| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
jadda Veteran
|
Posted: 24.02.2006 00:22 Post subject: |
|
|
| ekte RBKfan wrote: | | Hva med Kone,han er en veldig spennende spiller.Et av Problemene til Rosenborg er at de har for mange spisser.Hva med Storflor?Jamtfall synes jeg ogs skal få sjansen snart.Og hvis FJ skjerper seg kan han bli en av Tippeligaens beste spisser som han var for noen år siden. |
Jadda, jadda, jadda... Ikke glem Kjell Roar Kaasa, Robert Buateng og Alex Ødegaard heller...
Storflor er for gammel til å bare være "et talent". Hvor er ballfølelsen (og fotballhjernen, dvs evnen å lese spillet)
Kone fatter jeg rett og slett ikke hvorfor vi kjøpte, men det var antakelig fordi Iversen vurderte Everton og vi var redd for å ha for få spisser i stallen. Han virker helt meningsløs på banen. Håper selvfølgelig at det kommer seg.
Jamtfall kan sikkert bli god, men vi behøver ikke å ta helt av selv om vi har fått opp en, kanskje to juniorer i løpet av et par sesonger. Gi gutten noen sjangser, så får vi se. Han er fortsatt en potensiell Storflor i mine øyne; god, men ikke god nok
Flode Johnsen... vel, der er vel det meste sagt før, så jeg dropper den diskusjonen.
Nåvel, jeg er kanskje bare litt gretten etter en bedriten kamp, influensa og et fullstendig meningsløst OL... |
|
| Back to top |
|
 |
Toom Senior
|
Posted: 24.02.2006 01:02 Post subject: |
|
|
Jeg har ikke influensa og er i fin form, alikevel er jeg enig det meste av det du skriver. Forsåvidt det Brady skriver også.
Etter dagens kamp ser jeg så utrolig mye som må rettes på før man i det hele tatt kan begynne å snuse på gull i år. Personlig tror jeg det er helt urealistisk med gull, sånn som laget fremtrer, både på banen og utenfor.
Det er bare tull at man plutselig skal bli så mye bedre ved sesong start, tross alt bare knappe 2 måneder til.
Enten får man senke ambisjonene, eller så får man begynne å sette ord ut i handling.
Når kalenderen viser august, går jeg utifra at vår kjære Per-Messias vil jage etter en Royalleague plass, og spy ut masse fraser om hvor godt RBK spiller i hver kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 24.02.2006 09:36 Post subject: |
|
|
Enig med deg i at RBK ikke er blitt mye bedre under Høgmo. Annet enn litt mere strukturert forsvarsspill. Men der også sprekker vi stort når vi er nødt til å satse framover.
MEN... 3 andre "internasjonale" resultat i går:
IFK-LSK 0-0
Lyn-Midtjylland 1-3
DIF-VIF 2-1
I tillegg har vi de glimrende resultatene fra landslagsturneen i januar.
Norsk fotball ligger nede på 80-tallsnivå igjen. Det laget som klarer å reise seg og komme i gang kan bli lokomotivet nå. Høgmo står der Eggen stod i 88. Han kan lykkes og skape en langvarig suksess. Men det kan forsåvidt også Røsler... Jeg frykter at han er hakket foran akkurat nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 24.02.2006 09:45 Post subject: |
|
|
| jadda wrote: |
Kone fatter jeg rett og slett ikke hvorfor vi kjøpte, men det var antakelig fordi Iversen vurderte Everton og vi var redd for å ha for få spisser i stallen. Han virker helt meningsløs på banen. Håper selvfølgelig at det kommer seg.
|
Her er ikke jeg med ihvertfall. Fyren beveger seg tidvis glimrende over hele den offensive halvdelen av banen. Mens Frode Johnsen stort sett sto på hælene hele kampen, lå Kone og jaga hele den tida han fikk og kom til to gode muligheter. Han trenger dog å sikte litt bedre, men det er glimrende for RBK at vi nå faktisk har en spiller som ikke er redd for å skyte.
Bevegelsene hans er kanskje ikke fullstendig i henhold til RBK-stilen...men denne eksisterer ikke lenger uansett...
Han imponerer meg mer enn Daniel gjør, for Kone gjør mer ut av sitt mer begrensede potensiale enn Daniel som stort sett er opptatt av å stoppe opp og stå slik og snurre enn å drible i fart og gå for gjennombrudd. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 24.02.2006 09:57 Post subject: |
|
|
| Jeg synes Brady hadde et meget godt innlegg på forrige side. Er enig i det meste han skriver, men jeg er litt mindre kritisk til Høgmo. Er fullstendig enig i at fremgangen er liten/ikke-eksiterende, men noe av årsaken er at dette laget ikke er godt nok. Vi kunne hadde Mourinho som trener siden i høst og likevel blitt slått ut nå. Vi kom midt på tabellen sist sesong, det må man ta inn over seg. Det vil ta tid å gjenreise dette laget og trenerteamet må få litt lengre tid. Vi har skifta nok trenere etter kort tid de siste åra. |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 24.02.2006 10:00 Post subject: |
|
|
| RBK må nok bruke 1-2 år på å skape et nytt storlag, Høgmo er nok avhengig av å hente et par klassespillere for å klare det men man må nok gi de litt tid! |
|
| Back to top |
|
 |
Roar1961 Senior
|
Posted: 24.02.2006 10:33 Post subject: |
|
|
Enig med Recon og andre her. Jeg har ikke problemer med å se potensialet i flere av spillerne. Likevel kan jeg ikke se at Storflor har så mye mer å by på. Bråten er så uforutsigelig også for medspillerne og han ødelegger av og til bevegelsene til laget når han stopper opp. FJ er ikke nødvendig å kommentere. Det er kantene som skal lage sjansene, og spissene skal storme inn i "boksen", veldig forutsigbart spør du meg.
Også jeg savner spisser med bevegelighet og evne til å avslutte innenfor 16m. Helstad har til dels dette. Er ikke sikker på Kone, men jeg håper han har det.
Spillerne må løpe mer, mye mer. Også etter de ballene som virker håpløse (hint Storflor. I fjor f.eks. hjemme mot LSK så vi flere ganger spillerne ga opp baller som LSK hentet inn. Røsler har dette med seg fra england, man gir aldri opp en ball - det er alltid håp så lenge den er på banen. Dette vil jeg se hos oss også. Det skal ikke spares krefter i en kamp, det skal jobbes med egen bevegelse også etter man har slått en pasning. Zenit var god her. Skal vi ta seriegull i år må tempo økes betraktelig. |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 24.02.2006 11:06 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Det vi så i dag var vel en reprise på laget under Perry i fjor. |
Nøyaktig det samme tenkte jeg i går. Har i løpet av vinterpausen fått det for meg at vi har landets klart beste stall, med en meget god trener og det beste støtteapparatet osv. I så måte var gårsdagens forestilling et brutalt møte med realitetene. Dette var planløs fotball av verste sort.
Jeg har vært av de som har hatt stor tro på Per Messias så langt. Synes imidlertid det er mye prat om hvor lenge UEFA cupen varer, at vi skal spille Champions League til neste år, og hvor mange positive opplevelser som ligger i å tape kamper. Jeg tror visjoner er svært viktig for en trener, men vil gjerne se tegn til at de faktisk underbygges med prestasjoner.
Når det gjelder Jan Gunnar Solli kaster jeg meg (noe forsinket) med på hylekoret. Med "skuddet" innenfor 16-meteren i første omgang befestet han sin posisjon som norges minst målfarlige midtbanespiller. Har ikke mye annet å bidra med heller.
Mulig jeg også er preget av ræva-OL og UEFA-cup exit. Vurderte faktisk å slutte å se sport med norske deltagere generelt i går.
Jaja. Stikk og tren nå. Kom tilbake til seriestart med komplett mannskap og en plan! _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 24.02.2006 11:15 Post subject: |
|
|
Forksjellen på zenit og rbk er veldig enkel. Zenit har spisser som holder europeisk toppnivå, rbk har spisser som holder tippeligastandard til nød... Kanskje helstad i form er god nok.... men det er ikke nok. russerene hadde to stk, varshavin og kerzakov..... hadde rbk hatt disse to så hadde de vært videre i CL.
Vi må tenke på det at Høgmo har mye å bygge opp etter at to ukompotente trenere har ødelagt mye av rbk dessverre. Hadde vi vært i sessong nå så er jeg sikker at vi hadde tatt zenit...
når du kjøper kone til under 10mill, så kan man ikke få ronaldinho, d må man forstå, så jeg fatter ikke de enorme forventningene til han....
d eneste vi mangler er en klassespiss... Da kunne laget ha vunnet uefa-cupen og kommet langt i cl, men det har vi ikke hadd siden rushfeldt sine dager..... |
|
| Back to top |
|
 |
kms Senior
|
Posted: 24.02.2006 11:35 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | d eneste vi mangler er en klassespiss... Da kunne laget ha vunnet uefa-cupen og kommet langt i cl, men det har vi ikke hadd siden rushfeldt sine dager..... |
Jeg ser dette, og er i grunnen enig (vi har manglet målfarlige spillere i flere år nå), men samtidig er det en tankegang som bekymrer meg. Rosenborg har aldri satt sin lit til enkeltspillere og enkeltprestasjoner, men til et lagsystem som veide opp for mangel på slike ferdigheter. Det er klart at med John Carew på topp var vi enda bedre enn vi var uten, men likevel er det noe med hele angrepssystemet som mangler. Vi kommer knapt nok i posisjon til å kunne benytte oss av en klassespiss.
Det blir derfor feigt av Høgmo å skylde på spissene som forskjell på lagene. Høgmos jobb er å drille inn angrepsspillet så godt at laget selv fremstår som en eneste stor klassespiss.
Men for all del, med en friskmeldt Helstad og _muligens_ Iversen kan det være at det letter seg. |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 24.02.2006 11:37 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | Vi må tenke på det at Høgmo har mye å bygge opp etter at to ukompotente trenere har ødelagt mye av rbk dessverre. Hadde vi vært i sessong nå så er jeg sikker at vi hadde tatt zenit...
|
Ukompetent og ukompetent...
Problemet til Ola var vel heller autoriteten. Foreslår at vi holder oss langt unna å kalle den mannen ukompetent... |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 24.02.2006 11:47 Post subject: |
|
|
Spesielt siden det heter inkompetent  |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 24.02.2006 11:58 Post subject: |
|
|
| kms wrote: | Det blir derfor feigt av Høgmo å skylde på spissene som forskjell på lagene. Høgmos jobb er å drille inn angrepsspillet så godt at laget selv fremstår som en eneste stor klassespiss.
|
Samtidig endrer fotballen seg også, og det blir stadig mer nødvendig for lag å ha noen få som skiller seg ut fra det jevne lagmaskineriet. Ekstreme kvaliteter blir mer og mer nødvendige, og nå, i motsetning til 90-tallet da Owen kom stort, er det ikke lenger nok med kun enorm hurtighet.
Fortsetter vi med tankegangen om at vi trenger ikke klassespillere, men dyrker kun likhet og laget ender vi som AKP-ml.... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 24.02.2006 12:04 Post subject: |
|
|
Hadde vi hatt Essediri på kant igår så hadde nok kampen sett litt anderledes ut. Essediri har vært det mest positive elementet i rbks angrepsspill etter jul og når vi mangler en til å legge gode innlegg mot FJ så mister FJ mye av sine kvaliteter.
Ørjan var positiv med tanke på hvor lenge han har vært ute og det skal bli spennende å se han i tospann med per.
For tidlig å dømme årets utgave enda. Men savner goalgettere hvis ikke Helstad begynner for alvor å finne nettmaskene. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Ekte RBKfan Senior

|
Posted: 24.02.2006 12:32 Post subject: |
|
|
| Mikkmakk wrote: | | Hadde vi hatt Essediri på kant igår så hadde nok kampen sett litt anderledes ut. Essediri har vært det mest positive elementet i rbks angrepsspill etter jul og når vi mangler en til å legge gode innlegg mot FJ så mister FJ mye av sine kvaliteter. |
Det er sant det.
Frode's store styrke er hode.
Hvis han vil kan han være en av Tippeligaens beste hodespillere.
Derfor trenger vi en som Essediri på kanten.
Kone vil jeg se mye mer til.Han er en utrolig spennende spiller og i går så vi litt av det han kan få til.
Skulle bare ønska han fikk starte fra start istedenfor FJ igår. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 24.02.2006 12:53 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Hvis han vil kan han være en av Tippeligaens beste hodespillere. |
Tror ikke det er viljen det står på akkurat. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 24.02.2006 14:10 Post subject: |
|
|
| Mikkmakk wrote: |
For tidlig å dømme årets utgave enda. Men savner goalgettere hvis ikke Helstad begynner for alvor å finne nettmaskene. |
Når er passende tid Mikkmakk? Når årets "utgave" følger opp de seneste 2-3 år ser jeg ingen grunn til å vente. Da er det samme plata på repeat. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 24.02.2006 19:02 Post subject: |
|
|
| kms wrote: | Jeg ser dette, og er i grunnen enig (vi har manglet målfarlige spillere i flere år nå), men samtidig er det en tankegang som bekymrer meg. Rosenborg har aldri satt sin lit til enkeltspillere og enkeltprestasjoner, men til et lagsystem som veide opp for mangel på slike ferdigheter. Det er klart at med John Carew på topp var vi enda bedre enn vi var uten, men likevel er det noe med hele angrepssystemet som mangler. Vi kommer knapt nok i posisjon til å kunne benytte oss av en klassespiss.
Det blir derfor feigt av Høgmo å skylde på spissene som forskjell på lagene. Høgmos jobb er å drille inn angrepsspillet så godt at laget selv fremstår som en eneste stor klassespiss. |
Når man ikke klarer å dempe ballen, ikke score på straffespark, ikke klarer å springe forbi en spiller, har like stor fart som bestemora mi og ikke score mål i d hele tatt, da får man ikke til klassespill. Forutsetningen er at man har spillere som er gode på noe, men når vi har spisser som er så å si dårlig på d meste så blir det ikke noe klassespill uansett.... for å få til klassespill må du ha spillere som kan slå fra seg en ball presist og en som kan dunke den i mål, noe rbk ikke har per dags dato!! Rushfeldt derimot kunne dempe en ball, dra av en spiller å sende den i mål, han kunne holde sterke spillere bort fra seg og åpne rom.... pluss at han hadde enorm hodestyrke... |
|
| Back to top |
|
 |
Forever RBK Proff
|
Posted: 24.02.2006 19:17 Post subject: |
|
|
Vi har klassespisser som klarer det i rbk, men de var ikke med mot Zenit...
Helstad,Iversen er to spillere som holder veldig høyt nivå, som kommer til å skape store problemer for lag vi møter i år... |
|
| Back to top |
|
 |
davus Rutinert

|
Posted: 26.02.2006 00:35 Post subject: |
|
|
HVORfor har vi så mange spisser.. blir snart lei av allesammen...
HVORfor kan ikke FJ bli satt på benken, bare for å prøve det og se åssen det går?
HVORfor skal vi starte med Ørjan inne, når vi har en Tettey i form?
HVORfor kan ikke alle i RBK være som Roar mentalt?
HVORfor er det mulig at jeg skal stille de spørgsmålene? _________________ Forza Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
|