English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Hoftun
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 213, 214, 215 ... 405, 406, 407  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
mirar
Veteran

PostPosted: 12.08.2012 13:25    Post subject: Reply with quote

Hvilken Islandening?
Back to top
View user's profile Send private message
Brego
Veteran

PostPosted: 12.08.2012 13:27    Post subject: Reply with quote

Han mener vel VPG Smile
Back to top
Frodo
Rutinert

PostPosted: 12.08.2012 13:43    Post subject: Reply with quote

Brego wrote:
Han mener vel VPG Smile

Spilleren som hadde vært i RBK om Hoftun hadde gjort jobben sin, i følge enkelte her.

Ja, for en tragedie at den overgangen ikke ble noe av!
Back to top
fjellgeit
Rutinert

PostPosted: 12.08.2012 13:44    Post subject: Reply with quote

Må lik linje som man ikke skal leve på gamle meritter, mener jeg også at man ikke kan slaktes på gamle tabber. Jeg vurderer han etter nå-nivå. Jeg sier ikke at han han fortsette med det tøvet han har gjort, men om pilen fortsetter oppover i en eller annen vinkel, fortjener han jobben som SL i RBK. Dette vinduet er jeg imponert over - sålangt.

Om han i det hele tatt burde ha fått sjansen til å motbevise oss kritikerne er en annen sak, og det ansvaret lå hos det gamle styret imo.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Harald
Forumsjef

PostPosted: 12.08.2012 14:05    Post subject: Reply with quote

Frodo wrote:

Spilleren som hadde vært i RBK om Hoftun hadde gjort jobben sin, i følge enkelte her.

Hvem har skrevet det?

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 12.08.2012 14:09    Post subject: Reply with quote

Som Eru så fint sa det, ETT VINDU GIR INGET HUS!

Angående hvem som er sykmeldt så er det materialforvalter Husvik som er sykmeldt og har vært det lenge på grunn av at han følte seg mobbet av Hoftun på jobb.

Adressa holdt på å bygge opp en stor sak rundt dette, men den saken fikk Rosenborg stoppa av en eller annen grunn. Dette skjedde uka vi spillte borte mot Servette, og rett etter saken ble stoppa ryr det på med rykter og navn i adressa. Så det kan være at Adressa har latt seg kjøpe her.

Vg og Tv2 er veldig intr. i saken men Husvik vil ikke prate med dem for han har lovt Adressa å kun snakke med dem om saken. Og det er synd.

Det ''morsomme'' er at Koteng visste om denne saken når han gikk ut i avisa og beskyldte Kjernen for å mobbe Hoftun...
PerO
Veteran

PostPosted: 12.08.2012 14:14    Post subject: Reply with quote

shadwell:

Dette høres ut som rykter, eller en personlig konflikt mellom de to.

I RBK's egen medarbeiderundersøkelse, var Sportslig avdeling under Hoftun den eneste som fikk skryt for drift og arbeidsmiljø av medarbeiderne i klubben.

Så før du vet 100% at dette har noe med Hoftuns måte å drifte avdelingen å gjøre, bør du være forsiktig med hva du sier offentlig.

Det kan like godt være at adressa har funnet ut at en sak har 2 sider, ikke bare påstanden fra en som er sykemldt....
Back to top
fjellgeit
Rutinert

PostPosted: 12.08.2012 14:19    Post subject: Reply with quote

Slike ting er rett og slett barnslig. Mobbing hører ikke hjemme på en arbeidsplass, og iallefall ikke av en leder.

Det jeg skrev handlet kun om prestasjoner i form av lagsammensetning, og jeg tror både jeg,du og Eru er fornøyd med dette vinduet. Både salg og kjøp har vært fornuftige. At kontrakten til Mix kun går ut året er en liten skrape, men går ut i fra at ingen her inne har innsikt i hvorfor det ble sånn.

Når det gjelder måten man oppfører seg på i RBK forventer jeg at folkeskikk er et minimumskrav. Uansett om man heter Leif, Erik eller Nils Arne.

Det du skrev om at et vindu gir ingen hus - Det er jeg enig i. Men det er en god start. Så får man bevise fremover at man kan bygge både vegger og tak.
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 12.08.2012 14:26    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

Dette høres ut som rykter, eller en personlig konflikt mellom de to.

I RBK's egen medarbeiderundersøkelse, var Sportslig avdeling under Hoftun den eneste som fikk skryt for drift og arbeidsmiljø av medarbeiderne i klubben.

Så før du vet 100% at dette har noe med Hoftuns måte å drifte avdelingen å gjøre, bør du være forsiktig med hva du sier offentlig.

Det kan like godt være at adressa har funnet ut at en sak har 2 sider, ikke bare påstanden fra en som er sykemldt....

Og det vil vel bare være rykter all den tid mediehuset som sitter på saken blir nektet av Rosenborg å trykke noe om det.

Vil tror det er en nærliggende å tro at det er en konflikt mellom de to ja når den ene sykmelder seg fordi han (som jeg skrev over) FØLER seg mobbet av han andre.

Merkelig da hvis han er så godt likt, at han endte opp med å brukte reservekeeperen som materialforvaltervikar. Skulle tro at de som har jobbet som materialforvaltere før som likevel er på lerkendal om dagene ikke var villige til å jobbe som vikar mens den enes faste ansatte var sykmeldt.
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 12.08.2012 14:27    Post subject: Reply with quote

fjellgeit wrote:

Det du skrev om at et vindu gir ingen hus - Det er jeg enig i. Men det er en god start. Så får man bevise fremover at man kan bygge både vegger og tak.

Spør du meg er det litt kjipt å begynne med vinduene når man bygger hus Wink
Back to top
fjellgeit
Rutinert

PostPosted: 12.08.2012 14:36    Post subject: Reply with quote

Hehe. Tror du skjønner hva jeg mener. Om Hoftun var\er rett mann til RBK vet jeg ingenting om. Men det har bedret seg kraftig etter at de gamle sjefene tok hatten og gikk. Jeg er hverken negativ eller positiv til Hoftun akkurat nå. Før sesongstart var jeg veldig negativ. Som jeg skrev tidligere - om pilen går oppover i en eller annen vinkel fremover fortjener han å fortsette i jobben. (sett kun med sportslige øyne).
Back to top
amess
Senior

PostPosted: 12.08.2012 14:37    Post subject: Reply with quote

shadwell wrote:
Vg og Tv2 er veldig intr. i saken men Husvik vil ikke prate med dem for han har lovt Adressa å kun snakke med dem om saken. Og det er synd.

Så hvis han ikke holder det han lover så kommer de å banker han? en materialforvalter kan da vel ikke ha noe å tape på å gå til en annen type avis/Tv kanal? Håper han gir faen i adressa og heller tenker på saken, uansett om det er Hoftun, NAE eller Ola By så er det viktig at sånne saker kommer fram i lyse.

shadwell wrote:

Det ''morsomme'' er at Koteng visste om denne saken når han gikk ut i avisa og beskyldte Kjernen for å mobbe Hoftun...

Herregud. Trodde vi var kvitt litt av den "gutteklubben grei" med de utskiftingene som nå har vært. Tydeligvis tar jeg helt feil.
PerO
Veteran

PostPosted: 12.08.2012 14:52    Post subject: Reply with quote

shadwell wrote:
Og det vil vel bare være rykter all den tid mediehuset som sitter på saken blir nektet av Rosenborg å trykke noe om det.

Vil tror det er en nærliggende å tro at det er en konflikt mellom de to ja når den ene sykmelder seg fordi han (som jeg skrev over) FØLER seg mobbet av han andre.

Merkelig da hvis han er så godt likt, at han endte opp med å brukte reservekeeperen som materialforvaltervikar. Skulle tro at de som har jobbet som materialforvaltere før som likevel er på lerkendal om dagene ikke var villige til å jobbe som vikar mens den enes faste ansatte var sykmeldt.

Og hvilken makt skal klubben ha over mediehuset som gjør at de ikke kan publisere saken?

Når jeg tenker på hvordan klubben og enkeltledere har fått gjennomgå av Adressa det siste året, så kan jeg ikke akkurat se at avisa er så redd for klubben at de ikke skal tørre å trykke hvis det dreier seg om en klar mobbesak.

Du bør huske at klubben og sportslig avdeling har vært gjennom en omstilling, med redusering av bemanning det siste året. Det er overhodet ikke uvanlig hverken at ansatte eller ledere har problemer med slike uvanlige prosesser, og at konflikter dermed kan oppstå. Feilen kan ligge både hos ansatt, leder eller hos begge to.

Det er unødvendig å fremstille noen som mobber, hvis det ikke er en klar mobbesak.

Når det gjelder keeperen som er vikar, så sto det en artikkel om at han ville ha noe å gjøre og være en del av gjengen mens han var skadet. Det er kanskje fabrikkert for å skjule en vanskelig sak det da?
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 12.08.2012 14:59    Post subject: Reply with quote

Synes forøvrig denne var ganske festlig Smile
https://twitter.com/SportsligLeder
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 12.08.2012 15:05    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp! Han/hun skal følges!
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 12.08.2012 15:42    Post subject: Reply with quote

Er det noe surr rundt Hoftun nå igjen?
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 12.08.2012 17:12    Post subject: Reply with quote

Rutinene rundt utfylling av påmeldte til kamp er det sportslug leders ansvar å påse at er velfungerende. Det var vel senest i fjor at det var kluss med påmelding for andrelagets påmelding mot Nardo. Og nå altså Chibbe...
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 12.08.2012 22:30    Post subject: Reply with quote

Strengt tatt er det vel den som føler seg mobbet som definerer om det er en mobbesak.

Det er ikke "mobberen" som avgjør det.
PerO
Veteran

PostPosted: 12.08.2012 23:09    Post subject: Reply with quote

TomH:

Til en viss grad har du rett i det. Men hvis det skal være en mobbesak, så må visse kriterier likevel være oppfyllt. Men det er svært mange tilfeller hvor den som mobber, ikke selv er klar over at det oppfattes som mobbing, og det heller ikke har vært meningen at det skal være mobbing. Det er situasjoner som typisk oppstår når spøk går for mye ut over en person. De omkring oppfatter det som morro, mens den det går utover føler det som mobbing.

I arbeidslivet kan også endring av arbeidsoppgaver, fratagelse av ansvar etc. oppfates som, og faktisk være mobbing. Men hvis disse endringene skjer som en følge av en større omlegging/innsparing, så vil det ikke være mobbing, selv om den ansatte kanskje føler det slik.

Utenforstående skal derfor være veldig forsiktig med å betegne en konflikt som mobbing, etter f.eks bare å ha hørt den enes fremstilling av saken. Man bør være veldig sikker før man slenger frem påstander på et forum om at en leder mobber en ansatt. Mye bedre å omtale det som en konflikt, inntil det er 100% klart at det faktisk er en mobbesak.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 13.08.2012 05:50    Post subject: Reply with quote

Det går en rød trå gjennom gulkortet til Annan, Jafstein-fadese en og to, Gunnarsson, Åsen-behandlinga, feilpåmeldinga mot Nardo i fjor, fiaskokjøpene, Chibbe-forglemmelsen og mobbesaken. Den røde tråden bærer et navn: Manglende Profesjonalitet.
Back to top
nin
Rutinert

PostPosted: 13.08.2012 09:22    Post subject: Reply with quote

Vi som har tilbragt endel tid i arbeidslivet har nok en oppfatning av at arbeidskonflikter/mobbing ofte har mer enn én side.

Hoftun har gjort mer enn nok som vi vet og er synlig til at man ikke trenger å synse og bruke rykter for å argumentere for å få han fjernet.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 13.08.2012 09:35    Post subject: Reply with quote

Det er jo Hoftun som blir mobba stakkar, av Rosenborgs hensynsløse og barbariske fans med Kjernen i spissen.

Hva som har skjedd angående materialforvalteren aner jeg ikke, men jeg mener at mobbing, i enda større grad en rasisme, skjer ovenfra og ned og ikke motsatt. Og Hoftun er vel ikke akuratt nederst på ramstigen i Rosenborg Ballklub Idea
Jangusk
Veteran

PostPosted: 13.08.2012 10:01    Post subject: Reply with quote

Det er jo ingen ukjent sak at arbeidsmiljøet er blitt betydelig forverret etter at Hoftun trådde inn i klubben, men dette er visst noe som er rettet ganske så bra opp. Denne Husviksaken kommer for en dag uten at vi spekulerer hva som er kjernen i denne. Om adressa ville trykt denne saken, så hadde de glatt gjort det. Media er mektigere enn Rbk og hadde høvla over dem om det hadde gagnet. Men som sagt, dette kommer frem i lyset en dag, så det er bare å vente for dem som er nyskjerrige.

Ellers vil jeg skryte av Hoftun. Han HAR faktisk kommet seg betraktelig, om noe seint. Men heter det ikke bedre seint en aldri?? Så jeg håper han faktisk lykkes nå, for det er kjempeviktig for klubben vår at han gjør det, fordi han neppe får sparken.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 13.08.2012 10:22    Post subject: Reply with quote

Saken med Chibbe og påmelding fra i går er vel en påminnelse om at vi ikke må ta noe for gitt, og at alt kan skje. Så på smilet til Chibbe da han ventet på å bli bytta inn at han tenkte "jøje meg"
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 13.08.2012 10:38    Post subject: Reply with quote

Mye av æren for Hoftuns gode vindu skyldes vel at Stjeren og Koteng til en viss grad har greid å stabilisere klubøkonomien ved å sette tomtepengene på bok. Da kunne Hoftun bruke pengene fra Larsen og Bakenga på nye spillere. Tanken på hvordan ting hadde vært om Svendsen fortsatt hadde vært leder får meg til å grøsse.

Hoftun har ennå ikke vist framgang på det å føre forhandlinger. Og avtalen med Mix er rett og slett bare merkelig. Det er stykke igjen før Hoftun har tillitt.

Men Hoftun har uansett levert et bra vindu, et av de bedre under ham, og derfor flyttes presset nå over på en annen mann, nemlig Jan Jønsson.
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 213, 214, 215 ... 405, 406, 407  Next
Page 214 of 407

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb