View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 20.05.2012 22:13 Post subject: |
|
|
Etter de første kampene hadde jeg et lite håp om at vi hadde utviklet oss i alle fall litt. Nå er det klart at vi er et drittlag i år også. Det er ingen plan over det offensive spillet whatsoever. Jönsson, trekk deg! |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.05.2012 22:14 Post subject: |
|
|
Nei, Brady, vi skal ikke "vente å se litt" med Hoftun. Hvorfor i all verden er du så ettergivende ovenfor han? |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 20.05.2012 22:15 Post subject: |
|
|
Jaja, det var nok en begredelig forestilling etter pause, etter en litt grei førsteomgang. Det største problemet de har i dag er mangelen på struktur mot etablert forsvar, fortsatt fordi fem spillere går opp på offsidelinja tjue sekunder for tidlig i angrepet. Det ser helt likt ut som den gode gamle Lillestrøm-taktikken med å gjøre plass til den ene backen sin mens fem spillere gjør seg klare til innløp på den høye ballen i feltet. Forskjellen er mest at våre spillere er 172 cm høye. Det blir veldig vanskelig for midtbanespillerne å fortsette den gode trenden fra første omgang hvis de får beskjed om å spille sånn.
På den positive siden viser Fredheim Holm at han kan være et godt alternativ som kant dersom han får tydelig beskjed om å holde bredden og utfordre ofte, Henriksen gjør en god omgang, og Selnæs blir bare bedre og bedre. Kollektivt er det ingen plan eller bedring å spore.
Forøvrig syntes jeg egentlig Svein Oddvar Moen gjør en ganske bra kamp, med mange riktige avgjørelser i tvilsomme situasjoner. Det er pinlig å se Henriksen og Prica veive etter dommeren når de stuper i bakken etter helt greie dueller.
Børs:
Örlund 4 - Blir satt null på prøve, men gjør til gjengjeld igangsettingene sine nærmest komisk dårlig.
Høiland 5 - Ikke mye truet defensivt, men drar ned tempoet offensivt. Ett godt innlegg.
Strandberg 5 - Kontroll bak. Noen gode pasninger.
Wangberg 5 - Kontroll bak. Ett strøkent innlegg.
Dorsin 4 - Kontroll bak. Lite med offensivt, fungerer dårlig med Svensson.
Dockal - Noen gode involveringer, men ut med skade tidlig. Burde han virkelig ha startet?
Henriksen 7 - Meget bra i førsteomgangen, og en av få som virkelig vil noe offensivt. Stikker konsekvent av for tidlig i andre omgang, slik at spillet går i stå.
Selnæs BB 8 - Styrer midtbanen og distribuerer ball med sikker fot, og er nær scoring på to direkte frispark. Gode cornere. Hadde stått enda mer fram med bedre bevegelser rundt seg.
Svensson 3 - Løper mye i feil retning og til ingen nytte, og roter seg oftere inn i enn ut av situasjoner. Trenger en pause, eller noen nye instrukser.
Fredheim Holm 7 - Stillestående i første omgang, aktiv og god i andre omgang, og viser at han kan utfordre med ball. Bør helst ha vært utslitt når han byttet ut.
Iversen 3 - Veldig svak kamp av Iversen, virker uinteressert og tung. Hadde vel trengt den kamppausen, er den fysiske formen på vei ned?
Prica 5 - Kommer seg til noen muligheter, men er ikke skarp nok. Lite venn med ballen når han har rom og tid.
Midtsjø - Skaffer et frispark med et godt raid som viser ut Samuelsen, ellers lite synlig.
Chibuike - Klarer ikke markere seg.
Jönsson 3 - Tar ut den eneste spilleren som skaper sjanser når kampen er på vippen. Ingen plan. Ingenting å komme med.
Dommer Moen 6 - Gjør stort sett riktige avgjørelser, til Rosenborg-spillernes fortvilelse. Ikke akkurat hjemmedommer, men ingen alvorlige blemmer utover et ganske billig rødt kort. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 20.05.2012 22:15 Post subject: |
|
|
stenex wrote: | quentez wrote: | 9822 tilskuere. Just sayin'. |
Det er vel med sesongkort og VIP som ikke møter opp?
Tror ikke det var stort mer enn 6500 i virkeligheten. |
Full forståelse for dette. Nå folket møter opp mannsterke på 16 mai selv om laget spiller dårlig, for så å bli nærmest hånet av eget lag og trenerteam med (etter det jeg forstår) årsverste, har de selv å takke. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 20.05.2012 22:16 Post subject: |
|
|
^Mirth wrote: | Jangusk wrote: | Nå mna Nils Arne Eggen få ta over Rosenborg umiddelbart.Vi må ikke la Rosenborg råtne på rot,slik det f.eks skjedde med Viking og faktisk andre Norske klubber.
Dette viser on ingen ting skjer,hvir svak vår SD E.Hoftun faktisk er.Dette kommer til å grunne ganske så snart alikevell,så vi må få han Nils A til å fa 2/3 sess,så han kan få RBK skuta på rett kurs.
Folk i Rosenborg må jo være stokk dumme,og så trur de alle andre er det.
Fy f......... så deppa jeg er.Jeg blir kvalm og uvell når jeg tenker hvor rasert klubben vår er |
Sorry, jeg pleier ikke å gjøre sånt, men det innlegget var svært vanskelig å lese. Det er lov å lese over det du skriver før du poster, så du ihvertfall gjør innlegget lesbart. |
Det er tydelig IKKE sånn at du tok denne,men det hadde jeg ikke venta heller!!
Det var MED hensikt alle leifene,men det måtte du ha inn med teskje??
Nils A. inn og Janne Ut.
Tok du den nå  |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4041 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 20.05.2012 22:17 Post subject: |
|
|
Hmmm... sovnet på sofaen halvveis inn i første omgang jeg... gikk tydeligvis ikke glipp av noe... _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
Magnus L Junior

|
Posted: 20.05.2012 22:19 Post subject: |
|
|
Se til helvete å møt opp på kamp da for faen! 9000 tilskuere er nesten like flaut, som selve resultatet |
|
Back to top |
|
 |
Fortinbras Senior
|
Posted: 20.05.2012 22:20 Post subject: |
|
|
Er helt tom innvendig, men forsøker likevel å oppsummere spiller for spiller:
Ørlund: Kjenner jeg blir irritert bare av å se det sure trynet hans. Utspillene hans forlater nesten atmosfæren. Ble ikke satt på de store prøvene dog.
Høiland: Spilleren som symboliserer RBK anno 2012. Middelmådig, middelmådig, middelmådig. Fy faen så dårlig av ham i situasjonen der han lager kort rett før slutt, der vi er i en desperat jakt etter mål, og han går seg fast innover på banen.
Wangberg: Ikke av de verste idag, og positivt med framover, men savner Biffens matchvinneregenskaper. Og så er jeg livredd hver gang han har ballen alene defensivt.
Strandberg: Gjør seg ikke bort, men bidrar ikke så mye som forventet. Var ikke han kjent for en pasningsfot eller noe?
Dorsin: En skygge av seg selv. Over the top. Adios.
Dockal: Startet veldig bra, og virkelig synd han måtte gå av. Dessverre gikk piffen av banen med ham.
Henriksen. Selv om han har vært bedre, mener jeg han fortjent er MOTM i dag. Initiativrik og bevegelig. I alle fall langt mer enn kollegaene der ute.
Selnæs: Fortsetter å imponere. Hadde fortjent mål idag. Mange av de eldre spillerene bør se på Ole og skjemmes over eget bidrag til laget.
Svensson: Løper og forstyrrer, det skal han ha. Men i sum blir det for dårlig, da hans bidra offensivt løper ut i sanden. Er han per i dag bra nok for RBK?
Fredheim Holm: Mye "tendenser", men det synes jeg har vært hans mellomnavn i lang tid. Mye fikst, men bidrar ofte til å få ned tempoet og bidrar heller ikke til å skape store sjanser.
Prica: Viser i glimt at han har kvaliteter, men i sum alt for svakt. Er han også over the top?
Ivers: Virker tyngre i dag enn tidligere i år. Har han oppdagets Ibbe's Sesamburger siden returen til Trondheim??
Midtsjø: Positivt å se at noen tar tak i ballen og har litt initiativ. men det blir for individuelt og for ofte å gå seg fast i midten.
Chibbe: Spretter champagne i garderoben for å ha unngått å gå i offisde.
Laget RBK: Dette laget er uten spillemønster, uten samhandling, uten humør, evner ikke å gjøre hverandre gode. og er følgelig uten muligheter til å vinne TL i år. Greit å fastslå det først som sist, så slipper jeg å bli så frustrert utover sommeren/høsten.
Jan J: Njaaaoooooeeeeii. Ingen taktikk. Ingen mottrekk mot en motstander som hadde gjort hjemmeleksa si. Ingen framtid i RBK. Har Bettson begynt med odds på hvem som overtar?
Hoftun. Må gå (uforandre status de siste 25 månedene). Han sitter fortsatt og lurer på hvor han skal gå (hjæm?). Har gitt oss en syltynn spillerstall med spillere som ikke okmpletterer hverandre i tilstrekkelig grad.
Svein O Moen: Oppskrytt. De første 89 minuttene nekter han konsekvent å gi RBK frispark nærmere mål enn 25 meter. Deretter et superstrengt gulkort til Jone Whatshisface med påfølgende rødkort. Og han skal være FIFA-dommer? Likevel ikke hans skyld at vi taper i dag. |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 20.05.2012 22:20 Post subject: |
|
|
Magnus L wrote: | Se til helvete å møt opp på kamp da for faen! 9000 tilskuere er nesten like flaut, som selve resultatet |
Du er irritert på de som ikke møter opp?
Last edited by Knowrud on 20.05.2012 22:21; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 20.05.2012 22:21 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Nei, Brady, vi skal ikke "vente å se litt" med Hoftun. Hvorfor i all verden er du så ettergivende ovenfor han? |
Fordi stillingen hans ikke er så akutt som Jönssons. Hadde laget vært uten sportsdirektør i morgen ville det ikke hatt noe å si for det som presteres på banen. Alt trenger ikke å skje samtidig, og det kan være greit å ta det litt steg for steg for de nye kostene i ledelsen. |
|
Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 20.05.2012 22:21 Post subject: |
|
|
Mannen har jo ikke peilling. Han avslører sin elendige kompetanse vær gang han blir intervjuet. Jeg lurer på hvordan han er på treningsfeltet. Stakkars spillere som har en sjef som er veik, lite tydelig og total ubrukelig.
FRUSTRERT supporter.
Det værste av alt er jo at det ikke kommer til å få noen konsekvenser!!!
Edit: Fortrinbas! DFH og Henriksen var klart våre to beste idag. Kanskje DFH som den beste. Han har virkelig får krutt under skoa og er lett på beina!
Last edited by Ingeman on 20.05.2012 22:24; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.05.2012 22:23 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: |
I dag spiller vi etterhvert med to spisser og to offensive midtbanespillere samt og kant/midtbanespillerne har tydeligvis fått beskjed om å pushe offensivt. Allikevel klarer vi ikke å skape mye annet enn ballbesittelse mellom midtbane og Odds 16-meter. |
Det er en stor del av problemet, vi har null dynamikk og dybde i angrepspillet for det er langt fra uvanlig at en ser 4 angripere på rekke i front veldig tidlig i angrepsfasen. Da er det ikke rart at det blir mye langt da vi faktisk ikke har en midtbane, ihvertfall ikke en som befinner seg på midtbanen. |
|
Back to top |
|
 |
Magnus L Junior

|
Posted: 20.05.2012 22:23 Post subject: |
|
|
Knowrud wrote: | Magnus L wrote: | Se til helvete å møt opp på kamp da for faen! 9000 tilskuere er nesten like flaut, som selve resultatet |
Du er irritert på de som ikke møter opp? |
Blant annet. Føler du deg truffet? |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 20.05.2012 22:25 Post subject: |
|
|
Sjt.Viseth:
Quote: | Vi må slutte å tenke på hvorfor vi ikke scorer!!!
Se heller på innsats, vilje og guts! Det er ikke eksisterende!!! |
Fullstendig uenig. Vi må slutte å tro det mangler innsats, vilje og guts når vi ikke vinner. For vi viser det i mass! Dette RBK-laget viser enorm innsats, vilje og guts, men de aner ikke hvordan de skal bruke det.
Vi har en trener som ikke klarer å formidle noenting, spillerne er rådville og løper feil, sender pasninger feil, holder på ball når de burde spille, stopper når de burde doblet, står å se på når gjennombruddspasninger kommer, etc.
ALT er feil bortsett fra spillerne sin innstilling syns jeg. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 20.05.2012 22:33 Post subject: |
|
|
Dette er helsvart.
Folk rundt meg begynte å snakke om at de visste hvor dette bar etter 25 minutter. Vi har sett det så mange ganger før under JJ. Stanger mot et bortelag som har gjort leksa si, kommer ikke gjennom før kampen ebber ut med 0-0 eller 0-1.
Dette var et svakt Odd-lag og vi makter ikke å gi dem problemer. Spiller for spiller er vi et mye bedre lag og da er det opplagt for meg hva som er problemet. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 20.05.2012 22:36 Post subject: |
|
|
Det er ekstremt hvor langt unna Eggens samhandlingsmønster laget har kommet. Det til tross for at brorparten av trenerstaben og de med utøvende makt ellers i sportslig administrasjon er flaska opp på nettopp disse verdiene. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.05.2012 22:36 Post subject: |
|
|
Enig med 1972, det er overhodet ikke innsatsen det står på. Innsatsen er jevnt over veldig bra. Problemet er at ingen vet hva de skal gjøre utpå der, verken når de har ball (hvor skal jeg spille ballen) eller når de ikke har ballen (hvor skal jeg bevege meg). |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 20.05.2012 22:37 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: |
Dommer Moen 6 - Gjør stort sett riktige avgjørelser, til Rosenborg-spillernes fortvilelse. Ikke akkurat hjemmedommer, men ingen alvorlige blemmer utover et ganske billig rødt kort. |
Dommeren overså en rekke mer eller mindre klare cornere til RBK. (Ihvertfall to bare i første omgang). Dømte lette frispark mot RBK, og et altfor billig rødt kort til ODD. Og dømte, sikkert med hjelp av linjedommer, enkelte innkast feil vei (imot RBK). Dette er elendig dømming.
Dommeren gjorde derimot ingen feil på de pinlige filmingsforsøkene til Prica inne i feltet.
Uansett er dette dårlig dømming. Når det er sagt, spilte RBK en utrolig dårlig kamp. Dommeren hadde ikke skyld i at RBK ikke vant. RBK klarte fint å ødelegge for seg selv uten dommerens hjelp. _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 20.05.2012 22:39 Post subject: |
|
|
Magnus L wrote: | Se til helvete å møt opp på kamp da for faen! 9000 tilskuere er nesten like flaut, som selve resultatet |
Gidder da pokker ikke bruke masse penger på å se denne driten ringside. Så får du mene hva du vil om meg som supporter.
Skjønner andre supportere som ikke møter opp godt. Beste måten å uttrykke misnøye på. Synd RBK taper penger på at folk ikke møter opp, men det er uttrykk for misnøye. Jeg forbeholder meg retten til å ikke møte når jeg kjeder meg av det som skjer. _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson"
Last edited by ^Mirth on 20.05.2012 22:47; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 20.05.2012 22:44 Post subject: |
|
|
Magnus L wrote: | Knowrud wrote: | Magnus L wrote: | Se til helvete å møt opp på kamp da for faen! 9000 tilskuere er nesten like flaut, som selve resultatet |
Du er irritert på de som ikke møter opp? |
Blant annet. Føler du deg truffet? |
Folk møtte opp i hopetall den 16. i håp om forbedring. Se hva de fikk i underholdning tilbake. Selv de gamle supporterne begynner å bli hjemme, de som har vært på Lerkendal i 30-40 år. Laget vårt spiller da fader ikke fotball lengre! Rett sinnet ditt mot vårt trenerteam isteden.. |
|
Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 20.05.2012 22:46 Post subject: |
|
|
Allerede før kampen begynte de på TV2s fotballextra å snakke om Rosenborgs manglende spillestil og mønster. Når de til og med hos TV2 nevner det, er det noe galt... Forøvrig var de ovarresket av at ikke Jönsson har fått en klarere stil med laget (noen andre kan sikkert gjengi bedre det de sa på TV2).
På onsdag bør vi starte allerede på oppvarminga med sangen "alt det vi ber om, gi oss ett mål"... _________________ 04.12.96 |
|
Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 20.05.2012 22:46 Post subject: |
|
|
Å betale 300 spenn for å dra på Lerkendal for å se på denne dritten er like meningsløst som å stikke på kino for å se en film uten bilde. |
|
Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 20.05.2012 22:47 Post subject: |
|
|
Quote: | Vi har gode nok spillere til å dominere mot alle lagene i Tippeligaen, men Jonsson viser gang på gang at han ikke er rett mann. |
Vi har på langt nær en så god tropp so du skal ha det til.
Vi mangler en 10'er som kan åpne motstanderen.
Vi mangler en venstre wing/kant spiller.
Vi mangler også noen med fart og teknik på midten.
Quote: | Neste hjemmekamp i serien håper jeg på under 5000 så kanskje de på brakke begynner å skjønne alvoret. Dette var i hvert fall min siste kamp på Lerkendal så lenge dagens trenerapparat fortsatt sitter på benken. |
Det er mange ting som på bedres på den sportslige siden, men jeg har liten tro på at det kommer til å skje.
Jeg er også en Blackburn Supporter og i den siste tiden så har jeg følt at Rosenborg og Blackburn har de samme problemene.
Venky's er en katastrofe for Blackburn, men at Rosenborg er medlems styrt virker å være en katastrofe for Rosenborg.
Mens Blackburn supportere ikke har noe de skulle sagt så er det vi som er medlemer i Rosenborg som må passe på at styrer gjør jobben sin, det er vi som til syvende og sist må tvinge igjennom de forandringene som må til for at norges rikeste klubb skal bli best igjen.
Problemet til medlemsmassen er at den er splitet i det meste.
Vi har medlemer som vil gå tilbake i tiden til de gyldne årene under Eggen, og vi har de som helst vil at Rosenborg skal ta skrittet ut fra Eggens skygge.
Før Rosenborg kan ta noen skritt fremover så må medlemsmassen samles sånn at det er mulig å ta opp kampen mot en arvelige sykdommen som er på brakka. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 20.05.2012 22:49 Post subject: |
|
|
Kan du definere 'Eggens skygge', Ryujin? |
|
Back to top |
|
 |
practor Senior
|
Posted: 20.05.2012 22:50 Post subject: |
|
|
for dårlig uttelling er det eneste jj har å si... eh mye mer en det som ikke stemmer. er han stor fornøyd ellers da? |
|
Back to top |
|
 |
|