View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 20.01.2012 18:22 Post subject: Izunna Uzochukwu |
|
|
De 22-dobbelte norske mestre var særdeles interesseret i Izunna i sommerens transfervindue, men Trondheim-klubben trak følehornene til sig, da FC Midtjylland smækkede en prislap på nigerianerens skuldre. En prislap, som ifølge tipsbladet.dks oplysninger beløber sig til mellem 15 og 18 millioner kroner.
- Jeg så Izunna mange gange, og vi var meget interesserede i ham. Men han var ganske enkelt alt for dyr for os. Desuden fik vi at vide, at han - hvis han skal sælges - skal sælges til en meget større klub end Rosenborg i en større liga end den norske, fortæller Rosenborgs chefscout Stig Torbjørnsen til tipsbladet.dk.
På grund af disse informationer afgav Rosenborg aldrig et konkret bud på Izunna. I stedet gik den norske klub videre til næste mand på listen, ghanesiske Mohammed Issah, som blev erhvervet i serbiske Røde Stjerne Beograd for en tredjedel af den pris, FCM ville have for Izunna.
Læs mere: FCM kræver kassen for midtbaneprofil
Velger å lage egen tråd sjøl om interessen tilsynelatende er lagt vekk. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 20.01.2012 18:23 Post subject: |
|
|
Luremus 2mas hehe |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.05.2012 13:47 Post subject: |
|
|
Den lille nigerianer indrømmer også, at han via sin agent mærker en del interesse fra udlandet. Men det tager han roligt.
- Ja, der er nogle henvendelser, men jeg er FCM-spiller. Jeg skal ikke væk nu, siger Izunna Uzochukwu, som norske Rosenborg angiveligt viste interesse for i vinterpausen.
Læs mere: Ombejlet Izunna bliver i FCM |
|
Back to top |
|
 |
Ahakrim Rutinert

|
Posted: 26.05.2012 15:23 Post subject: |
|
|
Æsj...Jeg skal ikke væk nu, siger Izunna
...kanskje han vil hvis RBK klarer å lokke han med de rette midlene/forholdene han setter pris på??? ...Hmmm... : REMA Reitan kan du hjelpe oss??? |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 26.05.2012 15:44 Post subject: |
|
|
Nå spiller han vel på plassen vi har Selnæs og Issah, så vi har god dekning der. Det bør selvsagt alltid være aktuelt å forsterke, også på plasser med god dekning, men det er mye annet vi heller bør bruke pengene på. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 26.05.2012 15:51 Post subject: |
|
|
Zorac,
på defensiv midtbane har RBK bare dekning i kvantitet - ikke kvalitet.
Tror heller ikke du ønsker Issah på banen for RBK? _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 26.05.2012 16:02 Post subject: |
|
|
Nei, ikke slik han har framstått. Men så er han ikke mer enn backup for øyeblikket heller. Men Selnæs har gjort en svært god figur, og vil sikkert bare bli bedre.
Izzunna virker jo å eventuelt bli en svært dyr affære, og da er det bedre at de jobber med Annan, slik de etter sigende gjør. Vi har roller med ingen, svært dårlig, eller utgående dekning (som venstre kant, spiss osv) og da blir det dumt å svi av 10-15 millioner på én spiller i en posisjon vi faktisk har spillere. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Ahakrim Rutinert

|
Posted: 26.05.2012 16:43 Post subject: |
|
|
med Henriksen på vei ut og med en Issah som er utrolig ustabil så hadde det faktisk vært på utrolig viktig for RBK med en def mid.... |
|
Back to top |
|
 |
simvik91 Rutinert

|
Posted: 26.05.2012 17:00 Post subject: |
|
|
FOR (forhåpentligvis) SISTE GANG (ja særlig..): Rbk under Jönsson spiller 4-4-1-1, noen vil hevde 4-2-3-1, uansett så består den formasjonen til Janne av TO sentrale midtbanespillere. Den ene ligger dypere enn den andre og fungerer som anker, imens den andre går på flere offensive løp og kan kalles for en slags indreløper. Tenk Stabæk under Janne: Henning Hauger og Pontus Farnerud. Akkurat nå er det Selnæs og Henriksen som har de rollene i Rbk.
Issah er back-up for Selnæs. Sistnevnte blir også, som vi vel alle ser, bare bedre og bedre. Så på den ÉNE midtbaneplassen har vi TO alternativer. To GODE alternativer. Samtidig er det flere andre posisjoner i laget hvor vi enten har svært få alternativer (spydspiss-rollen, venstreback), ingen alternativer i det hele tatt (venstrekant) eller litt ukomplementære ferdigheter (stopperne og mangel på fart). Så pleeeeaaase, slutt å fokuser på defensive midtbanespillere, vi er veldig godt forspent der!
Henriksen er på vei ut, ja, og han bør erstattes, ja, men IKKE med enda en defensiv midtbanespiller! |
|
Back to top |
|
 |
Ahakrim Rutinert

|
Posted: 26.05.2012 17:18 Post subject: |
|
|
...så du mener virkelig at RBK skal kvitte sæ med alt av anker spillere og la avstanden mellom lagdelene bli så stor at alle TL lagene gjennom løper dem etter alle tenkelige deler??? |
|
Back to top |
|
 |
Ahakrim Rutinert

|
Posted: 26.05.2012 17:19 Post subject: |
|
|
...alle tenkelige måter |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 26.05.2012 17:35 Post subject: |
|
|
Siste vi trenger er et anker...
100% enig med Simvik91
1) Spiss, helst hurtig med en "brattbakkfot" (alltid på riktig sted) x2 (en etablert, en ung og sulten)
2) venstrekant
3) hurtig midtstopper til å spille med Larsen
...
...
x) backbackup
...
..
..
y) ny pølsebu på lerkendal
...
..
..
z) Nytt anker |
|
Back to top |
|
 |
Ahakrim Rutinert

|
Posted: 26.05.2012 18:48 Post subject: |
|
|
-hva skjedde med RBK når Annan var borte?
-hva skjedde med Gunners når Vieira var borte?
-hva skjedde med ManU når Keane var borte?
-og sist men ikke minst HVA skjedde med et Real lag som hadde halve verdenslaget når Makelele var borte?
-Real gikk fra å vinne serien og CL til å såvidt knipe 4.plassen!
....RBK gikk fra å være ubeseiret til å bli latterliggjort over hele landet!!
....så det skal bli interessant å se hvis deres ønsker slår igjennom??? |
|
Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 26.05.2012 19:11 Post subject: |
|
|
Slik jeg oppfatter det er ikke denne fyren aktuell nå, men han ble vurdert tidligere. FCM sa nei og priset han opp. Isaah var altså et andrevalg. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 26.05.2012 20:41 Post subject: |
|
|
Ahakrim wrote: | ....RBK gikk fra å være ubeseiret til å bli latterliggjort over hele landet!! |
Vi har ni baklengsmål og kun ett tap på 11 spilte kamper, og er ligaens nest gjerrigste lag bakover, kun slått av Hønefoss - overraskende nok.
Jeg er ikke den som er mest opptatt av statistikk for å få frem poengene mine, men også det spillemessige synes jeg stort sett gjenspeiler statistikken. Vi har hele seks uavgjorte, altså over halvparten av spilte kamper, men det er svært få av disse hvor vi har vært heldige som fikk poeng. Den eneste jeg kommer på i farta er kampen mot LSK, hvor Dorsins mål på overtid selvsagt skulle vært avblåst. Men i flere av disse kampene har vi hatt overtaket, og enten sløst med sjanser, slitt med å bryte gjennom en forsvarsmur, eller en kombinasjon.
Bottom line er at jeg synes det defensive er langt mer på plass enn det offensive. Vi har faktisk fin statistikk på innslupne mål med under ett per kamp og vi har ikke sluppet inn mer enn to i en kamp, men problemet er at vi ikke scorer selv. Vi ligger der vi gjør og fremstår som vi gjør på banen grunnet manglende offensiv samhandling, ikke på grunn av manglende defensiv kontroll.
Å bruke store penger på anker nå er å angripe problemet i feil ende i mine øyne. I hvertfall når man vet at mange offensive spillere med (tidligere) bra rate på målscoring er på vei ut. _________________ Influencer™
Last edited by Zorac on 26.05.2012 20:47; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 26.05.2012 20:42 Post subject: |
|
|
Dessuten er jo ikke Henriksen ankeret på midtbanen vår, dermed vil ikke et salg av ham være et problem for den rollen. Hvis vi skal ha en ny midtbanespiller, ønsker jeg meg en erfaren toveisspiller med tempo, styrke og lederegenskaper. En TL-versjon av Yaya Toure - farlig fremover, solid defensivt - som rett og slett river midtbanene til motstanderne i filler.
Slike spillere vokser naturligvis ikke på trær. Issah skulle visstnok være noe lignende, men han har jo ikke bidratt med stort. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 26.05.2012 20:52 Post subject: |
|
|
Nettopp. Henriksen må erstattes med en boks til boks-spiller, eller en med offensive fibre. Altså en Tettey- eller Andersson-type, for å ta to navn de fleste kjenner. En midtbane med eksempelvis Dockal-Selnæs-Annan-Svensson vil score svært få mål, frykter jeg. Det er dårlig nok som det er i dag om den ikke skal få enda mer defensiv spisskompetanse. Vi trenger midtbanespillere som scorer mål eller i det minste bidrar sterkt til at de blir scoret. Dette behovet er anda mer prekært nå som spissene våre ikke scorer heller. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
simvik91 Rutinert

|
Posted: 26.05.2012 22:40 Post subject: |
|
|
Ahakrim wrote: | ...så du mener virkelig at RBK skal kvitte sæ med alt av anker spillere og la avstanden mellom lagdelene bli så stor at alle TL lagene gjennom løper dem etter alle tenkelige deler??? |
Det var usaklig av deg. Hvor har jeg skrevet noe sånt? Igjen: Vi har allerede to ankere som kjemper om én ankerrolle. Ingen vits i å hente flere da, det burde jo faktisk si seg selv!
sveininge wrote: | Hvis vi skal ha en ny midtbanespiller, ønsker jeg meg en erfaren toveisspiller med tempo, styrke og lederegenskaper. En TL-versjon av Yaya Toure - farlig fremover, solid defensivt - som rett og slett river midtbanene til motstanderne i filler. |
Helt enig, og som jeg har foreslått i "Nye spillere"-tråden tror jeg Grindheim kunne vært en fin løsning der. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 27.05.2012 00:56 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | Vi har ni baklengsmål og kun ett tap på 11 spilte kamper, og er ligaens nest gjerrigste lag bakover, kun slått av Hønefoss - overraskende nok.
Jeg er ikke den som er mest opptatt av statistikk for å få frem poengene mine, men også det spillemessige synes jeg stort sett gjenspeiler statistikken. |
Når man ser bare på antall baklengsmål kan det være lett å se seg blind.
Riktig nok har vi sluppet inn kun ni, men bak dette tallet skjuler det seg en statistikk som forteller at RBK er kun det 14. beste laget målt i andel avvergede målsjanser. (VGLive.) Bare FFK og Stabæk har vært dårligere. Mot disse to klare bunnlagene i årets TL har vi seks poeng og 5-2 i målscore. Stabæk kommer kanskje ikke opp i tosifret antall scoringer denne sesongen, men klarte å score mot RBK på Lerkendal.
Gullkonkurrent Molde har til sammenligning 7-0 i målscore (og også seks poeng) mot de samme to bunnlagene.
Jeg mener ikke at det å slippe inn et mål mot bunnlagene er en katastrofe, så lenge man vinner. Poenget er at man ikke må la seg forlede av at Jönsson med sine uttalelser til media prøver å få det til å virke som om vi er bunnsolide bakover. Det er vi ikke. Det kan bare se slik ut hvis man ikke ser på annet enn antall innslupne.
Zorac wrote: | Bottom line er at jeg synes det defensive er langt mer på plass enn det offensive. Vi har faktisk fin statistikk på innslupne mål med under ett per kamp og vi har ikke sluppet inn mer enn to i en kamp, men problemet er at vi ikke scorer selv. Vi ligger der vi gjør og fremstår som vi gjør på banen grunnet manglende offensiv samhandling, ikke på grunn av manglende defensiv kontroll. |
Enig med deg i at problemene er mye større fremover enn bakover for oss i år. Vi har scoret nok til å ta en del poeng, men dessverre kan også dette bidra til skjule de enorme problemene med veldig lav effektivitet. Også på omsetning av egne målsjanser i mål er vi helt nede på på en 14. plass med hensyn til effektivitet.
Mens vi har scoret 16 mål på 81 sjanser har for eksempel møkkalagene FFK og Sandnes Ulf scoret like mange på omtrent halvparten så mange sjanser. (FFK 15 av 36, Sandnes Ulf 15 av 44.)
Dette blir enda verre når vi ser at 11 av de 16 målene vi har scoret hittil i sesongen er mot de fem lagene som har sluppet inn flest mål (Stabæk, FFK, Sandnes Ulf, Brann og LSK) og med tanke på at vi ennå ikke har spilt mot tre av de seks lagene som har sluppet inn færrest (Godset, Molde og Haugesund).
Når det er nevnt så er jeg allikevel enig med deg i at det er mer kritisk å få på plass et offensivt samhandlingsmønster, herunder å få på plass spillere til dette. Da mangler vi (Jönsson) en Alanzinho og en Nannskog.
Slike spillertyper ville også ha endret uttellingsstatistikkene voldsomt ved å spille gjennom medspillere til større målsjanser enn mange av de vi har i dag, og ved å dermed levere en mye høyere effektivitet (andel mål ift antall avslutningsforsøk). _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 27.05.2012 01:20 Post subject: |
|
|
Mye rett her Gisp.
Vi både kjøper og rekrutterer en haug av sentrale midtbanespillere.
Bortsett fra Midtsjø og delvis Henriksen(mest pga. skuddfoten) er ingen av disse i kategorien målfarlige midtbanespillere..
SÃ¥ jeg er kanskje litt uenig med deg i at anker er prioritert foran midtbane/spiss--typer.
Men for all del.
Med skikkelig trygghet bak kunne nok vår haug av sentrale midtbanespillere utviklet seg til å bli mere målfarlige også.
Rask,teknisk god,målfarlig venstrekant er vel det vi trenger aller mest nå. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 27.05.2012 01:29 Post subject: |
|
|
Neida, toreinar. Jeg mener ikke anker er prioritert foran venstrekant og rask spiss eller at det burde være det.
Jeg mener de sistnevnte er mest presserende. Det tror jeg Jönsson egentlig ville hatt også, men han må nok nøye seg med en spiss i august. Chibbe ble vel "venstrekantkjøpet" han fikk Hoftun med på.
Også enig i poenget med at større defensiv trygghet kunne frigjort et mer offensivt potensiale hos flere, men problemet vi har nå er større enn at dekningen på ankerplassen er avgjørende. Forutsatt at Hoftun og Jönsson anser seg ferdigkjøpt i forsvarsrekka, antakelig også på ankerplass, må vi leve med det nivået på defensiv trygghet de kan levere.
For dårlige kravspesifikasjoner fra JJ til EH, herunder for dårlige analyser av hva slags ferdigheter man vektlegger høyest, fører til at man får det man får. (Høiland, Ankersen, Strandberg, Larsen, Issah). _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 27.05.2012 12:00 Post subject: |
|
|
Ser det nå gisp,var noen lengre oppe som ville ha flere anker.
Lå vel en liten konjakktåke i lufta  _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
|