View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 07.08.2012 00:51 Post subject: |
|
|
Har vel sagt det selv også Knerten, at Ranheim er totalt uaktuelt for han. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 07.08.2012 08:04 Post subject: |
|
|
Står at det er en TL-klubb som er intr. Tromsø mister kanskje begge sine stoppere til neste år, mulig de ser på han som erstatter for en av de. Ellers håper jeg han kommer til en klubb som vil satse på han, har dessverre ikke blitt god nok til å forsvare plass i startoppstillinga til RBK og da må han for hans egen del bare gå. Synes også Hoftun svarer greit for seg i saken.
Link til saken på nett |
|
Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 07.08.2012 09:14 Post subject: |
|
|
Fredrikstad er jo ute etter en stopper?? Byttehandel?? |
|
Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 07.08.2012 09:27 Post subject: |
|
|
Ser Wangberg mener han ikke har fått nok sjanser, det mener jeg han har fått. Kan uansett ikke få tillit kamp etter kamp når han spiller som han har gjort i høst. Rønning har tatt vare på sjansene han har fått, det har ikke Wangberg. Kanskje på tide og la han gå nå.
En del av en handel med Tarik eller Mix ville vært bra, men tvilsomt om han vil til en klubb som nesten garantert spiller i adecco neste år. |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 07.08.2012 09:42 Post subject: |
|
|
Mja, det Wangberg sier er vel egentlig at han ikke har fått sjansen OVER TID. Gud vet at vi er fort framme og hyler "udugelig!" etter én smådårlig kamp. Hva er egentlig den lengste rekken med kamper han har spilt sammenhengende? Han er jo bare 21 år gammel og har det meste av det som trengs for å bli en solid tippeligaspiller, men mangler en del på selvtilliten (og tempo). Et år på utlån med fast spill for en dårligere TL-klubb unne gjort underverker for ham. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 07.08.2012 10:04 Post subject: |
|
|
Han fikk spille en god del ifjor etter returen fra Ranheim og han var vel foerstevalg naar Larsen ble solgt. At han ikke har grepet sjansen er hans egen feil, han kan jo ikke faa spille fast en halv sesong om han ikke presterer. _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
Mowinckel Junior
|
Posted: 07.08.2012 10:18 Post subject: |
|
|
Selg til Tromsø, men sørg for at det ligger en tilbakekjøps-klausul (hvis dette er lov i Norge) så hvis han skulle slå til og bli den neste store landslagsstopperen (heller tvilsomt) så slipper vi å forhandle med golddiggers fra nord. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 07.08.2012 10:33 Post subject: |
|
|
Wangberg blir aldri noen stor landslagsstopper. Han har altfor dårlig teknikk og hurtighet. I så fall blir det på et ubrukelig norsk landslag. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 07.08.2012 11:43 Post subject: |
|
|
Er det ikke det landslaget er da ?
Synes ikke Wangberg har noe å klage over. RBK er ikke en klubb hvor man kan gi spillere klippekort for at de kanskje skal ta det nivået som kreves etterhvert. Pr. i dag er han den 4. beste stopperen vi har, og følgelig bør han ikke starte regelmessig. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 07.08.2012 12:56 Post subject: |
|
|
momonster wrote: | ... Han er jo bare 21 år gammel og har det meste av det som trengs for å bli en solid tippeligaspiller, men mangler en del på selvtilliten (og tempo). Et år på utlån med fast spill for en dårligere TL-klubb unne gjort underverker for ham. |
Synes samtidig det må bli slutt på å dra talent-kortet for spillere til langt opp i 20-åra når de ikke slår til. Se på Rogne i Celtic. Et talent som var stort nok. Enten er man god nok til å spille i ellveren i RBK, eller så var man ikke et stort nok talent. Wangberg skal ha all mulig ros, på U-21 og greier, men han havner dessverre i kategorien ikke stort nok talent for RBK. På samme måte som Nordvik. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 07.08.2012 13:37 Post subject: |
|
|
Jeg syns vel at sytingen fra Wangberg om at han ikke har fått nok sjanser havner i samme sekk som da han sytet over lite spilletid under NAE. Dette får meg til å tvile på om han har mentalitet til å bli en toppspiller. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 07.08.2012 14:07 Post subject: |
|
|
Jeg synes det vitner om totalt feil innstilling fra en ung, uerfaren lokal spiller som har gått gradene i RBK, å grine til avisen, hver gang klubben kjøper en ny spiller i samme posisjon som deg. "Buhu, jeg har fått en utfordrer til min posisjon, nå vil jeg ikke mer. Jeg vil bort. Buhuu" eller fordi han ikke er et soleklart førstevalg for Norges suverent beste fotballklubb i en alder av 19/20 år (i 2010) "Buhuu, jeg debuterte på a-laget i fjor, i år forlanger jeg å være fast på laget. Jeg vil bort, vekk, nå!"
En 21 år gammel forsvarsspiller som har gått gradene i Rosenborg burde heller tenke "faen heller om han der pensjonisten skal få ta plassen min sånn helt uten videre. Jeg er like god som han, og det skal jeg pokker ta vise treneren". _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 07.08.2012 14:10 Post subject: |
|
|
Jeg kunne tenkt meg et utlån ut sesongen, hadde vært interessant å se om han tar noen steg om han får spille fast i TL. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 07.08.2012 14:18 Post subject: |
|
|
Adresseavisen vet at Rosenborg i løpet av gårsdagen fikk en konkret henvendelse på stopperen fra en annen eliteserieklubb.
http://fotball.adressa.no...245754.ece _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 07.08.2012 14:23 Post subject: |
|
|
Nå får du pes fra Rånny for å ha postet uten å ha lest tidligere i tråden.
EDIT: Nei, vent... |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 07.08.2012 14:25 Post subject: |
|
|
Saken ble oppdatert 2 timer at linken ble lagt ut, og siden ikke det ble sitert, så  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 07.08.2012 14:25 Post subject: |
|
|
georgios wrote: | Står at det er en TL-klubb som er intr. |
|
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 07.08.2012 14:26 Post subject: |
|
|
Er det ingen forskjell på en konkret henvendelse og interesse? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 07.08.2012 15:10 Post subject: |
|
|
Wangberg vil vekk? Hade ja! |
|
Back to top |
|
 |
DonRevie Proff
|
Posted: 07.08.2012 15:44 Post subject: |
|
|
Slik jeg ser det er ikke Wangberg god nok for en plass lagoppstillingen, men er usikker på hvem jeg vil ha som 3. Valg på stopperplass da.. Wangberg el Rønning.. Usikker der jeg... Ung, uerfaren stopper er han, men et begrenset talent slik jeg ser det. Samtidig så må d også være lov til å ytre seg ifht ambisjoner.. |
|
Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 07.08.2012 16:09 Post subject: |
|
|
Rønning har jo levert ok+ etter at han fikk tillit. Litt treg og en del feilpassninger, men ellers syns jeg han har gjort det bra.
Vil bare minne om at Rosenborg med Rønning bare har sluppet inn 2 mål på 5 kamper i serien mot meget kvalifisert motstand som Molde, Tromsø, Haugesund, Lillestrøm og Aalesund(ikke så kvalifisert motstand)
Nå skal Ørlund ta en stor del av æren, men uansett er vi solid defensivt om dagen.
Klart at Rønning skal være tredje valget, er heller ikke opplagt at Reginiussen sånn helt uten vidre skal få stopperplassen. |
|
Back to top |
|
 |
HOFFA Veteran
|
Posted: 07.08.2012 17:47 Post subject: |
|
|
Meget skuffet over denne "suttringa" til Wangberg. Jeg trodde han var i ferd med å bli voksen, men tok tydeligvis feil...
Særdeles deffensiv holdning han inntar, noe som kanskje gjennspeiler hans potensielle kapasitet? _________________ D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 08.08.2012 13:12 Post subject: |
|
|
Mye fornuftig om Wangberg på denne tråden nå. Selg eller lei ham ut NÅ. Vi har et par unggutter jr-avd som kan steget opp i troppen som midtstoppere om et par år.
Last edited by josinho on 08.08.2012 13:24; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 08.08.2012 13:19 Post subject: |
|
|
Utlån til tippeligaklubb bør det være. Så får en se om en tar steget når han får tillit over tid. Hvis ikke så kan han selges til jul. |
|
Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2147 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 08.08.2012 16:05 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner Wangberg, han er i en fase der han trenger å spille fotball. Han skjønner godt at han er nr 4 i køen og at det medfører lite førstelagsfotball for RBK. Jeg tror ikke han har stort nok potensial, men en utleieavtale til et lag der han får spille mye vil jo vise litt mer av hva som bor i han. Ut med han og hent et talent eller en Ranheim-spiller som er fornøyd med å få sjansen til å kjempe seg inn i laget og bruke litt tid på det. _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
Back to top |
|
 |
|