English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Hoftun
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 197, 198, 199 ... 405, 406, 407  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bye
Veteran

PostPosted: 15.07.2012 16:02    Post subject: Reply with quote

Gisp: Tommel'n opp!
Jangusk
Veteran

PostPosted: 15.07.2012 16:45    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Spillere Erik Hoftun har klart å fornye med:
Kjello wrote:

Ekskludert spillere som har gått fra junior til seniorkontrakt.
Christer Basma høsten 2007.
Bjørn Tore Kvarme høsten 2007.
Fredrik Stoor våren 2008.
Alejandro Lago høsten 2008.
Alexander Tettey høsten 2008.
Per Ciljan Skjelbred høsten 2008.
Roar Strand høsten 2008.
Roar Strand høsten 2009.
Mikael Dorsin høsten 2010.

Konesseur wrote:
Men lista er ikke komplett: Michael Jamtfall ble vel også resignert.

Karaktergiving på Hoftun blir vel kanskje karakterisert som mobbing, men vi får ta en slags barneskolevariant da:

"Erik Hoftun har lav måloppnåelse og svært lav progresjon til tross for at vi har satt inn støttetiltak rundt ham. Det vurderes som mest hensiktmessig å ta ham ut av gruppen og la ham oppleve mestringsfølelse på et lavere nivå før han eventuelt tilbakeføres til gruppen."

Ja. Jippi for den. Kanskje vi kan sende han på Utlån, som han gjør med litt uferdige spillere. Kunne en andrediv. klubb gjort seg?? Kil Hemne kanskje?? Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran

PostPosted: 15.07.2012 23:35    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:
Jangusk wrote:
Nei, fra spøk til alvor. Denne lista er alt annet en imponerende. Den vitner om at enten har tidene forandret seg, eller har Hoftun gjort en meget slett jobb.

Dette er jo som å øremerke mat til Kristobal, Media og PerO. Hvor mye tidene har forandret seg spiller fint liten rolle, fakta er at Hoftun ikke duger til å gjøre en jobb i forhold til tiden vi lever i. Å forandre forholdene er vanskeligere en at Hoftun går, ergo Hoftun må gå.

Du mener selvsagt at en stor redukdjon i lønnsbudsjettet er helt uvesentlig når det gjelder fornelser. Enhver annene SD ville velmvært helt upåvirket.... Sånn blir det når det er viktigere å kritisere enn å tenke realistisk.

Forøvrig er listen bare tull fra ende til annen. F.eks har både Bakenga, Jamtfall og Henriksen fått fornyet sine seniorkontrakter....
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 16.07.2012 00:44    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:

en liste som viste at Hoftun ikke klarer å fornye mange kontrakter.

Vollrik wrote:

Dette er jo som å øremerke mat til Kristobal, Media og PerO.

Den skjønte jeg ikke helt altså. Hva slags mat er det for meg?

Kristobal for en uke siden wrote:

RBK med Erik Hoftun i sportsdirektørstillingen har nesten ikke klart å fornye en eneste kontrakt de siste årene. Noen er solgt før kontraktstidens utløp, andre har gått gratis eller på billigsalg. Den tida da sportslige prestasjoner genererte store inntekter kunne dette gå bra, men slik er heller ikke situasjonen lenger. Så her er det tydeligvis en manglende strategi og helhet i tankegangen fra klubbens side. Kontraktene tegnes tydeligvis etter innfallsmetoden, og vurderingen av spillerens kvaliteter og betydning er for dårlig.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Konesseur
Veteran

PostPosted: 16.07.2012 07:49    Post subject: Reply with quote

Det er klart at når man kjøper "mye rart" med dyre vedlikeholdskostnader, er det ikke alltid at man har lyst til å beholde stasjet man har kjøpt. Sånn sett kan nok Hoftun forsvares. Han er tross alt klok nok til å innse at resignering av ikke-Torbørnsen-stempel-innkjøpene for eksempel Pelu, Savolainen, Miller, Olsen og alle disse ikke er spesielt lurt.

Til gjengjeld er det billigere å resignere enn å kjøpe inn nytt. I prinsippet er det ingen grunn til at nye spillere av samme kvalitet skulle kreve lavere lønn en eksisterende spillere. Men, man slipper jo tross alt kjøpesum-kostnaden som man kan dele på to og betale i resign-on-fee. Merker meg at ingen som prøver å fremstå som seriøs her på forumet argumenterer til Hoftuns forsvar med tanke på lønnsutgifter.

Flott liste av Kjello, som dokumenterer resultatene klubben har gjort på resigneringer de siste årene.
Back to top
Torbjørn Bratt
Proff

PostPosted: 16.07.2012 08:57    Post subject: Reply with quote

Godt innlegg i dagens adressa av Tryggve Raaen Nilsen.
Back to top
jadda
Veteran

PostPosted: 16.07.2012 09:33    Post subject: Reply with quote

Kan du gi et lite referat for oss som ikke bor utenfor nedslagsfeltet til Adressa?
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 16.07.2012 09:46    Post subject: Reply with quote

Godt innlegg? Er du ironisk? Det var jo et helt meningsløst innlegg. Denne Nilsen legger lista idet han skriver at Hoftun overtok en middelhavsfarer og kan vise til to gull og en bronse, noe ingen annen norsk fotballleder er i nærheten av i samme periode.

Hva har det med saken å gjøre at Hoftun var rangert av UEFA som nummer 86 av Europas største fotballspillere gjennom tidene? Hvorfor gjør han et poeng av at han at det ikke finnes noen aktuell kandidat i Trondheim som er bedre egnet? Hvorfor bør sportssjefen blir værende av hensyn til kontinuitet, selv om han gjør en dårlig jobb?

Last edited by nieuwlaat on 16.07.2012 10:09; edited 1 time in total
Back to top
Pi_Meson
Proff

PostPosted: 16.07.2012 09:59    Post subject: Reply with quote

Essensen er at Hoftun er uovertruffen som sportsdirektør, at han har resultater som ingen andre er i nærheten av, at han har gjort en middelhavsfarer til en suksesshistorie, at ingen kjenner RBK bedre, og at han har spilt så mange kamper i Tippeliga og Champions League at ingen fotballblogger eller supporter, som neppe har erfaring over gutte- eller bedriftsnivå, har noe grunnlag for å kritisere ham.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 16.07.2012 10:01    Post subject: Reply with quote

Har ikke lest (!), men ut fra nieuwlaats referat (som jeg stoler på) høres dette ut som et pinlig svakt innlegg, kan ikke forstå at tilsvarende svakt innlegg fra Hoftun-kritikerne ville kommet på trykk. Jeg ser at denne Nilsen er frilansjournalist - men jeg tar det for gitt at dette er et innlegg som en vanlig borger og ikke på lønn fra Adressa?
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 16.07.2012 10:13    Post subject: Reply with quote

Det var jo argumentet for å beholde Svendsen også. Har ikke bedre kandidater.
Back to top
dalla
Rutinert

PostPosted: 16.07.2012 10:21    Post subject: Reply with quote

Link?

Hoftun må gå! Mad
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 16.07.2012 10:57    Post subject: Reply with quote

Kort oppsummert:

Etter at Erik Hoftun tok over som sportslig leder høsten 2008 har alt vært fryd og gammen. Bare se på andre som Østenstad/Hareide, Andresen, Høgmo og Rekdal - de har ikke vært i nærheten.

Nå forsøker Kjernen å mobbe bort Hoftun. Det synes Nilsen er helt komisk, all den tid de aller fleste der kun har erfaring fra gutte-/bedriftsfotball.

Hoftuns største bragd er juniorsatsningen. Den har virkelig båret frukt. Problemet nå er at mange av disse som har begynt å komme opp alllerede føler seg for god og helst vil bruke RBK som springbrett. Det samme gjør innkjøpte spillere. Det er en stor utfordring som står foran Hoftun.

Det finnes ingen i Trondheim som er aktuell til jobben. Ingen som kjenner klubben så godt, eller som har over 300 kamper i TL, 74 CL og ble i 2004 rangert på 84. plass av Europas beste spillere gjennom tidene.

Trenere kommer og går, derfor må Hoftun få bli.

Kjernen får lov til å være uenig, men de bør bruke fakta istedet for mobbing.

(Det ble så langt at jeg likesågodt kunne kopiert teksten.)
Roamer
Veteran

PostPosted: 16.07.2012 11:00    Post subject: Reply with quote

Ser at Kjelsnes skal komme med tilsvar. Bra.

Finnes det noen som har forsøkt å skrive et ordentlig kritisk innlegg om Hoftuns innsats til Adressa, forresten?
Brady
Veteran

PostPosted: 16.07.2012 11:49    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Jeg ser at denne Nilsen er frilansjournalist - men jeg tar det for gitt at dette er et innlegg som en vanlig borger og ikke på lønn fra Adressa?

Han er redaktør for 'i Trondheim' som blir levert gratis i postkassen til husstander i Trondheim 4 ganger i året.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 16.07.2012 11:53    Post subject: Reply with quote

Torbjørn Bratt wrote:
Godt innlegg i dagens adressa av Tryggve Raaen Nilsen.

Ja Hoftun er helt fantastisk

Laughing
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 16.07.2012 11:58    Post subject: Reply with quote

Håper Trygve Raaen Nilsen får oversatt dette til italiensk, spansk og portugisisk sånn at han får forklart Arrigo Sacchi, Josè Mourinho, Villas-Boas og Rafa Benitez at de egentlig ikke kan noe som helst om fotball, all den tid ingen av dem hadde særlig karrierer som spillere å skryte av.

For å si det med Sacchi som i sin tid hadde temmelig stor innflytelse på europeisk fotball: Du må ikke ha vært en hest for å bli jockey.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 16.07.2012 12:01    Post subject: Reply with quote

Desverre er ikke "journalist" en beskyttet tittel, men noe som gud og hvermannsen kan kalle seg. Dermed svinger kvaliteten tilsvarende.

Jeg savner fortsatt innside- fakta som kan overbevise meg om at Hoftun ikke er en god sd for rbk. Langt fra perfekt, men så ligger det til jobben at det meste som gjøres og ikke gjøres har grunner som kan være vanskelige å skjønne fra utsida.

Sånn sett er det greit å la resultatene tale. To gull på tre forsøk holder for meg.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 16.07.2012 12:03    Post subject: Reply with quote

Kommentat om Ørlund-resignering

Tryggve Raaen Nilsen wrote:
Også jeg har veldig sans for Ôrlund, ikke minst hans sporty væremåte. Rosenborg har isolert sett råd til å betale Ôrlund den lønn han krever, problemet er at "alt henger sammen med alt". Styret i RBK, som Hoftun må forholde seg til, har bestemt at det settes et nytt og lavere tak på spillerlønninger enn tidligere. Derfor må Ôrlunds lønn sees i forhold til andre spilleres lønninger og krav, eksempelvis Svensson, som også vil ha mer enn det styret har satt som grense. Etter at vi nå i flere år har skrevet om og kritisert Rosenborgs høye pengeforbruk, bør det være rimelig logisk at vi nå godtar at tæring settes etter næring.

Her kommer mantraet om at spillerlønningene må ned fra samme mann. Men, med en slik logikk som tilsier at klubben skal senke spillerlønningene så senker man jo den sportslige kvaliteten på 11'ern. Og da følger inntektssvikten hakk i hæl. Til slutt blir det ikke noe næring igjen å tære av.

Det må på nytt satses på 11'ern slik at det sportslige nivået opprettholdes på et nivå der inntektene er høyere enn kostnadene.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 16.07.2012 12:04    Post subject: Reply with quote

Mye av arven fra Eggen har i allefall Hoftun og Svendsen skuslet bort.... Det burde ha vært straffbart Mad
Back to top
Diabolic
Rutinert

PostPosted: 16.07.2012 12:43    Post subject: Reply with quote

Quote:
Kjernen vs. Erik Hoftun

En metafor for rått parti er uttrykket «som å ta sukkertøy fra skrikende småunger». Det er et godt bilde når det gjelder forskjellen på fotballerfaring og kompetanse som Hoftun og hans stab besitter i forhold til Kjernen. I en tid hvor det tydeligvis er moteriktig å fortelle hvor dårlige Rosenborg er, selv etter seier over Molde og 8-1 i målforskjell tre siste obligatoriske kamper, driver Kjernen en svært primitiv form for mobbekampanje mot Erik Hoftun. Fakta er det
beste svar på mobbing.

Siden han ble ansatt høsten 2008 som sportslig leder, hos den gang middelshavsfarer Rosenborg, kan han vise til to seriegull samt en bronse. Ingen annen norsk fotballsjef kan vise til noe i nærheten av slike resultater i samme periode. Viking har forsøkt med Egil Østenstad/Åge Hareide, VIF med Martin Andresen, TIL med Per M. Høgmo, Ålesund med Kjetil Rekdal. Nå forsøker Kjernen å mobbe Hoftun bort. Det kommer de ikke til å lykkes med. Det er komisk mangel på selvinnsikt, når mennesker hvis fotballkarriere for svært manges del begrenser seg til gutte-/bedriftsfotball rykker ut på fotballblogger for å fortelle hvor udugelig Hoftun er.

– Han er arrogant, mangler erfaring, og har ingen planer, er påstander som blir framsatt udokumentert. De som kjenner og omgås Hoftun vet at ingen av disse påstander er korrekte. Hans største bragd er kanskje den planmessige satsingen på ungdomsavdelingen i klubben. I fjor resulterte det i NM-gull både for jr.16 og jr.19-laget. Flere spillere fra denne satsingen har blitt så gode allerede i ung alder at de nå mener de er blitt for gode for Rosenborg, Mushaga Bakenga har allerede dratt. Det forteller noe om den utfordring Hoftun og klubben står overfor når det gjelder å bygge et nytt og stabilt lag. Mange unge RBK'ére, godt hjulpet av agenter, betrakter laget kun som et springbrett ut i en større fotballverden enn den norske. På samme måte betrakter de innkjøpte spillerne Rosenborg. En vei ut i verden hvor enda større penger og utfordringer ligger.

Det finnes i dag ingen aktuell kandidat i Trondheim til denne jobben, som har i nærheten av Hoftuns kompetanse når det gjelder fotballerfaring på høyt nivå. Det er ingen som kjenner Rosenborg bedre. Det fører for vidt å ramse opp hans meritter, men jeg nøyer meg med drøyt 300 seriekamper for Molde, RBK og Bodø/Glimt, 74 Champions League-kamper, samt 30 A-landskamper. Han ble i 2004 rangert av UEFA som nr. 86 av Europas største fotballspillere gjennom tidene. Før han overtok etter Knut Torbjørn Eggens korte sportssjefkarriere i RBK hadde han vært sportssjef i Bodø-limt og assisterende sportssjef under Rune Bratseth.

Kontinuitet med hensyn til sportssjef-/mangagerjobben er et stikkord for alle fotballklubber som gjør det godt over tid. Trenere kommer og går, derfor er det viktig at sportssjef blir værende. Jeg er ikke i tvil om at Erik Hoftun er den som i dag er desidert best egnet til jobben med å holde RBK i toppen.

Kjernen må gjerne være uenig, men det er en fordel for diskusjonen om de bruker saklige faktarelaterte argumenter i stedet for primitiv mobbing og skjellsord. Det er lov å bruke vettet selv for en ivrig og svært så subjektiv supporter.

TRYGGVE RAAEN NILSEN
Frilansjournalist

Jeg skriver svar i dag.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Henri
Legende

PostPosted: 16.07.2012 13:00    Post subject: Reply with quote

Synd at Nilsen ikke har satt seg inn i kritikken mot Hoftun (bl.a. et utall feilkjøp, manglende evne til å forlenge kontrakter, Jarstein-saken, Gunnarsson-saken, vingling mtp egen speider, ingen relevant utdanning utover å ha spilt fotball selv) blir direkte komisk at han bruker så mye plass i innlegget sitt på å fortelle hvor bra fotballspiller Hoftun er og ikke hvor bra sportsdirektør han er.

Men ungdomssatsinga i klubben har blitt bra, det er jeg enig i (se hvor nyansert jeg er!).
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 16.07.2012 13:03    Post subject: Reply with quote

Ungdomsatsinga var i orden før Hoftun kom til roret med Skjelbred-generasjonen + Tettey. Siden Hoftun kom til makta har det bare blitt mer kostbar sløsing på Ranheim.

Last edited by Konesseur on 16.07.2012 13:06; edited 1 time in total
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 16.07.2012 13:04    Post subject: Reply with quote

Quote:
Det er komisk mangel på selvinnsikt, når mennesker hvis fotballkarriere for svært manges del begrenser seg til gutte-/bedriftsfotball rykker ut på fotballblogger for å fortelle hvor udugelig Hoftun er.

Hehe, dette er fantastisk billig retorikk og hersketeknikk. At folk må ha fartstid innen noe for å utvikle kunnskaper og se linjer er jo håpløst. Samme tankerekke tilsier at en person som aldri har vært i bryggeribransjen ikke har rett til å uttale seg om hva som er godt og mindre godt øl, og en som ikke har vært kokk må avstå fra å snakke ernæring. Jeg går utifra at godeste Tryggve Nilsen har lang fartstid fra et av de to-tre øverste nivåene i norsk fotball siden han er kvalifisert til å ytre sin mening?

Jeg ga meg som lovende keeper på Sørum IL da jeg var 14, og kan etter Nilsens standarder ikke uttale meg om det sportslige i RBK. Da jeg ikke har økonomiutdanning, kan jeg heller ikke uttale meg om klubbens økonomiske utvikling de siste 20 årene.

Rett og slett tragisk, og jeg regner med at han blir sablet ned. Disse skjelsordene han nevner, hva er de? "Mobbinga" er etter det jeg har forstått kraftsalven "Hoftun må gå", men er det mer også?

EDIT
Henning wrote:
Men ungdomssatsinga i klubben har blitt bra, det er jeg enig i (se hvor nyansert jeg er!).

Denne skal klubben ha skryt for. Nå blir jeg selvsagt sett på en som aldri gir Hoftun kred for noe som helst, men det får stå til; minst like mye av æren for den fantastiske veksten på rekruttsida skal Trond Norsteien ha. Han ble ansatt i 2006 - året før Hoftun kom inn.
Sjt. Wiseth
Veteran

PostPosted: 16.07.2012 13:49    Post subject: Reply with quote

Er det noen som er så dyktig at de kan finne ut hva vi kunne ha fått for spillerne som har dratt, opp mot hva vi faktisk fikk?

Altså hva solgte vi spillerne for (eller gikk gratis) opp mot hva de har vært verdsatt for på det høyeste?

I perioden Hoftun har vært SD

Hadde vært god lesning.
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 197, 198, 199 ... 405, 406, 407  Next
Page 198 of 407

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb