View previous topic :: View next topic |
Hvem bør spille? |
Basma |
|
19% |
[ 14 ] |
Koppinen |
|
49% |
[ 35 ] |
Russell |
|
30% |
[ 22 ] |
|
Total Votes : 71 |
|
Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 04.02.2006 15:18 Post subject: |
|
|
Jeg synes Basma har vist så fin framgang at han bør få starte mot Zenit. Klart det er noen som vil ha Basma. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 04.02.2006 15:29 Post subject: |
|
|
Enig i at Basma bør starte mot Zenit. Russel er vel fortsatt langt unna matchform og det er for risikabelt å 'eksperimentere' med Koppinen |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.02.2006 16:29 Post subject: |
|
|
mono wrote: | Hvor lenge må man ha bodd i et land for å kune søke om statsborgerskap? Robbie har vel nå vært over 5 år her til lands, så det er kanskje på tide å prøve med en søknad? |
Det var faktisk en veldig god idé! Som (tidligere) landslagsaktuell spiller bør Robbie greie å utløse klausulen til UD(?) om at man i særtilfeller kan beholde sitt tidligere statsborgerskap i tillegg til sitt norske.
Imidlertid er det mulig han allerede har dobbelt statsborgerskap; amerikansk og ghanesisk... |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 04.02.2006 23:38 Post subject: |
|
|
USA inn i EU  |
|
Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 05.02.2006 04:57 Post subject: |
|
|
Hvorfor ikke Frode Johnsen, folkens? Nå blir han neppe funnet god nok til verken spiss, hengende spiss(ved GUD som jeg hater det uttrykket), midtbanespiller eller midtstopper. Men som vi alle vet er det en regel i Rosenborg som gjelder over alt annet: Frode Johnsen SKAL spille - uansett. Så hvorfor ikke prøve ham på høgrebacken? Eller kanskje han kan stå i mål? |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 05.02.2006 13:36 Post subject: |
|
|
i mål ja... Nei, Frode klarer seg nok best på topp  |
|
Back to top |
|
 |
erlendmf Rutinert

|
Posted: 05.02.2006 13:43 Post subject: |
|
|
Han klarer seg best på tribunen. Han er en god motivator og grei da.. |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 05.02.2006 14:11 Post subject: |
|
|
Koppinen.
Rett og slett fordi Russel er en EØS-spiller, og skadet hele tiden.
Basmas kvaliteter har jeg sett nok av de siste årene.. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 05.02.2006 16:35 Post subject: |
|
|
henning wrote: | Synes du er litt usakelig Gislefoss. Robbie har jo knapt nok spilt for oss og han var jo god i Sogndal så jeg synes stemplinga di er litt i overkant. Forøvrig er jeg enig i at vi trenger en ny høyreback. |
Usaklig? Det er ikke riktig at Robbie Russel spilte så bra for Sogndal. Han var god offensivt, men han var også da elendig defensivt. Så jeg er ikke usaklig, det er du som kommer med en påstand som er helt feil. _________________ Følg oss her:
Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube: https://www.youtube.com/@...8/podcasts |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 05.02.2006 16:41 Post subject: |
|
|
mono wrote: | Russel er en fantastisk spiller offensivt, men rett og slett årlig defensivt. Spørsmålet er om Høgmo kan få ham til å skjerpe defensiven, så kan han bli en outstanding høyreback. Jeg er også uenig med de som påstår at det defensive ikke kan læres, med god jobb på treningsfeltet kan alt læres. Spesielt ettersom Robbie har de grunnferdighetene som trengs; grunnfysik og teknikk.
Men intil Robbie blir bedre defensivt ville jeg satset på Koppinen på backen, ettersom han etter min mening er solid både defensivt og offensivt.
Basma kan selges...hvis det finnes noen som vil ha han da, det er slettes ikke sikert...
P.S. Hvor lenge må man ha bodd i et land for å kune søke om statsborgerskap? Robbie har vel nå vært over 5 år her til lands, så det er kanskje på tide å prøve med en søknad? |
Det er ikke det at defensive egenskaper ikke kan læres, men når man har vært offensiv spiller hele livet, så er det vanskeligere enn om du lærer det tidlig. Russel mangler spilleforståelse og plasseringsevne. Gode forsvarsspillere har dette naturlig. _________________ Følg oss her:
|
Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 05.02.2006 19:03 Post subject: |
|
|
Så Russel da han spilte for andrelaget til Sogndal for en del år siden. Syntes han var elendig da, synes han var ganske så middelmådig på førstelaget også, skjønner ikke hva de så i han - Sogndals brukbare 2003-sesong kom heller til tross for enn på grunn av Russel, og jeg sa umiddelbart at å kjøpe denne b-spilleren var ensbetydende med å kaste penger rett i dass, og jeg hadde naturligvis rett. |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 05.02.2006 23:09 Post subject: |
|
|
Etter min mening er ikke Russel noe å samle på. Mye skadet og ikke god (som høyreback ihvertfall).
Basma på sitt beste er bra, men det hender han faller helt ut, og da er han helt elendig. Slutten på sesongen i fjor var imidlertid bra, og han har vel ikke vært den dårligste i treningskampene i år heller.
Koppinen er et spennede alternativ, men han har vel heller ikke bevist (eller fått sjansen til å bevise) at han er et soleklart første på høyreback. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 17.02.2006 16:23 Post subject: |
|
|
Foreløpig ser jeg ingen grunn til å kjøpe høyreback.
Vi har Basma, Koppinen, Russel og Lago som kan bekle den rollen. Jeg er ingen fan av Basma, så da synes jeg vi skal la Koppinen/Russel/Lago få tid på seg, før vi maser om en ny høyreback! |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 17.02.2006 16:33 Post subject: |
|
|
Russel regner jeg som uaktuell både pga skader og ferdigheter defensivt, Lago slår meg ikke som en backtype. så da står vi igjen med Koppinen og Basma. Dette bør vel være Basmas siste sesong, så før eller senere må vi ha inn en høyreback. Helst før. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 17.02.2006 17:07 Post subject: |
|
|
Dags wrote: | Russel regner jeg som uaktuell både pga skader og ferdigheter defensivt, Lago slår meg ikke som en backtype. så da står vi igjen med Koppinen og Basma. Dette bør vel være Basmas siste sesong, så før eller senere må vi ha inn en høyreback. Helst før. |
Russel blir før eller senere skadefri, og da er han en klar kandidat. Ingenting skal være uprøvd, så Lago kan også bekle en høyreback-rolle. Basma kan gjerne være en resserve for min del, men han er også en meget rutinert herremann, og kan være god på sitt beste. Koppinen vil jeg påstå er den sterkeste kandidaten. Pga mye skader har han vært ute av laget, men når han er skadefri ser jeg ingen grunn til at han ikke skal spille.
Markedet for høyrebacker er dessuten dårlig. OG vi har allerede 3-4 av dem. Det holder. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 18.02.2006 17:39 Post subject: |
|
|
Hvor mye har Russell egentlig spilt?
Ang. ham som back...tja det avhenger vel om vi vil ha en forsvarer der, eller en andre ving. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 23.02.2006 18:44 Post subject: |
|
|
Gislefoss Jr. wrote: |
Russel er ikke uprøvd som høyreback, og du mener fremdeles at han bør satses på i den posisjonen?  |
Jeg skrev ingenting om at Russel bør satses på. Om du leser ordentlig, så står det at jeg mener han er en kandidat.
 |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 23.02.2006 19:26 Post subject: |
|
|
Hvis du mener han er en kandidat, så mener du vel også at han er god nok som back til å spille kamper; ergo å bli satset på kontra å bli solgt eller brukt i en annen posisjon?
Og da er jeg veldig uenig. Robbie Russel kommer aldri i verden til å bli en god back. _________________ Følg oss her:
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 23.02.2006 19:35 Post subject: |
|
|
Å satse på en spiller er nogenlunde det samme som å la han få plassen.
Jeg mener Russel er en av mange kandidater. Dvs at til enhver tid skal den beste backen få spille, enten om det er Basma, Russel, Koppinen eller Lago.
Dessuten, som sagt tidligere, har jeg større tro på Koppinen. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.02.2006 20:02 Post subject: |
|
|
Håper Koppinen storspiller i 2. omgang mot Zenit, slik at Basma ikke får tilbake plassen når han er skadefri igjen. |
|
Back to top |
|
 |
Bruiser Junior

Joined: 25 Aug 2004 Posts: 73 Location: Mellom bakkar og berg
|
Posted: 23.02.2006 20:04 Post subject: |
|
|
Syns Basma var brukbar i førsteomgang. Lykke til i andre. _________________ SK BRANN |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 23.02.2006 21:00 Post subject: |
|
|
Koppinen var god defansivt, men veldig svak offansivt. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.02.2006 21:00 Post subject: |
|
|
Koppinen virka rusten, men med litt kamptrening så blir han kanskje bedre. Uansett bør han få sjansen fremfor Basma fremover |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.02.2006 21:31 Post subject: |
|
|
Etter lovende takter mot Djurgår'n i januar, er jeg litt skuffet over Koppinen i kveld. Håper imidlertid han får sjansen til å overbevise på lik linje med Basma de nærmeste ukene. |
|
Back to top |
|
 |
|