View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Harceïde Veteran
|
Posted: 03.08.2012 14:35 Post subject: |
|
|
Tarik er jo milevis foran Søderlund og Børven hva gjelder.... alt. Tarik eller ingenting for min del. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 03.08.2012 14:38 Post subject: |
|
|
Vi har i praksis ingen spisser. En spiss er for lite.
Vi trenger to.
Pluss Ørjan Berg på tunge stereoider. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 03.08.2012 14:41 Post subject: |
|
|
Jeg har vel skrevet det før, og det er under forutsetning om at vi er intertessert i de media "avslører":
Jeg kjenner jeg blir skuffet over at Reginiussen, Tarik, Vilsvik, Madsen etc er spillerne vi er ute etter. Ikke det at de ikke er habile spillere, men vi har en heltidsansatt speider pluss en sportslig leder som drar verden rundt hele året, og allikevel så ender det opp med TL-spillere vi jakter når vinduet åpner...
Skal vi tro på at det ikke finnes bedre kvalitet til lavere pris der ute? Er vi så redd for det som er utenfor tl? |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 03.08.2012 14:46 Post subject: |
|
|
Begrenset hvor mange utlendiger vi kan ha i troppen da, maks 9. Idag består troppen av 8 med utenlandsk pass. |
|
Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 03.08.2012 14:48 Post subject: |
|
|
Litt det jeg mener med signeringen av Riginiussen også - ikke helt det jeg håpet på.. Skjønner at det ikke blir veldig nyansert, men som 1972 er inne på bør det finnes mye bra alternativt der ute.. Det blir så kjedelig også - resirkulering av ok TL-spillere.. Tarik stiller jeg meg derimot helt motsatt til - han vil være en veldig god signering fordi han er veldig god!
Når alt det er sagt blir jeg veldig overrasket om JJ i den mer eksotiske handelen med Alas har funnet sin nye Alanzinho.. Tror ikke han er verd mye mer en penga de har investert, for å si det sånn - dessverre! _________________ Saklig |
|
Back to top |
|
 |
Mowinckel Junior
|
Posted: 03.08.2012 15:06 Post subject: |
|
|
Regelen sier vel ikke nødvendigvis noe om norsk pass, men at spilleren har trent 3 sesonger eller mer i klubben eller Norge før fylte 21 år. Så kan man jo diskutere om klubben kanskje skal legge seg delvis på en linje der man i tillegg til å få opp trønderske talenter er litt på alerten når det gjelder talenter i utlandet også i alderen 16-18 år. Må være mulig å hente noe ungt gull fra Afrika eller Sør-Amerika som ikke er i storklubbenes søkelys (slik som vi forøvrig har gjort med denne Amerikanske spilleren som var på prøvespill for juniorlaget for litt siden). Mer av dette! |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 03.08.2012 15:11 Post subject: |
|
|
En dårlig ide med tanke på vår ekstremt elendige integrering av fremmedkulturelle VOKSNE spillere. Hvordan i all verden skal vi da klare å integrere unge pjokker på 16-18 år... ? |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 03.08.2012 15:21 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Jeg har vel skrevet det før, og det er under forutsetning om at vi er intertessert i de media "avslører":
Jeg kjenner jeg blir skuffet over at Reginiussen, Tarik, Vilsvik, Madsen etc er spillerne vi er ute etter. Ikke det at de ikke er habile spillere, men vi har en heltidsansatt speider pluss en sportslig leder som drar verden rundt hele året, og allikevel så ender det opp med TL-spillere vi jakter når vinduet åpner...
Skal vi tro på at det ikke finnes bedre kvalitet til lavere pris der ute? Er vi så redd for det som er utenfor tl? |
Nettopp.  _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Robin Rutinert
|
Posted: 03.08.2012 15:27 Post subject: |
|
|
Tarik er en fantastisk spiller, ingen tvil om det. Men han scorer jo lite mål. Bortsett fra i fjor, så har han vel aldri vært oppe i tosifret engang? På mange andre områder er han jo veldig bra.
Søderlund er en helt ok spiller (midten av tyveårene) og scorer mål.
Børven er også en ok spiller, yngre enn de to nevnte og et større talent enn Søderlund etter min mening, han scorer jo dessuten mål i motsetning til f.eks Tarik og har alltid gjort det, spesielt når han får spille hele kamper og spiss og ikke indreløper.
Vill helst hatt både Tarik og Børven inn, de kan fint spille samtidig. Søderlund synes jeg bare er en spiss helt på det jevne i forhold til å score mål, god spiller, men synes ikke han utmerker seg nevneverdig. Tarik kan bli dyr, Børven blir rimelig, men vil gjerne ha begge to til klubben.
Vil også tro at Haugesund vil kreve mer for Søderlund enn Odd for Børven - uten at jeg kan si dette helt sikkert så virker ikke Haugesund desperate etter å selge, samt at forsvinner Djurdic, så øker prisen på Søderlund dramatisk antar jeg...
Det er også spissplassen som er mest kritisk. I forhold til at det vel scorer altfor lite mål av de som allerede er på plass. Må si jeg faktisk savner Brattbakk noen ganger, men det er denne typen spiller man må prøve å gjenskape. Da tror jeg at både Børven og Søderlund er bedre enn Tarik. |
|
Back to top |
|
 |
Robin Rutinert
|
Posted: 03.08.2012 15:32 Post subject: |
|
|
Mowinckel wrote: | Regelen sier vel ikke nødvendigvis noe om norsk pass, men at spilleren har trent 3 sesonger eller mer i klubben eller Norge før fylte 21 år. Så kan man jo diskutere om klubben kanskje skal legge seg delvis på en linje der man i tillegg til å få opp trønderske talenter er litt på alerten når det gjelder talenter i utlandet også i alderen 16-18 år. Må være mulig å hente noe ungt gull fra Afrika eller Sør-Amerika som ikke er i storklubbenes søkelys (slik som vi forøvrig har gjort med denne Amerikanske spilleren som var på prøvespill for juniorlaget for litt siden). Mer av dette! |
Det er en veldig god ide faktisk og noe som jo storklubber ellers i Europa gjør. Men det er muligens noen flere krav i Norge? F.eks at de må også skaffes kost og losji, samt skoleplass mm? Men jo, iom at spillere ikke må være norske, bare at de er trent opp i klubben, så spiller det jo ingen rolle hva slags nasjonalitet de har.
Frankiefourfingers wrote: | En dårlig ide med tanke på vår ekstremt elendige integrering av fremmedkulturelle VOKSNE spillere. Hvordan i all verden skal vi da klare å integrere unge pjokker på 16-18 år... ? |
Det kan du si. Men ved å hente f.eks 2-3 unge spillere fra samme land så gjør det i alle fall tilpasningen litt enklere for dem. Som Lyn gjorde i sin tid med John Obi Mikel.
Spillerne får mulighet til å komme til Norge, få utdanning og spille fotball. Tror det er ganske mange unge spillere fra fattigere deler av verden som gladelig hadde hoppet på denne muligheten. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 03.08.2012 15:40 Post subject: |
|
|
Tyrkiske Kasimpasa jakter Alexander Tettey... jeg vil ha Tettey hjem! Den perfekte overgangen.
Last edited by Harceïde on 03.08.2012 18:19; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 03.08.2012 15:52 Post subject: |
|
|
Eksil wrote: | 1972 Miami Dolphins wrote: | Jeg har vel skrevet det før, og det er under forutsetning om at vi er intertessert i de media "avslører":
Nettopp.  |
Hvilke norske spillere vil dere at vi skal vise interesse for da? Som dere sikkert er klar over er Rosenborg et norsk lag som ikke kan ha elleve utlendinger... De reiser verden rundt for å finne Dockal, Stadsgaard, Larsen, Morales, Chibuike, Issah, Ankersen osv... |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 03.08.2012 15:58 Post subject: |
|
|
Enig. Vi har bare en kvote med utlendinger, og den er vel i ferd med å bli brukt opp vel. At vi må kjøpe nordmenn, i tillegg til de vi aler opp selv, er en realitet det ikke går an å komme bort fra. I så måte er Reginiussen et godt kjøp! Elyonussi ville vært helt utrolig, og bevist at vi fortsatt er attraktive for norske spillere... personlig tviler jeg sterkt på det... |
|
Back to top |
|
 |
TBK Senior
|
Posted: 03.08.2012 17:02 Post subject: |
|
|
Hadde vi da ikke signert Ôrlund på ny kontrakt men heller skaffet oss Andre Hansen fra Odd så hadde vi kunnet fått en ekstra utlendingsplass i troppen vår...  |
|
Back to top |
|
 |
Løkkagutt Proff
|
Posted: 03.08.2012 18:15 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Jeg har vel skrevet det før, og det er under forutsetning om at vi er intertessert i de media "avslører":
La meg først understreke at jeg er veldig enig i at det garantert finnes bedre og billigere spillere ute i verden enn det som finnes i TL, og at jeg forventer at speideren vår klarer å kartlegge og snuse opp disse når han reiser verden rundt.
Når det er sagt, så må vi også ha norske spillere, både pga regler og pga kontinuitet. Nå har vi kun en ledig plass igjen på kvota og da mener jeg at man bør tenke seg godt om ifht bruken av denne plassen, ifht spillertype, behov og hvilke norske og utenlandske alternativer som finnes.
Det som laget/stallen skriker etter i dag er en spiss med fart, gjennombruddskraft, teknikk og målteft. En slik spiller som er tilgjengelig og kunne vært interessert i å gå til oss, finnes nærmest ikke i TL. Tarik kan være en mulighet, men jeg ville heller hatt en som har enda større spisskompetanse i gjennombruddskraft og målteft. Noe a la Bakenga hadde vært perfekt. I tillegg trenger vi en kreativ midtbanespiller dersom Henriksen forsvinner. Det er det også få av som ikke går på kvota. Med det til grunn syns jeg det er riktig at vi ser etter en midtstopper som ikke går på kvota, som f.eks. Madsen, Reginiussen og Karadas. De har de kvalitetene vi trenger i midtforsvaret og er bedre enn de vi har i dag og gjør at vi har en plass ledig på kvota til en spiss eller en kreativ midtbanespiller.
Jeg tror noe av grunnen til at man evt også sjekker ut spillere som Tarik, Børven, Hauger er at man vet at man kun har en ledig plass pr dags dato. Så lenge man ikke vet hva som skjer med Prica og Henriksen i dette vinduet, så kan det være at man velger å ha litt is i magen ifht å hente inn en ny spiller, spesielt en som går på kvota. Henter man f.eks. Ofoedu nå, Prica ikke blir solgt og man mister Henriksen i slutten av vinduet, så begrenser mulighetene seg betraktelig ifht erstatter for Henriksen. Et annet scenario er at Henriksen blir solgt, Prica blir og at vi henter inn en utenlandsk kreativ midtbanespiller som erstatter. Vi har allikevel behov for en spiss til og da er det nærmest bare Tarik man kan hente. Evt Børven, hvis man kun trenger en målscorer.
Drømmescenarioet mitt (forhåpentligvis også for Hoftun) er at Prica blir solgt tidlig i dette vinduet. Da tror jeg man henter inn Ofoedu eller en lignende type fra utlandet ganske raskt etterpå for da har man fortsatt friheten til å ha "hele verden" til å finne en erstatter for Henriksen hvis han drar. Jeg håper og tror at det også kan erstattes raskt med en spiller fra utlandet, da jeg forventer at ST har slike typer klare på blokka. |
|
Back to top |
|
 |
Johnny Rainbow Rutinert

|
Posted: 03.08.2012 18:23 Post subject: |
|
|
Tidligere rygter om Pape Pate Diouf mulige overgang til os, kan vi nu heldigvis lægge død (det kunne vi vel allerede da vi så, at det var Reginiussen vi jagtede i DK)
http://www.bold.dk/nyt/FC...-Abu-Dhabi |
|
Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 03.08.2012 20:13 Post subject: |
|
|
av hva jeg har sett av Hr. Chad Barrett(?) for VIF mot Haugesund, så er jammen meg happy for at han ikke havnet her! kramper etter 50min er jo lovende...  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 03.08.2012 21:19 Post subject: |
|
|
Det hadde vært morsomt å kjøpt Mathias Ranegie(10 mål på 16 kamper i serien) fra Malmø som var spisspartner med Chibuike i Häcken. Minuset er at han er født i 1984 og begynner å bli gammel. De var veldig godt samspilt og var veldig giftig sammen med Chibuike som tilretteleggeren. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 03.08.2012 21:35 Post subject: |
|
|
Han var vel fem millioner dyrere enn Chibbe da han ble solgt rett etter vi gjorde vår handel i Häcken.
Nei takk til et nytt monster av et oppspillspunkt. |
|
Back to top |
|
 |
frehan Proff

|
Posted: 03.08.2012 21:36 Post subject: |
|
|
En spiller født i 1984 vil jeg påstå at er i sin beste alder. Alle lag har godt av å ha noen i den alderen og. Vi har en del unggutter, så det er bare sunt for dem å ha noen eldre rundt seg. I den alderen så er nok ikke trangen for å dra videre like stor heller, noe som er et stort pluss. _________________ - Yeah, 100 per cent. His balls are fantastic.
John Terry snakker om David Beckham. |
|
Back to top |
|
 |
Slaves Junior
|
Posted: 04.08.2012 10:09 Post subject: |
|
|
Leste på FFK supporter forumet at avtalen mellom FFK og Herenveen er slik at FFK må selge hvis prisen er over en avtalt sum, og at Herenveen skal ha 75% av overgangssummen. Ryktene sier at summen er 8 mill, så regner ikke med at Tarik kommer til RBK.Hvis Prica drar, kunne jo Janne bevise at han er god i japansk og hentet denne spilleren(samme prisleie som Tarik):http://www.transfermarkt.co.uk/en/kensuke-nagai/profil/spieler_103305.html
Sikkert fått solgt noen trøyer i Japan også. |
|
Back to top |
|
 |
Sjt. Wiseth Veteran

|
Posted: 04.08.2012 11:24 Post subject: |
|
|
Haha, tror vi bør fokusere på å klare å fylle stadion her hjemme før vi skal satse på det japanske markedet:P _________________ Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups |
|
Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 04.08.2012 11:25 Post subject: |
|
|
Med mindre vi kan bruke det japanske konseptet som en form for Pr-stunt til å gjøre folk mer nysgjerrige på hva dette er. Litt sjansespill riktignok dette da... _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 04.08.2012 12:26 Post subject: |
|
|
Sier jatakk til en japansk spiller, ganske høyt nivå på de spilerne. Kobayashi som var utlånt til Stabæk var god, mener jeg å huske. Bedre enn de andre Alanzinho-erstatterne de prøvde å få til Stabæk. Språk og kultur er vel dog et enormt problem når man henter noen fra andre siden av jorden(ca). _________________ @Ivaraal |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 04.08.2012 13:31 Post subject: |
|
|
Japser kan vel engelsk ganske greit, gjør de ikke? Innbiller meg iallefall det. |
|
Back to top |
|
 |
|