English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nils Arne Eggen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 162, 163, 164 ... 258, 259, 260  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 03.05.2012 09:06    Post subject: Reply with quote

Å skal man tenke sånn så må man også ta med at i det ene oppgjøret så stilte vi med Bakenga i kun 1 omgang og uten Svensson, Henriksen og Midtsjø. I det andre oppgjøret stilte vi uten Henriksen, Bakenga, Aasbakk og Selnæs.

Vi kunne med andre ord også ha stilt langt sterkere.
Back to top
View user's profile Send private message
Barney
Veteran

PostPosted: 03.05.2012 09:07    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:

Har et kron eksempel, min søster er trener for jenter 10

I den alderen er det mest fokus på lek og idrettsglede, selv i Ajax.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 11.06.2012 21:51    Post subject: Reply with quote

Eggen med nye briller
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
hansern
Proff

PostPosted: 11.06.2012 22:19    Post subject: Reply with quote

Trist å se at NAE må ta til takke med 4.divisjon, mens Rosenborg råtner på rot.
Back to top
WanAn
Proff

PostPosted: 11.06.2012 23:16    Post subject: Reply with quote

Ja mannen er fremdeles Norges beste trener. Er vel kun i Norge det skjer at den beste treneren i landet trener lag i fjerde divisjon. Takk Mr Hoftun og Co.... Var vel redd at en kompentent profil som Eggen hadde sett hvor inkompetent dere er i jobben deres og faktisk hadde sagt ifra...
Back to top
MP
Junior

PostPosted: 12.06.2012 00:29    Post subject: Reply with quote

RBK trengte ny trener og den desidert beste klubbtreneren i norsk fotball ønsket å trene laget. Men nei takk!
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 12.06.2012 08:50    Post subject: Reply with quote

Hoftun og Svendsenstyrene vil bli dømt nord og ned i fremtidens bøker og reportasjer når "soga om RBK på starten på tjuehundretallet" skal skrives.

Er det griskhet som gjør at Hoftun vil styre til han får sparken med fallskjerm?
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 14.06.2012 10:26    Post subject: Reply with quote

Nei, det er det at ledelsen i klubben ikke har skjønt (enda) at det vil bli langt dyrere å la Hoftun og Jönsson fortsette, enn å gi dem sluttpakke.
Jangusk
Veteran

PostPosted: 14.06.2012 11:56    Post subject: Reply with quote

Jeg liker det du skriver Tronderen.
Rbk taper utrolige summer på at disse to sitter i sine stillinger,bare så synd at alt for få faktisk greier å registrere det.

Jeg lurer på hvor langt styret lar det gå før de to får fyken og bøyer seg i støvet og ruller ut den røde løperen til han Nils A.

Alle her inne må huske at Nils A slutta frivillig for en 8 års tid siden,han slutta ikke p.g.a innkompetanse.

Men så lenge denne klubben er så kameratstyrt og tydelig klikkdrevet levner jeg ikke den større sjanse enn å fortsatt være en middels Norsk klubb.
Og det er en kjempetragedie med tanke på historien,fasilitetene og ikke minst budsjettet.

En sterk utenlandsk SD er veldig ønskelig fra min side,en som har hår på brystet og backer opp han Nils A 100%
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 14.06.2012 12:47    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:

Er det griskhet som gjør at Hoftun vil styre til han får sparken med fallskjerm?

Ikke griskhet. Stolthet.

Han kommer etter sigende aldri til å forlate jobben frivillig.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 14.06.2012 13:04    Post subject: Reply with quote

Men amatøren har jo ingenting å være stolt av....:

Få seriegull, ikke CL, dårlig økonomi, mindre publikum, dårlige spillerkjøp, svak spillerstall osv
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 29.06.2012 00:25    Post subject: Reply with quote

Tar du jobben?
Eh..tja,men ikke uten betingelsa.
Æ vil ha,n Ola som sportsdirektør,ja du veit hainn ola har egentli ailldri spællt sæ ut av Rosenborg hainn sjø.
Åsså veit vi aill av erfaring at de guttan her tåle ittj orntli træning,så vi må gjør bare enkle grep ut sesongen.
Hainn Ola kainn værra keepertræner å hainn.
Hjelpetrener å,så bruke vi heiller nånn krona på nånn årntli 433-spællera.
Næste år e vi tebake i europa,da har vi spællera som tåle træninga å skjønne kolles vi ønske å spæll fotbaill i Rosenborg. du veit..blabla bla:)
Recon
Legende

PostPosted: 29.06.2012 07:26    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:
josinho wrote:

Ikke griskhet. Stolthet.

Han kommer etter sigende aldri til å forlate jobben frivillig.

Forfengelighet. Hadde han en unse av stolthet og æresfølelse.....

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 06.07.2012 14:04    Post subject: Reply with quote

Nils Arne Eggen og Arne Erlandsen er intervjuet i VG om trenere og det å levere varene senere en gang.

- Jeg føler at man sier at man trenger lang tid på å spille inn et lag. Det er jeg uenig i. Som trener og leder må du forvente at du ser fremgang med en gang. Hvis du går i en felle - og det er en tendens til at trenere gjør det - der man skal bli bra «om en måned», «når sesongen starter» eller «neste år», så er det stikk motsatt av det jeg forventer, sier Arne Erlandsen til VG Nett.
... - Der er jeg enig med han Arne, sier trenerlegende og styremedlem i Norsk Fotballtrenerforening Nils Arne Eggen til VG Nett.
Den tidligere Rosenborg-treneren understreker at fotballag lever i nuet.
- Vi som er profesjonelle trenere må få ting gjort fort. Du bygger fort. Laget skal være bedre om høsten enn om våren, og det skal være kontinuerlig utvikling. Du må ha perspektivet fremover, men en fotballtrener og et fotballag lever i dag og skal prestere nå, sier Eggen.

Hele artikkelen.
Hjelde
Veteran

PostPosted: 07.07.2012 17:39    Post subject: Reply with quote

En tanke:

Det er vel nærliggende i disse tider å gi de som argumenterte for å virkelig satse på Eggen da Hamren ga seg rett. Eggen vant vel så og si alle seriekamper før Jønsson tok over, og laget ble relativt raskt dårligere etter at JJ tok over.

Dersom Eggen hadde fått det som han ville, og som mange her inne argumenterte for, ville Eggen fortsatt vært vår trener, ihvertfall i ett år til.... og det må vel erkjennes, selv fra de som argumenterte hardest for at Eggens tid burde være over (les f.eks Kristobal), at resultatene høys sannsynlig ville vært bedre.

Valget av Jønsson har ikke vist seg å være særlig mer fremtidsrettet enn det er valg av Eggen ville vært.... og jeg kan heller ikke forstå annet enn at et valg av Eggen ville skapt et større engasjement rundt klubben enn det som er tilfelle i dag.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 08.07.2012 01:20    Post subject: Reply with quote

Resultatene var da også den delen av argumentasjonen min hvor jeg ikke uttrykte noen bekymring rundt å la Eggen fortsette.

Laget hadde nok sett ganske annerledes ut i fjor og nå hvis Eggen hadde fortsatt som trener. Vi hadde nok ikke hatt en haug med unggutter som skulle bære laget under hans ledelse.

Men vi hadde nok også gjort det bedre, med en litt annen stallsammensetting.

Kanskje hadde vi kvalet inn i europaligaen i fjor, og det er ikke utenkelig at vi hadde vunnet serien i fjor under Eggen. Men jeg tror ikke Bakenga hadde fått noe gjennombrudd eller at Selnæs og Svensson hadde vært noe fast inventar på laget i dag. Ei heller at Midtsjø hadde vært tett oppunder førsteellveren.

Istedet hadde det nok blitt hentet flere etablerte spillere. Iversen hadde kanskje ikke tatt det året i England og kanskje hadde ikke endringene i administrasjon og styre tvunget seg fram slik de gjorde med fjoråret.

Skulle det skjære seg i forhold til seriegull og Europa i år har Jönsson opplagt ikke vært mer framtidsrettet enn Eggen hadde vært. Samtidig hadde mye vært annerledes, og det ville vært spennende å se hva den åpenbare slitasjen som eksisterte allerede etter en halv sesong ville ført til.

Engasjementet? Ja, større i kraft av at resultatene trolig hadde vært bedre, men trenden snudde på ingen måte med Eggen høsten 2010 heller, og en ganske klar nedgang ville det nok uansett vært, om enn ikke så stor som den har vært med de resultatene og prestasjonene vi har sett i fjor og i år.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Brady
Veteran

PostPosted: 08.07.2012 01:49    Post subject: Reply with quote

For Nils Arne Eggen har aldri bygd et lag rundt unggutter tidligere i trenerkarrieren...
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 08.07.2012 03:38    Post subject: Reply with quote

Jeg er overbevist om at RBK under Eggen ville vært bedre enn RBK under Jönsson om vi så ikke hadde hentet Dockal og Chibuike også. Det er like mye kritikk til Jönsson som det er skryt til Eggen. Jeg tror heller ikke at lokale talenter hadde slitt benk veldig mye mer enn de gjør i dag.

Jeg er nesten der at jeg driter i hvem som spiller for RBK så lenge de presterer og viser en viss stolthet over å være en del av laget. De offensive spillerne vi har tilgjengelig i dag under Eggen er jeg ganske sikker på hadde spilt fletta av Jönssons ledelse, rett og slett på grunn av Eggens evner til å skape relasjoner. Jönsson på sin side står mer på linja og håper de skal oppstå, virker det som.

Jeg tror ikke at kjøpene i fjor sommer nødvendigvis hadde blitt så annerledes under Eggen, men dersom for eksempel De Lanlay, Berisha og Yttergård Jenssen (tar tre norske navn of the top of my head her) hadde blitt hentet istedet for Dockal, Chibuike og Issah, tror jeg vi hadde vel så bra ut under ham både spille- og poengmessig som vi gjør i dag. Nok en gang - blanding av kritikk til Jönsson og hylling av Don Eggen.
kristobal
Legende

PostPosted: 08.07.2012 10:41    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
For Nils Arne Eggen har aldri bygd et lag rundt unggutter tidligere i trenerkarrieren...

Jo, han var flink til å satse på unge og fremadstormende spillere i perioden forut for vår inntreden i mesterligaen. Det har jeg heller aldri lagt skjul på.

Men det er ikke til å komme fra at både klubben for øvrig og han ikke gjorde en god nok jobb med å jobbe fram spillere da vi fikk muskler til å hente utenfra.

Heller ikke at Bakenga følte seg fastfrosset på benken utover høsten 2010, og at det ikke var unge debutanter å se på banen under Eggen i de seks månedene han fikk det året. I motsetning til både under Hamrén i 2009, våren 2010 under Hamrén og i fjor og i år under Jönsson.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 08.07.2012 10:43    Post subject: Reply with quote

Hva mener du egentlig i innlegget ditt Kristobal? At det hadde vært riktig å ansette Eggen for ca tre år, da HAmren gikk? Eller driver du fortsatt å argumenterer for at det var riktig å ikke ansette Eggen?

Det hele fremstår litt ullent for meg... litt sånn "ja, men..."...

I et valg mellom bedre resultater, seriemesterskap, europa, høyere engasjement kontra det at Jønsson kanskje slipper til noen flere unggutter.... blir vel valget ganske så åpenbart.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 08.07.2012 10:48    Post subject: Reply with quote

Det var riktig å ansette Eggen ut sesongen 2010. Kanskje hadde det vært bedre å enten ansette ham ved årsskiftet eller holdt på Hamrén til 1. september.

Vi ble veldig "eggensk" på kort tid sommeren 2010, før vi gradvis ble mer "hamrensk" igjen utover høsten.

Hadde han blitt ansatt ved årsskiftet kunne han fått vinteren på å kjøre inn det han ønsket, hadde han blitt ansatt 1. september så kunne han gjort laget eggensk ut sesongen, altså omtrent like lenge som det var eggensk etter at han tok over i juni - to-tre måneder.

Hadde han tatt over ved årsskiftet tror jeg imidlertid ikke Henriksen hadde etablert seg på laget våren 2010, da hadde nok Eggen tvunget gjennom et kjøp den vinteren eller benyttet seg av andre og mer etablerte spillere.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 08.07.2012 10:50    Post subject: Reply with quote

Du mener altså det var riktig å velge Jønsson foran Eggen etter 2010- sesongen... selv om Eggen var klar for et par sesonger til? .... selv i etterpåklokskapens lys?
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 08.07.2012 10:52    Post subject: Reply with quote

Nå er jeg spent på svaret altså. Very Happy
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 08.07.2012 10:53    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
I et valg mellom bedre resultater, seriemesterskap, europa, høyere engasjement kontra det at Jønsson kanskje slipper til noen flere unggutter.... blir vel valget ganske så åpenbart.

Så fremt det skjærer seg med Europa og seriemesterskap i år er jeg enig i at Jönsson ikke var mer langsiktig.

Det var uansett riktig å ikke fortsette med Eggen, mener jeg. Det var ikke mye hipp hurra utover senhøsten 2010 heller, til tross for ganske gode resultater.

En åpenbar slitasje slik jeg ser det.

Så kan det hende Jönsson var feil mann da, men jeg må jo stå for det jeg sa om at Eggen ikke var riktig videre (det står jeg for uansett), og den gangen var det Jönsson som var ansatt.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 08.07.2012 10:58    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Du mener altså det var riktig å velge Jønsson foran Eggen etter 2010- sesongen... selv om Eggen var klar for et par sesonger til? .... selv i etterpåklokskapens lys?

Kristobal får svare for seg.
Hvis jeg skal svare på et slikt spørsmål;
I tvil da, i tvil nå.
Kanskje ser jeg lysere på det ca.2150 i kveld og når vår nye ving starter festen i august.
Kanskje kommer også den nigerianske spissen og viser seg som en klar forsterkning.
Men rent generellt var jeg mere positiv til JJ da enn jeg har vært etterhvert.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 162, 163, 164 ... 258, 259, 260  Next
Page 163 of 260

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb