| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
JonXpstad Senior

|
Posted: 19.07.2012 14:57 Post subject: |
|
|
Hvor lang tid tar det før Orkla er i 1.div.? _________________ Verdensmester er ikke noe mann er!
Det er noe mann har vært og kan bli!
-Bjørn Dæhlie |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 19.07.2012 20:14 Post subject: |
|
|
| NAE, du må med!!! Du må komme nå, som sjef for RBK!!! |
|
| Back to top |
|
 |
Joffa Junior
|
Posted: 20.07.2012 20:50 Post subject: |
|
|
Når jeg mimrer tilbake i tid er det mange gode minner fra tida med NAE på lerkendal. X antall seriegull og ei fin tid sportslig for klubben.
Nils hadde en glimrende teori, som funket når han utførte den i praksis, men som er umulig å gjenskape for andre. Klubben har i en rekke år etter dette slitt med Nils Arne Syndromet. Vi har prøvd å lykkes som 4-3-3 klubb, men det har ikke funket i det hele tatt! Vi har hatt for stor tro på hans filosofi og dette har ført til Molde har fått et forsprang på oss.
Etterpåklokskapen sier også at Nils var alt for dårlig på å utvikle unge spillere. Når han kom inn til RBK i sist periode, satset han ikke på våre unge spillere.
Jeg lurer ofte på om det var lurt for klubben å ha Nils Arne selv om han hadde en del gode resultater. Kanskje kunne vi vært lengre med en annen trener? |
|
| Back to top |
|
 |
Awake Proff

|
Posted: 20.07.2012 20:56 Post subject: |
|
|
| Du gjør virkelig ditt beste for å unngå troll-stempelet du... |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 20.07.2012 21:00 Post subject: |
|
|
| Joffa wrote: | | Jeg lurer ofte på om det var lurt for klubben å ha Nils Arne selv om han hadde en del gode resultater. Kanskje kunne vi vært lengre med en annen trener? |
 |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 20.07.2012 22:55 Post subject: |
|
|
| Iruretagoyena wrote: | | Joffa wrote: | | Jeg lurer ofte på om det var lurt for klubben å ha Nils Arne selv om han hadde en del gode resultater. Kanskje kunne vi vært lengre med en annen trener? |
 |
http://www.youtube.com/wa...2oeKLbbKnA Hvor mye bedre kan det bli med et norsk lag ?  |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 20.07.2012 23:09 Post subject: |
|
|
| Det er jo det mange sikter mot da. Så får vi se om JJ er mannen til å ta oss dit igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 20.07.2012 23:12 Post subject: |
|
|
| Jeg tror aldri noen vil toppe 97-utgaven vår. |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 20.07.2012 23:49 Post subject: |
|
|
Se for dere Jönsson ta intervjuet etter en 2 - 0 seier over Real Madrid. Jeg klarer virkelig ikke å se for meg det. _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
GuitarHero Senior
|
Posted: 21.07.2012 06:58 Post subject: |
|
|
Det er dessverre så urealistisk at det ikke engang er mulig å forestille seg det...
Takk Sløvsekken, etter så mye irritasjon kjente jeg det varmet kroppen av å se den videoen. Pleier å dra enkelte videoer på youtube fram for å mimre iblant, men nå var det jammen lenge siden sist! |
|
| Back to top |
|
 |
Sjt. Wiseth Veteran

|
Posted: 21.07.2012 10:20 Post subject: |
|
|
Syns vi skal lage en ny tråd.
"Joffas visdomsord" Her kan han boltre deg fritt! Få inn Davy W. og astrofysiker Knut Røed Ødegaard også. _________________ Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 21.07.2012 10:22 Post subject: |
|
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 23.07.2012 23:38 Post subject: |
|
|
Enig med en fåmælt Eggen i Nettavisen: Det mangler litt struktur.
"- Dette var ingen stor fotballkamp. Det mangler litt struktur, sier den gamle RBK-treneren.
- Hva er det som går galt?
- Jeg skal ikke si så mye, men det skulle vært annerledes for å si det sånn, påpeker Eggen."
Synes både han og andre bør få lov til å ytre seg om hva de synes om hva laget presterer under Jönssons ledelse uten at det skal hysjes ned og stemples som illojalt. Klubben er mer verdt enn Jönsson, derfor må det være lov til å ytre seg om hva han har fått til av spillestil og i hvilken grad dette er engasjerende for RBKs kunder/publikum/tilhengere og lever opp til hva man bør kunne forvente av en klubb med Rosenborgs ressurser og ressursbruk. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 23.07.2012 23:51 Post subject: |
|
|
| Veldig bra av NAE å være såpass lojal mot Janne, synes jeg. Han burde si sin mening til RBK-ledelsen. Om de vektlegger meninga til mannen som bygde opp hele klubben, da... |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.07.2012 11:25 Post subject: |
|
|
| Det er sjølvalgt av Eggen ikke å si så mye i media. Han har vært påpasselig helt siden 2002. |
|
| Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 24.07.2012 11:39 Post subject: |
|
|
| På mange måter beundringsverdig av Eggen å være lojal og ikke ta kritikken gjennom media. Samtidig føler jeg vel at det kanskje ville vært til klubbens beste om noen av klubbpersonlighetene med litt tyngde tok et offentlig oppgjør med måten Rosenborg drives på. Det ville kanskje være en katalysator for å få i gang de helt nødvendige endringene klubben trenger. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.07.2012 11:43 Post subject: |
|
|
I VG-sporten er Eggen noe mer frittalende enn hva jeg trodde han var, der han ble stoppet i døra i går:
- Hva er det som ikke fungerer etter ditt syn?
- Det er alt, det. Jeg har noen samtaler med dem når jeg blir spurt. Men nå må de få ro. De har en tøff uke med kvalifisering til europaligaen foran seg. Jeg ville jo fortsette som trener for over et år siden, men det ble ikke noe av, svarer Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 24.07.2012 11:47 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Jeg ville jo fortsette som trener for over et år siden, men det ble ikke noe av, svarer Nils Arne Eggen. |
18 måneder senere ser man konsekvensene av denne katastrofale beslutningen. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 24.07.2012 12:05 Post subject: |
|
|
Det skinner vel gjennom at han er veldig klar til å ta over. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 24.07.2012 12:09 Post subject: |
|
|
| Det går vel ikke an å bli mer enig i Nils Arne. Alt fungerer ikke. Må være frustrerende å se på at livsverket smuldrer bort. |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 24.07.2012 12:10 Post subject: |
|
|
Er så enig.. Vet ikke hvem i systemet vårt som fant ut at Eggen er utdatert! 4-5-1 formasjonene og strukturen/spillemønsteret til de beste lagene i europa ligger mye nærmere det Eggen står for i form av formasjon og spillemønster, enn 442/4411-opplegget til Jönsson. Når dette nye ikke er i nærheten av å fungere er det ganske nærliggende å tro at RBK ville stått bedre rustet med Eggen.
Kanskje er det etterpåklokskap, men man trenger ikke være spesielt fotballkyndig for å se at Eggen og den gamle spillestilen vår er mer aktuell enn på lenge, selv om den er noe modifisert, som følge av mer tekniske spillertyper osv. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 24.07.2012 12:11 Post subject: |
|
|
| Enig med Toreinar, det virker som han er klar og vil det. Det gir meg et glimt av optimisme opp i all den elendigheten de siste 18 mnd. Spørsmålet jeg stiller: Kan ikke vi supportere gjøre noe for å sette i gang med prosessen for å få Nils Arne på plass igjen? |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 24.07.2012 12:13 Post subject: |
|
|
| Helt enig i at det virker som om NAE er klar til å ta over. Han virker fortsatt ved god helse og klar i toppen, og har nok som mange sier både stor motivasjon og god tid grunnet familiesituasjonen. Gi NAE jobben "sin" tilbake! |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 24.07.2012 12:22 Post subject: |
|
|
Ledelsen er for opptatt av å redde ansiktet sitt utad og berge seg selv enn å erkjenne at situasjonen er "livstruende". Det er som å se på et diktatur, der folket vil gå en annen retning enn lederne av regimet . Supporterne våre er vel klare på hva som må til, vi bør manne opp og legge press på RBK ledelsen.
Det er for oss supportere at klubben er til, og det bør være vårt ansvar å ta grep når de med makt ikke evner og ikke "tørr å se seg selv i speilet". Her sitter mannen som har bygd oss opp til vi er i dag og ber om å få redde livsverket sitt, men hans røst blir ikke hørt. Kan ikke se for meg noe mer trist enn at Nils Arne går i graven og hans siste minne av Rosenborg Ballklubb er en middelhavsfarer i norsk eliteserie.
Vi bare må ta grep. |
|
| Back to top |
|
 |
|