| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Konesseur Veteran
|
Posted: 18.07.2012 18:05 Post subject: |
|
|
| Statsadvokaten har fått overlevert etterforskningsmaterialet og innstillingen til politiet og jobber med tiltalebeslutning gjennom sommeren. Leser gjennom uttalelsene til politi-inspektør Stene at det blir tatt ut alvorlige tiltaler. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 18.07.2012 18:28 Post subject: |
|
|
Så Hoftun må en tur på Tunga, før han retunerer til Hemne??  |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 18.07.2012 18:38 Post subject: |
|
|
Alvorlig talt, nå må du slutte med tullballet.
Hva vet du Jangusk om saken, og om Hoftun i det hele tatt er en del av den? Jeg skjønner godt at klubben skjermer seg fra denne typen diskusjonsinnlegg, som ligger på et sånt lavmål og tenderer mot både det ene og det andre.
Slike innlegg ville aldri blitt godkjent i seriøse medier, for å si det sånn. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 18.07.2012 18:39 Post subject: |
|
|
| Om Rosenborg og Hoftun er en del av tiltalen vil jeg anta det blir på grunn av "intensjon om svindel", i motsetning til Stabæk og Vålerenga som gjennomførte svindel. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 18.07.2012 18:47 Post subject: |
|
|
Til Kristobal.
Jeg kan fortelle deg at jeg helt sikkert styrer unna lyssky virksomhet og kommer helt sikkert ikke i statsadvokatens søkelys, men jeg vet såpass at Hoftun har viklet seg langt inn i Gunnarsonsaken, at han faktisk havner på statsadvokatens pult. Og det er IKKE min feil vet du Kristobal. Men om Hoftun er så uskyldig som du her hevder, er det jo kjempeflott om han blir helt skjekket ut av saken. Men som nevt tidligere "Det er ikke jeg som har viklet meg inn i dette", Men vår SD!! |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 18.07.2012 19:16 Post subject: |
|
|
Poenget mitt er at ingen er dømt før det er avsagt en dom og at innlegg som som går ut på at han skal i fengsel derfor hører hjemme i gapestokken.
Hvis du faktisk vet noe så foreslår jeg at du heller skriver seriøse innlegg istedet for å opptre på det viset der.
Jeg har ikke uttalt meg noe om skyldspørsmålet i mitt innlegg over her. Når du ikke klarer å lese innleggene mine rett en gang, så blir det utfordrende å ta deg seriøst. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 18.07.2012 19:40 Post subject: |
|
|
| Jangusk wrote: | Til Kristobal.
Jeg kan fortelle deg at jeg helt sikkert styrer unna lyssky virksomhet og kommer helt sikkert ikke i statsadvokatens søkelys, men jeg vet såpass at Hoftun har viklet seg langt inn i Gunnarsonsaken, at han faktisk havner på statsadvokatens pult. Og det er IKKE min feil vet du Kristobal. Men om Hoftun er så uskyldig som du her hevder, er det jo kjempeflott om han blir helt skjekket ut av saken. Men som nevt tidligere "Det er ikke jeg som har viklet meg inn i dette", Men vår SD!! |
Du er herved kåret til årets medgangs supporter 2012, gratulerer  |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 18.07.2012 19:45 Post subject: |
|
|
| Hva i all verden peker mot medgangsupporter i det innlegget? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 18.07.2012 20:02 Post subject: |
|
|
| Messi. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 18.07.2012 20:07 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | Poenget mitt er at ingen er dømt før det er avsagt en dom og at innlegg som som går ut på at han skal i fengsel derfor hører hjemme i gapestokken.
Hvis du faktisk vet noe så foreslår jeg at du heller skriver seriøse innlegg istedet for å opptre på det viset der.
Jeg har ikke uttalt meg noe om skyldspørsmålet i mitt innlegg over her. Når du ikke klarer å lese innleggene mine rett en gang, så blir det utfordrende å ta deg seriøst. |
Dette var ikke grenser for seriøsitet da Kristobal. Kanskje du skulle begynt som politisk forumdeltager. Du tok ikke ironien med tungagreiene? Nei vel, det får være ditt problem. Om du tror jeg skriver og engasjerer meg her inne for å imponere deg tar du ettertrykkelig feil. Jeg gjør det kun fordi jeg er kjempeglad i klubben i mitt hjerte.
Og apropos gapestokk. Er det ikke du som prøver og sette meg i en??
Ikke at jeg bryr meg nevneverdig om det heller.
Så kom deg ned av den høye hest og ta på deg ironibrillene først som sist, fordi jeg er kokk og ikke dommer i Norsk rettsvesen!!
Og til slutt er det faktisk Hoftun som har satt seg i denne situasjonen, men du skjønner gjerne ikke det heller du??  |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 18.07.2012 20:11 Post subject: |
|
|
| Messi wrote: | | Jangusk wrote: | Til Kristobal.
Du er herved kåret til årets medgangs supporter 2012, gratulerer  |
Medgangs supporter??
Hva er dette egentlig?? |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 18.07.2012 21:37 Post subject: |
|
|
Særskrivingsfeil. Sånn for å være spot on. _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 18.07.2012 23:38 Post subject: |
|
|
| Nicket media, er det mediaavdelingen til RBK? I såfall bør man vel vurdere en korrekturleser, så man unngår ordelingsfeil når kritikk skal imøtekommes:) |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 19.07.2012 00:11 Post subject: |
|
|
Evt orddelingsfeil...  |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 19.07.2012 00:14 Post subject: |
|
|
Ev. orddelingsfeil  |
|
| Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 19.07.2012 00:15 Post subject: |
|
|
Evt. orddelingsfeil  |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 19.07.2012 00:17 Post subject: |
|
|
| Evt. samskrivingsfeil. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 19.07.2012 00:18 Post subject: |
|
|
Ev. orddelingsfeil
Evt. orddelingsfeil = etter vår tidsregning orddelingsfeil  |
|
| Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 19.07.2012 00:19 Post subject: |
|
|
| Hvorfor er evt. orddelingsfeil en orddeingsfeil når ev. orddeilingsfeil = ikke-orddelingsfeil? |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 19.07.2012 00:19 Post subject: |
|
|
| Ivar wrote: | | Særskrivingsfeil. Sånn for å være spot on. |
Det der en kamp det bare er å prioritere bort med det første. Når en så tung majoritet av språkbrukerne velger feil ord vil språkkorrektivet etter hvert følge med. "Særskriving" vil være historie før eller senere. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 19.07.2012 01:01 Post subject: |
|
|
| Hadde du ikke nevnt det nå, så hadde ordet allerede gått i glemmeboken med tanke på ovenstående innlegg. |
|
| Back to top |
|
 |
opplysningen Junior
|
Posted: 19.07.2012 09:21 Post subject: |
|
|
Ser mange skriver at det er orddelingsfeil, når det egentlig er særskrivingsfeil. Særskriving er når en skriver ord som skal skrives i ett ord, i to eller flere ord. Orddelingsfeil er når en skal dele et ord f.eks. ved linjeskift og setter bindestreken på FEIL sted. Samme det, tenker nok veldig mange om den saken. Men det fører altså til et mindre presist språk, og det er ingen av oss tjent med.
Uansett hva folk kaller det, så er det slitsomt/humoristisk å lese at ananas ringer, når det er snakk om ananasringer...
Heia rosenborg  |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 19.07.2012 09:45 Post subject: |
|
|
Uten å bli helt Sylfest Lomheim her vil jeg legge til at hovedproblemet med "særskriving" er at det ved å lese ordet ikke er mulig å intuitivt skjønne hva det omhandler. Når den grammatiske feilen i tillegg dreier seg om ord som deles opp og skrives som to, skjønner jeg veldig godt at folk tror det heter "orddeling". Det er et mer dekkende begrep.
Når det er sagt er jeg enig i at vi mister rikhet i språket dersom "orddeling" skal dekke både den klassiske og den nye forståelsen, og at det beste dermed vil være å kaste ut "særskriving", la "orddeling" ta over, og å finne et nytt uttrykk for den gamle forståelsen av "orddeling", f.eks. "strekdeling", "bindestrekfeil", "linjeskiftfeil"; mulighetene er mange. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 19.07.2012 09:55 Post subject: |
|
|
Uan sett.
Her er det ihvertfall samlet noen godbiter knyttet til temaet.
Veigar Páll mangler imidlertid. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 19.07.2012 10:07 Post subject: |
|
|
Den største godbiten med AMO er vel at disse språkets voktere selv gikk på blemmen å ha en språkfeil i sin egen tittel, ved å tro at "særskriving" het "orddeling". Åh, ironien.. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
|