| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.07.2012 17:47 Post subject: |
|
|
| Må si at jeg faktisk liker den lagoppstillingen da for en gang skyld har Jönsson maktet å sette spillerne i posisjoner som de bør ha gode forutsetning for å lykkes i. Forsiktig optimist. |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 28.07.2012 18:46 Post subject: |
|
|
Har betydelig bedre magefølelse nå enn for bare et par dager siden...
Overtidsseieren i Almaty har vel gitt hele laget en real boost. TIL var dårlige på torsdag, og måtte ut i ekstraomganger. Uten Kara og Ciss. Positiv til lagoppstillinga, begynner å få trua på at vi faktisk kan ta tre poeng!
7,25 for målscorerspill på Henriksen på Unibet prøves (+ 19.00 for første/siste målscorer). |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 28.07.2012 20:06 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | Ble et smule defensivt valg:
Daniel Örlund
Peter Ankersen - Stefan Strandberg - Per Rønning - Mikael Dorsin
Borek Dockal - Jonas Svensson - Ole Selnæs - Daniel Fredheim Holm
Markus Henriksen
Rade Prica
Les mer: Selnæs skyver fram Henriksen
Strandberg satt i likhet med meg på Widerøe-fly til Tromsø i stad, og Wangberg var med på treninga. Nekter dog å tro at RBK sender Strandberg til Tromsø i forveien om han ikke skal starte. |
Liker den oppstillingen meget godt:
Men håper på at spillerne går inn for at de spiller i en 4-2-3-1-formasjon:
Õrlund
Ankersen Strandberg Rønning Dorsin
Selnæs Svensson
Dockal Henriksen Fredheim Holm
Prica
 |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 28.07.2012 20:39 Post subject: |
|
|
Men hvorfor i alle dager starter Prica?
Han har vel vist over en ganske lang periode at han verken har motivasjonen eller kampformen inne. Mål scorer han ikke heller. Det eneste han bidrar med er å fylle opp surpompkvota. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 28.07.2012 21:36 Post subject: |
|
|
Nei, Chibbe er jo skada, og DFH spiller på kant.
Da er det Ivers eller Prica. Pest eller Kolera.... |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 28.07.2012 22:08 Post subject: |
|
|
| Skjønner ikke annet enn at Chibbe må være døden nær, når Prica starter... Når han først starter kan man selvsagt prøve KLMs "nå, til noe helt annet" bak han på banen, i håp om at overraskelsesmomentet tar Tromsø på senga... |
|
| Back to top |
|
 |
Løkkagutt Proff
|
Posted: 29.07.2012 00:31 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | Ble et smule defensivt valg:
Daniel Örlund
Peter Ankersen - Stefan Strandberg - Per Rønning - Mikael Dorsin
Borek Dockal - Jonas Svensson - Ole Selnæs - Daniel Fredheim Holm
Markus Henriksen
Rade Prica
|
Jeg er ikke helt enig i at det er en defensiv lagoppstilling. Virker som at tanken er å flytte fram kantene i en mer 4-2-3-1-formasjon. Å ha Henriksen i mellomrommet er ikke nødvendigvis noe dårligere enn Iversen eller DFH med tanke på at Chibiuke er ute. Hverken DFH eller Iversen har vist god målform i år og Iversen er ikke i form etter skade.
I en sånn formasjon kan det også være smart med Svensson sammen med Selnæs sentralt da han har mange av egenskapene Selnæs mangler. Tenker da på løpsstyrke, frekvens og ballvinneregenskaper. Når Svensson gjør den jobben, frigjøres Selnæs mer til å være ballfordeler, som han er best på. I tillegg kan han gå høyere fordi Svensson har farta og løpsstyrke til å drepe eventuelle kontringer i mot. |
|
| Back to top |
|
 |
Rosenborg1917 Junior
|
Posted: 29.07.2012 01:11 Post subject: |
|
|
| Pila peker oppover og det er harmoni i troppen etter overtidsscoringa til Dockal. Tromsø er svekka uten kara og ciss, og er langt ifra like gode som de har vært de siste åra. Har en god følelse på at Prica og tippeligaens beste spiller Dockal fikser det i andre omgang. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 29.07.2012 03:12 Post subject: |
|
|
| Hvis den lagoppstillinga der ender opp i en variant av 3 midtbanespillere sentralt så er det veldig positivt. Henriksen som en av to spisser derimot, det har jeg vondt for å se for meg. |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 29.07.2012 10:22 Post subject: |
|
|
Laget ser spennende ut, og etter min mening det beste som har kommet fra JJ så langt. Smaker egentlig litt Eggen av dette, sitter han i kulissene og trekker i trådene:)
Problemet er at det enda en gang er helt nye konstellasjoner i parene Svensson/Selnes og Henriksen/Prica, men siden samhandling har vært totalt fraværende hittil er det absolutt verd å prøve. Jeg velger å være optimistisk foran denne kampen. _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 29.07.2012 10:47 Post subject: |
|
|
Prica starter fordi han valgte å hvile i kampen mot Servette. Et så idiotisk rødt kort bør føre til lønnstrekk siden han gjør seg indisponibel. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 29.07.2012 11:45 Post subject: |
|
|
| hello wrote: | | Hvis den lagoppstillinga der ender opp i en variant av 3 midtbanespillere sentralt så er det veldig positivt. Henriksen som en av to spisser derimot, det har jeg vondt for å se for meg. |
Frykter alternativ nr.2, virker som Janne tviholder på denne 4-4-2.
Men er det ikke slik at alle laga på aldersbestemt nivå spiller 4-3-3? |
|
| Back to top |
|
 |
cbas10an Senior
|
Posted: 29.07.2012 11:57 Post subject: |
|
|
| Tror faktisk Henriksen kommer til å overaske mange i en slik posisjon.. |
|
| Back to top |
|
 |
simvik91 Rutinert

|
Posted: 29.07.2012 12:27 Post subject: |
|
|
| Gleder meg til å se myten om at Henriksen burde spille OMS bli knust. You'll see. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 29.07.2012 13:00 Post subject: |
|
|
Du gleder deg til å se at Henriksen spiller en dårlig kamp, istedet for å håpe at han feier hele Tromsø av banen med blendende spill?
Ja ja...
Uansett; hva slags myte er det du snakker om? Kan ikke huske at det har vært en debatt i det hele tatt om hvorvidt han bør spille OMS eller ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
cbas10an Senior
|
Posted: 29.07.2012 13:01 Post subject: |
|
|
En ting er at du ikke har trua på Henriksen i OMS, men at du gleder deg til å se at han ikke fungerer der virker rart for min del..
Pussig utsagn..
Sikkert Moldenser!  |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 29.07.2012 13:59 Post subject: |
|
|
Hadde vi bare hatt Brattbakk nå ...
Henviser til dette: | Kjello wrote: | Og merkelig nok ikke engang direktefly mellom Trondheim og Tromsø heller.
Onsdag
Trondheim - Kasakhstan
Torsdag
Kasakhstan - Trondheim
Søndag
Trondheim - Oslo - Tromsø
Mandag
Tromsø - Bodø - Trondheim |
_________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 29.07.2012 14:09 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Uansett; hva slags myte er det du snakker om? Kan ikke huske at det har vært en debatt i det hele tatt om hvorvidt han bør spille OMS eller ikke. | Kanskje han blander med en som spiller i Tyskland?
Håper Henriksen fortsetter å løpe inn bak forsvaret til motstander, og være flink til å komme seg inn i boksen. Og får han en mulighet, så håper jeg han klemmer til fra distanse. |
|
| Back to top |
|
 |
simvik91 Rutinert

|
Posted: 29.07.2012 17:22 Post subject: |
|
|
Det har ikke vært noe store diskusjoner ala Skjelbred-debatten nei, men det er flere både her inne og andre steder som har hevdet at Henriksen ville kommer mer til sin rett som offensiv midtbanespiller.
Håper selvfølgelig vi slår Tromsø i kveld  |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 29.07.2012 17:28 Post subject: |
|
|
Er vel ikke særlig mange som synes han bør befinne seg lengst mulig bak på banen heller vel. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 29.07.2012 17:45 Post subject: |
|
|
| Simvik91 wrote: | Det har ikke vært noe store diskusjoner ala Skjelbred-debatten nei, men det er flere både her inne og andre steder som har hevdet at Henriksen ville kommer mer til sin rett som offensiv midtbanespiller.
Håper selvfølgelig vi slår Tromsø i kveld  |
Ja, jeg mener ferdighetene hans passer bedre i denne rollen, enn i en toer sentralt i en 4-4-2/4-4-1-1/4-2-3-1 formasjon. Har begrunnet dette tidligere. Nå bør man være forsiktig med å kalle noe mislykket etter bare et forsøk, men jeg er ikke positiv foran denne kampen, endog er ikke det på bakgrunn av posisjonen til Henriksen. |
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 29.07.2012 17:48 Post subject: |
|
|
| gisp! wrote: | | Hadde vi bare hatt Brattbakk nå ... |
Brattbakk som SD+Pilot?
ellers: Smått optimistisk pga at Dockal er tilbake i TL-sammenheng.
Last edited by Huber on 29.07.2012 18:15; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 29.07.2012 18:08 Post subject: |
|
|
Kunne blitt en høytsvevende klubb da! _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
Ã…smund Rutinert
|
Posted: 29.07.2012 18:42 Post subject: |
|
|
http://www.rbk.no/news/ar...mot-tromso
Ble altså Strandberg på høyreback, og startplass på Wangberg. Utover det var det vel som de drillet i går.
Ingen Iversen på benken - Chibuike er dog der i tillegg til Issah |
|
| Back to top |
|
 |
krist2 Rutinert
|
Posted: 29.07.2012 18:48 Post subject: |
|
|
| Åsmund wrote: | | og startplass på Wangberg. |
Får håpe vi får avslutte kampen med 11 mann da...  |