| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
möllenbergs Senior

|
Posted: 05.08.2012 19:50 Post subject: |
|
|
Det er supert for Midtsjø sin del, og supert for Rosenborg da Midtsjø ikke kan utvikle seg mer i 2. div. Og supert for Stabæk vil jeg si! _________________ It's hope in a hanging snore |
|
| Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 05.08.2012 19:50 Post subject: |
|
|
| Synes det er en god løsning. Gutten trenger jo spilletid, og det er ikke det nødvendigvis sikkert at vi kan tilby ham her i RBK. (i stor nok grad). |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 06.08.2012 23:38 Post subject: |
|
|
Hvordan er Midsjø som person? Noen som kjenner ham og kan komme med en liten evaluering av personen og fotballspilleren Midtsjø? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 06.08.2012 23:39 Post subject: |
|
|
| En "evaluering av personen Midtsjø" kan jeg ikke komme med nei, men jeg vet nok om ham til å si at vi snakker om en jordnær, ambisiøs og flott gutt som virkelig elsker fotball og som ønsker å bli bedre. En evaluering av fotballspilleren har jeg vel kommet nok med her inne. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 06.08.2012 23:46 Post subject: |
|
|
Antakelsene av gutten er dermed berettighet. Han virker som en flott gutt som nok kommer til å prege RBK-miljøet i lang tid fremover. I allefall håper jeg det.
Hadde nok ikke spurt om dette hvis man hadde hatt flere intervjuer med ham. Sjeldent aldri har jeg sett noen, så derfor jeg spør.
Takker uansett knerten, jeg stoler på din dømmekraft!
 _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 07.08.2012 07:40 Post subject: |
|
|
Positiv til en deal som sender Midsjø motsatt vei ut sesongen! Men da vil jeg ha ham tilbake igjen.. Midsjø har jeg stortro på - både som person og spiller! Hver gang han kommer inn sitter jeg med en følelse av at han kan bidra positivt! En låneavtale ser jeg kun på som positivt for alle parter, og bør ikke ses på som noen veldig nedtur.. Se gutta godset låner hele veien fra city - tipper de utvikler seg relativt greit ved å få spille fast! _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.08.2012 23:06 Post subject: |
|
|
– Det blir større konkurranse om plassene. Men jeg vet ikke noe om det kommer inn flere, og jeg må forholde meg til situasjonen slik den er nå. Så får vi se om flere nye dukker opp, forteller Midtsjø.
Les mer: – Vil ha mer spilletid |
|
| Back to top |
|
 |
JohnnyCash Rutinert
Joined: 25 Oct 2010 Posts: 531 Location: All over the place
|
Posted: 08.08.2012 23:09 Post subject: |
|
|
Skjønner Midtsjø godt. Bør få prøve seg i den offensive midtbanerollen oftere. _________________ I'm the man in black |
|
| Back to top |
|
 |
XChrisX Rutinert
|
Posted: 08.08.2012 23:18 Post subject: |
|
|
| Jeg synes han virker spennende, bare synd han får så lite spilletid! |
|
| Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 09.08.2012 19:12 Post subject: |
|
|
| Spent på hva som skjer med Midtsjø (og Berntsen) nå. Håper begge lånes ut til TL-klubber, så kan vi evt. hente en tilbake om vi skulle være uheldige med skader. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 11.08.2012 20:26 Post subject: |
|
|
| Vraket fra toppen. Håper Midtsjø finner seg en annen Tippeliga-klubb hvor han får tilliten han fortjener. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 11.08.2012 20:33 Post subject: |
|
|
| Knerty-boy hvem mener du bør vike for å gi Midtsjø plass? Enig at han er god, men DFH har prestert godt på kanten og Markus bra i OMS, så jeg ser ikke for meg at han kan ta de plassene. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 11.08.2012 20:49 Post subject: |
|
|
Knerten er vel, som meg, oppgitt over at midtsjø i hele år har blitt bortprioritet til fordel for Svensson på venstre kant. Samtidig som at Iversen i første halvdel av sesongen altfor ofte fikk starte på oms til fordel for ham.
Begge avgjørelser har vært hårreisende. Det er mye som tilsier at han ville spilt bedre, over tid, enn de begge, på de posisjonene.
Samtidig som at han har fått "Konan/Traore-behandlingen". Dvs når man først starter så er man ute av laget igjen med en eneste gang andre alternativer er klare. Uansett hvordan man har spilt og hvordan konkurrenten har prestert---->Ofte dårligere og over lengre tid.
Og nå som da flere nye, gode spillere har kommet inn så må han nesten få spilletid et annet sted. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 11.08.2012 20:54 Post subject: |
|
|
| Det Bommel sa. Jeg driter i hvem han skulle tatt plassen til, Midtsjø er det største talentet vi har hatt siden PCS. Han burde spilt mye i år og vært en soleklar del av troppen. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 11.08.2012 20:59 Post subject: |
|
|
| Enig at han kunne spilt mer før i sesongen, men p.d.d ser jeg ikke for meg han i en startoppstilling. Vi får se om han står på krava eller om han godtar det. Damned if he does damned if he doesn't... |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 11.08.2012 21:01 Post subject: |
|
|
Enig, Knerten.
Gutten har et godt klyv, er kjapp på små flater, har evne til å gå forbi motspillere, er fotballklok, har en god touch og er en av de mer målfarlige spillerne vi har hentet opp fra juniorstallen de siste 10 årene. Langt mer potensiale som toppspiller enn f.eks Svensson og Henriksen.
Ja, JB. Skulle fått spille mye første halvdel av sesongen, men ser vanskelig ut nå som vi har blitt kvitt skadeplagene i troppen og kjøpt inn forsterkninger.
Last edited by bommel on 11.08.2012 21:04; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 11.08.2012 21:02 Post subject: |
|
|
Håper Midtsjø lånes ut til Godset, men han passer vel egentlig ikke i 4-3-3? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Mighty Senior

|
Posted: 11.08.2012 21:04 Post subject: |
|
|
| Mix kunne godt gjennomført en kamp for RBK2 før han danker en ektefødt trønder og stortalent ut av troppen. Respektløst og usmart. Vet hvem som har min tillit om vi plutselig skulle ligge under og vi trenger noen til å forandre kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 11.08.2012 21:04 Post subject: |
|
|
| Midtsjøs favorittformasjon er jo 4-3-3, da han enten kan spille indreløper eller offensiv midtbanespiller (avhengig av hvilken vei V-en er). |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 11.08.2012 21:18 Post subject: |
|
|
Midtsjø er ikke bedre enn Dockal på kant, ikke bedre enn Svensson sentralt, ikke bedre enn Issah/Selnæs på def. midtbane, ikke bedre enn Henriksen som OMS og ikke bedre enn DFH/Tarik på kant, så hvor mener dere han skal spille egentlig?
Enkelt å si at man driter i hvem han skal erstatte, men faktum er at han ikke er god nok for 11'ern på noen plasser for øyeblikket.
Et stort talent som burde spilt mer tidligere i sesongen. Det er helt klart, men nå som det har kommet inn nye spillere og vi er skadefrie så er han rett og slett overflødig pr. dags dato.
Utlån er det beste for alle parter. |
|
| Back to top |
|
 |
simvik91 Rutinert

|
Posted: 11.08.2012 21:27 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | (avhengig av hvilken vei V-en er). |
4-2-3-1 altså? Som videre ligner veldig på 4-4-1-1. Synes Midtsjø har gjort det veldig bra i den offensive midtbane/hengende spiss-rollen de (få) gangene han har fått sjansen der for Rosenborg. Synes han (i likhet med Skjelbred) kler den rollen bedre enn indreløper i 4-3-3.
| thoves wrote: | | Midtsjø er ikke bedre enn Henriksen som OMS | Tøøøøv! |
|
| Back to top |
|
 |
MortenRugsveen Senior
|
Posted: 11.08.2012 21:31 Post subject: |
|
|
| Midtsjø burde gått foran de som har kontrakt ut året. F.eks Henriksen og Mix |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 11.08.2012 21:32 Post subject: |
|
|
Henriksen og Midtsjø har like lange kontrakter  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 11.08.2012 21:35 Post subject: |
|
|
Henriksen har vært meget god for RBK som OMS de siste kampene...
Skjønner at du heller vil ha Svensson (som også har spilt meget bra sentralt) ut, og Henriksen tilbake der slik at Midtsjø kan spille OMS. Men jeg mener som sagt han ikke er bedre der enn det Henriksen har vist så langt.
Å når de endringene vi har gjort har funka såpass bra, så er det noe med den der Go'fot-teorien som sier meg at vi bør fortsette med det. Ser ingen grunn til noe annet.
Men ja, han er et alt for stort talent for 2.div. Ingen diskusjon om det. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 11.08.2012 21:47 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke hvor denne tilfredsheten med status quo kommer fra. Vi har spilt en halvgod kamp og ellers vært jevnt over rævva etter mine standarder.
Henriksen var god som OM mot Aafk, men er da fullstendig avhengig av at bevegelsene rundt han sitter. Når han skal gjøre det meste selv, som mot det sveitsiske laget jeg ikke husker navnet på, blir han løpende i mellom. Da er Midtsjø absolutt å foretrekke.
Det er lett å si at en kar som har fått så lite spilletid som Midtsjø er dårligere enn den og den og den. Det eneste vi kan si er faktum, er at Svensson vurderes som mange hakk bedre enn Midtsjø. Det er i mine øyne en vanvittig vurdering. Selv om man snakker om en sentral posisjon. Midtsjø har så absolutt ikke blitt utkonkurrert av noen, tvert i mot har han levert både målpoeng og strålende spill mens han har vært innpå.
Er redd enkelte synes det er enklere å avskrive noen pga et par feil, selv om totalbidraget har vært solid, og derfor foretrekker en anonym Svensson som skaffer et par innkast og frispark og for øvrig gjør lite ut av seg. |
|
| Back to top |
|
 |
|