| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
pingvin Veteran

|
Posted: 10.06.2012 17:49 Post subject: |
|
|
| Han er på benken Torbjørn. Får håpe vi får se han i 2.omg. |
|
| Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 10.06.2012 18:02 Post subject: |
|
|
| Har Ingebrigt Steen Jensen i det hele tatt noen fotballkunnskaper? |
|
| Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 10.06.2012 18:24 Post subject: |
|
|
| Ingen overhodet. Demidov klarer seg dog veldig bra. Arne Scheie og Drillo er det dårligste kommentatorparet jeg noen gang har hørt. At ikke Arne har pensjonert seg nå er dessverre trist, da han en gang i tiden var Norges beste. Nå er han for treg, gammel og utdatert. Drillo er heller ingen kommentator. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 10.06.2012 18:59 Post subject: |
|
|
Drillo kan mye fotball og i likhet med Scheie gleder han seg genuint over store kamper som dette. Men; Scheie har vært i kanalen i mange tiår og de har nesten ikke sendt fotballkamper de siste ti-femten årene.
Ikke norsk, ikke engelsk, ikke tysk, ikke europacup eller landskamper. Når han heller ikke blir yngre med årene blir han stadig dårligere oppdatert. Det som er igjen er puggefakta som gir gjengivelser av det som skjedde i det og det mesterskapet. I tillegg sliter han kraftig med uttale av spillernavn. Man kan irritere seg over det eller bare le og kose seg. Jeg velger det siste. I 2006-VM, som Italia vant, var det Zambrotti, Totto, Cannavaros og Gattiso. Nå er det Sjiellini/Siellini, Marsjisio og så videre.
Jeg liker de to gamle mennene, men ser hva som sies og er enig i det. De er ikke verdens beste kommentatorer, i alle fall ikke Scheie.
Resultatene så langt er til å leve med for min del, Tyskland og Italia er greit med men kunne godt tenkt meg at Polen ikke rotet vekk seieren mot Hellas. Dagens irritasjonsmoment for min del er fokuset på Balotelli.
Fordi han spiller i Premier Liguchi blir han ikke nøkkelspiller på landslaget av den grunn. Han har ikke tosifret antall landskamper enda engang. Hva vet VGTV, NRK, TV2 etc. om Giovinco for eksempel? Eller Di Natale, som har lirket inn over 130 mål for Udinese?
Flotte kamper så langt, gleder meg til fortsettelsen! |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 10.06.2012 21:49 Post subject: |
|
|
Jeg må si at det var deilig å se Kroatia slå (ut) Irland fra EM nå. Kroatene imponerte meg ikke i det hele tatt, alt for lavt balltempo og mange tekniske feil, kombinert med et ganske tvilsomt forsvar, gjør at de neppe har særlig mulighet mot Spania eller Italia. Likevel er det i det minste et lag som ønsker å spille fotball, og har noen spillere med gode tekniske ferdigheter.
Irland, på sin side, synes jeg var et skikkelig drittlag. Utelukkende lange baller opp mot duellerende spisser, småstygt og ufint inn i nesten alle dueller med armbruk og løftede albuer og knær. Mesteparten av spillerne ser ut og spiller mer som rugbyspillere enn fotballspillere. Når de i tillegg begynner å filme og falle lett for å skaffe seg offensive dødballer, til tider med god hjelp fra dommeren, og attpåtil viser tendenser til ufin oppførsel, så får de ingen pluss i boka fra meg.
Det hjelper selvfølgelig heller ikke med Øyvind Alsakers sedvanlige nesegruse anglofile beundring for irene, og åpenbare slagside i kommenteringen. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 11.06.2012 09:02 Post subject: |
|
|
Har enda til gode å oppleve en EM kamp kommentert bra på norsk tv.
På kanal9 når de endelig fikk inn Kenneth Fredheim så måtte de bare trekke ned alt med Steinar Nilsen. Og hva er det med å bruke Tørum?
Arne Scheie er helt på bærtur under kampen, roter med navn og spillere. Huff. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
andreasb Senior
|
Posted: 11.06.2012 11:23 Post subject: |
|
|
| Personlig syns eg det værste var Drillo sin negative holdning til Spania og fotballen de spille. Greit han like "gjennombruddshissig" fotball fra forsvar til angrep, men det får væra måte på negativ undertone. Eg er riktignok Spania-fan og kan har blitt farga av det, men syns det var veldig åpenbart til tider. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 11.06.2012 11:27 Post subject: |
|
|
Masse flott å se på under spaniakampen, men jeg syns Drillo hadde helt rett med noen av uttalelsene.
Både Spania og Italia sendte unormalt mye slurvete pasningesfeil og andre taktiske feil som man ikke normalt ser hos dem. De var nok begge preget av at det var åpningskamp og at ingen egentlig kunne tape.
Jeg syns det må være lov å påpeke feil selv om det er gode lag, og langt bedre enn han selv leder. Feilene var jo der. |
|
| Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 11.06.2012 12:04 Post subject: |
|
|
Det blir for rart å fremheve "dårlig pasningspill" i en kamp hvor begge lag har en treffprosent på godt over 80%. Det er tall vi i Norge kan se langt etter på landslagsnivå.
Det kan jo også ha noe med at det var veldig høyt tempo i kampen, selv om Drillo konsekvent beskrev spillet som "drepende for tempoet". Fordi i følge Drillo så er det kun bevegelse i en retning som er tempo...
Blir så lei av den sutrekuken. Ille nok at han skal ødelegge landslaget, om han ikke skal suge enhver fornøyelse ut av andre kamper og. Blir SVT på meg fremover. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 11.06.2012 12:21 Post subject: |
|
|
| hehe enig i mye av hva du sier, jeg bare vet at jeg reagerte på flere pasninger jeg også. Alle bommer selvsagt nå og da, og begge lag har en høy treffprosent, det var bare så klumsete feilpasninger i går. Uvanlig å se spillere av dette kaliberet helt upresset sende pasninger direkte til motspiller flere ganger. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 11.06.2012 12:22 Post subject: |
|
|
| andreasb wrote: | | Personlig syns eg det værste var Drillo sin negative holdning til Spania og fotballen de spille. Greit han like "gjennombruddshissig" fotball fra forsvar til angrep, men det får væra måte på negativ undertone. Eg er riktignok Spania-fan og kan har blitt farga av det, men syns det var veldig åpenbart til tider. |
Skjønner godt at han var negativ. Så kampen eg, tok meg ei pils på kjøkkenet, åpna den og laget meg et smørbrød. Når jeg kom tilbake hadde Spania fortsatt ballene og ikke klart å avslutte...
Boring as shit. |
|
| Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 11.06.2012 12:32 Post subject: |
|
|
Ja, det var noen rare pasninger, men slettes ikke så mye som Drillo ville ha det til. Hadde vært et riktigere fokus og sett på hvor bra Italia var i presset og førsteforsvar. Fremhevet hvor høyt tempo og hvor presise de var der, noe som nok er litt uvant for endel av de spanske spillerene. Spania/Barca blir ofte ikke presset så hardt fordi de er vannvittig gode til å vende av forsvarere og det straffer seg, så forsvarende lag mye oftere spiller avventende. Det gjorde ikke Italia, og det lyktes de med lenge, kanskje pga Spanias mangel på trussel mot Italias 2 midtstoppere og libero, som gjorde at Italia fikk ligge veldig kompakt.
Men neida, dårlig pasningspill og lavt tempo var det Drillo fikk ut av kampen... |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 11.06.2012 12:51 Post subject: |
|
|
For ikke å snakke om at han totalt ignorerer det de gangene Spania (som regel gjennom Iniesta) plutselig skrur opp tempoet og trer seg gjennom.
Ja, det var en kamp med mange uprovoserte feilpasninger på egen halvdel, men den der dogmatiske holdningen til fotball gjør faktisk Egil Olsen forholdsvis lite egnet som kommentator. Og Arne Scheie, stakkar, han begynner virkelig å slite med å henge med i kampene. Hvor mange ganger kalte han Buffon for Casillas i går? Hvor mange Arbelao? Og Xavi og Xabi Alonso så han, utrolig nok, ikke forskjell på.
Mellom en forvirret Scheie og en som vanlig lite imponert Olsen ble det ikke mye fotballstemning igjen. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 11.06.2012 12:52 Post subject: |
|
|
Begynner å glede meg skikkelig til å se Hamréns Sverige i kveld. Håper i laaangt større grad at Svenskene gjør det bra enn at Danskene gjør det bra. Og Zlatan virker å være i godt slag. Herlig å se han på pressekonf når han viser Hamrén all den respekten han fortjener.
Håper å se Hamrén i en stor klubb internasjonalt i fremtiden. Stor mann. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 11.06.2012 12:55 Post subject: |
|
|
| Synes Italia-Spania var en kanonkamp med nerve og masse sjanser, lever fint med at det var noen feilpasninger og ikke tut og kjør i 90 min. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 11.06.2012 14:14 Post subject: |
|
|
Helt meningsløst at Drillo skal kommentere en kamp mellom Italia og Spania. Kanskje de to landslagene i hele verden som står lengst unna det han selv lever og ånder for - og tydelig gjennom mange år har vist noe i nærheten av forakt for. Han kommenterer med en tydelig agenda, og det er å fremme sine egne (sterke) meninger.
Scheie er som vanlig helt håpløs og bør få slippe å kommentere mer fotball. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 11.06.2012 14:21 Post subject: |
|
|
NRK vet vel at det ikke går å "sparke" Scheie før han trapper ned selv?
Det blir vel ramaskrik i VG og DB og folkekrav om at NRK tar han tilbake på skjermen. Først og fremst fra de som ser fotball så sjelden at de ikke ser forskjell på Casillas og Buffon.
Men det er synd at NRK ikke klarer å fornye seg redaksjonelt. De er god på teknologi på nett, men der stopper det. Generelt er det mye pinlig og ufrivillig humor på NRK. Som å skru tiden tilbake 20-30 år (ikke at jeg vet hvordan det var på tiden). De presser inn reportasjer fra lokale kokkekonkurranser og danseband-festivaler, med reportere som ser ut som de aldri har vært på tv før. Programmer som "Førkveld" er et annet eksempel, der de alltid har funnet en eller annen sky skapning som kommer rett fra skauen inn i studio for å fortelle om næropplevelser med rovdyr, og der programlederne er barne TV-entusiastiske uansett hvor drepende uinteressant temaet er.
Last edited by abjoern on 11.06.2012 14:32; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 11.06.2012 14:25 Post subject: |
|
|
| Drillo har i det minste ekstrem peiling, så synes han var OK tross litt propaganda for egen spillestil. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 11.06.2012 14:34 Post subject: |
|
|
| Drillo har peiling, men tar veldig feil på samme tid. Han har store skylapper. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.06.2012 16:31 Post subject: |
|
|
At Drillo nå er i studioet til Canal9 i Oslo er vel gjerne bevis på at han og Scheie kommenterte fra Marienlyst i går?  |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 11.06.2012 16:57 Post subject: |
|
|
Det stod da at de var på plass i Polen. Kan jo hende Canal9 har fått fløyet han inn Eller så driver NRK å lurer oss, hehe  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.06.2012 17:05 Post subject: |
|
|
| Kom plutselig på at Drillo ved ei anledning snakka om at de hadde god utsikt over banen osv. Trekker tilbake alle beskyldninger, og konstaterer at kommunisten ikke trives i Øst-Europa etter murens fall. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 11.06.2012 17:46 Post subject: |
|
|
| Scheie klaget jo faktisk på at de satt så langt oppe at det var vanskelig å se forskjell på spillerne... |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 11.06.2012 18:24 Post subject: |
|
|
Frankrike trenger desperat å bytte ut Benzema, det er nesten så jeg tviler på at han har puls. Bortsett fra den ene gode involveringen i første omgang hadde en litt vassen osteloff kunnet gjort jobben hans. Han rusler imot, spiller en støttepasning, så går han resten av angrepet.
Frankrike spiller 4-6-0 selv om de faktisk stiller med spiss. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 11.06.2012 18:36 Post subject: |
|
|
Irriterende hvor mye dømmingen varierer fra kamp til kamp. Den ene kampen dømmes det for alt og ingenting mens dagens dommer overser frispark som godt kunne vært gult kort. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
|