| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
quentez Veteran
|
Posted: 23.06.2012 14:29 Post subject: |
|
|
| Frykter han kommer til å bli fullstendig avkledd på fysikken. Tilgi meg også for at jeg er naturlig skeptisk til alle spillerne Stig Thorbjørnsen står bak. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 23.06.2012 14:31 Post subject: |
|
|
Akkurat som David Silva i PL? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 23.06.2012 14:35 Post subject: |
|
|
Når du begynner å sammenligne en obskur spiller fra El Salvadorsk toppserie med en av verdens beste playmakere er det ganske soleklart at du hvertfall vil bli en skuffet mann utover høsten.
Jeg synes ikke de skrytevideoene (om man kan kalle det det) ga så veldig mye. Og uten at jeg vet hvordan nivået er i El Salvador så roper det litt varsko i mitt hode. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 23.06.2012 14:37 Post subject: |
|
|
Du snakket om fysikken. Var ingen som trodde at Silva passet inn i PL heller. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 23.06.2012 16:17 Post subject: |
|
|
| Robbaan wrote: | | Hakkespett wrote: | ---------------------Örlund
Ankersen----Larsen----Strandberg----Myrestam
----------Selnæs---------------------Issah
Dockal---------------Chibuike-----------Alas
----------------------Francis |
Enig i denne. Jeg vil helst se at vi faktisk får signert en ny spydspiss. Jeg har desverre ikke troen på den hjemvendte sønn lenger. Så Francis evt en annen på topp er alletiders.
Men er spent på hvordan nivået på eventuelle motstandere vi møter i EL er før 3 runde da vi får brukt ny signerte? Det pleier vel være rimelig overkommelig. Selv med de prestasjonene vi så før sommerferien. |
Hmm... Én trønder og bare to nordmenn... _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 23.06.2012 16:28 Post subject: |
|
|
Tenkte det samme, Attaboy. Her kommer ramaskrikene3 om kjøpelag igjen..
Når det gjelder Alas' fysikk tror jeg ikke det blir noe problem. Vi har hatt flere tekniske kantspillere i ligaen som ikke har blitt begrenset all verden med tanke på sped fysikk. Storflor er ikke akkurat noen Juggernaut, men har klart seg bra. Bittelille Alanzinho var jo såpass liten at en femmerball nådde ham til midt på leggen, og var langt fra noe strykejern, allikevel gjorde han ganske som han ville mot norske lag.
Vi får nok ikke basert et lag med spillere med slik fysikk, men en og annen skal fungere greit. Det kan sågar være et pluss for å gi forsvarerene noe annet å bryne seg på enn Iversen-typer. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 23.06.2012 16:30 Post subject: |
|
|
| RÃ¥nny wrote: | | Hvorfor tar folk med Issah? Gi meg EN god grunn.. |
Balanse i laget. |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 23.06.2012 17:06 Post subject: |
|
|
| Hakkespett wrote: | ---------------------Örlund
----------Selnæs---------------------Issah
----------------------Francis |
Her er du inne på noe, men det må være mulig å få med Midtsjø. Han bør få mye spilletid.
Han skal prioriteres før Ivers, Jonas etz.
Etter Midtsjø bør vel Berntsen stå for tur. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 23.06.2012 17:16 Post subject: |
|
|
| Sylta wrote: | | RÃ¥nny wrote: | | Hvorfor tar folk med Issah? Gi meg EN god grunn.. |
Balanse i laget. |
Med JJ så vil vi spille en flatfirer på midten, og Selnæs og Issah funker ikke sammen. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 23.06.2012 17:30 Post subject: |
|
|
Jeg tror rett og slett Issah må få litt mer tillit og muligheten til å gjøre seg kjent med laget og spillestilen. Når man får 6 kamper på førstelaget etter at man nettop er hentet inn, for så å plasseres på reservelaget der de spiller en helt annen spillestil er det forståelig at han kan ha problemer med å tilpasse seg rollen sin i JJs formasjon.
Han har uten tvil gode fysiske egenskaper, godt løpskraft, sterk i kroppen, hard i taklingene. Om han hadde hatt en litt mer bakholdt rolle bak Selnæs kan dette fungere.
---------------------Örlund
-----------------------------------Issah
----------Selnæs
----------------------Francis
Da kan han ligge forran midtforsvare, forsøke å stoppe/forstyrre evt angrep, legge ball videre til Selnæs, og så er vi i busines.
4-1-1-3-1 kan riktignok høres shabby ut, men så lenge de bakre spillerne (forsvar + def. midtb.) klarer å holde seg der de skal være kan dette fungere. Mener jeg da. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
sneasnu Junior
|
Posted: 25.06.2012 07:56 Post subject: |
|
|
| noen som vet noe, ankommet trondheim, er på vei etc? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 25.06.2012 08:01 Post subject: |
|
|
| Tror ikke han kommer før i morgen |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 25.06.2012 08:09 Post subject: |
|
|
Det var da enda bra, hadde han kommet i går hadde han vel blitt så skremt over det han hadde sett mot Godset at han hadde tatt første fly hjem igjen... _________________ De som tror de vet best, er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 25.06.2012 09:15 Post subject: |
|
|
| Ja huff og huff. I går hadde det nok ikke hjulpet med en teknisk venstrekant nei. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 25.06.2012 09:29 Post subject: |
|
|
| Han mente som tilskuer. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 25.06.2012 09:39 Post subject: |
|
|
I går hadde det nok ikke hjulpet med en teknisk venstrekant alene. Slike har en tendens til å fungere best når laget har ballen av og til, og ikke for eksempel forsøker en Hellas-kontring direkte i bakrom når de en sjelden gang klarer å snuble den til seg. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 25.06.2012 11:57 Post subject: |
|
|
Noen her som kan fortelle hvordan navnet til denne karen uttales. Jeg glemmer alltid av å sjekke fyren på tuben når jeg kommer hjem og på jobb funker ikke tuben så det hadde vært fint å fått en forklaring på det. Høres liksom litt rart ut med Jaime Alas uttalt som det skrives uten at vi skal kritisere for mye her til lands _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 25.06.2012 12:11 Post subject: |
|
|
| Navnet uttales (c)haime alas |
|
| Back to top |
|
 |
apresthus Proff
|
Posted: 25.06.2012 12:13 Post subject: |
|
|
Jeg regner med det uttales som det gjøres på castellansk (vanlig spansk) J på spansk uttales som en slags "kja" lyd resten blir ai-me og alas som vanlig.
Nå har de en tendens til å uttale ting mykere sør amerika... så jeg fant fram ett par eksempler
http://www.forvo.com/word/jaime/#pt
I og med at det er en ' i navnet hans er det nok en bitteliten pause etter j lyden også *nerd*
Edit: Se posten over for letter forklaring  |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 25.06.2012 12:20 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Han mente som tilskuer. |
Jeg skjønner det, men skjønner ikke at han skulle bli skremt. Han ville vel ha sett at det var god bruk for en teknisk venstrekant i går. Kurante arbeidsvilkår der ute også. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 25.06.2012 13:48 Post subject: |
|
|
| Jeg melder meg på i uttale-konkurransen. Jeg tipper at navnet uttales 'heime'. I tilfellet må jo nesten kallenavnet bli trond'. |
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 25.06.2012 15:38 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Tenkte det samme, Attaboy. Her kommer ramaskrikene3 om kjøpelag igjen.. |
Kjøpelag er en ting, en annen er jo regeleverket om antall ulendinger man kan bruke. |
|
| Back to top |
|
 |
sneasnu Junior
|
Posted: 25.06.2012 16:37 Post subject: |
|
|
Han er i dette øyeblikk i Amsterdam! kommer idag!  |
|
| Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 25.06.2012 17:13 Post subject: |
|
|
| quentez wrote: | | Frykter han kommer til å bli fullstendig avkledd på fysikken. |
Fysikken er det minste problem. Har han ikke x-faktoren i forhold til teknikk, driblinger og hurtighet vil han ikke fungere. Fysikk er og blir oppskrytt i en så svak liga som Tippeliga, der de fleste teknikkere herjer fullstendig. Det er en myte av Tippeligaen er en fysisk liga. |
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 26.06.2012 09:07 Post subject: |
|
|
Alas er på plass i Trondheim
| Quote: | | - Nå skal han gjennom medisinske tester i morgen og på torsdag. Dersom alt går etter planen signerer han kontrakten torsdag, sier Pedersen. |
 |
|
| Back to top |
|
 |
|