View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Spartacus Veteran
|
Posted: 12.08.2012 20:02 Post subject: |
|
|
En enkel 3-0 seier på en middels dag, akkurat slik jeg forutså det. Uansett var det en grei treningsøkt, og en fin anledning til å spille inn et par spillere. |
|
Back to top |
|
 |
Stihol5 Junior
|
Posted: 12.08.2012 20:08 Post subject: |
|
|
Strålende dag så langt resultatmessing, vi vinner helt greit , Tromsø vinner, mens LSK ødelegger dagen min ved å spille 2-2, som hindrer meg i å få 12 rett... jævla fugler  |
|
Back to top |
|
 |
sunnhetsmannen Senior

|
Posted: 12.08.2012 20:09 Post subject: |
|
|
Noen som har mulighet til å skrive kort oppsummering av de nye spillerene? Fikk ikke sett kampen... |
|
Back to top |
|
 |
Stihol5 Junior
|
Posted: 12.08.2012 20:12 Post subject: |
|
|
Jeg synes at Reginiussen virket solid fra først spark på ballen, Tarik var farlig ved et par anledninger og Mix synes jeg var positiv når han kom inn. Mix hadde god passningskvalitet og jobbet bra som ballvinner |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 12.08.2012 20:13 Post subject: |
|
|
Tarik - Gjorde ikke så mye ut av seg. Noen gode involveringer, noen svake. Totalt sett helt godkjent. Trives ikke i kantposisjon.
Mix. Leser spillet bra, flink til å plukke opp og er ganske aggressiv. Flott ballbehandling og syn for spillet. Stort "talent" faktisk. Veldig synd at vi ikke satte hardt mot hardt og fikk han på ordentlig kontrakt. Stikker nok dersom det kommer klubb fra europa på banen - og det gjør det.
Tore Reg. Av det jeg kunne se, var han slik vi kjenner han. Solid med ball, gjorde ingen store feil som jeg kunne se, men ble heller ikke satt på prøve.
Last edited by abjoern on 12.08.2012 20:13; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
sunnhetsmannen Senior

|
Posted: 12.08.2012 20:13 Post subject: |
|
|
Høres lovende ut til at det er første kamp. |
|
Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 12.08.2012 20:14 Post subject: |
|
|
Kort oppsummert:
Reginiussen - Bra kamp av han. Viser prov på at han er en duellstopper, men at han også har fart. Fikk følelsen av at han følte det var litt for enkelt for han. Hadde dog lite å gjøre, sammen med Strandberg.
Elyounoussi - Spiller en ok kamp. Beveger seg mye og påstandene om dårlig teknikk ala Olsen er helt tullete. En spiller vi får mye glede av, kunne også scoret. Ikke på sitt aller beste idag, må spille mer sentralt og opp i banen.
Mix - Kommer inn den siste halvtimen og viser at han har god teknikk og er en spiller vi på mange måter har savnet, da han "ser" mulighetene for gode stikkpasninger. Kan sammenlignes med Selnæs, men har ett mye bedre blikk for spillet. Kommer til å forbedre kombinasjonsspillet vårt betraktelig. |
|
Back to top |
|
 |
sunnhetsmannen Senior

|
Posted: 12.08.2012 20:21 Post subject: |
|
|
Takk for oppdateringer ser fram til å få se neste kamp live. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 12.08.2012 20:34 Post subject: |
|
|
Ørlund 5 - Lite å gjøre, tar det som kommer fint.
Høiland 5 - Godt bidrag defensivt som vanlig. Noen gode tendenser fremover.
Strandberg 5 - God vurdering ved Issahs tidlige balltap. Som vanlig lite å utsette.
Reginiussen 5 - Viser at han kan bli et bra par med Strandberg. Viktig takling i starten. Noe kamprusten.
Dorsin 4 - Svak 1. omgang, spesielt med ballen. Tar seg opp i 2., men et steg ned fra vanlig nivå denne sesongen.
Dockal 7 - Glimrende valg ved Pricas sjanse. Gode straffer, igjen avgjørende.
Svensson 6 - Jobber godt og har et godt pasningsspill
Issah 4 - Nestenkatastrofe i starten med farlig balltap. Evnet ikke å ta tak i midtbanen.
Elyounoussi 6 - Flott gjennombruddspasning til Prica i 1. omgang. Frisk 2. omgang, skaffer viktig straffe.
Henriksen 6 - Igjen et aktivum med gode løp i bredden og lengden. Skaffet straffe og rom til andre.
Prica 3 - Kom til stor sjanse, men mangler skarphet både til å sette den, og til å komme til flere. Får ofte skudd blokkert, bruker for lang tid før avslutning.
Diskerud 6 - Kommer inn og bidrar med godt kombinasjonsspill. Ser teknisk og taktisk godt skolert ut. |
|
Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 12.08.2012 20:37 Post subject: |
|
|
Spot on. Enig i alle karakterer, men synes ikke Issah var så forferdelig. Klarte seg greit. |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 12.08.2012 20:40 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Adde wrote: | Tre tilfeldige mål måtte til. Sogndal burde ledet 3-0 til pause. |
Tror du trykket på feil link da du skulle velge stream. |
 |
|
Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 12.08.2012 20:44 Post subject: |
|
|
SÃ¥ bare de siste 20 minuttene, men ble veldig positivt overrasket over Diskerud. Ikke bare veldig godt overblikk over medspillere og godt pasningsspill, men var veldig god i den deffensive jobbingen.
Skal være forsiktig med å si det, men Selnæs kan få problemer med å få tilbake plassen hvis Diskerud holder dette nivået i 90 minutter.
Tarik var ogå bra de siste 20 minuttene og utrolig at han fikk en tå på ballen før Sogndal keeperen på den første straffen. Et godt bevis på hvor viktig hurtighet er. Neppe noen andre på RBK som hadde rukket å få en tå på den, tror jeg.
Fantastisk god fotball siste 20! |
|
Back to top |
|
 |
solbakken13 Proff
|
Posted: 12.08.2012 20:50 Post subject: |
|
|
Ørlund-7: Lite å gjøre, men har gode innvolveringer da han først får noe å gjøre
Høiland-6: Tror jeg faktisk ikke så en lang pasning av han idag! Bedre med offensivt idag enn tidligere, men har noen skummele pasningsfeil
Strandberg:6 - Kontroll bakover, helt grei kamp
Reginuissen: 7 - Viser at han er en klasse signering, minner meg veldig om statsgaard
Dorsin: 7 - God offensivt og kontroll bakover
Dockal: 8BB - Nok en god kamp av boreck. Fin blikk for spillet med noen fine stikkere og bra pasningsfot pluss 2 gode straffer
Svensson: 7 - Viser igjen at det er på midtbanen han hører hjemme, god som ballvinner og god pasningsfot
Issah: 6 - Hadde en livsfarlig innvolvering i starten på første omgang som kunne ha gjort så Sogndal scorte, men ellers en bra kamp og spiller med STOR ro.
Elyouneoussi: 6 - Litt slurvette start, men blir bare bedre og bedre utover kampen
Henriksen: 5 - Dårlig første omgang av henrix, men skjerper seg i andre heldigvis
Prica: 2 - Har ingenting i RBK og gjøre!
Mix: 6 - God ballvinner og har et fint blikk for spillet, viser seg og være en viktig signering for JJ
Rønning 5 - Viser ikke stort av seg, men har kontroll
Chibbe: 6 - Anonym i starten, men viser seg som en måltyv mot slutten |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 12.08.2012 20:51 Post subject: |
|
|
Totalt uenig med deg Solbakken, og totalt enig med Knerten.
Issah var en katastrofe. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
solbakken13 Proff
|
Posted: 12.08.2012 20:57 Post subject: |
|
|
RÃ¥nny wrote: | Totalt uenig med deg Solbakken, og totalt enig med Knerten.
Issah var en katastrofe. |
Vi nevner vel det samme? men jeg velger og ikke gi han stryk for en hendelse, spilte tross alt med stor ro resten av kampen og ingen andre feil. Ser jeg gidde han en 6'er, det er feil skulle egentlig være en 5'er |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 12.08.2012 20:58 Post subject: |
|
|
DÃ¥rlig kamp, men vi vinner 3-0 borte. Litt rart, men helt OK. Reginiussen var sjef! |
|
Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 12.08.2012 22:35 Post subject: |
|
|
RÃ¥nny wrote: | Totalt uenig med deg Solbakken, og totalt enig med Knerten.
Issah var en katastrofe. |  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
Back to top |
|
 |
elguapato Junior
|
Posted: 13.08.2012 00:31 Post subject: |
|
|
En viktig seier på en middels dag mot et sterkt hjemmelag er jeg meget fornøyd med. Mindre fornøyd med at Prica spiller så lenge som han gjør, noen som er med å spleise på flybilletten hans bort fra Trondheim?
Synd at Høiland måtte ut med skade, hadde håpet på Alas på kant (hvor Tarik kunne blitt flyttet opp på spiss der han hører hjemme). Også meget fornøyd med at Selnæs ble sittende igjen på benken. Hva folk ser i han er for meg helt uforståelig. Han er verken rask eller defensivt trygg, han skårer ikke, dårlig med assist, og er ikke kreativ nok. Den pasningsfoten hans som folk skryter sånn av, kommer jo aldri frem? Han spiller bare trygge støttepasninger hele tiden. Håper han blir på sin faste benkplass framover.
Ellers meget fornøyd nå om dagen!  |
|
Back to top |
|
 |
Johnnybravo Junior
|
Posted: 13.08.2012 00:41 Post subject: |
|
|
http://www.tv2.no/sport/f...50011.html
– Den første straffen er grei, men den andre er helt på tryne. I stedet for å treffe ballen så treffer han foten min. Der og da trodde jeg dommeren blåste frispark til meg, sier han.
For en flau fyr denne Valsvik er.
Værre er det likevel at kommentatoren i sammendraget omtaler straffen som "meget billig". Man ser jo tydelig at Valsvik strekker ut foten i veien uten å være borti ballen.
Tv2 kan til tider være fryktelig provoserende med anti-rbk oppgulpet sitt  |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 13.08.2012 00:42 Post subject: |
|
|
Kaptein Furebotn sa begge straffene var greie, men det intervjuet viste ikke TV2 i hovedsendingen sin, naturlig nok. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 13.08.2012 08:39 Post subject: |
|
|
Enig med Valsvik, veldig spesiell straffe. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 13.08.2012 09:19 Post subject: |
|
|
Spilleren sparker ut beinet for å stoppe ballen. Han bommer og treffer beinet til Hendrix, som blir hindret i det han skyter.
Det er i følge regelverket en forseelse.
Helt klar straffe. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
knttn Proff
|
Posted: 13.08.2012 09:29 Post subject: |
|
|
Merkelig straffe ja..hadde ikke protestert hadde det ikke blitt noe.
Synes Issah får mye tyn..greit nok så sitter ikke alle pasningene, men han fanger opp mye og gjør en bra defensiv jobb.
Synes ikke Tarik var spesielt god i dag, men blir overgått av Markus og Rade i det å være dårlig. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.08.2012 09:29 Post subject: |
|
|
Kunne det ikke vært et alternativ å dømme indirekte frispark der? Det er jo på en måte ikke ei ren felling, men det er jo en soleklar obstruksjon. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 13.08.2012 09:32 Post subject: |
|
|
Eksil wrote: | Spilleren sparker ut beinet for å stoppe ballen. Han bommer og treffer beinet til Hendrix, som blir hindret i det han skyter.
Det er i følge regelverket en forseelse.
Helt klar straffe. |
Han treffer ikke beinet til Henriksen, det er Henriksen som sparker i foten hans. Det er ikke forbudt å skjerme ballen med foten. |
|
Back to top |
|
 |
|