English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Keeperduellen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Tommee Eevers1
Senior

PostPosted: 16.02.2006 22:41    Post subject: Reply with quote

Noe spilletid, mulig. Mye spilletid, nei.
eto`o
Junior

PostPosted: 16.02.2006 22:46    Post subject: Reply with quote

jeg trur at fast plassen i år går til Lars Hirschfeld hva trur du da??
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Tommee Eevers1
Senior

PostPosted: 16.02.2006 22:47    Post subject: Reply with quote

Jeg håper det samme, men tror det skal et mirakel til om Høgmo benker gullkalven EJ.

Ellers håper jeg også at FJ får kjenne tresmaken fra benken denne sesongen.
eto`o
Junior

PostPosted: 16.02.2006 22:51    Post subject: Reply with quote

ja!!! når helstad er mye bedre fotball spiller enn FJ
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Forever RBK
Proff

PostPosted: 17.02.2006 00:19    Post subject: Reply with quote

Lars må vel prestere før han overtar plassen til EJ..
Gikk ikke så veldig bra mot Brøndby for å si det sånn, 3 baklengs + 5 straffer, ingen god søknad det..
to av målene til Brønby var langskudd som ikke skulle være umulig for en keeper å ta...
EJ må slutte å drite seg ut, hadde faktisk begynt å få tro på han igjen, etter mye bra keeper spill i CL, også skjer dette...håpløst...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
HeiaVincent
Veteran

PostPosted: 17.02.2006 00:37    Post subject: Reply with quote

Forever RBK wrote:
Gikk ikke så veldig bra mot Brøndby for å si det sånn, 3 baklengs + 5 straffer, ingen god søknad det..
to av målene til Brønby var langskudd som ikke skulle være umulig for en keeper å ta...

På den annen side så kom jo to av målene etter forferdelige forsvarsfeil, hvor det er ingen tvil om at skylden IKKE lå på Hirschfeldt. I tillegg manglet han kamptrening da, ettersom det var første match det året.

Men faktisk så vil ejg si at Hirschfeldt trolig ikke blir førstekeeper i år. Han er ikke så forferdelig god at han vil danke ut E. Johnsen med en gang ihvertfall. Hvis han forbedrer seg på områdene hvor Johnsen er knallgod, så skal vi ikke se bort ifra at Hirschfeldt blir å se på Lerkendal ganske ofte.
2mas
Sjef

PostPosted: 17.02.2006 00:40    Post subject: Reply with quote

Husker ikke hvem som skrev det, muligens TomH: Er det ikke slik at Lars har bortimot nøyaktig de samme egenskapene som Espen? Altså god på refleksredninger og dårlig i feltet og med føttene?
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 17.02.2006 09:26    Post subject: Reply with quote

Den som skrev det hadde i hvertfall rett. Ser forøvrig mange som uttaler seg om keeperspill uten å ha særlig kjennskap til hva som er bra og dårlig.

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube: https://www.youtube.com/@...8/podcasts
Back to top
View user's profile Send private message
Kafanskavimedhan
Rutinert

PostPosted: 19.02.2006 22:30    Post subject: Reply with quote

begge johnsen har da vel fornyet årskortet sitt i startellevern så Lars H kan vel se langt etter fast plass... håper jeg tar feil da...
petko
Rutinert

PostPosted: 19.02.2006 22:34    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Husker ikke hvem som skrev det, muligens TomH: Er det ikke slik at Lars har bortimot nøyaktig de samme egenskapene som Espen? Altså god på refleksredninger og dårlig i feltet og med føttene?

Var det ikke slik at Høgmo skrøyt av felt-egenskapene til Hirchfeldt, og sa at han komplementerte Espen på en veldig bra måte. At de kunne lære av hverandre osv...

Skal se om jeg greier å finne artikkel i farta...
ola.
Veteran

PostPosted: 20.02.2006 14:40    Post subject: Reply with quote

Det er vel bedre å ha refleksredninger enn å være god med føttene, for det er ikke nødvendig å drive å sentre tilbake til keeper så mye.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 20.02.2006 17:45    Post subject: Reply with quote

Lars Hirschfeldt kjemper om keeperplassen i RBK, og kanadieren har vist ved flere anledninger at han kan bli en trussel for Espen Johnsen. Men Hareide tror Johnsen får sjansen til å reise seg igjen.

- Jeg tror Per-Mathias (Høgmo) tenker slik som meg og gir Espen tillit framover.

Les mer: Bryr seg ikke om Johnsen-tabben
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 20.02.2006 22:21    Post subject: Reply with quote

Jeg vil påstå at hovedproblemet til Espen Johnsen ikke er fotarbeidet, men heller de mentale ferdighetene. Han sleivet med venstrefoten (dårlig teknisk utført), men valget ble tatt med hodet. Det fantes langt bedre alternativer. Dette kan også overføres til mye annet han har gjort, blant annet inngripene i Start-kampen. Samtidig skal det sies at ting påvirker begge veier.
Back to top
blubbin
Rutinert

PostPosted: 20.02.2006 23:46    Post subject: Reply with quote

Espen Johnsen mangler roen. Han kaver for mye. Hver gang han får et tilbakespill, eller skal spille ut fra femmeteren for den del, så ser han helt gal ut i ansiktet - ser ut som en villmann. Han må slappe mer av, og fokusere mer på å være presis. Han stresser for mye - virker som om han bare er opptatt av å treffe ballen hardest mulig, noe som fører til at han har null kontroll over hvor ballen faktisk havner.
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 21.02.2006 00:05    Post subject: Reply with quote

E.Johnsen må vel ha en prat med Pensgård igjen, selv om noen av uttalelsene til Pensgård tyder på at hun vet nada om fotball...
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 21.02.2006 02:41    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Jeg vil påstå at hovedproblemet til Espen Johnsen ikke er fotarbeidet, men heller de mentale ferdighetene. Han sleivet med venstrefoten (dårlig teknisk utført), men valget ble tatt med hodet. Det fantes langt bedre alternativer. Dette kan også overføres til mye annet han har gjort, blant annet inngripene i Start-kampen. Samtidig skal det sies at ting påvirker begge veier.

Nja...i forlengelsen av det vil jeg si at Espen Johnsen nok har lagt seg til en del "uvaner" fra han var liten. Siden ingen har plukket av ham disse feilene opp igjennom årene, så blir det stadig vanskeligere å bli kvitt dem når man blir eldre. For meg virker det som han alltid har vært "skyteskive", noe som jo har resultert i at han (til tider) er en "shot stopper" i verdensklasse. Dog lurer jeg på om det har vært så viktig hvor returene havner...jeg legger også merke til at noen ganger klarer han å få en enkel redning til å se veldig vanskelig ut Rolling Eyes

Det kan kanskje høres ut som en drøy påstand, men jeg mener at han har stått for mye i mål som ung. Dvs han har neppe brukt beina til å sparke ballen noe særlig. Legg bl.a merke til et veldig keitete og underlig tilløp når han skal sparke ballen.

Min mening er at en keeper skal være trygg og rolig, god i feltarbeidet, ha god fotballforståelse og plasseringsevne. Da trenger man kanskje ikke hente fram apekatt-redninger hele tiden Wink

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube: https://www.youtube.com/@...8/podcasts
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 21.02.2006 13:29    Post subject: Reply with quote

Stemmer jo bra med grunntreningen fra bakgården til familien Johnsen.

Espen sto i mål og Marius dundret tusenvis av baller på mål...
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 21.02.2006 14:07    Post subject: Reply with quote

Det høres kanskje flåsete ut, men han har ikke stått for lite i mål, han har derimot spilt for lite med bena.
Back to top
Tommee Eevers1
Senior

PostPosted: 23.02.2006 13:24    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Det høres kanskje flåsete ut, men han har ikke stått for lite i mål, han har derimot spilt for lite med bena.

Der traff du spikern. Meget bra poeng!
attach
Forumsjef

PostPosted: 23.02.2006 14:42    Post subject: Reply with quote

Jeg bommet faktisk totalt, for jeg ser det var en kritisk skrivefeil nå Razz

Det skulle vært:
Det høres kanskje flåsete ut, men han har ikke stått for mye i mål, han har derimot spilt for lite med bena.
Back to top
mr soprano
Senior

PostPosted: 23.02.2006 15:06    Post subject: Reply with quote

Har Lars spilt kun den ene kampen mot Broendby?

I saa fall er det pga det skal satses med Espen i aar ogsaa eller pga europacupkampene?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 23.02.2006 15:11    Post subject: Reply with quote

Tror det har mye med UEFA-cupen å gjøre. Om RBK blir utslått i kveld, håper jeg at Espen og Lars deler på keeperplassen gjennom mars måned, slik at Høgmo før seriestart kan konkludere.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 23.02.2006 16:51    Post subject: Reply with quote

2mas,
ang ditt spm vedr Hirschfeldt og EJohnsen (kun basert på høstsesongen 2005):
- Hirschfeldt er antakeligvis like god på strek som EJohnsen (dog litt vanskelig å måle nøyaktig)
- Hirschfeldt er trygg med ballen i beina og skyter langt ut (det gjør jo også EJohnsen - han har jo t.o.m skåret)
- Hirschfeldt er BEDRE enn EJohnsen i feltet - vil t.o.m. hevde at han er meget god og trygg i feltet.
- Hirschfeldt er en ROLIG keeper og gjør ikke mye ut av seg om det ikke er nødvendig.
- Hirschfeldt er en keeper som sprer TRYGGHET og svært sjelden slipper inn billige mål.
- Hirschfeldt er i mine øyne en bedre keeper EJohnsen.
dags
Veteran

PostPosted: 23.02.2006 16:56    Post subject: Reply with quote

Jeg vil heller ha en keeper som holder rent bur, enn en som scorer på utspark fra mål.

Og hvis dine betraktninger er riktig, bør Espen være ferdig som førstekeeper i Rosenborg før sesongstart.
2mas
Sjef

PostPosted: 23.02.2006 17:01    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg regner som sagt med at Lars vil få prøve seg i treningskampene framover. Det blir en spennende keeperduell!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Next
Page 4 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb