English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mohammed-Awal Issah
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 65, 66, 67  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
bommel
Veteran

PostPosted: 05.08.2012 21:16    Post subject: Reply with quote

Issah er ingen pirlo i pasningsutførelsen, men han er heller ikke dårlig. Kan vel sammenligne ham med Annan. Gode korte pasinger gjennom ledd, så lenge laget har offensive bevegelser. Slår ikke de lange crosserne, men er god og solid på de pasningene opp til spillere i mellomrommet mellom mostanderens midtbane- og forsvarssone.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 06.08.2012 19:24    Post subject: Reply with quote

Syns dessuten at han i går lyktes godt med de litt mer våggale forsøkene sine.

Han har respondert veldig bra etter tjuvpermen. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Everest
Junior

PostPosted: 10.08.2012 08:18    Post subject: Reply with quote

Nå som Svensson har tatt over sweeper-plassen på midten, ser jeg ingen grunn til å beholde Issah.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 10.08.2012 08:21    Post subject: Reply with quote

Sånn sett bort i fra at han hadde flere brudd enn Svensson i går også?
Back to top
Everest
Junior

PostPosted: 10.08.2012 08:22    Post subject: Reply with quote

Hva med den totalt unødvendige situasjonen han skapte mot slutten av kampen i det han tråklet seg inn i 3 Cervette-spillere, som kontret umiddelbart? Det kunne fort ha blitt 0-1 da. Slikt viser dårlig judgment.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 10.08.2012 08:24    Post subject: Reply with quote

Slikt viser også at folk lar enkeltsituasjoner overskygge totaliteten. Issah har vært god i det siste, men forbedringspotensiale er det selvsagt.
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 10.08.2012 08:29    Post subject: Reply with quote

Issah har gjort en god figur de siste kampene. Det som er nevnt over er jo helt latterlig. Var vel ikke bare Issah som dreit på draget med slike innvolveringer i går? Dockal, Høiland, Svensson og PVR hadde alle stygge passningsfeil som kunne endt i gode kontringer for Servette. Issah kan ikke beskyldes for å være ekstremt kreativ, men det kan ha noe med begrensningene som JJ legger på rollen hans også. De har jo plukket av han det han gjorde bra i Røde Stjerne, som var knall harde takklinger og tøft duelspill. Jeg liker Issah, det er aldri noe tull på midtbanen, han har sanket få kort iløpet av oppholdet, og noen av dem har vært ekstremt dårlig observasjon av dommeren, som f.eks sist kamp mot AAFK. Han er en god blanding av Svensson og Selnæs som gjør at han passer perfekt til å spille sammen med dem begger på midten.
Back to top
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 10.08.2012 08:31    Post subject: Reply with quote

Issah gledelig stadig bedre!!! I går var han stor defensivt, og lykkes i langt større grad også med offensive baller! At han, som juglon påpeker, gjorde en miss på slutten der er riktig, men er i min mening ikke på langt nær nok til å gi noen stor minus totalt sett i går.. Bedre-og-bedre-dag-for-dag...osv
TomH
Veteran

PostPosted: 12.08.2012 14:42    Post subject: Reply with quote

Tar opp igjen det jeg skrev i RBK-Servette-tråden;

Svensson - Issah må vel være den svakeste sentrale midtbaneduoen i EL. Med Reginiussens fart er forhåpentligvis ikke behovet for to defensive midtbanespillere spesielt stort.

Tror jeg ville prøvd ut Henriksen og Diskerud samtidig, uten noen utpreget defensiv midtbanespiller. Både MIX og Henriksen jobber godt over hele banen og har forståelse stor nok til å vite når man skal holde igjen og gå på løp.

RBKs behov for Issah ser ut til å gå mot sin slutt, i hvertfall for meg. Middelmådighet er vel ikke noe for RBK?

Er virkelig Issah så veldig mye bedre enn både Svensson og Selnæs at han også forsvarer kvoteplass?
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 12.08.2012 15:06    Post subject: Reply with quote

Tydeligvis skeptisk til Issah TomH.. Jeg mener at verken Selnæs eller Svensson er mindre middelmådige enn det Issah er. Selnæs har nok et større potensiale, og vil nok bli bedre framover.

Det jeg liker med Issah er at han ikke er redd for å holde på ballen, han roer gjerne ned hvis det ikke er opplagte sjanser for å bryte i gjennom, han er ofte spillbar på sentral, og god til å se an muligheten for å vende spillet. Han spiller ofte opp langs bakken til møtende spiss, og gir med det laget mulighet til å etablere seg høyere i banen. Med såpass gode spillere som det faktisk er i RBK (i tippeligamålestokk), så får vi dermed gode muligheter til å enten skape overtall på kant, eller en lur stikker forbi motstanderens forvarsfirer. Dette spillet såg vi blant annet ganske tydelig i 1.omg mot Ålesund. -og det var en fryd å se på.

Issah er kanskje ingen Annan, men jeg mener han er god nok. Et annet pluss er at han begynner å bli voksen/erfaren. Fint å ha en sånn en ved siden av en gjeng 19-20 åringer. Inntil han gror fast på benken, eller begynner å sutre om å ville dra; så syns jeg det er helt grei å ha ham som spiller i RBK.
Back to top
Wiseblood
Veteran

PostPosted: 12.08.2012 15:45    Post subject: Reply with quote

Ingen tvil om at det har gått fremover med Issah. Så han da RBK2 spilte bortekamp mot Skeid i våres og da var det lite eller ingen ting som tydet på at han skulle være der han er i dag. Han var rett og slett elendig, hverken mer eller mindre og bidro med lite og ingen ting annet enn at han bommet på en kjempesjanse for åpent mål.

Han fortjener honnør for å ha spilt seg stort opp i det siste, men om han i lengden blir mer enn en grei back-up er vel tvilsomt om ikke fremgangen fortsetter ytterligere. Ole Selnæs er min klare favoritt i posisjonen når han er frisk og i form.
TomH
Veteran

PostPosted: 12.08.2012 16:53    Post subject: Reply with quote

Libido,
poenget mitt var ikke om det gikk fremover med Issah eller ikke, eller hvorvidt han er vesentlig bedre enn Svensson og Selnæs, men at jeg tror RBK vil være mer tjent med å ha f.eks Henriksen - MIX sentralt.

Begge disse er såpass bevegelige og løpsvillige, samt kreative, at det vil gi RBK et langt bedre dynamisk angrepsspill. Det offensive vil bli såpass styrket at det vil gi bedre resultater enn det vil med å ha defensive spillere sentralt på midtbanen.

FORØVRIG:
RBK må få vekk alle de spillerne som må ha ballen på fot for å kunne utvikle sitt angrepsspill (mulig man kan beholde Chibuike, da han i form faktisk evner å skape rom til spillere som går på løp.)
simvik91
Rutinert

PostPosted: 12.08.2012 17:20    Post subject: Reply with quote

Mix - Henriksen sentralt i 4-4-2 gir meg flashbacks til England og Gerrard - Lampard. Det funker ikke med to kreative indreløpere, ethvert lag trenger en defensiv midtbanetype TomH!
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 12.08.2012 18:15    Post subject: Reply with quote

Det er da ingen indreløpere i 4-4-2. Englands problemer begynner jo med den formasjonen. Dersom man spiller med indreløpere derimot, er det ikke nødvendig med én person med defensivt ansvar, selv om det selvfølgelig kan fungere det også. Da må det dypere vurderinger til.

“We cannot come into every game with the same formation. You can’t give a man like Pirlo all that room. Parker and Gerrard cannot be expected to work against three or four very talented international footballers. The one thing I learnt in my international career was we couldn’t win anything with a 4-4-2. The better international teams keep the ball off you. If you are short in midfield, you cannot get the ball.”

Graham Taylor. Joda, enkelte vil kanskje le av den mannen, men han bør da i det minste ha lært noe.
Back to top
simvik91
Rutinert

PostPosted: 12.08.2012 18:39    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Det er da ingen indreløpere i 4-4-2. .. Dersom man spiller med indreløpere derimot, er det ikke nødvendig med én person med defensivt ansvar, selv om det selvfølgelig kan fungere det også.

Motsier du ikke deg selv litt her? "Ingen indreløpere i 4-4-2, men man burde ha indreløpere i 4-4-2", eller misforstår jeg deg nå? Jeg synes uansett at det er veldig viktig at man har én som holder igjen og én som løper frem og tilbake ala en indreløper. Tenk Carrick - Fletcher i United, eller Hauger/Annan - Farnerud i Stabæk. For oss blir det da Issah/Selnæs - Svensson/Henriksen. Ikke to "løpere" ala Gerrard - Lampard, eller for oss Svensson - Henriksen/Mix. Viktig med en ballfordeler i dypet der.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 12.08.2012 19:13    Post subject: Reply with quote

Simvik,
om man spiller med MIX - Henriksen vil det gå helt fint.

Begge evner å se når man skal holde igjen og gå. Begge har også spilt med både defensivt og offensivt ansvar hele karrieren.

Issah gjør ingen praktisk nytte for seg, bortsett fra å være en bremsekloss i det offensive spillet.

Simvik, det vil gå helt fint med MIX og Henriksen!
simvik91
Rutinert

PostPosted: 12.08.2012 19:21    Post subject: Reply with quote

Neineineinei!! Very Happy
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 12.08.2012 19:41    Post subject: Reply with quote

Simvik91 wrote:
abjoern wrote:
Det er da ingen indreløpere i 4-4-2. .. Dersom man spiller med indreløpere derimot, er det ikke nødvendig med én person med defensivt ansvar, selv om det selvfølgelig kan fungere det også.

Motsier du ikke deg selv litt her? "Ingen indreløpere i 4-4-2, men man burde ha indreløpere i 4-4-2", eller misforstår jeg deg nå? Jeg synes uansett at det er veldig viktig at man har én som holder igjen og én som løper frem og tilbake ala en indreløper. Tenk Carrick - Fletcher i United, eller Hauger/Annan - Farnerud i Stabæk. For oss blir det da Issah/Selnæs - Svensson/Henriksen. Ikke to "løpere" ala Gerrard - Lampard, eller for oss Svensson - Henriksen/Mix. Viktig med en ballfordeler i dypet der.

Ikke uenig i det siste du sier der. Men det vil gå bra med Henriksen og Mix. Om ikke annet, så vil Mix evne å justere spillestilen sin til Henriksen sin.

For ordens skyld, når jeg snakker om å spille med indreløpere hinter jeg til formasjonsendring, men er naturligvis klar over at det neppe skjer med JJ.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 12.08.2012 19:49    Post subject: Reply with quote

Ubrukelig...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Knowrud
Veteran

PostPosted: 12.08.2012 20:04    Post subject: Reply with quote

Føler alltid at Issah er en risiko når han har ballen. Treffer han med en enkel pasning så blir det nesten så man må applaudere, for man forventer en pasning som havner hos motstanderlaget. Skuffet over at han ikke leverer bedre, en Mix som kom inn virket ekstremt mye tryggere (da i sin første kamp i RBK-trøya Neutral )
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 12.08.2012 20:58    Post subject: Reply with quote

Knowrud,
helt enig!

Den dagen RBK får satt en god sentral midtbane vil man tydelig se hvor meningsløst det har vært for RBK å bruke Issah.

Inntil videre vil MIX og Henriksen løse den oppgaven godt.

På litt sikt vil det også være en fornuftig investering å la Svensson og Selnæs være erstatterne på den sentrale midtbanen og heller la Issah få spille i en annen klubb.
elguapato
Junior

PostPosted: 12.08.2012 23:24    Post subject: Reply with quote

Noen ganger synes jeg det er forferdelig trist å lese hvordan flere her konstant er negative til spillere uansett hva. Personlig syns jeg Issah har tatt massive steg den siste tiden, både i pasningspill og det å "lese spillet". Mix og Henriksen på en sentral midtbanen vil i mine øyne bli helt feil fordi de er relativt like type spillere. Men, Svensson og Issah sammen på midtbanen blir altfor defensivt og lite kreativt... Skulle likt å sett Issah og Mix sammen hvor Mix får litt friere tøyler offensivt der Issah balanserer bak. Jönsson må nok endre litt på startoppstillingen for å få til en riktig balansert midtbane.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 12.08.2012 23:49    Post subject: Reply with quote

Elguapato,
hva gjør Issah til en bedre fotballspiller enn f.eks Svensson?

Hvem av dem er best med ball, hvem av dem er kjappest til å forflytte seg osv? Og til slutt, har du noe tro på at Issah noengang kommer opp på et slikt nivå at han kan "styre" hele banespillet? Om ikke det, kan man i stedet bruke kvoteplass på en annen spiller. Pr tidspunkt står han bare i veien for utviklingen av RBKs egne unggutter.

Inntil videre er jeg trygg på at RBK vil være best tjent med å ha en midtbaneduo som kan styre hele banespillet. Det er MIX og Henriksen kapable til. I tillegg har begge så stor forståelse for spillet at den ene alltid vil sikre den andre.

Offensivt vil det jo bli en revolusjon for RBK.

Til slutt må det nevnes at Reginiussens fart også vil være en trygghetsfaktor ved evt "feil" i sikringen sentralt på midtbanen.
abjoern
Veteran

PostPosted: 13.08.2012 00:07    Post subject: Reply with quote

Mix er ikke en luksusspiller og kan fint være både litt "pirlo" og litt "gerrard"; samtidig er han sterk i gjenvinningsfasen. Med andre ord en allsidig spiller, som ikke mister godfot-faktor dersom man ikke parrer han med en type som Issah.

Jeg er enig, Issah har tatt steg, men han er for ujevn. Mitt inntrykk, trist eller ei, er at midtbaneduoen til RBK blir for svak når Issah er en del av den. Det er så utrolig viktig at kvaliteten i midtbaneleddet er på topp, spesielt når vi ofte kun har den sentrale duoen å bero på. Svensson - Issah holder ikke mål når vi har perspektiv utover motstanden på nedre halvdel i TL (der er vi enig). Og i hvert fall ikke når vi legger til grunn ambisjoner om å styre spillet med gjennomtrengende pasningsspill.

Vi har virkelig manglet en type som Mix. Mer enn de fleste har innsett, tror jeg. En klassisk midtbanespiller med god ballkontroll, pasningskvalitet og ikke-stresset spilleforståelse. Ikke helt ulikt Selnæs altså. Han har selv listet opp Pirlo som et (av flere) forbilder.

Mix blir nok høstens viktigste spiller dersom han får nok spilletid. Og det går nok utover Issah.

For min del, hvis vi legger til grunn to sentrale og en offensiv, vil jeg se:
Midtsjø
Mix - Henriksen
--
Henriksen
Mix - Svensson
---
Berntsen
Mix - Henriksen

(I om-posisjonen er både Midtsjø og Berntsen fort like brukbare som Henriksen. Spesielt førstnevnte. Vil ikke ha Chibbe eller Tarik i denne posisjonen, da midtbanen/pasningsspillet blir for svakt. Dersom vi hadde spilt 3-1-2 hadde det vært en annen sak).

(Selnæs har vært sliten. Er personlig mest komfortabel med at han kommer seg skikkelig på fote før han får for mye ansvar og spilletid. Et stort talent som vi ikke har råd til å "ødelegge".)
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 13.08.2012 00:18    Post subject: Reply with quote

Abjoern,
veldig enig med deg i argumentasjon og (evt) lagoppsettninger.

I tillegg er det svært viktig for RBK og Tarik at hans go`fot utnyttes og at Tarik dermed blir den kjappe, bevegelige spissen sentralt. Tarik mister mye av styrken sin, bevegelsesmønsteret sitt, om han plasseres som kantspiller.

Da står vi igjen med at Chibuike og Prica kjemper om den andre spissplassen.

Alas/ DFHolm blir da venstrekanter.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 65, 66, 67  Next
Page 38 of 67

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb