH, Selnæs, Alaas og Henriksen ta seg av midtbanen.
Berntsen og Midtsjø ut på lån, det beste for alle parter |
|
| Back to top |
|
 |
|