English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Simen Wangberg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 07.08.2012 00:51    Post subject: Reply with quote

Har vel sagt det selv også Knerten, at Ranheim er totalt uaktuelt for han.

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
georgios
Veteran

PostPosted: 07.08.2012 08:04    Post subject: Reply with quote

Står at det er en TL-klubb som er intr. Tromsø mister kanskje begge sine stoppere til neste år, mulig de ser på han som erstatter for en av de. Ellers håper jeg han kommer til en klubb som vil satse på han, har dessverre ikke blitt god nok til å forsvare plass i startoppstillinga til RBK og da må han for hans egen del bare gå. Synes også Hoftun svarer greit for seg i saken.

Link til saken på nett
Back to top
acson
Veteran

PostPosted: 07.08.2012 09:14    Post subject: Reply with quote

Fredrikstad er jo ute etter en stopper?? Byttehandel??
Back to top
bongo
Veteran

PostPosted: 07.08.2012 09:27    Post subject: Reply with quote

Ser Wangberg mener han ikke har fått nok sjanser, det mener jeg han har fått. Kan uansett ikke få tillit kamp etter kamp når han spiller som han har gjort i høst. Rønning har tatt vare på sjansene han har fått, det har ikke Wangberg. Kanskje på tide og la han gå nå.
En del av en handel med Tarik eller Mix ville vært bra, men tvilsomt om han vil til en klubb som nesten garantert spiller i adecco neste år.
Back to top
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 07.08.2012 09:42    Post subject: Reply with quote

Mja, det Wangberg sier er vel egentlig at han ikke har fått sjansen OVER TID. Gud vet at vi er fort framme og hyler "udugelig!" etter én smådårlig kamp. Hva er egentlig den lengste rekken med kamper han har spilt sammenhengende? Han er jo bare 21 år gammel og har det meste av det som trengs for å bli en solid tippeligaspiller, men mangler en del på selvtilliten (og tempo). Et år på utlån med fast spill for en dårligere TL-klubb unne gjort underverker for ham.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 07.08.2012 10:04    Post subject: Reply with quote

Han fikk spille en god del ifjor etter returen fra Ranheim og han var vel foerstevalg naar Larsen ble solgt. At han ikke har grepet sjansen er hans egen feil, han kan jo ikke faa spille fast en halv sesong om han ikke presterer.
Mowinckel
Junior

PostPosted: 07.08.2012 10:18    Post subject: Reply with quote

Selg til Tromsø, men sørg for at det ligger en tilbakekjøps-klausul (hvis dette er lov i Norge) så hvis han skulle slå til og bli den neste store landslagsstopperen (heller tvilsomt) så slipper vi å forhandle med golddiggers fra nord.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 07.08.2012 10:33    Post subject: Reply with quote

Wangberg blir aldri noen stor landslagsstopper. Han har altfor dårlig teknikk og hurtighet. I så fall blir det på et ubrukelig norsk landslag.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 07.08.2012 11:43    Post subject: Reply with quote

Er det ikke det landslaget er da ? Wink

Synes ikke Wangberg har noe å klage over. RBK er ikke en klubb hvor man kan gi spillere klippekort for at de kanskje skal ta det nivået som kreves etterhvert. Pr. i dag er han den 4. beste stopperen vi har, og følgelig bør han ikke starte regelmessig.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 07.08.2012 12:56    Post subject: Reply with quote

momonster wrote:
... Han er jo bare 21 år gammel og har det meste av det som trengs for å bli en solid tippeligaspiller, men mangler en del på selvtilliten (og tempo). Et år på utlån med fast spill for en dårligere TL-klubb unne gjort underverker for ham.

Synes samtidig det må bli slutt på å dra talent-kortet for spillere til langt opp i 20-åra når de ikke slår til. Se på Rogne i Celtic. Et talent som var stort nok. Enten er man god nok til å spille i ellveren i RBK, eller så var man ikke et stort nok talent. Wangberg skal ha all mulig ros, på U-21 og greier, men han havner dessverre i kategorien ikke stort nok talent for RBK. På samme måte som Nordvik.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 07.08.2012 13:37    Post subject: Reply with quote

Jeg syns vel at sytingen fra Wangberg om at han ikke har fått nok sjanser havner i samme sekk som da han sytet over lite spilletid under NAE. Dette får meg til å tvile på om han har mentalitet til å bli en toppspiller.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 07.08.2012 14:07    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det vitner om totalt feil innstilling fra en ung, uerfaren lokal spiller som har gått gradene i RBK, å grine til avisen, hver gang klubben kjøper en ny spiller i samme posisjon som deg. "Buhu, jeg har fått en utfordrer til min posisjon, nå vil jeg ikke mer. Jeg vil bort. Buhuu" eller fordi han ikke er et soleklart førstevalg for Norges suverent beste fotballklubb i en alder av 19/20 år (i 2010) "Buhuu, jeg debuterte på a-laget i fjor, i år forlanger jeg å være fast på laget. Jeg vil bort, vekk, nå!"

En 21 år gammel forsvarsspiller som har gått gradene i Rosenborg burde heller tenke "faen heller om han der pensjonisten skal få ta plassen min sånn helt uten videre. Jeg er like god som han, og det skal jeg pokker ta vise treneren".
Henri
Legende

PostPosted: 07.08.2012 14:10    Post subject: Reply with quote

Jeg kunne tenkt meg et utlån ut sesongen, hadde vært interessant å se om han tar noen steg om han får spille fast i TL.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 07.08.2012 14:18    Post subject: Reply with quote

Adresseavisen vet at Rosenborg i løpet av gårsdagen fikk en konkret henvendelse på stopperen fra en annen eliteserieklubb.

http://fotball.adressa.no...245754.ece

- Torgeir Børven
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.08.2012 14:23    Post subject: Reply with quote

Nå får du pes fra Rånny for å ha postet uten å ha lest tidligere i tråden.

EDIT: Nei, vent...
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 07.08.2012 14:25    Post subject: Reply with quote

Saken ble oppdatert 2 timer at linken ble lagt ut, og siden ikke det ble sitert, så Smile

- Torgeir Børven
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.08.2012 14:25    Post subject: Reply with quote

georgios wrote:
Står at det er en TL-klubb som er intr.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 07.08.2012 14:26    Post subject: Reply with quote

Er det ingen forskjell på en konkret henvendelse og interesse?

- Torgeir Børven
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 07.08.2012 15:10    Post subject: Reply with quote

Wangberg vil vekk? Hade ja!
Back to top
DonRevie
Proff

PostPosted: 07.08.2012 15:44    Post subject: Reply with quote

Slik jeg ser det er ikke Wangberg god nok for en plass lagoppstillingen, men er usikker på hvem jeg vil ha som 3. Valg på stopperplass da.. Wangberg el Rønning.. Usikker der jeg... Ung, uerfaren stopper er han, men et begrenset talent slik jeg ser det. Samtidig så må d også være lov til å ytre seg ifht ambisjoner..
Back to top
bongo
Veteran

PostPosted: 07.08.2012 16:09    Post subject: Reply with quote

Rønning har jo levert ok+ etter at han fikk tillit. Litt treg og en del feilpassninger, men ellers syns jeg han har gjort det bra.
Vil bare minne om at Rosenborg med Rønning bare har sluppet inn 2 mål på 5 kamper i serien mot meget kvalifisert motstand som Molde, Tromsø, Haugesund, Lillestrøm og Aalesund(ikke så kvalifisert motstand)
Nå skal Ørlund ta en stor del av æren, men uansett er vi solid defensivt om dagen.
Klart at Rønning skal være tredje valget, er heller ikke opplagt at Reginiussen sånn helt uten vidre skal få stopperplassen.
Back to top
HOFFA
Veteran

PostPosted: 07.08.2012 17:47    Post subject: Reply with quote

Meget skuffet over denne "suttringa" til Wangberg. Jeg trodde han var i ferd med å bli voksen, men tok tydeligvis feil...
Særdeles deffensiv holdning han inntar, noe som kanskje gjennspeiler hans potensielle kapasitet?
josinho
Veteran

PostPosted: 08.08.2012 13:12    Post subject: Reply with quote

Mye fornuftig om Wangberg på denne tråden nå. Selg eller lei ham ut NÅ. Vi har et par unggutter jr-avd som kan steget opp i troppen som midtstoppere om et par år.

Last edited by josinho on 08.08.2012 13:24; edited 1 time in total
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 08.08.2012 13:19    Post subject: Reply with quote

Utlån til tippeligaklubb bør det være. Så får en se om en tar steget når han får tillit over tid. Hvis ikke så kan han selges til jul.
Back to top
O-Rex
Veteran

PostPosted: 08.08.2012 16:05    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner Wangberg, han er i en fase der han trenger å spille fotball. Han skjønner godt at han er nr 4 i køen og at det medfører lite førstelagsfotball for RBK. Jeg tror ikke han har stort nok potensial, men en utleieavtale til et lag der han får spille mye vil jo vise litt mer av hva som bor i han. Ut med han og hent et talent eller en Ranheim-spiller som er fornøyd med å få sjansen til å kjempe seg inn i laget og bruke litt tid på det.
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29  Next
Page 25 of 29

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb