| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Beito Junior
|
Posted: 17.02.2006 00:07 Post subject: |
|
|
Er det realistisk å tro på noen nye spiller nå før seriestart ?
Noen som har hørt noe mer om midtbanespillerne som har vært på prøvespill ? |
|
| Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 17.02.2006 00:10 Post subject: |
|
|
Dom faller denne uka
Virker nesten som Hyka er mest aktuell, ut ifra den saken. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.02.2006 00:43 Post subject: |
|
|
Faen, glemte å sjekke opp denne saken i dag. Har hatt mye å gjøre.
Likevel: Antar det ikke skjer noe mer i denne omgang med disse tre. |
|
| Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 17.02.2006 01:32 Post subject: |
|
|
Det blir kanskje til nøds Hyka, men per i dag bør nok RBK bla opp litt mer penger for å få inn etablerte spillere på de plassene de trengs mest, før de kjøper disse supplementsspillerne. Da er det særlig høyresida i forsvaret og den sentrale midtbanespilleren jeg tenker på. Basma var god, men er i dag langt fra å være i form, og vil neppe komme tilbake. Tettey er et alternativ på midten, men er foreløpig for uerfaren som playmaker.
I tillegg mangler både Riseth, Kvarme, Lago og Koppinen maksfarten til de hurtigste spissene. De kompenserer bra med fotballforståelse, men..
En spisstype, ikke ulik Mifsud hadde også gjort seg. En hurtig gjennombruddshissig spiss, som kunne vært et alternativ til dagens system.. _________________ mvh HeXX
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 17.02.2006 12:29 Post subject: |
|
|
hæ??
Vi har nok spisser.. Både Helstad og Kone er hurtige gjennombruddspillere (særlig helstad)..
Vi trenger en høyreback og en midtbanestjerne (defensiv)
Dersom lago drar trenger vi også en backupspiller i forsvaret |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 17.02.2006 13:07 Post subject: |
|
|
Høyrebacker er mangelvare både i Norge og internasjonalt ...
Men ja, vi trenger det.
Midtbane ... der håper jeg Tettey kan vise seg å være den defensive vi har lett etter. Viser han bra takter utover synes jeg vi skal la ham utkonkurrere Ørjan der, sakte og trygt, istedenfor å kjøpe en ny.
Midtstopper ... ja, må fornyes, men holder jo ut året med mindre det blir utrolig skadeomfang. Jeg håper at Svenning spiller så bra for Viking at gutta på Brakka velger å kjøpe ham inn. |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 17.02.2006 13:17 Post subject: |
|
|
| Koppinen er en meget god back og stopper.....det er på tide at Høgmo satser på ham! |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 17.02.2006 13:24 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | Midtstopper ... ja, må fornyes, men holder jo ut året med mindre det blir utrolig skadeomfang. Jeg håper at Svenning spiller så bra for Viking at gutta på Brakka velger å kjøpe ham inn. |
Svenning spiller ikke som midtstopper... Tom Prahl tester ham som ving for tiden, men er det ikke back han er? _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 17.02.2006 13:26 Post subject: |
|
|
| Svenning kommer da aldri til å nærme seg europaklasse? |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 17.02.2006 13:51 Post subject: |
|
|
| HeiaVincent wrote: | | Svenning spiller ikke som midtstopper... Tom Prahl tester ham som ving for tiden, men er det ikke back han er? |
Han startet vel som venstreback, men spilte tildels ganske bra som midtstopper i Sverige.
| attach wrote: | | Svenning kommer da aldri til å nærme seg europaklasse? |
Det er alltid vrient å si ... og derfor mener jeg også at man bør se an hvor bra han spiller før han hentes inn. Om han er god nok, bør vi kjøpe ham. Flere trøndere er bra. |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 17.02.2006 13:58 Post subject: |
|
|
Om han er god nok så vil vi Vikingsupportere beholde ham takk!
Uansett så tyder alt på at Prahl vil satse på ham, ingen kjøp i posisjonene hans... _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 17.02.2006 14:07 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | HeiaVincent wrote: | | Svenning spiller ikke som midtstopper... Tom Prahl tester ham som ving for tiden, men er det ikke back han er? |
Han startet vel som venstreback, men spilte tildels ganske bra som midtstopper i Sverige. |
Ikke i moderklubben. Der var han venstreving/-kant/spiss. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 17.02.2006 14:13 Post subject: |
|
|
Svenning var venstrekant både i Byåsen og i Rosenborg, sjøl om det ikke ble mange kamper i Rbk-trøya (2 for å være nøyaktig.) De siste årene har han vel spilt venstreback, og han vil etter min mening ikke forsterke stallen vi har i vesentlig grad. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 17.02.2006 14:17 Post subject: |
|
|
Problemet med stallen i dag er at det er så mange usikkerhetsmomenter. Vil de eldre spillerne holde seg skadefrie (Basma, Kvarme, Riseth, Strand, Berg)? Vil de eldre prestere på et høyere nivå enn i fjor (noe som er tvingende nødvendig for de fleste av de)? Skal Koppinen, Russel, Tettey, Lago og Eguren slå til?
Alle disse spørsmålene er helt åpne og i et worst-case scenario så kan vi fort få en reprise på 2005. |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 17.02.2006 14:24 Post subject: |
|
|
| Du er inne på noe her......kanskje på tide å gi de yngre tid og tillit for å bygge noe for fremtiden. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 17.02.2006 14:26 Post subject: |
|
|
| Beito wrote: | Er det realistisk å tro på noen nye spiller nå før seriestart ?
Noen som har hørt noe mer om midtbanespillerne som har vært på prøvespill ? |
Jeg tror ikke at det blir flere spillerkjøp!
Men jeg håper at vi får en "midtbanegeneral" med erfaring, den perfekte aldern hadde vært 26-28!
Vi mangler midtbanespillere fra den aldersgruppen!
Ellers håper jeg Russel blir byttet ut med en bedre spiller, men det ser ut som om Høgmo vil gi ham sjansen!
Ps: Helt enig med det henning sier ovenfor!  |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 17.02.2006 14:28 Post subject: |
|
|
Og vi kan ikke ha 30 spillere i stallen i tilfelle worst case scenario. Det kan være positivt at vi blir tvunget til å bruke de yngre spillerne i stallen mer enn vi har gjort de siste årene. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 17.02.2006 14:29 Post subject: |
|
|
| henning wrote: | | Problemet med stallen i dag er at det er så mange usikkerhetsmomenter. Vil de eldre spillerne holde seg skadefrie (Basma, Kvarme, Riseth, Strand, Berg)? Vil de eldre prestere på et høyere nivå enn i fjor (noe som er tvingende nødvendig for de fleste av de)? Skal Koppinen, Russel, Tettey, Lago og Eguren slå til? |
Og hva med de som strengt tatt ikke har vist seg stabilt gode nok for Rosenborg, til tross for flere års sjanser. JGS, Storflor f.eks.
Jeg tror ikke man skal være så altfor sikker på suksess i 2006, og om vi får det tror jeg nok vi kan tilskrive det ligaens nivå vel så mye som spillermaterialet vårt. Altså bør man vel ikke regne med de helt store europeiske eventyrene heller så lenge man setter personlig prestisje over den nødvendige kvalitetshevinga i spillermaterialet.
Personlig så spør jeg meg om suksess med denne stallen i 2006 egentlig er til klubbens langsiktig beste også, men det er nå meg da. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Kafanskavimedhan Rutinert

Joined: 25 Apr 2005 Posts: 774 Location: Falkenberg, Sverige
|
Posted: 17.02.2006 14:45 Post subject: |
|
|
Så det du sier er at du på en måte håper at klubben får nok en middelmådig sesong så de virkeli begynner å forstå alvoret av hva som skjer?( de nede på brakka altså)
Som medfølger noen helvetes te skippertak så det blir utskiftninger både i styre&stall... Langsiktig tenkt så er det ingen dum tanke, selv om det ikke er en tanke jeg vil tenke... _________________ Bring him home! |
|
| Back to top |
|
 |
syltynn Proff
|
Posted: 17.02.2006 15:59 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: |
Personlig så spør jeg meg om suksess med denne stallen i 2006 egentlig er til klubbens langsiktig beste også, men det er nå meg da. |
Har tenkt tanken selv. "Hold igjen" forventningene og la laget bygge seg opp, framfor å peise på med antatt bedre gamlinger. Godt poeng.. |
|
| Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 17.02.2006 16:13 Post subject: |
|
|
| RBKSandvika wrote: | hæ??
Vi har nok spisser.. Både Helstad og Kone er hurtige gjennombruddspillere (særlig helstad)..
Vi trenger en høyreback og en midtbanestjerne (defensiv)
Dersom lago drar trenger vi også en backupspiller i forsvaret |
Kone ferdigheter gjenstår å se. Er foreløpig ikke helt overbevist, men håper han slår til. Vil derimot ikke karakterisere Helstad som en hurtig og gjennombruddshissig spiss. Han kan slå til, men har gjerne andre sider som han behersker like godt. Og han har jo ikke direkte overbevist mann mot mann. Braaten er feks noen hakk bedre der.
Men det viktigste, og det RBK nå må gjøre noe med som første prioritet, er helt riktig høyrebacken og den manglende midtbanegeneralen. _________________ mvh HeXX
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.02.2006 16:15 Post subject: |
|
|
| Baadshah/Tab wrote: | | Jeg tror ikke at det blir flere spillerkjøp! |
Det trodde heller ikke jeg, og nå bekrefter Høgmo det:
- Ja, vi har satt strek, sier han til rbkweb.com. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 17.02.2006 16:21 Post subject: |
|
|
Merkelig at de har skrinsatt kjøpet av ny midtbanespiller. Det er ingenting som er forandret siden det ble sagt at dette var et ønske. Det eneste er at Steffen Iversen ble hentet til klubben, men han er jo spiss.
De kan heller ikke si at det er umulig innen overgangsfristen, for der har de enda 42 dager på seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 17.02.2006 16:23 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Baadshah/Tab wrote: | | Jeg tror ikke at det blir flere spillerkjøp! |
Det trodde heller ikke jeg, og nå bekrefter Høgmo det:
- Ja, vi har satt strek, sier han til rbkweb.com. |
Haha, hvem er egentlig overraska over dette?
Same procedure as last year... _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 17.02.2006 16:36 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | Haha, hvem er egentlig overraska over dette?
Same procedure as last year... |
Ikke egentlig, med tanke på utviklingen.
- Essediri er etter min mening en klar forsterkning på høyre, og det frigjør Braaten til andre oppgaver.
- Stefanie bør tross alt være bedre enn FJ, noe som skyver FJ helt ut (eller ned på midtbanen)
- Tettey synes jeg viser såpass fremgang at han kan bli en forsterkning på midten
Og ikke minst:
- Internasjonalt overgangsvindu er stengt
Jeg synes faktisk Høgmo viser handlekraft (bokstavelig talt), selv om jeg ikke alltid skjønner valgene han gjør. |
|
| Back to top |
|
 |
|