View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
^Mirth Veteran

|
Posted: 10.08.2012 19:23 Post subject: |
|
|
Spartacus wrote: | Tror du overvurderer min betydning. Jeg kan berolige deg med at den betydningen eksisterer ikke. Når det gjelder trollinga som du kaller det, eller min mening slik jeg velger å se det, mener jeg at det er fullt legitimt å mene at kampene mot Sogndal og Legia er såkalte lette kamper. |
Det er greit å hevde at det er lette kamper, men for hvem? Mener du i fullt alvor at det å slå Sogndal borte og slå ut Legia Warszawa er enkelt for årets utgave av RBK? Har du sett RBK sålangt i sesongen? Jeg forstår ikke hva du baserer dette på.
Selv håper jeg RBK slår Sogndal borte, og samtidig får til godt spill, ala de offensive bevegelsene man hadde mot Aafk. Kan godt hende RBK vinner med flere mål, men jeg forventer det ikke, og er mer redd for en sørgelig uavgjort.
Mot Legia Warszawa som sålangt kommer til å være det langt sterkeste laget RBK møter i Europa, forventer jeg alt annet enn at RBK slår dem enkelt i to oppgjør. Jeg håper RBK klarer å karre seg videre, mer tør jeg ikke håpe på. Hvor kommer optimismen din fra? De nye signeringene? _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 3999 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 10.08.2012 19:27 Post subject: |
|
|
Noen burde logget seg på forumet og lagt link til Milan - RBK.
Kan vi kanskje skremme de litt... dog en svunnen tid...  _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 10.08.2012 19:27 Post subject: |
|
|
Det går også an å spørre, hvor har du det at Legia er så gode fra? |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 10.08.2012 19:29 Post subject: |
|
|
Ingen av kampene mot Sogndal og Legia W er enkle kamper. Om vi greier full klaff mot disse to vil jeg påstå at vi har hatt megaflaks. Så ynkelige har vi faktisk opptredd i denne sessongen. Og det er ingenting som tilsir at dette skulle snu sånn på straksen. Og det er slik det faktisk har vært i hele år!! |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 10.08.2012 19:44 Post subject: |
|
|
ola. wrote: | Det går også an å spørre, hvor har du det at Legia er så gode fra? |
Om det er meg du sikter til, så har jeg aldri påstått at Legia "er så gode". Men jeg ser jo RBK, og de mangler fortsatt å finne den offensive flytsonen. Optimismen er der hos meg. Jeg så at laget kan mot Aafk, men jeg vil se det oftere.
Forøvrig er du uenig i at Legia W. er bedre enn Crusaders, Ordabasy og Servette? Isåfall får det stå for din regning. Etter min mening er Legia W. langt bedre enn disse, og de er en av store favorittene til å vinne den polske serien igjen i år (basert på internasjonale nettfora jeg frekventerer).
Generelt opplever den polske ligaen en kraftig down, noe resultatene til de andre polske lagene i Europa også viser. Legia er allikevel ansett som det trolig beste polske laget i år, og antagelig får de forsterkninger før RBK-kampene. Det gavner ihvertfall ikke RBK å ta lett på kampene mot Legia W. _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 10.08.2012 19:46 Post subject: |
|
|
Litt morsomt at de omtaler oss som om vi er totalt ræva. Ser ikke ut som at de har fått med seg at de andre lagene i Polen har røket ut med stortap mot lag som er rundt nivået RBK er på.
Får håpe vi kan få inn Reginiussen og Tarik ihvertfall i laget og få til å spille som mot Aalesund. Da tror jeg vi greit slår de ut. Men slik vi spilte i går så blir det vanskelig å slå de. Positive er at vi slipper inn lite mål, sluppet inn klart minst mål i TL Satse på å få en scoring der og så prøve å holde nullen. Eller ihvertfall 1-1 som mot Servette  |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 10.08.2012 19:50 Post subject: |
|
|
Hehe, du håper på en ny 1-1 kamp, hvor taktikken på Lerkendal kommer til å være og gå for 0-0?
Neida, er stort sett enig i innlegget ditt Vegard. Tror derimot neppe RBK klarer å holde nullen der nede, om de så prøver. _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 10.08.2012 20:00 Post subject: |
|
|
Mirth, jeg tror vi skal være enig om å være uenig. Jeg føler egentlig ikke jeg er optimistisk heller, men la oss si jeg er optimistisk, og du er realistisk eller bare ekstremt negativ. For fra mitt ståsted er Sogndal et lag vi skal slå greit, selv om vi ikke har imponert.
Nå skal det sies at vi nesten ikke har tapt, og vi er med i tetstriden selv om vi ikke er i nærheten av å få ut potensialet våres. Det sier mye om kvaliteten til de andre lagene i TL, eller så har vi faktisk ikke vært så dårlige. Hva tror du?
Kampen mot Aafk var særdeles positiv, og vi har for så vidt vært inne i en positiv trend resultatmessig hele sesongen, men selvmotsigelsen min er at vi har tatt for få poeng. Vi har ikke utnyttet mulighetene våres godt nok, og spillet har vært veldig krampeaktig. Jeg tror kampen mot Aafk, og de nye signeringene vil utløse positiv energi/ny giv noe som vil løfte oss opp et par hakk. Etter min mening er kvaliteten i TL ganske dårlig, og når vi bare løfter oss et par hakk vil vi blåse de andrelagene av banen. Sånn sett blir Sogndal bare en liten fis.
Når det gjelder Legia. Dette er et lag som kom på tredjeplass i den polske ligaen i fjor, og jeg vil heller ikke påstå at den er så imponerende? Har du sett på spillerstallen? Hva er imponerende? Spiller vi med litt taktisk kløkt og kynisme i Polen får vi et glitrende utgangspunkt, og løper de i senk. Dette er en gjeng med humør spillere, og alle vet hvordan man slår et lag med humørspillere. |
|
Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 10.08.2012 20:38 Post subject: |
|
|
Synes Legia er en bra trekning mtp hvilke andre lag som var useedet.
Legia kom bare på 3 plass i fjorårets serie. Skuffa stort der, og det var i forsvar de slet mest. De har riktignok Ljuboja på spissen som scorer en del og er rask, men ikke noe allverdens allikevel. Men de har dog endel fart i spissleddet, og det kan passe RBK dårlig.. Han og midtbanespiller Radovic er laget store stjerner. Den 3 stjerna, Vrdoljak må stå over det første møtet. (stort pluss for RBK)
Ellers ser vi jo at alle de andre polske lagene har røket ut med stil (stortap) mot motstandere som ihvertfall ikke er så mye bedre enn RBK.. (Helsingborg, AIK og Plzen)
Det borger jo ikke akkurat for at den polske ligaen er så jævlig bra.
Legia gjorde det ganske bra i fjorårets EL, men skuffet som sagt stort iden hjemlige serien. De har verken solgt eller kjøpt noe spesielt, så laget er sånn nogenlunde identisk. Kanskje med unntak av "gamlingen" Saganowski som har kommet inn på spissplass fra Lodz.
De var mye farligere for et års tid siden, men de har solgt Rybus og Borysiuk, lagets stjerner etter den tid.
Tror dette møtet avgjøres av hvilket lag som er best i forsvar. Tror RBK scorer et par mål tilsammen her, så da gjelder det å stenge igjen bakover. 1-1 borte før hjemmemøtet hadde vært et fint utgangspunkt. Bortemål blir ihvertfall viktig!
Har trua!!
Last edited by thoves on 10.08.2012 20:41; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.08.2012 20:39 Post subject: |
|
|
Tror dessuten ikke vi skal undervurdere fordelen med å avslutte hjemme. Er forsiktig optimist.
Kan forresten ikke forstå annet enn at det i det minste blir stream å få tak i fra denne kampen. Canal9 vurderer dessuten å skaffe rettigheter.
Fra Polen:
Michael Żewłakow of sampling: We could not get better
Dyrektor sportowy klubu Jacek Mazurek także uważa, że norweski przeciwnik jest w zasięgu Legii.
- Przed losowaniem wiedzieliśmy, że na tym etapie rozgrywek nie będzie słabych rywali. Z drugiej strony mogliśmy trafić gorzej. Rosenborg jest zespołem w naszym zasięgu. W każdym meczu prezentujemy się coraz lepiej, co potwierdzają nasze wyniki. Cieszy, że grając dwa razy w osłabieniu wyeliminowaliśmy Austriaków (SV Ried-PAP). Teraz naszym celem będzie promocja do fazy grupowej. Jeżeli zagramy na swoim normalnym poziomie, to powinniśmy awansować - powiedział Mazurek.
Legia zagra z norweskim Rosenborg
Google translate wrote: | Club's sporting director Jacek Mazurek also believes that the Norwegian opponent is within range of the Legion.
- Before the sampling, we knew that at this stage of the season will not be weak rivals. On the other hand we could get worse. Rosenborg is a team within our reach. In every game we present ourselves better and better, which is confirmed by our results. Glad that playing twice a weakening eliminated the Austrians (SV Ried-PAP). Now our aim is to promote the group stage. If we play at its normal level, we should advance - said Mazurek. |
|
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 10.08.2012 21:48 Post subject: |
|
|
thoves wrote: | Synes Legia er en bra trekning mtp hvilke andre lag som var useedet. |
Du synes Legia Warszawa var en bra trekning med tanke på at RBK kunne møtt Bursaspor (antagelig verst mulig trekning), Lokeren, AIK og Mura?
Mura hadde antagelig vært greit for RBK, forhåpentligvis ville AIK også vært greit. Lokeren tror jeg ville vært enklere enn Legia... men om man ser på alle de useedete lagene under ett, hvor det vitterlig var mange gode lag, så er jeg enig i at Legia kan se ut som en grei trekning.
Spartacus wrote: | Mirth, jeg tror vi skal være enig om å være uenig. Jeg føler egentlig ikke jeg er optimistisk heller, men la oss si jeg er optimistisk, og du er realistisk eller bare ekstremt negativ. For fra mitt ståsted er Sogndal et lag vi skal slå greit, selv om vi ikke har imponert. |
Jeg føler ikke jeg er ekstremt negativ ved å mene at RBK per nå ikke er et lag som kommer gruse Sogndal 5-0 i saftbygda uten at man nesten trenger å ta i. Finner man igjen spillet fra Aafk, og med nyervervelsene så kanskje man vinner med flere mål. Så der er vi enige, men dette har jeg også hevdet i tidligere innlegg.
Spartacus wrote: | Når det gjelder Legia. Dette er et lag som kom på tredjeplass i den polske ligaen i fjor, og jeg vil heller ikke påstå at den er så imponerende? |
Spartacus wrote: | Etter min mening er kvaliteten i TL ganske dårlig |
Så siden du mener blant annet at siden nivået på den polske ligaen er dårlig, så bør RBK slå dem greit. Er dette fordi RBK spiller i den, etter din mening, dårlige norske ligaen?
Spartacus wrote: | Har du sett på spillerstallen? Hva er imponerende? Spiller vi med litt taktisk kløkt og kynisme i Polen får vi et glitrende utgangspunkt, og løper de i senk. Dette er en gjeng med humør spillere, og alle vet hvordan man slår et lag med humørspillere. |
Første øyekast på spillerstallen til Legia W., sa nok meg like mye, som første øyekast på spillerstallen til RBK sa den gjengse Legia W.-supporter. MEN, jeg har fått med meg et par ting, blant annet det som Vegran skrev på første side i denne tråden:
Marek Saganowski (spiss) har 4 mål på 4 kamper sålangt i kvalikken.
Danijel Ljubova (spiss) står med 2 mål og 2 assist på 3 kamper sålangt i kvalikken.
Miroslav Radovic (midtbane) som står med 1 mål og 3 assist sålangt i kvalikken.
Polakkene har spilt to runder før de nå skal møte oss, og har slått Metalurgs Liepajas med 7-3 sammenlagt, og SV Ried med 4-3 sammenlagt. De har altså scoret flere mål enn RBK på færre kamper. Dette til tross for at RBK også var igjennom en første kvalifiseringsrunde, hvor motstanderen normalt sett burde høvles skikkelig over.
Om man sammenligner statistikkene, ser man at RBK har Dockal (midtbane) med 5 mål på fem kamper (0 assists). Dorsin (forsvar!) 2 mål på fem kamper. Peter Ankersen (forsvar!) 1 mål på fire kamper, og Daniel Fredheim Holm (spiss/midtbane) 1 mål på fem kamper. (Rade Prica står forøvrig bokført med 2 assists).
Vil tro at om polakkene kaster et blikk på denne listen vil de neppe frykte mange andre enn Dockal. Vi har jo spisser som omtrent er helt fraværende på målstatistikken både i Europa og i hjemlig serie.
Det hevdes at Legia er gode og raske i angrep, og de scorer en del mål. Dette er ikke noe positivt for RBK. Men nå som vi har Reginiussen med litt fart i midtforsvaret, kan det hende dette nøytraliseres en del. Samtidig som vi nå har både Elyounoussi OG Alas (kanskje til og med Bakenga), som står for fart offensivt. Noe som visstnok skal være som kryptonitt for polakkenes mer usikre forsvar.
Videre hevdes det i denne tråden at Legia kommer til å mangle en av sine beste spillere i det første oppgjøret mot oss (midtbanespiller Ivica Vrdoljak).
For å direkte svare deg Spartacus, så er jeg ikke i stand til å vurdere spillerstallen til Legia på noen annen måte enn sammenligningen ovenfor. Dette sier egentlig ingenting. Men når du spør meg om "jeg har sett spillertstallen til Legia", og videre lurer på "hva som imponerer med den", tolker jeg det slik at du mener denne spillerstallen er svak? Har du så inngående kunnskap om Legia at du med rette kan hevde dette? Isåfall får jeg bare stole på deg når du hevder at RBK tar dette greit. Jeg håper jo selvsagt RBK går videre selv. Men anmoder bare om edruelighet i forhold til å ikke undervurdere noen motstandere. For RBK har strengt tatt ikke imponert noen sålangt i denne sesongen selv. Ihvertfall ikke i Europa. _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 10.08.2012 22:11 Post subject: |
|
|
Som sagt, "mtp hvilke lag som var useedet".
Tenkte da på alle de useedete lagene ja. Av de i "vår" pulje anså jeg Mura og AIK som en bedre trekning. Lokeren/Legia er litt hipp som happ. Men glad vi slapp Bursaspor.
Men vi kunne fått myyyyye verre motstand enn Legia, så jeg er greit fornøyd, ja. |
|
Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 10.08.2012 22:22 Post subject: |
|
|
Ellers vil jeg bare si meg veldig enig i ditt forrige innlegg, Mirth!
Greit oppsummert, og gode spørsmål jeg gleder meg til svarene på.
Jeg har sett en del polsk fotball, og kan vel si at det du har "lest" mellom linjene og "hørt/lest" på ymse plasser stemmer sånn nogenlunde.
DÃ¥rlig forsvar, raske spisser er stikkord.
Har fortsatt trua.
Edit: Ser forresten at dere har glemt å nevne en spiller som bør passes på: Raphael Wolski. 19 år, og en av Polen's største talenter på mange år. Udinese var vel ryktet å ville ha ham for noen uker siden, men har ikke skjedd noe enda ihvertfall.
Last edited by thoves on 10.08.2012 23:21; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 10.08.2012 23:19 Post subject: |
|
|
Quote: | Jeg føler ikke jeg er ekstremt negativ ved å mene at RBK per nå ikke er et lag som kommer gruse Sogndal 5-0 i saftbygda uten at man nesten trenger å ta i |
Vi får vente og se, men herregud da mann du må lese litt mellom linjene.
Quote: | Så siden du mener blant annet at siden nivået på den polske ligaen er dårlig, så bør RBK slå dem greit. Er dette fordi RBK spiller i den, etter din mening, dårlige norske li |
Selv om noe er dårlig, eller selv om ei er stygg finnes det alltid ei som er styggere. Vi har jo fått en liten pekepinn av hva de polske lagene står for,og det er ikke imponerende.
Quote: |
Isåfall får jeg bare stole på deg når du hevder at RBK tar dette greit.
|
Stol på meg og alt vel vil gå deg her i livet, mann.
Statistikk kan brukes til alt, og jeg kunne nevnt spillere på lag vi knapt har hørt om som har mye bedre statistikk enn spillerne våres. Men vi blir ikke redd et lag fra San Marino (eksempel) for det? Når det gjelder de to spissene som er godt over toppen, og er nok mest interresert polske delikatesser. De var gjennomsnittelig, bortsett fra små glimt når de var på topp, spesielt Ljubova, og som sagt de har vinket adjø for lenge siden til de fotball erotiske stundene.
Sorry for quotinga. |
|
Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 10.08.2012 23:27 Post subject: |
|
|
Spartacus wrote: | Når det gjelder de to spissene som er godt over toppen, og er nok mest interresert polske delikatesser. De var gjennomsnittelig, bortsett fra små glimt når de var på topp, spesielt Ljubova, og som sagt de har vinket adjø for lenge siden til de fotball erotiske stundene.
|
Kan du, som tydeligvis har sett en del polsk fotball i korte trekk forklare meg hvordan Legia spiller?
Jeg har sett et ti-talls matcher med Legia, og er litt interessert i hvordan du kommer frem til de bastante svarene dine. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 11.08.2012 00:00 Post subject: |
|
|
Om vi har en sjans eller ikke koker vel egentlig ned til om hvorvidt i treffer med dagsformen. Så ustabilt laget fremstår kan vi risikere å tape og å vinne mot hvem som helst for tiden. _________________ Du och jag Alfred. |
|
Back to top |
|
 |
zdzis Junior
|
|
Back to top |
|
 |
andersrv Junior
|
Posted: 11.08.2012 00:46 Post subject: |
|
|
Blir ikke noe lette matcher mot legia, zaganowski virker som en veldig bra spiller, samme med radovic og ljuboja. Virker raske i angrep. _________________ Rosenborg e laget |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 11.08.2012 01:35 Post subject: |
|
|
@Spartacus
Jeg synes det hadde vært interessant å se deg besvare thoves spørsmål. For jeg lurer litt på det samme. Forøvrig virker du så utrolig bastant på det meste, og særdeles (jeg vil egentlig si overdrevent) optimistisk i forhold til RBKs nivå. Hvor har du denne optimismen fra? Bygger den utelukkende på de nye spillerne inn, er det et svært tynt grunnlag. Jeg er også optimistisk, men forsiktig optimist basert på hva RBK har vist sålangt i sesongen.
Jeg føler det meste er sagt om våre forventninger til RBK både før Sogndal og Legiakampene, men thoves spørsmål må du gjerne gi et godt og fyldig svar på. For jeg også lurer veldig på hvilket grunnlag du har for å hevde at Legia er motstand som kan sammenlignes med en lam fisk på land. (Mulig jeg overdrev det litt nå, men ikke så langt unna det inntrykket jeg har fått om hva du forventer). _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 11.08.2012 01:48 Post subject: |
|
|
Hello.
We dont really give a shit about your crowd (or Bursaspor's crowd, for that matter). Give us highlights from your recent games, and tell us about your team
Welcome. |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 11.08.2012 02:19 Post subject: |
|
|
Spiller jo ingen rolle om hvor god motstanderen er eller ikke. Rosenborgs største fiende er vel, Rosenborg selv.
På en god dag kan vi slå gode lag fra europa.
På en dårlig dag taper vi plutselig for oppblåste plastklubber i fiskerlandsbyer ute i romsdalen. _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 11.08.2012 02:24 Post subject: |
|
|
We don't want to see your spectators. What you should do though, is show us your football-team. But I guess it isn't as impressive as your spectators. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 11.08.2012 02:26 Post subject: |
|
|
 |
|
Back to top |
|
 |
Adde Rutinert

|
Posted: 11.08.2012 09:31 Post subject: |
|
|
Har sett den rundt 30 gangner nå, men jeg går aldri lei! _________________ Push it to the limit |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 11.08.2012 09:45 Post subject: |
|
|
Galatasaray, Beşiktaş, Panathinaikos, Olympiacos, og 'selveste AIK'. Dette er bare nok en kamp i Europa for oss. Utrolig viktig at gutta ikke henger seg opp i det som skjer pÃ¥ tribunene, og etter Ã¥ ha overlevd heksegryta i Kasakhstan sÃ¥ er de nok herdet  |
|
Back to top |
|
 |
|