View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 03.08.2012 23:09 Post subject: |
|
|
Som en liten bi-setning kan det også nevnes at Tor K. Karlsen for noen år tilbake sa at Rosenborg kan kreve mer for sine spillere enn andre TL-lag, rett og slett fordi de heter Rosenborg. Jeg vet ikke hvorvidt dette fortsatt er relativt, men utenlandske medier omtaler fortsatt Rosenborg som en "superklubb" rundt overganger, og renommeet klubben har virker å være sterkere utenlands enn her hjemme.
Jeg kan uansett ikke forså annet enn at Henriksen bør kunne lande en god del penger. Han er fast på Norges største klubb, noe han har vært en god stund allerede, har spilt en del landslagsfotball, og vært med i e-cup-kamper, og er ikke mer enn 20 år. Man kan selvsagt diskutere rått talent i "duellen" Nielsen/Henriksen, men sistnevnte har i langt større grad bevist over tid at han har noe å fare med. _________________ Influencer™
Last edited by Zorac on 04.08.2012 02:26; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 04.08.2012 00:33 Post subject: |
|
|
- Det er vel også nå brakka blir satt på prøve, klarer de ikke å få godt med penger fra denne overgangen, så vil det også slå tilbake. |
|
Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 04.08.2012 10:52 Post subject: |
|
|
Det var jeg ikke klar over, nei! Det er dog supert, og gir oss flere kort på hånden! Good 'news'.. _________________ Saklig |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 04.08.2012 13:34 Post subject: |
|
|
latterlig at vi plutselig skulle vurdere et bud på 8millioner opp mot det forige på 21.... ikke akkurat drops imellom de to ><
Vil tro at det kommer et bud på opp imot 15mill i totalramme, men bør vi selge for den summen?
Nå har vi jo sett hva Berisha gikk for til salzburg, og da mener jeg at et bud i samme størrelse som Brugge kom med burde være realistisk selv om det burde optimalt sett være snakk om Pund, ikke kroner  _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
beejay Senior
|
Posted: 04.08.2012 13:47 Post subject: |
|
|
Hadde han vært raskere, ville han vært i en annen klubb i dag. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 04.08.2012 14:05 Post subject: |
|
|
moomoo wrote: | Vil tro at det kommer et bud på opp imot 15mill i totalramme, men bør vi selge for den summen?
Nå har vi jo sett hva Berisha gikk for til salzburg, og da mener jeg at et bud i samme størrelse som Brugge kom med burde være realistisk |
Berisha gikk vel ikke for mye mer enn 10-11 millioner.. |
|
Back to top |
|
 |
Everest Junior

|
Posted: 04.08.2012 14:27 Post subject: |
|
|
Jeg hadde helst sett at han satte inn et tosifret antall mål hver sesong (han hadde vel 14 i nettet i 2010).
Da Tettey begynte å score mål, tok det ikke veldig lang tid før han ble solgt. |
|
Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 04.08.2012 14:28 Post subject: |
|
|
Vanskelig å spå hva markedet vil gi, med tanke på de ulike faktorene som spiller inn. Jeg synes pr. dags dato at Henriksen ligger et lite hestehode foran Berisha, men jeg mener Berisha har et mye større potensial. Men man vurderer kvalitet og potensial forskjellig, og jeg tror vi derfor skal være veldig fornøyd om vi får igjen 15-20 mill for gutten. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 04.08.2012 14:34 Post subject: |
|
|
Synes at alt annet enn 20+ mill er uakseptabelt og dermed ikke vurderbart! _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 04.08.2012 15:03 Post subject: |
|
|
Man kan godt mene det, men det ligger en kontrakt i bakhånd som blir mindre og mindre verdt.
Dette er siste vinduet vi kan få seriøse penger for Henriksen, selges han ikke nå så er vi nødt til å få forlengelse med minimum ett år. Da får man gjøre alt man kan, true med benk, tribune og en pappa uten jobb, her er det rett og slett for mye penger å tape!
jeje, vi skal selvsagt ikke true med en pappa uten jobb Men Henriksen er en av spillerne klubben har investert i, og nå skal avkastningen hentes. |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 04.08.2012 15:32 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | ...Dette er siste vinduet vi kan få seriøse penger for Henriksen, selges han ikke nå så er vi nødt til å få forlengelse med minimum ett år. Da får man gjøre alt man kan, true med benk, tribune og en pappa uten jobb, her er det rett og slett for mye penger å tape!
...Men Henriksen er en av spillerne klubben har investert i, og nå skal avkastningen hentes. |
Amen!
Vi kan ikke lengre godta å være en farmerklubb for spillere som skal til utlandet og ønsker en heftig sign on fee.
PS. Mener at pappa Henriksen har gjort nok for klubben og kan gjerne ta over Ranheim elns. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 04.08.2012 15:45 Post subject: |
|
|
Enig med dere over. Bare et spørsmål: Hva er en bra sum hvis han selges i dette vinduet? Jeg mener at summen skal være minst 20+ mill. Alt annet er så udiskutabelt at vi like godt kan beholde gutten ut kontraktstiden. For Henriksen er veldig verdifull for Rosenborg - ikke bare pga pengene. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
HOFFA Veteran
|
Posted: 04.08.2012 15:54 Post subject: |
|
|
Jeg er redd han blir solgt hvis det kommer inn et bud på 2mill. euro... .. _________________ D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 04.08.2012 16:01 Post subject: |
|
|
Attaboy wrote: | Bare et spørsmål: Hva er en bra sum hvis han selges i dette vinduet? |
En bra sum mener jeg er over 20 millioner,men alt over 15 mill burde man vel godta. SÃ¥fremt vi sikrer oss en skikkelig videresalgsprosent i tillegg.
Vi trenger pengene, og man kan få veldig mye i markedet vi fikser i for 15 millioner kroner. Det som høyst sannsynlig setter en stopper for de store pengene er de klare kravene unge Henriksen selv kommer med. Han skal garanteres fast plass på laget han skal til, han er veldig kresen på hvilke klubber han vil takke ja til, etc. Disse kravene fjerner jo en hel haug penegsterke klubber som helt sikkert ønsker han.
Når det er sagt så håper jeg jo at det kommer et par klubber på banen og det blir litt krig om han, da kan vi nok klare å krype over 20 mill. |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 04.08.2012 16:54 Post subject: |
|
|
I og med at Viking greier å dra 20 mil. for den spilleren, mener jeg Rbk er et mye mer kjent navn ute, og dermed skal vi betales deretter. Alt annet er bare tull. Om det ikke kommer inn bud på 35-40 mil. bør vi la være å selge og true Henrix til å forlenge. Settes på tribunen om han ikke resignerer.
husk vi greide å få 40 for Tetty, så det må som nevnt ikke selges for mindre. |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 04.08.2012 16:57 Post subject: |
|
|
Er det noen som vet hvor lenge Tettey hadde igjen av kontrakten sin da han ble solgt? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.08.2012 17:01 Post subject: |
|
|
Ut 2011. |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 04.08.2012 17:16 Post subject: |
|
|
Mener at det skal være press på styret, slik at man sitter igjen med mye penger fra spilleren. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 04.08.2012 18:34 Post subject: |
|
|
JannesBart wrote: |
PS. Mener at pappa Henriksen har gjort nok for klubben og kan gjerne ta over Ranheim elns. |
DET er han (heller) ikke kvalifisert for! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
möllenbergs Senior

|
Posted: 05.08.2012 12:33 Post subject: |
|
|
Celtic har visstnok bydd rundt 8 mill for Henriksen også. (I følge twitter, vel å merke).
Quote: | Alex O'Henley @OHenleyAlex
I'm told #Rosenberg have rejected an £800k bid from #Celtic for Markus Henriksen. #Anderlecht and #Hamburg also interested in midfielder. |
Artig at Hamburg, Anderlecht og Celtic sammen med tyrkerne skal ut i budkrig, da! _________________ It's hope in a hanging snore |
|
Back to top |
|
 |
RoarStrand6 Junior
|
Posted: 05.08.2012 12:52 Post subject: |
|
|
Ikke glem AZ Alkmaar som nylig har solgt Rasmus Elm. De stiller også med speider på kampen i dag, og har fått opp mot 60 millioner på bok etter salget.
Denne budkrigen kan fort bli spennende!  |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 05.08.2012 13:28 Post subject: |
|
|
Det er bare og spytte ut. Rosenborg er en merkevareklubb ute i europa enda, så bare betal overpris. Det er det de driver med ute i europa! |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 05.08.2012 13:33 Post subject: |
|
|
möllenbergs wrote: | Celtic har visstnok bydd rundt 8 mill for Henriksen også. (I følge twitter, vel å merke). |
Ikke overrasket over at det var Celtic, nei. Den toskeklubben prøvde jo også å by 2(?) millioner kroner for Huseklepp da han var på sin peak her hjemme og på landslaget. De tror tydeligvis at spillere kan hentes for bunnslam av lommerusk i Norge.
Fortell dem at prisen er 60 millioner, sånn at de enten peller seg vekk eller blir litt mer seriøse. 8 millioner er en vits! |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 05.08.2012 13:33 Post subject: |
|
|
Attaboy wrote: | Synes at alt annet enn 20+ mill er uakseptabelt og dermed ikke vurderbart! |
Enig.
Føler at vi "bestandig" betaler overpris på spillerne våre når vi henter de inn, men sjeldent at jeg synes vi får en kanonpris når vi selger de (dog synes jeg Larsen prisen var bra). Når andre klubber skal skvise oss for penger må vi klare det samme mot dem. Hvis det "kun" er 20.mill vi får bør det være cash up front, ikke over 24.mnd. |
|
Back to top |
|
 |
HOFFA Veteran
|
Posted: 05.08.2012 13:42 Post subject: |
|
|
JannesBart wrote: | Føler at vi "bestandig" betaler overpris på spillerne våre når vi henter de inn, men sjeldent at jeg synes vi får en kanonpris når vi selger de (dog synes jeg Larsen prisen var bra). |
Jeg mener vi fikk en grei pris for Bakenga..  _________________ D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl |
|
Back to top |
|
 |
|